Skocz do zawartości

[10000g] Spec Stumpjumper 2009 Custom


Mendoza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie,

 

Wrzucam mój customowy projekt na bazie ramy Specialized Epic 2009 Expert.

Kosztował mnie fortune ale jest spełnieniem moich marzeń.

Mam zamiar zejść z waga jeszcze jakieś 500 do 550 gram.

Jaki mam cel....? jestem maniakiem lekkości ale takim który startuje w maratonach więc ma być lekko ale wytzrymale.

Ważę ok 91 kilo więc to jest podstawowe ograniczenie w doborze komponentów.

Wcześniej jeździęłm na ht i było lżej ( poniżej 10 kilo) ale full daję więcej możliwości:)

Poniżej specyfikacja. większość z komponentów ważona.

 

 

 

 

Bar Ends: KCNC - 45 gr

Bar Plugs: no name - 8 gr

Bottle Cage: kellys alu - 48 gr

Brake (Front): XTR 970

Brake (Rear): XTR 970

Brake Levers: XTR 970 ( hamulce razem z tarczami 140 mm xtr i klamkami waża 711 gr)

Cables: Obecnie Nokon dla przerzutek i shimano sis dla hamulców - ok 120 gr

Cassette: XTR 970 - 232 gr

Chain: Dura Ace 283 gr

Crankset: XTR 960 - 795 gr

Derlr (Front): XTR E-type 970 - 134 gr

Derlr (Rear): XTR 972 - SGS, shadow cabonowy wózek 182 gr

Fork: Fox f90rl - 1620 gr

Rear Shock: specialized ( fox) plus brain - 410 gr

Frame: Specialized Epic 2009 Expert 2260 gr ( L )

Grips: PRO - piankowe 55 gr

Handlebar: Race Face next - 134 gr

 

Headset: Crank Brothers Cobalt - 69 gr

Pedals: Look Quartz Carbon - 250 gr

Seat: Selle Italia SLR 135 gr - 147 gr:)

Seatpost: Thomson Elite Setback - 249 gr

Seatpost clamp: no name - 19 gr

Shifters: XTR 970 220 gr

Skewers: KCNC - 45 gr

Spacers: Carbon look - 10 gr

Stem: Syntace f99 - 100 gr

Tire (Front): Geax Barro Race 2.0 - 411 gr

Tire (Rear): Geax Barro Race 2.0 - 408 gr

Tubes: (Dętki) Continental Supersonic - 203 gr

Wheel Front: 706 gr

-Hub: dt 240's cl

-Rim: Alexrims xrc

-Spokes: Sapim ( cieniowane )

-Nipples: dartmoor

-Rim tape: specialized

Wheel Rear: 916 gr

-Hub: XTR 975 cl

-Rim: Alexrims xrc

-Spokes: Sapim

-Nipples: Dartmoor

-Rim tape: Specialized

 

Waga całego to ok. 10 790 gram ( ważone na profesjonalnej wadze.

Przedtem na mojej wadze był ciut lżjejszy.

Ale rzeczywistość jest często mniej kolorowa:)

Proszę o propozycje zmian.

Budzet to jakieś maks 2900 PLN.

chce zejść do 10 240 tak żeby bez pedałów było poniżej dyszki:)

 

 

Załączone zdjęcie jest sprzed wymiany przerzutek , nokona, i sterów cb

 

 

post-125820-1258463169,41_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co prawda to prawda - też mi tylko r7 do głowy przychodzi jednak tu jakoś mi się nie widzi... Myślałem nad Magurą Durin ale oni teraz robią chyba tylko biało-czarne z dodatkami czerwonego.

 

http://www.allegro.pl/item814124488_amortyzator_magura_durin_md100r_nie_rock_shox_sid.html

 

Kolorystyka

http://www.allegro.pl/item807465423_magura_laurin.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulowac fajnej maszynki.

 

Fakt amor nie tylko ze zupelnie nie pasuje ale i jest przyciezkawy.

O czerwonym foxie to raczej bym nie marzyl.

Widzialbym tu czarny, duriny sa dostepne w kolorze bialym, czerwony, czarnym i w jakims tam jeszcze ;)

 

Na amorze moglbys zaoszczedzic jakies 250g.

 

Zmien gripy na bontragery 12-14g, jakis karbonowy koszyk ponizej 20g, zestaw siodlo sztyca tu mozna sporo urwac, tak naprawdę to masz duzo opcji, aaaa i wyrzuc sprezynki z zaciskow kol do niczego niepotrzebne a zawsze 2g mniej :P

 

Chcesz ruszac kola?

 

Jak przy Twojej wadze daja rade tarcze 140?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężynki ;) dobre, wyrzuce bo i tak sa już spierdzielone.

Koła moge ruszyć tylko myślalłęm o obręczach i szprychach, masz jakies konkrety?

Co do amora to ciężko będzie wybrać inny niż fox rlc 2010 ( 1440 gr), musiałbym sie strasznie przekonac do magury albo sida.

Chyba są jakieś argumenty miażdzące foxa w stos do konkurencji.

Tarcze daja radę jak najbardziej, a testopwałem przy prędkościach ponad 60 km zjeżdzając nie dawno z Przehyby:)

Dzięki Ci serdecznie za propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z foxem to sie raczej nie pomylisz.

Aczkolwiek magure sporo riderow sobie chwali, cos musi byc na rzeczy i 1360g

 

Mam podobna wage do Twojej, obrecze na ktorych jezdze to olympic, nowa wersja zwie sie alpine, a szprychy to aerolite lub xc-ray, ja mam te drugie.

 

W zimowe wieczory mozesz pobawic sie w 'alu-zabawe' pare gram do zaoszczedzenia.

 

Jak dlugo jezdzisz na nim, jakies problemy z tylnim amorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Na rowerze jeżdzę bardzo niedługo bo jedynie 1,5 miesiąca i to mały przebieg bo jakoś deszczowo ostatnio.

Amor tylni jak na razie świetnie,z pełni dokręconym brainem jego działanie na początku zaskakuje i jest dość specyficzne,

ale na wyścigach ponoć superefektywne...

Z durinem dajeś mi do myślenia....

Co to jest 'alu zabawa' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały są spoks, jest troszke większy luz roboczy niż miałem w shimano ale szybko można się przyzwyczaić.

Recenzja długodystansowa pewnie dopiero na wiosne się pojawi:)

a co do obręczy to dlaczego nie pasują? hę?

O malowaniu amora myślałęm bardzo poważnie ;) ale jak 2010 będzie ok finansowo to może się pojawić upgrade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to nie ma z czego schodzić

...moza, mozna i to prawie na wszystkim :)

 

Po tym drugim zdjeciu umacniam sie w przekonaniu ze zeszloroczne malowania speca byly ladniejsze od 2010 ;)

 

Co do krankow, dajcie ludziska im spokoj, bo jeszcze kilka takich postow i kazdemu jedyne co bedzie przychodzilo do glowy slyszac ta nazwe to 'bloto'.... :) poza tym tu sa looki a nie kranki.

 

Ten amor to koniecznie bo kompletnie rozwala super rame.

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...