Skocz do zawartości

[9485g] Gary Fisher Big Sur 1.1 by Gothic


Gothic

Rekomendowane odpowiedzi

1. Możesz sporo urwać z kół, wprawdzie te co teraz masz jakoś specjalnie nie ciążą ale zawsze można lżej :) np. Novatec D711/712 + ZTR Alpine + Sapim laser/Revo to ok. 1370g za 1250zł (przy srebrnych szprychach, czarne + 50zł). Zysk rzędu 350g na kołach to już poważny i wyczuwalny wynik.

2. Przerzutki, tył XTR shadow to 40g zysku, przód XTR z szarej eminencji to kolejne 30g.

3. Tytanowe osie do cranków, ~55g zysku za ok. 140zł. http://cgi.ebay.com/For-Crank-Brothers-Egg-Beater-Titanium-Spindles-kit-Sil_W0QQitemZ280478350350QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item414dcffc0e#ht_1523wt_1165

4. Od tego samego sprzedawcy ultra-lekkie zaciski http://cgi.ebay.com/Only-Ti-Titanium-QR-wheel-skewers-CNC-Red-31g-totally_W0QQitemZ280478351708QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item414dd0015c#ht_1561wt_1165

4. Może jednak przekonasz się do hydraulików? :))

 

 

W sprawie manetek uchylam się do opinii Gothica, Sram ma wg mnie zdecydowanie lepszą ergonomię niż RF a do tego przyjemniej chodzi :)

 

Ad. 1 Opcja realna po zajechaniu obecnych kół. Te, które mam służą mi dopiero pół roku więc jeszcze trochę na nich pojeżdżę.

Ad. 2 Shadowka w XTRchodzi mi po głowie ze względu na karbonowy wózek. Przyznam, że wagi nie znałem. ;) Propozycja trafia na listę zakupową.

Ad. 3 Intrygujący pomysł. Rewelacyjna cena zysku. Ciekawe jak z jakością i czy nie mam jakiegoś urytego kosztu (luzy, etc...). Masz jakąs wiedzę?

Ad. 4 Biorę o ile Ian będzie miał czarne. Napiszę do niego, może gotów będzie wysłać paczkę łaczoną.

Ad. 5 Jedyne, co przemawia w mej opinii za hydraulikami, to waga. Kupię Juicy Ultimate lub cospodobnego tylko wówczas gdy dolar spadnie do poziomu z sierpnia 2008. Inaczej pozostanę przy aktualnym secie, który mi całkowicie wystarcza i stawia rower dęba, gdy tylko tego zapragnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze trochę uzupełnię :)

 

Ad.2 - prawdopodobnie śruby z XT shadow będą pasować do XTR, także zysk byłby ciut większy. Można także zastosować super-lekkie kółeczka ale tu już Chris musiałby mnie podratować wiedzą ;)

 

Ad.3 - nt. wersji z mojego linku nie słyszałem żadnych opinii, ale te http://cgi.ebay.com/Ti-Spindle-Set-that-Fits-Crank-Brothers-Egg-Beater-SL_W0QQitemZ220563711291QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item335a9f253b#ht_993wt_1165 są sprawdzone (patrz mtbr), niestety ciut droższe...

 

Ad.4 - jaki masz adapter z przodu? Można zastosować coś takiego: http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=2258 . Możesz także bez większych obaw dać alu śruby zarówno w adapterze jak i w zacisku.

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze trochę uzupełnię :)

 

Ad.2 - prawdopodobnie śruby z XT shadow będą pasować do XTR, także zysk byłby ciut większy. Można także zastosować super-lekkie kółeczka ale tu już Chris musiałby mnie podratować wiedzą ;)

 

Ad.3 - nt. wersji z mojego linku nie słyszałem żadnych opinii, ale te http://cgi.ebay.com/Ti-Spindle-Set-that-Fits-Crank-Brothers-Egg-Beater-SL_W0QQitemZ220563711291QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item335a9f253b#ht_993wt_1165 są sprawdzone (patrz mtbr), niestety ciut droższe...

 

Ad.4 - jaki masz adapter z przodu? Można zastosować coś takiego: http://velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=2258 . Możesz także bez większych obaw dać alu śruby zarówno w adapterze jak i w zacisku.

 

Ad. 2 pozostanę jednak przy kółeczkach Tokena. Ich masa nie jest wysoka, a ten wygląd...

Ad. 3 Różnica w cenie mi nie robi skoro sprawdzone.

Ad. 4 Amor będzie zmieniany więc tu inwestować nie będę dopóki nie poznam standardu mocowania. Kandydatury są trzy i wciąż nie podjąłem decyzji co kupię. Skoro już jesetm przy amortyzatorach, to może wrzucisz kamyczek do ogródka Manitou R7 (carbon)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga Tokenow alu jak podaja 17g dla 10t, chyba za myslisz o karbon/alu 13.5g

 

Te pierwsze beda glosne jak kazde alu a i piekne wiecznie nie beda, anoda sie wytrze i to dosc szybko, no i sa ciezkie.

Karbonowe, hmm to juz lepiej cale karbonowe, duzo lzej, a i tak beda na krotka mete.

 

Kolka AFC z derlinu 10t biale lub czarne 10g, idelana kopia kolek extralite za duzo mniejsza kase. Naped jest bez porownania bardziej cichy niz z alu kolkami.

No i jak je wyczyscisz to wygladaja jak nowe, mam biale :)

Co do kasy te tokeny sa ponad 2x drozsze od w/w.

 

Oski do krankow biez od Wade'a TiSpindle, sprzedal juz ich troche, sa lzejsze i bardziej wytrzymale od zwyklych tytanowych osiek T6/4, ten stop z ktorych je robi to tytan z jakiegos przerwanego projektu armi usa, kupil zapasy jakie byly dostepne, wiec wiecznie tych osiek z niego robic nie bedzie :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga Tokenow alu jak podaja 17g dla 10t, chyba za myslisz o karbon/alu 13.5g

 

Te pierwsze beda glosne jak kazde alu a i piekne wiecznie nie beda, anoda sie wytrze i to dosc szybko, no i sa ciezkie.

Karbonowe, hmm to juz lepiej cale karbonowe, duzo lzej, a i tak beda na krotka mete.

 

Kolka AFC z derlinu 10t biale lub czarne 10g, idelana kopia kolek extralite za duzo mniejsza kase. Naped jest bez porownania bardziej cichy niz z alu kolkami.

No i jak je wyczyscisz to wygladaja jak nowe, mam biale :)

Co do kasy te tokeny sa ponad 2x drozsze od w/w.

 

Chris, ja już od kilku miesięcy mam te Tokeny. Lekkie nie są i rzeczywiście słychac je trochę. Masz może na podorędziu jakiś sznur do tych białych z derlinu?

 

Oski do krankow biez od Wade'a TiSpindle, sprzedal juz ich troche, sa lzejsze i bardziej wytrzymale od zwyklych tytanowych osiek T6/4, ten stop z ktorych je robi to tytan z jakiegos przerwanego projektu armi usa, kupil zapasy jakie byly dostepne, wiec wiecznie tych osiek z niego robic nie bedzie :icon_wink:

 

No to klamka zapadła, będą Wade'owe. Ciekawe czy ów materiał nie ma czegoś wspólnego z Roswell :icon_wink:

 

Taki lekki offtop odnośnie SIDa WC, którego umieściłeś w galerii, mój TEAM po wyciągnięciu z pudła ważył tyle samo...

 

p9073665.jpg

 

Ale te moje gramy są lżejsze :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem wykopaliska w piwnicy i znalezione retro-skarby po uprzednim spolerowaniu oraz skróceniu gwintu, to zastąpiłem tym.

 

W ten oto sposób, zmianie ulega pozycja:

 

6. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Tektro MT 5.0 Carbon Eclipse (śruby Probolt, baryłka Deore XT BL-M737), 148 g.

 

Aktualna waga wygląda dziś następująco:

Total: 10.238 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zaszalałem - amortyzator kupiony. Jest czarny i ma czerwone napisy. Zysk wagowy, o ile sprzedawca nie ściemniał, wyniesie 428 g. Premiera w przyszłym tygodniu...

 

To co zakupiles, magura fox odpada, jak problemy z ustawieniami to musi byc rs, sid team?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zakupiles, magura fox odpada, jak problemy z ustawieniami to musi byc rs, sid team?

 

Brawa za przenikliwość. Odgadłeś markę i model, jednak seria zdecydowanie wyższa - XX.

 

 

Gothic skad jestes? Jak z W-wy i okolic to moze wspolne zamowienie z AFC Bike? Zawsze to 3$ mniej za wysylke liczac po polowie.

 

Dzięki za propozycę jednak do Warszay mam kaaaawał drogi (ściana zachodnia - Gorzów Wlkp.), a częściej bywam w stolicy dżemojadów jak naszej.

Edytowane przez Gothic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awans, awansem. Pytanie tylko czy ogarnę wszystkie te ustawienia. :P

 

Ja się z tym uporałem to i ty dasz radę :yes:

 

Nabiłem po 15 psi mniej do pozytywnej i 20 psi mniej do negatywnej niż podaje tabelka pod moją wagę i jest rewelacja. Przy ustawieniach według tabelki widelec był zbyt twardy, w miarę dobrze radził sobie z małymi nierównościami ale z dużymi już było gorzej. Każdy ma swoje upodobania więc metodą prób i błędów powinno się udać.

 

A tak zapytam, kupiłeś XX WC? Czy zwykłego XX. Bo jeśli zwykłego to może i zdecydowanie wyższa grupa ale według producenta cięższa o 20g od teama.

Ogólnie manetka xlock to super bajer, mniejszy skok niż w puschlocku powoduje, że dużo łatwiej jest zaciągnąć blokadę. U mnie nie raz zdarzyło się tak, że nie docisnąłem do końca cyngla i amor nadal był odblokowany. Ruch manetki to prawie 3cm a w xlock 1,5cm. To mówi samo za siebie. Szkoda, że nie da się u mnie zamontować xlocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym uporałem to i ty dasz radę :P

 

Nabiłem po 15 psi mniej do pozytywnej i 20 psi mniej do negatywnej niż podaje tabelka pod moją wagę i jest rewelacja. Przy ustawieniach według tabelki widelec był zbyt twardy, w miarę dobrze radził sobie z małymi nierównościami ale z dużymi już było gorzej. Każdy ma swoje upodobania więc metodą prób i błędów powinno się udać.

 

A tak zapytam, kupiłeś XX WC? Czy zwykłego XX. Bo jeśli zwykłego to może i zdecydowanie wyższa grupa ale według producenta cięższa o 20g od teama.

Ogólnie manetka xlock to super bajer, mniejszy skok niż w puschlocku powoduje, że dużo łatwiej jest zaciągnąć blokadę. U mnie nie raz zdarzyło się tak, że nie docisnąłem do końca cyngla i amor nadal był odblokowany. Ruch manetki to prawie 3cm a w xlock 1,5cm. To mówi samo za siebie. Szkoda, że nie da się u mnie zamontować xlocka.

 

Kupiłem zwykłego XX'a. Sprzedawca zweryfikował dla mnie wagę amortyzatora i mój egzemplarz z nieprzyciętą rurą sterową o długości 265 mm i XLock'iem ma ważyć jednak 1535 g. Zobaczymy jak to wyjdzie po skróceniu i nabiciu gwiazdki...

 

Nie wątpię, że wypracuję właściwe dla swego stylu jazdy ustawienia. Zapewne będę zasięgał opinii bardziej doświadczonych posiadaczy, ale to wyjdzie w praniu, teraz nawet nie wiem o co pytać.

 

XLock póki co ma dla mnie wadę - kolor, który oddala mnie coraz bardziej od mej wizji idealnie czarno/carbonowo-czerwonego koła.

 

To byl moj pierwszy podejrzany ale nie wiedzialem ze jest w czerni.

 

Też nie wiedziałem i dlatego nie brałem go pierwotnie pod rozwagę. Poza tym nie ma goleni wleczonych carbonem, ale to sie najprawdopodobniej zmieni zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne zmiany, tym razem dość spektakularne:

 

13. Fork: (Widelec) Rock Shox SID XX 2010 (waga uwzględnia gwiazdkę Cane Creek oraz sterówkę skróconą do długości 208 mm), 1509 g.

Nowy amortyzator wymusił wymianę adaptera z takiego na taki.

 

Wszystko to zaowocowało redukcją wagi do:

 

Total: 9.786 g.

 

Na kolejny upgrade nie trzeba będzie długo czekać. Już teraz jedzie do mnie XTR Shadow... :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo się rzekło, XTR na pokładzie:

 

12. Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M972 SGS Shadow (śruby KCNC+Probolt+kółka Token), 178 g.

 

Nowa waga:

 

Total: 9.744 g.

 

Kolejna planowana zmiana – blat Extralite. Termin bliżej nieznany…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namawiany przez kolegę, postanowiłem sprawdzić jak to jest mieć deskę pod tyłkiem. Kupiłem właśnie Trigona VCS02AC. Deklarowana przez producenta waga jest świetna jak na moje oko - 105 g. z poduszkami. Dla zainteresowanych zdjęcie poglądowe poniżej.

No, ciekawe bardzo. Oczywiście zdaj relację :P

 

UP! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP! ;)

 

Mam słabe doświadczenie z deskami. W zasadzie to go nie mam, więc nie pokuszę się o porównanie wyssane z palca. Napisać mogę tyle, że Trigon jest siodłem na którym można spokojnie jeździć na większych dystansach. Warunkiem jest jednak jazda w pampersie. Potrafię sobie wyobrazić jazdę bez niego, jednak nie polecam robienia dystansów większych, jak 10 km. Gelowe podkładki zapewniają coś na kształt komfortu, jednak wygoda „jaj nie urywa”. Nie urywa ich również odrętwienie czy inne takie. Sprzęt pod tym względem nie może się równać z moimi poprzednimi kanapami, że wspomnę tylko genialnie mi pasująceo SI Prolink Gelflow.

Po kilkuset pierwszych kilometrach nie widać śladów zużycia. Miejsca newralgiczne, takie jak łączenia prętów ze skorupą wciąż bez zastrzeżeń. Poduszki z gelu jak nowe.

 

Reasumując: dziś nie zamierzam zmieniać siodła na inne. To mi się podoba i zapewnia mi wystarczający komfort i poczucie kontroli. Gdybym raz jeszcze stał przed decyzją o zakupie dechy do 500 PLN bez zawahania znów bym sięgnął po ten model.

Jest jeszcze jeden argument "ZA": prawdopodobieństwo spotkania kogoś z takim sprzętem - zerowe!

Pzdr.

R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała zmiana:

23. Shifters: (Manetki) Shimano XTR SL-M970 (waga bez linek, patrz pkt. 7) 219 g.

 

Aktualna waga:

Total: 9.709 g.

 

Zmieniłem manetki trochę w ciemno. Bo lżej, bo bezkosztowo, bo topowy egzemplarz, ble, ble, ble… Przez myśl mi nawet nie przeszło, że biorąc XTR’a na służbę może być coś nie halo. Ależ było moje zaskoczenie gdy zobaczyłem jak jest wykonana obudowa. Toż to dramat jakiś! Ona pracuje, a podczas pracy rozchyla się na blisko milimetr i odsłania swe wnętrzności. Już widzę piasek i błoto które zmielą mi mechanizm. A wszystko to Made in Japan. Oj daleko im jakością wykonania do Sramowskich Trigger Attack i piszę to z całą odpowiedzialnością. Mam nadzieję, że ich praca, którą sprawdzę dziś przesłoni jakość wykonania, bo jeśli nie, to mój XTR będzie najkrócej posiadanym komponentem w historii mych rowerów. A wszystko to, bo Shimano przyoszczędziło na śrubce w narożniku… :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam przejmujesz się takimi niuansami :icon_mrgreen: W zeszłym roku pomagałem kumplowi składać rower na konkretnych częściach, i drogie wcale nie oznaczało dobrze wykonane. Także ma manetki XTR'a, wprawdzie pracują wyśmienicie ale tak jak mówisz, wykonane są słabo (z resztą jak prawie wszystkie manetki shimano)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...