Skocz do zawartości

[amortyzator przod] Rock Shox Dart 3 - proszę o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wielkie za odpowiedź. A więc poszperałem gdzie się dało i znalazłem trzy różnice między tymi dartami:

-3 jest lżejsza od 2

-ma w standardzie LO

-dolne golenie są wykonane z magnezu w 3, a w 2 z aluminium

 

Także raczej kieruję się w stronie 3. No zastanawiam się jeszcze na tym Raidonem, ale boję się że będzie trochę za wysokie, bo seryjny amor w moim Treku ma 475 (dart 470) a raidon prawie 500. A jak to jest z tymi kolorami sprężyn w darcie?? Z która najlepiej kupować?? Pozdro

Nieźle nieźle , zawsze zastanawiała mnie ta różnica , teraz juz wiadomo ;) tora ma rez golenie wykonane z magnezu , natomiast lagi tak jak i wszystkie Dart'u z stali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam amora RS Dart 3 możecie mi powiedzieć jak to jest z tą regulacją twardości i tłumieniem powrotu ? czy twardość dostosowuję się do wagi ciała ? moja waga okolo 66kg. pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

 

Tak, chodzi o to by siedząc na rowerze amor ugiął się jakieś 15% całkowitago skoku.

Możesz teoretycznie lewym pokrętłem wpłynąć na twardość (teoretycznie, bo skuteczność tego rozwiązania w tym amorze jest, powiedzmy sobie rzeczą mocno kontrowersyjną)

Kręć w stronę minusa i obserwuj czy się bardziej pod Tobą ugina. Generalnie jeśli nie masz miękkiej spręzyny to przy Twojej wadze ten amor bedzie mocno (t)oporny.

Tłumienie to w skrócie prędkość z jaką amor się rozpręża po ugięciu. ( to akurat działa )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o to by siedząc na rowerze amor ugiął się jakieś 15% całkowitago skoku.

Możesz teoretycznie lewym pokrętłem wpłynąć na twardość (teoretycznie, bo skuteczność tego rozwiązania w tym amorze jest, powiedzmy sobie rzeczą mocno kontrowersyjną)

Kręć w stronę minusa i obserwuj czy się bardziej pod Tobą ugina. Generalnie jeśli nie masz miękkiej spręzyny to przy Twojej wadze ten amor bedzie mocno (t)oporny.

Tłumienie to w skrócie prędkość z jaką amor się rozpręża po ugięciu. ( to akurat działa )

 

 

no tak racja regulacja nie jest az taka swietna. a te tlumienie tez trzeba ustawiac ze wzgledu na jakies wspolczynniki? jak ustawic na tej przegialce "żółw-zając" zeby byl najlepszy komfort jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie Mam xcr'a jest to tani amor który mnie nie zadawala mam rower Kross Level A2 z 2008 roku i mysle czy kupić darta 3 ważę ~76kg i 173cm z tej instrukcji na mnie były by wsam raz te żółte fedry ?? mam do wydania 400zł max a moze zamiast Darta jakiś powietrzny ?? ale tylko nowy i do 400zł macie jak

ieś konkretne propozycje. mam tarczówki 160mm z redukcją to jest chyba IS zamocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Ogromna prośba do posiadaczy Dartów 3 , modeli 2009, 2010 - czy wśród bebechów w lewej goleni(tam gdzie jest sprężyna) posiadacie takie plastikowe cuś z gumową uszczelką? Przeważnie niebieskawe.

Mam pewien (tajemniczy ) pomysł i jeśli wszystko poskładam do kupy to wrzucę tutaj na forum pewną rewelację ;)

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

tloczek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę podpowiedzieć, jakby nie chciało coś pasować, że można to zrobić sposobem "bomberowym". W zamierzchłych czasach okrytych dawno temu mgłą zapomnienia Marzocchi produkował amortyzatory powietrzne, w których korki nie były wkręcane, a wkładane. Korki nie miały gwintu. Zamiast niego był taki śmieszny pierścień, który blokował się w zagłębieniu, który teraz można z powodzeniem zastąpić pierścieniem sagera (wewnętrznym) i nie wykorzystywać tego zagłębienia. Mam tak zrobione właśnie i nic nie wylatuje (niskociśnieniowiec). Czyli jeśli już byś znalazł korek o pasującej średnicy to można jeśli gwint by nie pasował wcisnąć go do goleni i zabezpieczyć pierścieniem sagera.

 

Myślę, że podszedłby korek od skareba...

 

Na PW poszło info o dorabianiu korków powietrznych. Może ktoś inny ma jakieś w tym doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja mam już wszystko rozrysowane itd. potrzebuję tylko tę średnicę by dobrać korek. Taki pierścień ok ale nie przy wysokim ciśnieniu. Na dużego chłopa to tych psi trza dmuchnąć...

Kello - do mnie pisałeś? nic nie dotarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...