Skocz do zawartości

[9485g] Gary Fisher Big Sur 1.1 by Gothic


Gothic

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze,

Przedstawiam ewolucję mojego „koła”, które nie tak dawno prezentowałem tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/57087-rower-gary-fisher-big-sur-by-gothic/. Od czasu zamieszczenia w dziale „Wasze rowery” ubyło kilka dobrych gram, jednak przede wszystkim rozebrałem rower na części pierwsze, a następnie zważyłem je na wadze elektronicznej Severin. Wynik, który otrzymałem nie powala, lecz zbliża mnie do celu, który sobie wyznaczyłem – zejść poniżej 10 kg. Na te chwilę mój rower składa się z następujących ingrediencji:

 

1. Bar Ends: (Rogi) AMOEBA BE-M110 (śruby Probolt), 81 g.

2. Bar Plugs: (Korki kierownicy) AMOEBA, 5 g.

3. Bottle Cage: (Koszyk na bidon) SPECIALIZED Rib Cage Carbon, 22 g.

4. Brake (Front): (Hamulec przedni) AVID BB7 MTB + adapter + kpl. śrub + ACCENT Blade 180 mm , 370 g.

5. Brake (Rear): (Hamulec tylny) AVID BB7 MTB + adapter + kpl. śrub + ACCENT Blade 160 mm, 345 g.

6. Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) TEKTRO MT 5.0 Carbon Eclipse (śruby Probolt), 153 g.

7. Cables: (Pancerze i linki) ALLIGATOR i-Link (kpl.: hamulce+przerzutki), 140 g.

8. Cassette: (Kaseta) SRAM PG-850 11-32 (nakrętka Soul-Kozak), 268 g.

9. Chain: (Łańcuch) SRAM PC-850 (skrócony o 8 ogniw), 288 g

10. Crankset: (Korby) Shimano SLX (śruby Token AL-K083 + zębatka 22t Shimano FC-M760. Waga z suportem), 855 g.

11. Derlr (Front): (Przerzutka przednia) SHIMANO XT FD-M770 (śruby Probolt), 144 g.

12. Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M772-SGS (śruby KCNC+Probolt+kółka Token), 220g

13. Fork: (Widelec) RST Titan AIR-RL (śruby Probolt+manetka RS Poplock+pancerz i-Link+linka Sram+gwiazdka Ritchey. Sterówka skrócona o circa 25 mm), 1941 g.

14. Frame: (Rama) GARY FISHER Big Sur 21” (śruby bidonu A2Z+ śruba haka Token. Waga z hakiem), 1707g

15. Grips: (Gripy) RITCHEY Ergo WCS, 26 g.

16. Handlebar: (Kierownica) AMOEBA HB-M110, 118 g.

17. Headset: (Stery) RITCHEY Pro Logic (kapsel Ritchey Carbon+śruba Probolt), 124 g.

18. Pedals: (Pedały) CRANKBROTHERS Eggbeater C, 297 g.

19. Rim tapes: (Opaski) Taśma izolacyjna z Castoramy, 14 g.

20. Seat: (Siodło) SELLE ITALIA Prolink 2008, 287 g.

21. Seatpost: (Sztyca) ZERO Carbon 27,2x300 (śruby tytan Probolt+trzpień do sztyc KCNC+motylki KCNC), 169 g.

22. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BONTRAGER, 23 g.

23. Shifters: (Manetki) SRAM Trigger Attack (waga bez linek, patrz pkt. 7) 237 g.

24. Skewers: (Zaciski kół) DARTMOOR Bolt-on, 68 g.

25. Spacers: (Podkładki pod mostek): RITCHEY Carbon 10+5 mm., 8 g.

26. Stem: (Mostek) RACEFACE Ride 25,4/90mm, 160 g.

27. Tire (Front): (Opona przednia) SCHWALBE Furious Fred, 300 g.

28. Tire (Rear): (Opona tylna) SCHWALBE Furious Fred, 308 g.

29. Tubes: (Dętki) SCHWALBE XX-Light, 204 g.

30. Wheel Front: (Koło przednie) Custom (Hub (Piasta): DT Swiss Cerit 32 h, Rim (Obręcz): DT Swiss 4.2 D 2009, Spokes (Szprychy): DT Swiss Revolution Black, Nipples (Nyple): DT Swiss Alu Prolock.), 740 g.

31. Wheel Rear: (Koło tylne) Custom (Hub (Piasta): Shimano Deore XT FH-M756 32 h, Rim (Obręcz): DT Swiss 4.2 D 2009, Spokes (Szprychy): DT Swiss Revolution Black, Nipples (Nyple): DT Swiss Alu Prolock.), 974 g.

 

Total: 10.596 g.

 

Misc: (inne)

32. Chainstay cover: (Osłona pod łańcuch)DARTMOOR Kevlarr, 25 g.

33. Computer: (Licznik) CATEYE Velo 8 CC-VL810, 47 g.

 

Najbliższa przyszłość przyniesie zapewne pewne zmiany; przymierzam się do kilku drobiazgów (zacisk sztycy KCNC lub Kozak, zaciski kół Token, zębatka 32 t XT FCM-760, tytanowe ośki pedałów, może manetki na SRAM Rocket – o ile się z nimi „zaprzyjaźnię”). Z większych rzeczy szykuje się do zakupu siodła Allay Racing 1.1 – rewolucja w kategorii „komfort” i wymiany widelca na DT Swiss XRC 100.

 

A tak oto wygląda GF dziś

 

P.S. Zachęcam do pochylenia się nad projektem, komentarzy, a może nawet sugestii zmian.

 

Pozdro

Rav.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemnie wygląda, jednak nowe siodło i mostek na - dały by bardziej sportowy wygląd. Smaczkiem są 2 czerwone szprychy na kształt SLR :)

(...)

 

Siodło będzie zmienione. Jednak priorytetem będzie wygoda, a nie wygląd. Skłaniam się ku temu dziwadłu. Mostek pozostanie tak, jak jest gdyż obrócenie go na minus zabija moje plecy. Inspiracją dla kolorowania szprych był któryś z Cube'ów podejrzany w necie.

 

(...) Powiedz mi jak ona sie sprawuje? i jak ze sztywnoscia??

Rower zgrany osprzetowo! super wyglad szkoda ze nie masz full XT byloby jeszcze lepiej (...)

 

Rama jest bardziej sztywna od mojego Diamondbacka na profilach Eastona. Sprzęt spisuje się bez zastrzeżeń. Z oferty XT mam w zasadzie wszystko to, co w moim mniemaniu jest godne uwagi.

 

Ja bym zmienił hamulce na hydrauliki (...)

 

Miałem okazję testować Avidowskie soczki 3 i 5 oraz Tektro Aurigę. Żadne z wymienionych nie oferowały nic, co pchnęłoby mnie do wymiany. BB7 to naprawdę dobre hamulce.

 

(...) Świetnie wyglądają te obręcze DT i zapewne są bardzo sztywne :)

 

Zacytuję klasyka: "sztywne jak baranie jaja" :D

 

P.S. Serdeczne dzięki za słowa uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Namawiany przez kolegę, postanowiłem sprawdzić jak to jest mieć deskę pod tyłkiem. Kupiłem właśnie Trigona VCS02AC. Deklarowana przez producenta waga jest świetna jak na moje oko - 105 g. z poduszkami. Dla zainteresowanych zdjęcie poglądowe poniżej.

 

aki_trigon_vcs02ac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namawiany przez kolegę, postanowiłem sprawdzić jak to jest mieć deskę pod tyłkiem. Kupiłem właśnie Trigona VCS02AC. Deklarowana przez producenta waga jest świetna jak na moje oko - 105 g. z poduszkami. Dla zainteresowanych zdjęcie poglądowe poniżej.

 

Jaka cena ? Jak z wygodą w porównaniu do SLR ? :whistling:

Edytowane przez mati199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała modyfikacja konfiguracji. Zmianie podlega pozycja:

 

20. Seat: (Siodło) Trigon VCS02AC, 109 g.

 

i tym samym masa roweru spada do:

 

Total: 10.418 g.

 

Proszę Moderatora o uwzględnienie tej informacji podczas nadchodzącego update'u.

Pzdr.

Rav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update będzie 20 grudnia :(

 

PS.: Teraz czekamy na recenzje siodła :)

 

Siodło ma pierwszą jazdę za sobą. Czuję, że się z nim zaprzyjaźnię. Jednakże rzetelna recenzja pojawi się jak pogoda pozwoli na wieksze trasy. Niestety nie lubię taplać się w błocie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nowy Rok, czas postanowień i zmian. Pierwsza taka zmiana to zacisk sztycy Token TK160TI ważący 8,5 g (jednak zaokrąglam do pełnych 9 g., tak jak to robię z innymi częściami). Tym samym waga Garego w dół o 14 g.

 

Dziś bike waży całe 10404 g. i proszę Szanownego Moderatora o uwzglednienie tej informacji podczas najbliższego update'u. Dziękuję.

 

Z większych planów tuningowych na 2010; zmiana kasety na tytanowego klasyka (cholernie trudna do dostania), nowy mostek z giętą kierownicą (coming soon!), blat/y na Extralite/XT (częściowo zrealizowane) oraz - o ile fundusze pozwolą - widelec DT Swiss XMC lub Manitou R7 MRD Absolute Carbon (a może coś jeszcze innego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytanowe sa tylko 3 zebatki pozostale stalowe.

 

Tego nie wiedziałem. dziękuję za informację. Nie zmiania to faktu, iż będe dalej próbował ją kupić.

 

W miare tanim kosztem mozesz zejsc ponad 100g na gripach, rogach, koszyku, zacisku sztycy, mostku, sterach i kapslu.

 

Jakie gripy, koszyk i stery proponujesz?

 

Rogi odpadają na czas jakiś w związku z zakupem mostku i kierownicy giętej od Ritchey'a (WCS Carbon gwoli ścisłości), zacisk sztycy już kupiony (pisałem o tym kilka postów wyżej).

 

Kapsel to margines tolerancji, który ze wzgledu na jego urode pozostanie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...