Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc! Na wstępie witam wszystkich :icon_cool:

 

Sprawa jest dość "prosta", a więc najkrócej jak się da: chcę kupić wspornik (sztycę), do wyboru mam trzy/cztery opcje, po kolei;

 

1. Fizik Cyrano, cena ok 330zł

2. Thomson Elite (seatback), cena około 320zł

3. Miche, cena 350zł,

 

lub opcjonalnie jakieś używane Campagnolo (?),

 

Co sądzicie o moich propozycjach, nie ukrywam że zakupu chcę dokonać szybko ze względu na brak dopasowanej sztycy (w tej chwili Miche Primato 27,00 a powinno być 27,2 jeżdżę na podłożonych blaszkach).

No i pytanie, zauważyłem że większość sztyc szosowych jest odchylona w jakiś sposób do tyłu - rozumiem iż mam myśleć w tym względzie kategoriami wygody, i funkcjonalności?

(oczywiście mam nadzieje że zdajecie sobie sprawę że nie mam możliwości poprzymierzać, po prostu te sztyce-owszem w sklepach są we Wrocławiu ale...nikt mi nie da sztycy za 300zł do ...pojeżdżenia sobie itd.).

 

Jeśli komuś pomoże to rower jaki posiadam to: Rama Fuji Track Pro r.56, single s., służy do szybkiej jazdy po mieście (całość na osprzęcie Miche xpress-koła,korba,blat,suport,hamulce i klamki, po za sztycą;)),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zastanów nad tańszą i lżejszą od wymienionych, węglową rurką z ebay? Z produktów brandowanych może być hylix albo jeszcze taniej, to samo w wersji OEM bez napisów. Linku nie będę wklejał ale wejdź sobie na ebay.pl i poszukaj np "hylix 27.2".

Edytowane przez uraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to padło na Fizik Cyrano .... nie walczyłem z wagą totalnie ;) Chciałem Alu ponieważ czuję się na takich sztycach pewniej, aniżeli moje 90kg na karbonie - jakiś taki psychiczny opór ;)

 

Cóż sztyca jak sztyca, teraz chcę zmienić mostek i kierownicę, już wiem że mostek prawdopodobnie zakupię Smica - zalety: cena, waga, niezła jakość (potwierdzona przez wielu userów).

Owszem moge kupić coś naprawdę "profi" i na wypasie, jednak do codziennego używania w mieście (singlespeed) muszę mieć bardziej coś solidnego aniżeli "profi", mam wrażenie że te rzeczy są delikatniejsze (pewnie chodzi o wagę).

 

O zmianie kierownicy nie będę się rozpisywał ponieważ kupuje prostą zwykłą (zamiast baranka) która będzie przycięta do długości 48cm - więc tutaj mogę kupić właściwie cokolwiek co jest wykonane z fajnego alu :)

 

pzdr <piwo>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w planach rozgladanie sie za jakis czas w starszych uzywanych szosach. kwota ok 500zl. chcialbym cos policytowac, ale nie chce wam zawracac tylkow i pytac o kazda aukcje. z tego co wywnioskowalem z innych tematow, klamkomanetek nie wyrwe w tej cenie. z osprzetu powinienem szukac na shimano 105. jeszcze jakies wskazowki? co do hamulcow na przyklad? obreczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jakies wskazowki?

Bierz jak najlepsze komponenty na jakie Cię stać, ciężko podać jakąś firmę konkretną jeżeli masz ograniczony budżet ponieważ różnych firm i konfiguracji używanych rowerów jest bardzo dużo. No i te 500 zł wcale nie wyklucza klamko-manetek ale musisz się wtedy nagimnastykować ostro albo kupić rower w trochę gorszym stanie lub na gorszym osprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jest tak samo :P jeżeli chcesz jakąś poradę to dopisz się do jakiegoś tematu o kupnie.

Ale tak ogólnie, jeżeli już brać coś klasycznego to unikać "lipnego" osprzętu, czyli sachs, favorit itp.

Jeśli chodzi o koła to lepiej jak będzie miał 28'', 700c czy 622mm ISO, wszystko to jeden pies. Nie ma problemów z ogumieniem i ewentualną wymianą hamulców.

Materiał ramy - no najlepiej jakieś Cr-Mo, rower lżejszy, bardziej odporny na korozję. Ale jak trafisz jakiegoś hi-tena to też nie będzie problemu, zresztą ani alu ani karbonu nie kupisz więc jedno z tych dwóch.

Co do reszty, to niuanse. Owijkę i pancerze powymieniasz, łańcuch za kilkanaście złotych sobie wymienisz.

Jeśli chodzi o hierarchię sprzętu:

Shimano: Dura-Ace (Tego raczej nie zobaczysz) -> Ultegra/600 (w klasykach najpewniej 600) -> 105 -> Exage/RHX/RSX (Te są stare amatorskie z czego zależnie od konkretnego sprzętu od lat 80 do chyba nawet późniejszych 90) Reszta jest rzadka na polskim allegro i innych tego typu stronach.

Na campie się niestety nie znam więc zostaje wiki ale nie wiem jak z tymi starymi grupami będzie.

To tak w skrócie bo pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, zawsze może ktoś poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

A musi być koniecznie UG? (nie pamiętam już w czym była różnica między hg , chyba tylko nacięcia ułatwiające zmianę) ale ja sobie skompletowałem kasetę 7s z koronek od 9s, starczyło dać podkładki stare i działa właściwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdjęcie poglądowe wygoglowałem. Ja mam piastę 105 i nie mam tego gwintu w środku. Mam kasetę 6rz a manetkę z indeksem 7 i chciał bym żeby wszystko ładnie grało, bo już mnie powoli zaczyna to denerwować ;) ew. może ktoś ma sam bębenek na HG to też chętnie odkupię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdjęcie poglądowe wygoglowałem. Ja mam piastę 105 i nie mam tego gwintu w środku. Mam kasetę 6rz a manetkę z indeksem 7 i chciał bym żeby wszystko ładnie grało, bo już mnie powoli zaczyna to denerwować ;) ew. może ktoś ma sam bębenek na HG to też chętnie odkupię ;)

 

 

INDEX 6 i 7 to ta sama odległość na manetce. Nie wystarczy wyregulować odpowiednio?

Wiem że wygodniej by było z siedmioma przełożeniami :) ale wystarczyłoby pominąć np. pierwszą pozycję na manetce lub zacząć regulację od pozycji 6. Zostałby jedynie pusty "bieg" na manetce z jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INDEX 6 i 7 to ta sama odległość na manetce. Nie wystarczy wyregulować odpowiednio?

Wiem że wygodniej by było z siedmioma przełożeniami :) ale wystarczyłoby pominąć np. pierwszą pozycję na manetce lub zacząć regulację od pozycji 6. Zostałby jedynie pusty "bieg" na manetce z jednej strony.

Wyregulować do końca to nie mogę, bo albo mi dobrze biegi wskakują na niskim przełożeniu a na wysokim "omykają", albo odwrotnie. Skoro INDEX 6 i 7 mają takie same odległości to czym to może być spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyregulować do końca to nie mogę, bo albo mi dobrze biegi wskakują na niskim przełożeniu a na wysokim "omykają", albo odwrotnie. Skoro INDEX 6 i 7 mają takie same odległości to czym to może być spowodowane?

 

 

Zużyte koronki, rozciągnięty łańcuch, krzywy hak, syf przy sprężynie przerzutki , wytarte kółeczka przerzutki... problemów naprawdę można wiele mnożyć.

 

Sprawdzałeś bębenek lub samą oś? Nie są przekrzywione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużyte koronki, rozciągnięty łańcuch, krzywy hak, syf przy sprężynie przerzutki , wytarte kółeczka przerzutki... problemów naprawdę można wiele mnożyć.

 

Sprawdzałeś bębenek lub samą oś? Nie są przekrzywione?

A więc tak bębenek i oś są okeeey na 100% koronki również igła.

kółeczka i hak też wydają się dawać rade.

 

Odnalazłem nowy łańcuch który kiedyś zakupiłem do innego roweru i powiem że jest lepiej, jeszcze to nie jest to co powinno być, ale jest poprawa. W planie jest jeszcze wymiana linek, rozkręcenie przerzutki, kompleksowe mycie i smarowanie.

Mam gdzieś jeszcze golden arrow'a to założe go i zobacze jak na nim będzie śmigać.

Czy idę dobrym tropem...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak bębenek i oś są okeeey na 100% koronki również igła.

kółeczka i hak też wydają się dawać rade.

 

Odnalazłem nowy łańcuch który kiedyś zakupiłem do innego roweru i powiem że jest lepiej, jeszcze to nie jest to co powinno być, ale jest poprawa. W planie jest jeszcze wymiana linek, rozkręcenie przerzutki, kompleksowe mycie i smarowanie.

Mam gdzieś jeszcze golden arrow'a to założe go i zobacze jak na nim będzie śmigać.

Czy idę dobrym tropem...??

 

 

Pewnie że dobrym :)

 

Oprócz haka przerzutki sprawdź też tylne haki. Zwróć też uwagę czy tylne koło zamykasz równo, czy przypadkiem po zaciśńięciu nie pochyla koła w jakąkolwiek stronę.

 

Przeglądałeś może manetkę ? Działa zawsze z takim samym oporem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...