Skocz do zawartości

Co? NORCO!


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden klub już założyłem, w dwóch byłem, w trzecim jestem... pora na coś nowego :D

 

Co prawda nie zauważyłem innych ram made in Canada na forum, ale może ktoś się ukrywa? W każdym razie zaczynam jako pierwszy B) W sumie powinna uczynić to siostra Tina, ale jakoś nie pali się do tego...

 

Sprzęt nasz (mój... raczej Jej :D ) to rzecz baaardzo ciężkiego, bo liczącego sobie aż 4,7 kilo i to w romiarze S bez dampera ;) , kalibru - NORCO A-LINE 2007:

 

5829fd7a9bf3655amed.jpg

 

A gdyby ktoś chciał to kliknąć na pełny rozmiar:

5829fd7a9bf3655am.jpg

 

Ogólny wygląd całego roweru wraz z geometrią znajduje się TUTAJ, a pełny katalog na 2007 - TU W PDFie - str. 7. Ogólnie sprzęt posiada skok 198-229mm co czyni go baaardzo hardkorowym :) , i jest wypadkową ponadpółrocznych poszukiwań roweru/ramy do DH/FR - opcji była masa, ale z różnych przyczyn kolejne nie wypalały, aż trafiła się ta mała nornica - stan nieużywany, z damperem Roco WC :P

 

Ogólnie wiem(y) jak prowadzi się Norco (zawieszenie to patent FSR Speca) i także dlatego ramka wyleguje się na dywanie. Na teraz mogę ujawnić tyle, że obok czekają hamulce Saint (zeszłoroczne), siodełko Tioga MC Lite, a w magazynie sklepowym tęskni Boxxer Race, ale o szczegółach opowiem jak się skonsultuję z właścicielką :P

 

Więc co...? NORCO! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

siwy84 - dlaczego Norco? Bo... innych nie było? :P

 

A bardziej serio - szukaliśmy różnych ram z różnymi zawieszeniami, przez jakiś czas aktualna była opcja Kony - fakt że 1-zawias ale za to w promocji na rower + gadżety sponsorskie, niestety (stety?) dolar zwariował i odleciało. Zresztą w ogóle znaleźć małą ramkę jest ciężko.

Po ponad miesięcznym grzebaniu w necie (i nie wiadomo gdzie jeszcze) pojawiła się ta ramka. Co prawda nie przewidywaliśmy (z siostrą Tiną) aż takiego hardkoru, ale z drugiej strony kupować 160mm żeby po sezonie-dwóch i tak dojść do okolic 200 skoku... bys synsu :P

Poza tym rozmiar był mały, całość to nóweczka nigdy nie jeżdżona, damper tak samo - nawet miały osłonki zabezpieczające naklejki), a cena była cokolwiek atrakcyjna, czyli w okolicach wycioranych używek, więc czemu by nie? :wub:

Zresztą z norcowo-specowym horstem pt. FSR (wtedy nazywanym VPS - patrz niżej) mieliśmy styczność w modelu Shore i działało to baaardzo przyzwoicie.

 

Schwefel - mea culpa :P Katalog na 2007 ściągnąłem żeby mieć pojęcie o regulacji skoku i innych podobnych bałaganach, nawet się nie przyglądałem szczególnie fotkom ;)

Ramka to wersja na 2004/2005:

 

aline.jpg

 

Tutaj z maxymalnym skokiem i starym Marzocchi dlatego wygląda "stromo" - w sumie nie wiem dlaczego bo kąty główki i wymiary ram są praktycznie takie same jak w 2007 (różnica to maksymalnie 2 stopnie w kątach) a tamte prezentują się nieco inaczej. Zresztą teraz Norco wraca do kątów w granicach 65-66, a nie 64 stopnie jak w 2007 Jak wyjdzie w całości okaże się niedługo ;)

 

PS. KATALOG VPS 2005/2006 - niestety słabe fotki

 

A co do VPS/FSR - wygląda to dokładnie tak samo (starsze wersje, teraz spece mają inny łącznik), działa zresztą też, widocznie chodzi o patenty - za-wielką-wodą Horst jest opatentowany, u nas nie dlatego nawet Kross może go sobie robić ;)

 

Jak tylko rowerek się złoży, strzelę (strzelimy) jakieś foto poglądowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo jakiś czas temu (przed świętami) widziałem na wyprzedaży w sklepie w łodzi właśnie norkę tyle, że shora 3 (jeśli dobrze pamiętam) za całkiem spoko kwotę 3990,- i bardzo mi się ten rowerek spodobał. Jedyne co to trochę szkoda, że ma te 178mm skoku, a nie coś bliżej 200, ale może na początek byłoby to wystarczająco? W razie czego można by do niego wrzucić jakiegoś sztuća ze skokiem większym niż seryjny domain (czyli pewnie 180)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to za rower czy ramę cena? Bo jak za ramę to 4 patole to jest owszem okazja, ale raczej spowodowana tym że nie da się już sprowadzić z zachodu takiej ramki za 2 patole przez szaleństwo ojrodolarowe, a nie tym że cena sama w sobie jest mała... No chyba że t jakiś "secik" to wtedy jak najbardziej ;)

 

Starsze Shore (to co nie wygląda jak nowy Giant ;) ) miało w zestawie też niższego amorka, ale spokojnie pasował tam np. Junior T - czyli teraz kiedy seryjnie jest montowany Domain to może i Boxxera łyknie? Choć to kwestia jaką kto lubi sterowność. Choć bym nie przesadzał z tym skokiem - realnie gdybyśmy trafili właśnie na XSkę Shore, to pewnie te 180 skoku byłoby ideałem, bo ani za bardzo by nie ciążyło, a po dobrej regulacji i tak dla lekkiej osoby można by zrobić "kanapę" bez obawy o dobicie. No i wtedy z przodu znalazłoby się coś w rodzaju Domaina, 66.

 

Ale jest jak jest i na razie prowadzimy szeroko zakrojoną akcję odchudzającą ;)

 

A "na początek" to sporo ludzi używa jako FR/DH polskiej TosęInu która ma 168mm skoku, przeznaczona jest raczej do "lżejszych" zastosowań a i tak wsadza się tam Juniora i w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, to cena za cały rowerek była. Nie pamiętam za bardzo na jakim był osprzęcie. Pamiętam tylko, że hample miał Avidy J3 i że miał 2 blaty z przodu, przerzutkę i rockring ;) Pewnie napęd klasy deore albo alivio bo w tego typu rowerach i za tą cenę nie kładą czegoś dużo lepszego. a korba jakis hussefelt czy cos.

W sumie masz troche racji. Te 180mm to taki kompromis miedzy wielksocia skoku, a ciezarem ogolnym ramy/roweru.

A z których marek ramy do DH ewentualnie byś polecał? Mam bardziej na myśli marki pod kątem systemu zawieszenia jaki stosują. Czyli na jakie ramki zwrócić uwagę, a które definitywnie sobie odpuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Siwy84 masz na myśli pewnie sklep przy politechnice łódzkiej ? Jeżeli tak to rama zielona Norco Shore była do kupienia wraz z damperem i jakimś marzocchi z przodu za ok 2800 zł. Ponieważ kolega chodził i się dowiadywał, ostatecznie jednak kupił Giant Anthema za podobną kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwy84 - kończąc OT, to o rowerach do FR/DH ostatnio się kilka tematów przewinęło (np. o Glorii i Gamblerze). O systemach zawieszenia jest cały przyklejony temat.

 

Ogólnie jak jest to cena za CAŁY rower, to nawet na osprzęcie tej klasy i na początek spokojnie można zostawić. Oczywiście potem zmieni się to i owo, ale szkielet może swobodnie zostać na dłużej - jeśli to TA: http://rowery.onet.pl/4,35,155277,14162,no...ree,sprzet.html wersja to pewnie poleci korba (na coś zintegrowanego) czy przerzutki, ale reszta OK :D

 

A mniej OT - za parę dni dokładamy do ramki co trzeba, może do przyszłego weekendu całość będzie złożona? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr - dokładnie taka norka do jakiej linka dałeś tylko z Avidami 3 zamiast Hayesów. Czyli mówisz, że 180mm styknie do dobrej zabawy? Nie trzeba szukać koniecznie czegoś większego?

 

Łukasz - patrz linijka wyżej. A chodziło mi o Dynamo - tam były genialne przeceny przed zimą. Tak zanabyłem moje buty spd.

 

A tak właśnie kończąc OT - MrJ czekam z niecierpliwością :P Znając Ciebie rowerek będzie miodny także wrzucaj foteczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwy84 - bo uwierzę w te komplementy, zgorszę się i zamknę w sobie :rolleyes:

 

Ogólnie tak naprawdę to nie mój sprzęt, tylko siostry Tiny i ona ma tu dużo (nawet więcej niż ja) do powiedzenia. Ogólnie będzie wyglądało to mniej więcej tak (uwagi kursywą):

 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Saint 2007 + tarcza Accent Blade 203

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Saint 2007 + tarcza Accent Blade... aż nie pamiętam jaki tam jest adapter :P ale chyba 180

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano Saint - hample mamy z demontażu nowego roweru od znajomego w cenie śmiesznej, więc długo się nie zastanawialiśmy. Tarcze to kompromis między sztywnością a wagą. Zresztą całość składamy w zaprzyjaźnionym sklepie GrupyAccent, stąd spora część produktów stamtąd ;)

Cables: (Pancerze i linki) Accent

Cassette: (Kaseta) SRAM PG-850 11-28 8b

Chain: (łanńuch) SRAM PC-48

Crankset: (Korby) Hone - z Duncona Pussy

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-5??? - czekamy na wyniki poszukiwań

Fork: (Widelec) RockShox Boxxer Race

Rear Shock: (Damper) Marzocchi Roco WorldCup

Frame: (Rama) Norka ;)

Grips: (Gripy) Dartmoor Shadow???

Handlebar: (Kierownica) Dartmoor Rifle??? - szukaliśmy Tiogi ale nic się nie nawinęło, a czas bardzo zaczął naglić...

Headset: (Stery) Accent na maszynach

Pedals: (Pedały) tymczasowo Bllody Marry (z Pussiaka), docelowo Dartmoor Moondust 2009

Seat: (Siodło) Tioga MC Lite - leciutka używka za połowę ceny

Seatpost: (Sztyca) Ritchey Pro - j.w, no chyba że sprzedający się rozmyśli... oby nie :D

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent? Kalloy???

Shifters: (Manetki) SRAM trigger X-7 8b - też od "znajomych znajomych"

Stem: (Mostek) Dartmoor Warbird - może nieco ciąży, ale jest sprawdzony i niedrogi

Tire (Front): (Opona przednia) ???

Tire (Rear): (Opona tylna) ???

Tubes: (Dętki) ???

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta) Dartmoor Lite-Forrce

-Rim: (Obręcz) Dartmoor Riderr

-Spokes: (Szprychy) DT czarne

-Nipples: (Nyple) DT

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta) Dartmoor Gee-Forrce

-Rim: (Obręcz) Dartmoor Riderr

-Spokes: (Szprychy) DT czarne

-Nipples: (Nyple) DT

-Rim tape: (Opaska)

 

Co do kół: są takie a nie inne i nie pytajcie dlaczego, bo odpowiedź będzie trudna do pojęcia. W każdym razie gdyby obręcze miały nie wytrzymać, winny ich zaplecenia będzie ukarany :P Z oponami i dętkami jeszcze nie wiem(y), sprawa rozstrzygnie się w ciągu kilku dni (sponsor rulez) ;)

 

No to... byle do wiosny... znaczy przyszłego weekendu :D

 

PS. Skok 180 wystarczy spokojnie, na początek do nawet mniej żeby się "nie zabujać" :P Ale popytaj większych znawców, ja od dawna praktykuję tylko XC :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to zeby Ci nie bylo zbyt latwo to napisz czemu koła takie, a nie inne :P

 

Kurde, zapowiada się fajna maszyneria. Zwlaszcza ramka i amorek będą wyczesane :rolleyes: Fajnie, że masz tyle źródeł tanich części. Zawsze łatwiej coś poskładać na początek i wymieniać w miarę użytkowania niż siedzieć i się modlić do "kadłubka" roweru w oczekiwaniu na przypływ gotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

siwy84 - bo mamy szemrane kontakty s dartmoorem, ale więcej nie mogę powiedzieć bo postronni świadkowie mogą mieć potem całkiem przerąbane :P

 

Ostateczna konfiguracja bike'a wygląda tak:

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano Saint 2007 + tarcza Accent Blade 203

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano Saint 2007 + tarcza Accent Blade 203

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano Saint

Cables: (Pancerze i linki) Accent

Cassette: (Kaseta) SRAM PG-850 11-28 8b

Chain: (łanńuch) SRAM PC-48

Crankset: (Korby) Shimano Hone + tarcza Dartmoor 38z

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-5

Fork: (Widelec) RockShox Boxxer Race

Rear Shock: (Damper) Marzocchi Roco WorldCup

Frame: (Rama) Norka

Grips: (Gripy) Dartmoor Ripper

Handlebar: (Kierownica) Dartmoor Rifle

Headset: (Stery) Accent HST-10

Pedals: (Pedały) Bloody Marry (na razie, potem się zobaczy)

Seat: (Siodło) Tioga MC Lite

Seatpost: (Sztyca) na razie Accent SP-208, niedługo Ritchey Pro

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) BBB na imbus

Shifters: (Manetki) SRAM trigger X-7 8b

Stem: (Mostek) Dartmoor Warbird

Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Lopes BlingBling Dual 2,35

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Lopes BlingBling Dual 2,35

Tubes: (Dętki) CST

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta) Dartmoor Lite-Forrce

-Rim: (Obręcz) Dartmoor Riderr

-Spokes: (Szprychy) Dartmoor czarne

-Nipples: (Nyple) czarne mosiężne (DT???)

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta) Dartmoor Gee-Forrce

-Rim: (Obręcz) Dartmoor Riderr

-Spokes: (Szprychy) Dartmoor czarne

-Nipples: (Nyple) czarne mosiężne (DT???)

-Rim tape: (Opaska) taśma izolacyjna :)

XYZ (nie wiem jak jest napinacz - chainguide? ;) ) - BOP (to samo co Dartmoor Tracko ale tamten był niedostępny a wynaleźliśmy używkę od kumpla

 

Całość roweru waży - uwaga - na tych oponach 18,6kg!!! WAŻONE REALNIE na wadze wiszącej i przy świadkach! Jak na tak klocowatą ramkę i nienajlżejsze niektóre elementy (kokpit, geje) wynik bardzo miło nas zaskoczył. A kiedy zabierzemy się do tuningu... kto wie, może kiedyś pęknie 18kg? :)

 

Fotek na razie nie wstawiam bo nie mam autoryzacji właścicielki :P ogólnie najpewniej kierownica będzie nieco skrócona, sprężyna w damperze wymieniona na sporo miększą no i nadal kombinujemy co z pedałami, bo BM to kloce i łożyska zaczęły się w nich sypać niestety :(

 

Ale ogólnie jazdy testowe wypadły bardzo pomyślnie, tak na sucho jak i w błocie, z tym że tam były założone pożyczone Intense'y które ważą absurdalnie dużo więc wolimy wagę na "ogólnych" Maxxisach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...