Skocz do zawartości

[Hamulce] SLX M665


topol

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w przednim hamulcu klamka jest twarda, a jej skok wynosi nie więcej niż 30% odległości od kierownicy. Po prostu trzeba umieć je odpowietrzyć, co w niesprzyjających warunkach (brak pomocnika, gęsty LHM Total) bywa dość trudne.

 

Twardość/miękkość klamek nie różni się znacząco od moich Juicy 7. Wymiana przewodów na takie w stalowym oplocie pomaga utwardzić klamki, ale w SLX główną przyczyną jest elastyczny zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gumowej klamki, to SHIMANO po prostu tak ma jak ktoś już wyżej wymienił. Mam dwóch znajomych, którzy mają SLX'y (jedne są na oryginalnych tarczach, a drugi znajomy ma tarcze UNEX). I u obydwu jest ta gumowa klamka (mam porównanie z moimi Hayes'ami stroker ride). Gdy szukałem roweru byłem w wielu sklepach i miałem okazje "wcisnąć" sobie klamke hamulca przy każdym tam będącym rowerze, i były to SHIMANO m486, deore 2010, Deore XT, oraz Hayes stroker Ride (które mam), hayes stroker trail, no i Avid juicy 3. I uwierzcie, że najtwardsza klamka z tych wszystkich jest w Hayes'ach. Zrobiłem już na Strokerach ok 1250km i modulacja to chyba ich największa zaleta. Ktoś mówił, że działają na zasadzie 1-0, ale ja się z tym nie zgodzę. Można w nich idealnie wyczuć moment dotknięcia klocka. Co do Avidów (miałem styczność tylko z Juicy 3) też są twarde. A w SHIMANO gumowa klamka to nie chyba przypadek. Osobiście dodam, że w moich Strokerach modulacja (no i może siła hamowania przy okło 62kg) jest świetna lecz jakość wykonania już nie :D . Generalnie "gumowa klamka" mi się podoba. U mnie to jest tak: Rozsądek podpowiada twardą klamkę, a podświadomość gumową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ja mam SLXy już jakiś czas, i to zaryzykowalem je do roweru o dosc ostrej charakterystyce

p4pb6155225.jpg

 

na tarczach XT 203/180mm - pierwsze co mnie powaliło to... ich montaż, po perypetiach z BB7, czy juicy kolegi nie moglem uwierzyc ze mozna hamulce bez zadnych podkladek na zywca przykręcic - ba, beda działały idealnie i ani troche nie obcieraly - magia, to robi wrażenie, ja nazywam to... dopracowaniem :)

 

 

działanie, cóż, klamka jest troche miękka (tylni wydaje się ciut bardziej, moze wina dluzszego przewodu, moze lekko zapowietrzony - sie zrobi) i na początku bylo to uciązliwe, pobadalem jednak mozliwosci hamulca i wyraźnie czuje pod palcem moment w ktorym jest ta własciwa maksymalna SIŁA, przyszlo mi to bez trudu, szybko zaczełem uzywac ich intuicyjnie.

 

przy mojej wadze - 100kg + prawie 15 roweru = 115kg zywej masy, naSERYJNYCH klockach, amortyzatorze przednim ustawionym na 160mm - nie korzystnie, daje rade jednym palcem stanąć na stoppie

 

tylne kolo - przy 160mm dociązam mocno tył dupskiem gruba i przyczepną SHWALBE FAT ALBER 2,35 rownież po mocnym przycisnieciu daje rade zablokować koło - KLOCKI OCZYWISCIE SERIA.

 

 

generalnie hamulcem jestem zachwycony, za tą cene naprawde się opłacało, kolega z Juicy caly czas ma jakies perypetie, ustawianie to nic przyjemnego, klamka chodzi jakby bezoporu, a nagle bardzo krótki zakres miedzy zwolnieniem a zablokowaniem - mi się nie podoba - jemu zresztą też :)

Edytowane przez Adaasko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ze jestem nowy to sie ładnie przywitac musze z wami i przejsc do problemu jaki mnie dopadł!

 

Po ostatnim sezonie miałem mały wypadek na rowerku (Kona scrap) Rower cały (na szczescie) ze mna było gorzej stad nie dostrzegłem problemu..rower (zaprowadzony) do garazu bo nie wylem w stanie jechac. Ja sie wykurowałem zima mineła i zabrałem sie za czyszczenie rowerku po zimie, rower wyczyszczony no to jazda probna..i czpis..nie mam przedniego hamulca..zgubiłem korek ktory trzyma olej w manetkach..olej wyciekł a ja zostałem bez korka, oleju i hamulca..jak to naprawic, gdzie kupic..mozna o jakąś pomoc prosic??

 

Jeśli cos zle napisałem to z grory przepraszam..

 

manetki: shimano alivio

 

link do rowerku ponizej

i moja fotka

 

 

http://bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=2006&Brand=Kona&Model=Scrap&Type=bike

post-136446-0-44703600-1298115442_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zły dział kolego.

2. Z tego opisu ciężko coś wyczytać, nie ma oleju w manetkach ŻADNEGO, jest w klamkach hamulca.

3. Olej do hamulca Sole to Dot, chyba 3 i 4 można lać, napisane jest na klamce.

4. Jaki korek?! Chodzi Ci o tą klapkę w klamce? Ciężko dostać, szczególnie do Sole. Popytaj w serwisach, a jak nie będą mieli to masz 2 opcje:

 

- zmiana klamki (nieopłacalne, może z 9 spasuje, albo jeszcze z Maga)

- zmiana hamulca (chyba najlepsze rozwiązanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

SLXów używam od początku sezonu. Wcześniej przez 2 lata jeździłem na Avidach Juicy 3. Razem z hamulcami zmieniłem tarcze z Cleen Sweepów Avida (185/160) na Shimano XT (RT76) (203/180).

 

Nie będę się wypowiadał o sile hamulców. Chyba są mocniejsze. Ciężko to stwierdzić w codziennym użytkowaniu bo raczej nigdy nie używa się maksymalnej siły do hamowania, tym bardziej, że hamuje 2 palcami. Na pewno są bardziej niezawodne (póki co) i zdecydowanie łatwiejsze w odpowietrzaniu.

 

Za to zdecydowanie jestem zachwycony zachowaniem hamulców w górach. Na Avidach po 300m zjeździe hamulce się gotowały - bez względu na to czy były na DOT 4 czy 5. Razem z rowerem ważę około 135kg więc nie jest to mało. Przez Avidy złapałem blokadę psychiczną przed dłuższymi zjazdami. Jeżeli chociaż chwilę za długo nimi hamowałem to potem nie byłem w stanie zatrzymać roweru. Częste postoje były koniecznością.

 

NA SLXach sprawa wygląda zupełnie inaczej. Jeszcze nie udało mi się ich przegrzać, nawet próbując to zrobić specjalnie i ciągle trzymając zaciśnięta klamkę na długim zjeździe. Zawsze byłem w stanie wytracić prędkość na tyle szybko i precyzyjnie, że jeżeli chciałem stanąć przed jakąś przeszkodą to stawałem. Po wspomnianym zjeździe z zaciśniętymi klamkami zaciski były ciepłe, lecz nie gorące. Można spokojnie ich było dotknąć ręką. Nie jestem pewien czy to zasługa budowy hamulca, płynu mineralnego czy tarcz hamulcowych o specjalnej konstrukcji odprowadzającej ciepło. Bez względu na wszystko jestem zadowolony.

 

Podsumowując: hamulce są niezawodne, nie zmieniają swojej charakterystyki na długich zjazdach, łatwo się je odpowietrza i dysponują wystarczającą siłą, żeby zatrzymać 115kg rowerzystę na stromym górskim zjeździe. Jedyną ich "wadą" wg mnie jest mechanizm serwo wave. W momencie gdy klocki dotykają tarczy klamka znajduje się już na liniowym obszarze działania i tak naprawdę nie jest on do niczego potrzebny. Wydaje mi się, że z tego względu Deorki są lepszym wyborem biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja sie czaje cholernie na te slxy:) Za jakies 2 miesiace jak splace karte kredytowa po zakupie innych czesci to chyba je kupie razem z klockami metalicznymi. Czy przesiadka z tarczy 160mm na 203mm da mi jakies zauwazalny rezultat? Chodzi mi o tarcze z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprawiam XC, dlugie zjazdy z gor(sniezka,szrenica,smedava), moj rower w garazu, kellys spider(rama), cala reszta na slx procz nieszczesnego hamulca, ktorym jest fabryczny mechaniczny hamulec tarczowy montowanyw tym kellysie w 2008roku. Na przodzie mam V`ke deore, spisuje sie swietnie nie chce tam tarczy:). Niejednokrotnie zdarzylo mi sie, ze hamulec z tylu p oprostu przestal dzialac. Moja waga to 75kg, niby nie jest to duzo, ale wole miec zapas mocy.

Edytowane przez NooreQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180mm lub 185mm avida spokojnie da rade przy Twojej wadze i zapas mocy będzie. Generalnie ja waże 83kg i mam tarcze 185mm tył, hamulec obsługuje jednym palcem niezależnie od terenu i nawierzchni. Polecam, szczególnie po przesiadce z machaników będzie duży szok.

Edytowane przez stefan2810
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie, tarcze 203mm i tak juz kupilem i czekam na dostawe. W chwili obecnej jak pisalem wczesniej mam liche mechaniki na klockach zywicznych, jak tylko splace kredytowke kupie te slxy. Mam jeszcze jedno pytanie, czy warto od razu zmieniac klocki na metaliki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dziekuje Panowie, tarcze 203mm i tak juz kupilem i czekam na dostawe. W chwili obecnej jak pisalem wczesniej mam liche mechaniki na klockach zywicznych, jak tylko splace kredytowke kupie te slxy. Mam jeszcze jedno pytanie, czy warto od razu zmieniac klocki na metaliki?

Jak znajdziesz kupca na żywiczne za co najmniej 40pln za parę to waro. Jak maja leżeć to szkoda, lepiej je już zużyć :). Żywiczne aż tak złe nie są, dają radę, bezwzględna wymiana na metaliki jest wskazana jak będziesz jeździł długie, strome zjazdy w górach gdzieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

właśnie składam nowy rowerek i biję się z myślami między SLX a M595... rozchodzi się o to czy plusy slxa są warte dokładania kasy, czy też niższy model powinien starczyć

Jeżdżę amatorsko spokojne XC (także w górkach), waga 75kg, amorek z przodu RS Duke Sl z 2006r.

 

z góry podziękował za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...