Skocz do zawartości

[konserwacja] czyszczenie łańcucha - sposoby



Rekomendowane odpowiedzi

Są środki do smarowania łańcucha których producent zaznacza by łańcuch przed ich zastosowaniem był odtłuszczony. Więc ropa raczej odpada. Związane to może być z tym że smarowidło musi być dobrze związane z materiałem łańcucha by spełniać swoją rolę a pozostałości ropy to uniemożliwiają. Dodatkowo pogarszając właściwości użytego środka smarnego bo nie wszystko ze wszystkim może. być mieszalne. Kwestia tego czym się smaruje.

 

Co do benzyny itp po szejku to odstawiam aż syf osiądzie a potem zlewam czysty plyn przy następnym czyszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co robicie z ropą/benzyną po odszejkowaniu?

j.w. odstawiam do sloika a potem zlewam czysta benzyna na nastepny raz, w ten sposob 0.5 litra benzyny wystarczylo mi na ponad pol roku, i nie chodzi tu o koszty (0.5 l = 6 pln), a raczej o problem z utylizacja.

 

 

 

 

tą teorię bronią ludzie, którzy za bardzo nie mają o tym pojęcia.
 

to chyba lekka przesada,  ktos wczesniej napisal ze smaruje olejem do pilarek, dla mnie to blad, ale nie twierdze ze on nie ma o tym pojecia bo go nie znam, poprostu kazdy ma swoje sprawdzone sposoby ktorych bedzie bronil

pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie benzyna powoduje że łańcuch jest nienaturalnie wysuszony, ropa powoduje że jest czysty i nie wysuszony na wiór ;) - to tak dla ścisłości, a zresztą o czym wy dywagujecie przecież jeżeli przesmaruje się łańcuch wyszejkowany w ropie czy benzynie to tak czy siak przy tych warunkach smaru starczy może na 10 km. Poza tym według moich testów jakość pracy napędu na łańcuchu wyszejowanym w ropie a benzynie jest o wiele lepsza na ropie nawet bez smarowania, a argument że po szejku w ropie wszystko się klei do łańcucha jest bez sensu - i tą teorię bronią ludzie, którzy za bardzo nie mają o tym pojęcia. 

 

Przecież i tak smarujesz łańcuch po czyszczeniu więc nie wiem o co chodzi z tym wysuszeniem. Chociaż przyznam się bez bicia, że nie czyściłem nigdy ropą to w tegorocznym sezonie spróbuje bo sam jestem ciekaw czy ropa doda jakieś KM do dystansu łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co robicie z ropą/benzyną po odszejkowaniu?

Tylko szczerze ;)

 

przez rok czasu zlewałem do 5l pojemnika po płynie do spryskiwaczy, ostatnio wymieniałem olej w samochodzie i zostawiłem 5l zużytego rozpuszczalnika po szejkowaniu w warszacie samochodowym do "zutylizowania". Każdy warsztat samochodowy to przyjmie i powinien zutylizować.. to że oni tym palą w piecu to inna historia ;[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji  od łańcucha HG-95, z uszczelkami na ogniwach i z jakąś ich nowością SilcTec jest napisane:

 

Nigdy nie stosować rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad takich jak odrdzewiacze. W razie użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać, powodując poważne obrażenia ciała

 

 

No więc czego można używać? Czy 1.benzyna, 2.nafta, 3,WD 40 jest ok, czy nie?

Edytowane przez AntyIdiota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1, 2 i 3 mają w budowie łańcuchy węglowodorowe. Są bezpieczne dla łańcucha, bo nie prowadzą do utleniania metalu (korozji). Nie możesz natomiast stosować środków żrących t.j. Fosol, środków do usuwania osadów wapiennych, a także środków opartych na wodorotlenkach (sodu, potasu), czyli popularnego Kreta czy dostępnych w Biedronce granulek Atack ;). Te dwa ostatnie specyfiki mogą służyć jedynie do usuwania anodyzowanych powierzchnie "amelinium", pod warunkiem, że zachowa się odpowiednie zasady bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji  od łańcucha HG-95, z uszczelkami na ogniwach i z jakąś ich nowością SilcTec jest napisane:

 

 

No więc czego można używać? Czy 1.benzyna, 2.nafta, 3,WD 40 jest ok, czy nie?

 

Gdyby ten łańcuch miał uszczelnienione ogniwa to nie musiałbyś go wogóle smarować, bo smar stały  wewnątrz ogniw byłby zamknięty przez uszczelnienia. Takie bajery to tylko w łańcuchach do większych pojazdów się znajdzie (pewnie motory coś takiego mają). na pewno nie znajdziesz tego w łańcuchu rowerowym.

 

Nie możesz używać tylko środków żrących, które uszkodziłyby powłokę SilcTec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal1986 Tutaj się mylisz! Motocykle faktycznie mają coś takiego w swoich łańcuchach, ale nie znaczy to, że nie trzeba ich smarować i raz założony łańcuch działa bez serwisu dopóki się nie wyciągnie. Smaruje się tak samo, ale można dłużej pojeździć bez obsługi i o to tutaj chodzi.

 

 

 

W instrukcji  od łańcucha HG-95, z uszczelkami na ogniwach

 

W instrukcji jest napisane coś o uszczelkach? Jeżeli tak to poproszę o zdjęcie instrukcji. Jeżeli widać te uszczelki to zrób zdjęcie i wrzuć. Szczerze to nie jestem przekonany, że łańcuch do roweru ma uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no właśnie, coś w ten deseń, z nacieknięciem do łożysk przyszło mi do głowy :-/

 

To może taki preparat specjalny do odtłuszczania oparty na cytrynie czy czymś podobnym, ale to 44 zł kosztuje, opłaca się w to zainwestować?

 

Nie mam możliwości zdjęcia kasety ani łańcucha :-/

 

coś takiego:

 

http://allegro.pl/odtluszczacz-finish-line-citrus-600ml-ambike-i3950730411.html

Edytowane przez anko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...