Skocz do zawartości

[12750?g] GT i-drive2.0 by MrJ


MrJ

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba temat mi się udał na sen zimowy :P

 

Od ostatniego postu zmieniło się tyle, że:

 

1) zostają tarcze - Hayesy Stroker Ryde (od alghara - dzięki! :thumbusp: ) leżą już w domku i czekają na założenie, dokładne wagi podam przy okazji nowej rozpiski

2) koła - oczekuję na wieści ze znajomego sklepu o dostępność / cenę Fulcrumów RM5 i Maviców Crossride. Serwis wychodzi w sumie tak samo, więc jak się doczekam na w/w info to wybiorę między nimi,

3) ramka - po kilku przemyśleniach doszedłem do wniosku że zostaje, tylko przydałby się jej przegląd. Stąd w przyszłym tygodniu wiozę ją do serwisanta który podejmie się rozbebeszenia zawieszenia. Oby tylko go złożył :D

4) amorek - kapsel powietrzny nadal poszukiwany, bo przeróbka na air jest tylko kwestią KIEDY a nie CZY.

 

Na kolach i hamulcach oszczędzę wstępnie ok. 400g (+-50), na amorku nie wiem ale podejrzewam że lekko licząc 150g. No i może wreszcie zacznie wybierać :)

 

A teraz... byle do wiosny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Question:

Ile te strokery ważą?

 

Answer:

dokładne wagi podam przy okazji nowej rozpiski

 

Wstępnie wrzuciłem je tylko na wagę "na szybko" zaraz po przyjściu paczki i wyszło tył ok. 320g (adapter 160, śruby), przód ok. 290g (adapter PM 180, bez śrub) ale waga się chwiała na stole. Jak rozbiorę sprzęt i poważę od nowa conieco, podam dokładnie jak napisałem wcześniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

To tak: Hayesy ważą plusminus: przód BEZ adaptera: 270g, tył Z adapterem 160 i zdecydowanie za długim przewodem: 330g - wagi są średnio dokładne bo mam słabą baterię i odczyty są byle jakie, ale jak zmienię i będę miał w pobliżu aparat to cyknę fotki.

 

O kołach... hmmm, niestety z planów gotowego zestawu najpewniej nic nie wyjdzie, a to z powodu permanentnego braku funduszy. Zostaje więc przeplecenie kół na jakich obręczach disc-only, chwilowo zerkam na Accenty Generation-XC. Chociaż według katalogu są przewidziane na cieńsze opony niż 2,0 to znajomy (ważący zresztą sporo więcej ode mnie:P ) ma je w zimówce z jakimiś traktorami 2,1 i nie narzeka. Cena niska, waga znośna... zobaczymy :)

 

A z rozbebeszaniem amorka nadal kombinuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Update :)

 

Na razie w rowerku znalazły się zanabyte od alghara (THANX! :)) Hayesy Stroker Ryde i na razie przewody są sporo za długie (na fotkach wkrótce umieszczonych będzie to widać), a tył jest leciutko zapowietrzony, ale przed pełnym sezonem i tak dam je do skracania i odpowietrzania.

 

Przy okazji zważyłem poprzednie hamulce i wyszło mi że klamka + zacisk + przewód + linka + adaptery = dla przodu 390g, dla tyłu 410g.

 

Hayesy liczą odpowiednio dla przodu: 295g (Adapter Accent IS 160mm), tyłu 325g, ale niestety nadal waga lekko szwankuje i muszę zaokrąglać.

 

Pomijając jakość hamowania (YEAH, BABY! :D ) z rowerku zostało zrzucone 180g, a to jeszcze nie koniec bo dziś kółka powędrowały na przeplecenie - miałem brać gotowce, ale brak kasy zmusza mnie do rozwiązania "na 1 sezon" - obręcze zmienią się na Accent Generation-XC. O wynikach powiadomię wkrótce, także fotki powinienem niedługo przesłać.

 

Co prawda granica 13kg na razie nie pęknie, ale ok. 13,25 jest już. Żebym tylko wagę wiszącą dostał... ;)

 

A amor nadal muli jak mulił. Po świtach zabieram się do niego z siłą brutalną. Ewentualnie tłumienie wyp... rzucę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update part 2 :)

 

Więc tak: wczoraj ok 21 zostały mi przywiezione kółka (znajomi sprzedawcy rulez :P ), po czym dziś je zamontowałem, zmierzyłem itp. teraz co do wagi - niestety nie udało mi się dostał w łapki samych obręczy, ale różnica w wadze całych kół wynosiła odpowiednio 50 i 55g (taka bo zaokrąglam na wadze... muszę wreszcie dostać jakąś dokładniejszą). Po przeliczeniu wyszło że obręcz Accenta waży realnie ok. 480-490g, czyli nieco więcej niż w katalogu (470).

Samo zakładanie opony jest na nią bardzo proste (nie trzeba nawet łyżek!) ale regulacja... no już gorzej, niestety obręczy brakuje tak ze 2-3mm szerokości do pełnego komfortu. Ale nic to, ważne żeby wytrzymała głupoty :)

 

[USUWAM MARTWE ODNOŚNIKI STARYCH ZDJĘĆ, NOWE SĄ W POŚCIE Z 31.05.2023]

 

Na hamulcach: -180g

Na obręczach -95g

SUMA: - 275g, czyli rowerek liczy sobie teraz dokładnie 13 200g (wg wagi mojej... powiedzmy że jest to wynik +-50g, ale na tę chwilę nic więcej nie poradzę :) ). Mam nadzieję nikt mi nie zarzuci że kantuję :P

 

Hamulce na razie są niedotarte, mają za długie przewody, a do tego tył jest lekko zapowietrzony, ale i tak hamują sporo lepiej niż Freezery. I o to chodzi :)

Edytowane przez MrJ
Martwe linki do zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Oj długo mnie tu nie było, dłuuugo... I pojawiam się w sumie z mało wesołą informacją z puntu widzenia forum, gdyż...

 

ROWER NAJPRAWDOPODOBNIEJ PÓJDZIE NA SPRZEDAŻ

 

Nie wiem tylko jeszcze czy w całości, czy na części, a jeżeli to ile z tych części zmieni właściciela, bo mimo wszystko jakieś dwa kółka przydałoby się mieć, a trochę drobiazgów ze starego sztywniaka jeszcze mam. A powód? Prozaiczny - życie. Ostatni raz wykorzystałem możliwości tego roweru chyba ze 2 lata wstecz, a "na serio" to ze 3ci rok minie. W tym sezonie praktycznie na niego nie wsiadłem, a do tego z powodu właśnie "spraw okołożyciowych" nie bardzo mam potrzebę utrzymywania zamrożonej w nim kaski, zwłaszcza że - jak pisałem - jakiegoś miejskiego, budżetowego pomykacza i tak dałbym radę sobie złożyć.

 

Ceny na razie nie podaję, bo muszę najpierw pogrzebać na giełdzie i allegro i się zorientować co-i-jak. A teraz przypomnienie specki wraz z uwagami:

 

Bar Ends (rogi): Accent Cross-Country po tuningu

Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-Tasy

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Hayes Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 160mm

Brake: (Rear) (Hamulec tylny) Hayes Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 160mm - hamulce zostały w zeszłym roku odpowietrzone i zalane nowym DOTem, od tamtej pory były symbolicznie jeżdżone, a w ogóle ich całościowy przebieg wynosi tylko ca. 1500km. Do tego nadal posiadam oryginalną tarczę Hayesa 160mm, oddam w komplecie niezależnie czy sprzedam cały rower, czy na części osobno hamulce. Przewody są celowo niedocinane, więc w razie potrzeb obsłużą nawet największe ramy i amorki

Brake Levers (Klamki): Hayes Stroker Ryde

Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO/CLARK'S

Cassette (Kaseta): SRAM PG 850 11-28

Chain (łańcuch): SRAM PC-48

Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm 22LX-36LX-44Accent + suport i podkładki

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): SHIMANO C050

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM 7.0

Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm - amorek przeszedł jakiś czas temu serwis u dealera Magury, został wyczyszczony i zalany oryginalnym olejem, nie ma luzów, nie cieknie, pracuje płynnie, wszystkie regulacje chodzą oki

Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38

Frame (Rama): GT i-drive2.0 M, skok 4,5" (~115mm) + stery Tange - do ramy mam zapasowe stery (full zestaw za wyjątkiem tylko dolnej bieżni nabijanej na sterówkę) i je oczywiście dodam, tak samo jak zapasową, krótką sztycę Proel i oryginalny zacisk GT - ja jeżdżę na śrubowym

Grips (Gripy): AUTHOR pianka, ucięte o ok. 1cm

Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm

Pedals: (Pedaly) - w razie sprzedaży całości w zestawie nie będzie pedałów, bo zwykle te każdy preferuje swoje ;)

Seat: (Siodlo): - najpewniej sprzedam też bez siodełka, z w/w powodu ;)

Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra

Shifters (Manetki): SRAM X-7 8b + linki

Skewers (Zaciski kol): DARTMOOR Bolt-On

Spacers (podkładki) - 1x 5mm alu

Stem (Mostek): ZOOM 90mm

Tire (Front) (Opona Przednia): Kenda Karma 2,0

Tire (Rear) (Opona Tylna): Kenda Karma 2,0

Tubes (Detki): Maxxxis Welther Weight

Wheel Front (Kolo Przednie)

-Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force

-Rim (Obrecz): ALEXRIMS DM18 srebrna, kapslowana, 32d

-Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże - testowaliśmy 2X na przedzie w 2 zestawach i trzymają się świetnie

-Nipples (Nyple): DT

-Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna

Wheel Rear (Kolo Tylne)

-Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls

-Rim (Obrecz): ALEXRIMS DH19, srebrna, 32d

-Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże

-Nipples (Nyple): DT

-Rim Tape (Opaska): jak wyżej

 

Na razie tyle, w razie pytań walcie na PW lub lepiej od razu maila: misterj@vp.pl, tylko podajcie nick z forum ;) Jak sam się ogarnę w temacie to na pewno jeszcze będę postował, i w razie konkretnych decyzji założę temat na giełdzie :yes:

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Małe podbicie - jednak na razie nie idzie do ludzi :P

 

Powód - wgryzłem się bardziej w temat i po 1sze większość części musiałbym puścić jednak za bezcen, bo są nietypowe albo noszą większe ślady zużycia (chociaż technicznie nadal są 100% sprawne)) a po 2gie... jednak zostanę przy fullu ;D

 

Tyle że jako prawie wcale nie wyjeżdżam nim już w cięższy teren, to usunąłem przednią przerzutkę (i tak nie korzystam prawie wcale, została tarcza 36z*) wraz z manetką, i zdjąłem różki (bo w okołomiejskim tłoku bardziej przeszkadzają niż pomagają). Teoretyczny zysk wagowy to ok. 450g (manetka+przerzutka+tarcze+przewód+linka+rogi - dłuższe gripy)- zresztą sprawdzę** - ale nie to jest najważniejsze. Grunt że myka się swobodniej i dlatego na razie fullik zostaje ;)

 

*PS. Gdyby ktoś miał na sprzedaż tanią 38kę na standardowe 4-śrubowe MTB, niech da znać ;)

 

**TEORETYCZNIE waga spadła więc do ok. 12750g, ale nie mam na stanie dokładnej wagi wiszącej. Ewentualnie wstępnie zważę zdjęte części. Ale jak wspomniałem, nie idę już w light-bike :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wiem ;)

 

Tylko że ja teraz jeżdżę samochodem około dwukrotnie tańszym od tego roweru (a od topowych sprzętów tutaj to kilkunastokrotnie :D ), i wcale się z tym jakoś źle nie czuję :P Poza tym temat powstał w okresie gorących dyskusji w stylu "do złożenia fajnego sprzęta, a zwłaszcza fulla, to trzeba walizki kasy". A ja zrobiłem mind-blow-topic ;)

 

Aha, poglądowe foto jak to teraz wygląda - sesję zrobię po odpicowaniu całości i aparatem a nie (smart)fonem. Zaktualizuję też specyfikację, bo wyrzuciłem różki i przednią przerzutkę+manetkę, zmieniłem gripy na pianki, dołożyłem alu-rockring-home-made i... chyba na razie tyle.

 

[USUWAM MARTWE ODNOŚNIKI STARYCH ZDJĘĆ, NOWE SĄ W POŚCIE Z 31.05.2023]

Edytowane przez MrJ
Martwe linki do zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 10 lat później...

IT'S ALIVE!

 

Nie wiem, czy ktoś inny wrócił na forum po tak długiej przerwie i z tak dziaderskim rowerem (który wedle dzisiejszych standardów powinien dawno temu skończyć na złomie albo wystawach typu "kiedyś to było"), ale wciąż żyję i od pewnego czasu nawet wracam do regularniejszej jazdy. Na tym samym sprzęcie, który był kupiony jako pierwsza próba oswojenia się z fullem, a został na stałe. Kilkanaście lat został i pewnie zostanie do zdechnięcia - swojego albo mojego 😁 - bo nie mam żadnej potrzeby zmiany go na nic nowego, choć wielokrotnie o tym myślałem. Nawet jeśli wygląda jak ulep z części z dawno zamkniętego sklepu, czym de facto zresztą jest.

 

Aha, jedna uwaga: po ostatnich zmianach nie przeliczyłem wagi. Postaram się to zrobić od nowa na pojedynczych komponentach, a jak nie, po prostu zważę całość. Choć po prawdzie dziś mam w serdecznym poważaniu, czy coś waży pisiont gramów mniej, czy więcej. Zdecydowanie bardziej liczy się dostępność relatywnie niedrogich części (jak policzyłem sobie, ile by mnie kosztował sam tylko nowy napęd 1x10 na sensownych podzespołach, to zwątpiłem) i przede wszystkim całkowicie subiektywna wygoda. Jakoś niespecjalnie dogaduję się z nowoczesnymi trendami w budowie rowerów (niskie i długie ramy, koła 27,5 lub w ogóle 29, króciutkie mostki, szerokie kierownice, tendencje do rezygnacji z amortyzatora przedniego nawet w rowerach do jazdy w terenie jak gravele itp.), a tutaj mam wszystko, czego mi trzeba: krótką ramę o wysokim suporcie i niskim przekroku jednocześnie + amortyzację i pod rękami, i pod tyłkiem. Co dla kogoś, kto niestety ma swoje lata i postępujące problemy z kręgosłupem, jest znacznie ważniejsze niż może się wydawać.

 

Tak czy inaczej, bieżąca specyfikacja wygląda tak:

 

Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-TASY

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): HAYES Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 180mm

Brake: (Rear) (Hamulec tylny) HAYES Stroker Ryde + tarcza ACCENT Blade 160mm

Brake Levers (Klamki): HAYES Stroker Ryde

Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO

Cassette (Kaseta): SHIMANO 11-34 CS-HG400 9b

Chain (łańcuch): KMC X9

Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): -

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM X-4 długi wózek

Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm

Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38

Frame (Rama): GT i-drive 2.0, rozmiar M, skok 4,5" (~115mm) + stery TH

Grips (Gripy): piankowe

Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm

Pedals: (Pedaly): WELLGO SPD

Seat: (Siodlo): WITTKOP

Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra

Shifters (Manetki): SRAM X-7 9b (tylko przód)

Skewers (Zaciski kol): SHIMANO skręcane

Spacers (podkładki): 1x5mm

Stem (Mostek): ZOOM 90mm

Tire (Front) (Opona Przednia): KENDA Karma 2,0

Tire (Rear) (Opona Tylna): KENDA Karma 2,0

Top cap (Kapsel amortyzatora): AMOEBA

Tubes (Detki): MAXXIS Welther Weight

Wheel Front (Koło Przednie)

- Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force

- Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC

- Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże

- Nipples (Nyple): DT

- Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna

Wheel Rear (Koło Tylne)

- Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls

- Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC

- Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże

- Nipples (Nyple): DT

- Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna

 

Focie poniżej. Jak ktoś chce, to może krytykować do woli 😁

20230526_181809-001.jpg

20230526_181815-001.jpg

20230526_181824-001.jpg

20230526_181831-001.jpg

20230526_181841-001.jpg

20230526_181851.jpg

20230526_181902-001.jpg

20230526_181927-001.jpg

20230526_181940-001.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jakieś 17 lat temu kumpel sprowadził analogicznego z USA, miał na bank lepszy osprzęt. Ale to wówczas kosmicznie wyglądało, zresztą w tej kwestii niewiele się zmieniło. Gratulacje za utrzymanie przez tyle lat, ja swój ówczesny rower z tamtych lat niedawno sprzedałem.

Nie jestem fanem kupowania zbędnych, nowych sprzętów ale jeżeli nie czujesz potrzeby zmiany to pewnie nie jeździłeś na żadnym współczesnym MTB, albo może po prostu nie potrzebujesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rower bardzo fajny. Ale za sposób prowadzenia kabli - karniak . Poza tym przydała by się zmieniarka z krótkim wózkiem.

 

Może źle szukałem, ale wszystkie przerzutki SRAM do 9b (czyli starsze X4, X5 i podobne) jakie znalazłem, były z długimi wózkami. Szczerze, to mi to wisi ;)

 

A z przewodami hamulcowymi, to wiem, że nie powinny tak iść. Ale że kupiłem je okazyjnie nieskracane i nie wiedziałem, do jakiej będą docelowo ramy, to ich nie ruszałem i owinąłem nadmiar dookoła ramy / amortyzatora. No i tak już zostało. Chociaż i tak muszę wreszcie je dać na serwis, to może przy okazji dotnę przewody do właściwej długości. Po 15 latach  :D :D :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem model 2004 i wspominam bardzo dobrze, widział większość Beskidzkich szlaków również z obciążeniem bikepackingowym (tzn. wtedy tak to się jeszcze nie nazywało). Niestety rama pękła na rurce powyżej osi obrotu. Bardzo mnie wkurzało stukanie dog bone, wada fabryczna i części sprowadzane spoza Polski...dobrze że się zepsuł :D  Mam gdzieś jeszcze zapasowy hak przerzutki do niego, trzymam bo myślałem że stanie się rarytasem. Tymczasem 20 lat minęło i wciąż sprzedają ten hak od ręki za kilkanaście PLN.

 Potem przesiadka na cokolwiek nowszego to był kosmos jednak 🚀 🚀🚀   Na dzisiejszych rowerach to już w ogóle pewniej i bezpieczniej śmiga się po górach, a jak kto umie to cuda można wyprawiać w porównaniu do i-Driveów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@c1ach - wiem,  że to staroć. Gdybym te 15 lat temu utrzymał aktywność w jeździe w terenie (głównie lasy i górki na Jurze K-Cz), to pewnie bardzo szybko bym zmienił tę ramę - same opory i-drive pierwszych generacji o skoku rzędu niewiele ponad 100mm są większe niż zawieszenia na łożyskach maszynowych w rozwerach do DH. Ale do tłuczenia dookoła komina zostawiłem go na kolejny rok i jeszcze następny i tak dalej. I mam go do dzisiaj. Na krawężniki wystarcza aż nadto ;)

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualne fotki roweru po założeniu nowych hamulców (Tektro M275 w zestawie z tarczami, kupione jako nówki z demontażu). Wiem, że przedni przewód hamulcowy wciąż nie jest prowadzony idealnie, ale po pierwsze: na amortyzatorze nie mam żadnego fabrycznego miejsca na mocowanie, a po drugie: gdybym prowadził przewód z przodu, musiałbym go skracać, a wolałem tego nie robić. I tak docinanie tyłu, jego zakucie i przelewanie doprowadziło mnie do bladej ku... wy już wiecie czego 😆

 

Aha - zdjęcia robione zaraz po przejażdżce i to momentami w deszczu (nagła burza przeszła nad Śląskiem), więc specjalnie czysto nie jest. Ale to może i dobrze, bo brud zasłoni wszystkie niedoróbki :P 

 

Tak więc aktualna specyfikacja:

 

Bottle Cage (Koszyk na Bidon): X-TASY

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): TEKTRO M275, tarcza TEKTRO 160mm

Brake: (Rear) (Hamulec tylny) TEKTRO M275, tarcza TEKTRO 160mm

Brake Levers (Klamki): TEKTRO M275

Cables (Pancerze i Linki): ACCENT/SHIMANO

Cassette (Kaseta): SHIMANO 11-34 CS-HG400 9b

Chain (łańcuch): KMC X9

Crankset (Korby): SHIMANO LX FC-581 170mm

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): -

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM X4, długi wózek

Fork front (Amorek): MAGURA Phaon 90-125mm

Fork rear (Damper): FOX Float R 165x38

Frame (Rama): GT i-drive 2.0, rozmiar M, skok 4,5" (~115mm) + stery TH

Grips (Gripy): piankowe

Handlebar (Kierownica): ACCENT Profi, docięta do 610mm

Pedals: (Pedaly): WELLGO SPD

Seat: (Siodlo): WITTKOP

Seatpost (Sztyca): AMOEBA Vitra

Shifters (Manetki): SRAM X-7 9b (tylko przód)

Skewers (Zaciski kół): SHIMANO skręcane

Spacers (podkładki): 1x5mm

Stem (Mostek): ZOOM 90mm

Tire (Front) (Opona Przednia): KENDA Karma 2,0

Tire (Rear) (Opona Tylna): KENDA Karma 2,0

Top cap (Kapsel amortyzatora): AMOEBA

Tubes (Detki): MAXXIS Welther Weight

Wheel Front (Koło Przednie)

- Hub (Piasta): DARTMOOR X-Force

- Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC

- Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 2 krzyże

- Nipples (Nyple): DT

- Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna

Wheel Rear (Koło Tylne)

- Hub (Piasta): DARTMOOR X-Rolls

- Rim (Obrecz): ACCENT Generation XC

- Spokes (Szprychy): DT Champion 2,0, zaplot na 3 krzyże

- Nipples (Nyple): DT

- Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna

20230618_123647-001.jpg

20230618_123700-002.jpg

20230618_123718-001.jpg

20230618_123725-001.jpg

20230618_124019-001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@uzurpator - przewody są już zabezpieczone przed wycieraniem i sklejone w dwóch miejscach: w środku przy głównym łożysku zawieszenia i z przodu pod napisem i-drive - czyli w sumie tam, gdzie pisałeś. Zrobiłem to przy okazji mycia po jeździe i dlatego nie ma tego na zdjęciach. Do tylnego trójkąta przyklejał przewodu nie będę - jest mocowanie fabryczne i tak zostawiłem, tylko wstawiłem pod trytytkę (tak samo jak w uchwyty w ramie) kawałek rurki z igielitu, żeby lepiej się trzymał i był zabezpieczony przed ściskaniem. 

 

A czy 3/10? Możliwe. To jest sprzęt retro i nawet gdyby go rozmontować, polakierować i wypucować każdą część, to zawsze będzie wyglądał jak z poprzedniej epoki. I... w poważaniu to mam :D  Nie dalej jak wczoraj przejechałem się w zorganizowanej wycieczce z ludźmi m.in. z lokalnych klubów rowerowych. I powiem tak: nie spodziewałem się może sprzętów z jakiejś nie wiadomo jak wysokiej półki, ale na pewno lepszych, niż zobaczyłem. Serio. Że o stanie technicznym nie wspomnę, bo o smarowaniu łańcucha czy regulacji hamulców to niektórzy chyba nie słyszeli, a dobór ramy pod wzrost siedzącej na nim osoby (dotyczy zwłaszcza kobiet) to najwidoczniej nadal jest taka sama wiedza tajemna, co dwadzieścia lat temu. Ale to już temat na inna dyskusję ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Info dla potomnych: szykuje się, że po wielu latach wspólnego pożycia rowerowego :D rama z przyległościami pójdzie na sprzedaż dla innego miłośnika retro-sprzętu. W tej chwili ciężko mi powiedzieć, ile tych przyległości będzie, natomiast szykuje się mniej więcej coś takiego:

- rama + damper FOX FLOAT R

- sztyca AMOEBA z oryginalnym zaciskiem GT

- mostek ZOOM,

- stery TH,

- najprawdopodobniej przerzutka SRAM 7.0, manetka SRAM X-7, dwie kasety z dwoma łańcuchami 8b, hamulce HAYES Stroker z tarczami Accent, być może korba SHIMANO LX.

 

Oczywiście dokładny opis, fotki i cała reszta pojawią się na giełdzie, tutaj tylko daję zajawkę dla tych, którzy śledzą temat.

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...