Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Shimano Deore BR-M595


Rekomendowane odpowiedzi

A XTR 2010 nie ma free stroke? Bo XT i saint mają na pewno. Fajny gadżet. Lubie większy skok klamki. Z tego co wiem to coś podobnego jest w Hayesach ale nie pamietam w jakich. Na pewno w prime expert i master. Tam to się nazywa "dead stroke". Podobają mi się te SLX'y. Zastanawiam się czy jest duża różnica w działaniu SLX i Deore 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy jest duża różnica w działaniu SLX i Deore 2010.

Jedyną różnicą na korzyść SLX jest ServoWave dający większy zakres pracy klamki, siła i praca jest praktycznie identyczna.

Edytowane przez Grand231
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zaobserwowałem jeżdżąc na SLX oraz na swoich Deore m595 mogę powiedzieć że klamki bez tego systemu są po prostu miększe w porównaniu z SLX, czyli mają większy zakres ruchu, mi akurat taki rozwiązanie odpowiada gdyż mogę lepiej wyczuć hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym teście pokazane jest, że Deore jest w stanie spowodować większe opóźnienie :blink: Już nic z tego nie czaje :wallbash:

 

 

Shimano Deore 3.18; 6.25; 8.31

Shimano Saint 4.15; 7.48; 9.22;

Shimano SLX 2.84; 5.73; 7.82;

Shimano XT 3; 5.34; 6.58;

:):icon_exclaim: Shimano XTR 2.59; 4.95; 6.01; ;):icon_exclaim:

 

Grand teraz to już w ogóle mi namieszałeś. Raz piszesz "Jedyną różnicą na korzyść SLX jest ServoWave dający większy zakres pracy klamki" innym razem piszesz "Z tego co zaobserwowałem jeżdżąc na SLX oraz na swoich Deore m595 mogę powiedzieć że klamki bez tego systemu są po prostu miększe w porównaniu z SLX, czyli mają większy zakres ruchu"

No to jak? Bez czy z ServoWave jest większy zakres pracy klamki? ;)

I może mi ktoś wytłumaczyć z tym opóźnieniem hamowania? Mniej czy więcej = lepiej?

Edytowane przez Kellysbicycles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W teorii- większe opóźnienie- większa siła hamowania.

Niestety więcej nie zawsze znaczy lepiej. Dla mnie przykładem jest Hayes- przy małym nacisku na dźwignie generuje znacznie większa moc niż omawiane Deore czy SLX. Dla niedoświadczonego rowerzysty duża siła hamowania przy słabym nacisku na dźwignię może doprowadzić do niemiłych zdarzeń.Zauważ,że opóźnienie w przypadku Shimano czy Formuli rośnie bardziej proporcjonalnie niż w Hayesie. Czyli łatwiej dozować siłę hamowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test jest o kant d. rozbić, ciężko wnioski wyciągać.

 

Jechałem na SLXach, ale dawno i krótko i ciężko odnieść różnice, więc ja się tego nie podejmę.

 

Natomiast co do Deorek, to regulacja jest tylko odległości klamki od kierownicy, punkt hamowania się nie zmienia, zmienia się zakres pracy klamki, może łapać wcześnie lub tuż przy samej kierownicy, ale to tylko odległość klamki.

 

I chyba faktycznie się zapowietrzyły, będę się bawił nimi w weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko ile to jest te 150N i jakiej sily rzeczywiscie uzywamy podczas hamowania.

bo to co sie dzieje z rowerem po dotknieciu klamki malo swiadczy o jakosci hamulcow, najwazniejsze jest to co sie dzieje kiedy hamujemy na maxa :)

ale byc moze to wlasnie te 150N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i nie mogę doczytać - na jakich tarczach jeździ(ł) autor tematu przy hamulcach m595?

Sam szukam jakichś tanich hydraulików, i się zastanawiam właśnie między deore m595(210 zł+tarcza) a deore m535(215zł z tarczą 160mm w zestawie).

Edytowane przez AxM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem iż zima klamka się Tobie Wojtek zapadła, faktycznie to zapowietrzenie, czasem się to w Deorce zdarzą nie wiem czemu się tak dzieje, mogę podpowiedzieć abyś dobrze sprawdził membranę w zbiorniczku, niska temperatura mogła spowodować iż guma straciła swoją sprężystość i się nieco zmniejszyła przez co dostało się powietrze pod kapę i do całego układu.

Przeważnie klamka z niskich temperaturach puchnie i w ogóle jej nie można nacisnąć tak pisali poprzednicy i to rzecz normalna.

 

Posiadałem dwa zestawy hamulców BR M775 (spostrzeżenia poniżej) miałem kultowe hamulce MPH które były niezawodne (jak miały klocki) w pełni manualne itp. Aktualnie mam Avid Juicy 7.

Z pierwszy komplet hamulców Shimano BR M775 sprzedałem przed zimą jako mało używane (kupiłem we wrześniu w październiku sprzedałem)

Chciałem na wiosnę zakupić BR M975 lecz zabrakło trochę funduszu i padło po raz kolejny na BR M775.

Z drugiego kompletu hamulców Shimano BR M775 zrezygnowałem ponieważ po wielokrotnym odpowietrzaniu, przelewaniu itp, klamka byłą nieprzewidywalna, walczyłem z tymi hamulcami przez 3 tygodnie zakładając na rower zdejmując walcząc na warsztacie, nie przynosiło to efektów w końcu moja frustracja osiągnęła maximum i hamulce sprzedałem, do dziś dnia jeżdżą i się z nimi nic nie dzieje.

I kupiłem Avid Juicy 7 (używany od kumpla) do dziś dnia jeżdżą (z wyłączeniem zimy)

 

Teraz kilka moich wywodów:

Tarcza tarczy nie równa, jeżdżę na hamulcach Avid Juicy 7 z tarczami SM RT97 160mm (XTR) siła hamowania jest duża.

z Tarczami SM RT79 160mm (XT) te tarcze mam na drugich kołach, siła hamowania jest nieco mniejsza, przy tych samych hamulcach.

Na trzecim komplecie kół mam tarcze Avida 160mm (tył) siłą hamowania jest większa niż przy tarczach XTR-a, na przednim kole mam tarcze Magury 160mm i o hamowaniu mogę zapomnieć, to tylko spowalnia rower.

Tarcze zawsze odtłuszczone klocki te same. (oryginalne Avida, obecnie czerwone Kool Stopy żywiczne)

 

Porównanie z hamulcami BR M775 (XT) i tym samym kompletem tarcz hamulcowych, Avid ma mniejszą modulację na klamce przez co wydaje się być hamulcem mocniejszym.

Shimano ma dużo dłuższy skok klamki, można było praktycznie klamkę dociągnąć do kierownicy ale to różnica w płynie hamulcowym i różnica w przewodach hamulcowych.

Przewody Shimano są bardziej sprężyste. (z wyłączeniem Saintów i nowych XTRów)

 

W przewodach XTR zastosowano mniejszą średnicę wewnętrzna i coś czuję że to będzie mój kolejny hamulec to przestawania.

Jeżeli chcecie to mogę o nich powiedzieć nieco więcej z praktycznej i technicznej strony (ze zdjęciami)

 

Pozdrawiam

kitaxc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że dźwignia w shimano dochodzi prawie do kierownicy nie jest wynikiem elastyczności przewodów, w 535 miałem inne przewody niż oryginalne i zjawisko było identyczne. Do xt 08 miałem zamontowane przewody w oplocie, hamulce były zalane i odpowietrzone jak należy i gumowatość klamki nadal była obecna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam natomiast stare LXy 585 i jak na moje, nie widać różnicy lub nie byłem w stanie jej zauważyć oczywiście co do kwestii pracy w temperaturze minusowej (np -15 czy -20).

 

Raz mi się zdarzyło, że klamka dotykała kierownicy i rower nie hamował ale tu okazało się, że klocki się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie dociskana klamki do kierownicy i małej reakcji hamulca na hamowanie w większej ilości przypadków wadą jest zatłuszczenie klocków,

W takim wypadku zalecam wymianę klocków i wielokrotne odtłuszczenie tarczy.

Aby uniknąć zatłuszczenia tarczy polecam odtłuszczać ją (w zależności ile jeździmy i gdzie wozimy rower (dach samochodu, bagażnik tylny, itp))

raz/dwa razy w miesiącu.

W przypadku wyżej wymienionego transportu, po każdym transporcie a przez jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...