Skocz do zawartości

[hydrauliczne LX] odpowietrzanie hydraulików, uzupełnianie poziomu oleju


Cybula

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam takie pytanie odnośnie HFX 9XC, czy da sie ustawic tak aby skok klamki wynosił powiedzmy 1-1,5cm, bo teraz mam ok. 2,5-3cm i w sumie nerwuje mnie to bo jestem przyzwyczajony do tego ze klamke troche naciskam i juz hamuje

 

czy jesli otworze zbiorniczek i jesli bedzie mało płynu i doleje troche to hamulec trzeba bedzie odpowietrzac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jutro będę odpowietrzał moje LX-y. Zamiast oleju shimano zastosuję AeroShell Turbine Oil 3, którego używa się przy silnikach odrzutowych :)

 

Właściwości ma lepsze od LHMa

 

http://www.shell.com/static/se-sv/download...l_turbine_3.pdf

 

Jest rzadki jak woda, więc myślę że klamka będzie pracować jescze płynniej, oraz spróbuję patentu z większą ilością oleju, aby skrócić skok klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawrotek, i jak poszło z LXami?

 

Ostatnio sam się przerzuciłem na hydrauliki (dzisiaj zalewałem przód - mój pierwszy raz ;-) ) i jeśli chodzi o montaż - na szczęście nie jest to nic skomplikowanego.

 

Odnośnie zestawu "klocki+tarcza (ewentualnie czerwona wkładka)" vs "żółty klocek", to klocek jest minimalnie grubszy, o około 0,2mm (odpowiednio: 9,8 vs 10,0mm), przy czym klocki u mnie są idealnie nowe (na zużytych będzie więc większa różnica).

 

Przy okazji mam jeszcze pytanie do posiadaczy LXów (ewentualnie XT i klamek) a dot. śrub wkręcanych do korpusu klamki/klamkomanetki oraz zacisku (te którymi zaciskamy "oliwki" na przewodzie) - jak głęboko wkręcać? Ja dokręciłem z dosyć dużą siłą i na tyle, na ile pozwalała mi długość klucza.

 

Możecie rzucić na to okiem? Jeśli możecie to zerknijcie jak jest u Was (na przykład wg ilości zwojów gwintu).

Klamkomanetka: http://img126.imageshack.us/img126/3686/zm...ubaklamkki0.jpg

Zacisk: http://img126.imageshack.us/img126/1271/zm...ubazaciswn3.jpg

 

 

Jest to mój pierwszy post, więc witam i serdecznie pozdrawiam. Na pewno będę od czasu do czasu zaglądał, aczkolwiek raczej biernie niż aktywnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło prościuteńko, bez żadnych komplikacji :)

 

Operacja się udała, pacjent zmarł :)

 

Ogólnie ten aero shell jest lepszy moim zdaniem, bo rzadszy jest i klamka płynniej chodzi, do tego paten z dobiciem strzykawką po zamknięciu zbiornika u góry zadziałał i teraz hamulce wcześniej łapią :) Super jednym słowem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1) jesli w zbiorniku nie ma plynu to najpierw trzeba sie upewnic czy przypadkiem klocki nie są zuzyte przez co tloczki sie wysuwaja i poziom plynu opada. cofajac tloki przy zakladaniu nowych klockow przywraca sie normalny poziom plynu

2) dolewajac plynu do zbiorniczka powinno sie to robic tylko jesli tloczki są cofniete

3) dobijanie plynu do ukladu i utwardzanie klamek moze skonczyc sie zle dla hampli: jezdzac w terenie i duzo hamulac powoduje sie rozprezanie plynu - jesli w ukladzie jest go za duzo i membrana w zbiorniku jest scisnieta to plyn nie ma sie gdzie rozszerzac i moze rozszczelnic system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mierzyłem skok klamki w XTR-08, od końca, na przednim wyszło mi 5.5cm, na tylnym 4cm, dale lej już klamki nie mogę docisnąć. Dziś sprawdzę to dobijanie oleju, bo przyznam, jak większość tutaj, że nie podoba mi się ten skok po przejściu z V-ek.

Tobo przestraszył mnie tą nieszczelnością układu, ale ma nadzieję że to się zbytnio często nie zdarza i mnie to nie spotka. Wystarczy że wczoraj zbytnio skróciłem pancerz i teraz do zalania układu musze spuszczać powietrze z amorka bo poziomu zbiorniczka nie mogę uzyskać. Dobrze że to przód, Anie tył bo nie wiem co bym zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy ze nie mozesz uzyskac poziomu zbiorniczka bez spuszczenia powietrza z amortyzatora? co ma jedno do drugiego?

 

mowie o nieszczelnosci w przypadku gdy ktos dla uzysaknia krótszego skoku klamki niz przewidziany fabrycznie wpycha do ukladu wiecej plynu. wtedy przy zagrzaniu ukladu i zwiekszeniu objetosci przez plyn moze on uszkodzic uszczelnienia systemu bo nie bedzie sie mial dokąd cofnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za krótko przyciąłem przewód, co wpłynęło na to że jak chcę układ zalać to zbiorniczek nie jest w poziomie, gdyż przewód już się łamie i ciągnie go do dołu, płyn sam się wylewa. Jak spuszczę powietrze z amortyzatora, wtedy zyskuję na długości przewodu, bo goleń górna chowa się w dolnej.

 

Właśnie zamierzam zmniejszyć w ten sposób skok klamki, nie wiem jeszcze jak sie to skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A bardzo dobrze, na zjeździe z wielkiej sowy (taki lokalny ponadtysięcznik :) ) hamulce się nie zagotowały, aczkolwiek dochodził od nich całkiem mocny zapach żelazka :D I kupie czarnego pyłu osadziło się na zacisku. Pomimotego siła ich nie spadła. Znaczy chyba to że olej dał radę :D

 

Na tym różowym shimanowskim jak go miałem to po kawałku zjazdu zaciskałem klamkę, a ona dziadówa za słabo zaciskała szczęki na dole i w efekcie klocki tylko lekko sobie tarły o koło zamiast skutecznie je wyhamować.

 

A i zrobiłem patent z dobiciem oleju ze strzykawki po zamknięciu u góry zbiorniczków, przez co klamka ma skok równy grubości żyletki i wreszcie mam hamulce takie jak powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo się cieszę, jest to super wiadomość, bo jestem w trakcje namawiania kolegi by mi taki olej załatwił. Ten Shimono to w ogóle nieopłacalna sprawa.

Też ten patent robiłem z dobiciem hampli, ale skoku nie mam tak niskiego jak Ty.

Mógłbyś może zrobić fotkę tego oleju, a raczej jego opakowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm na goglach sprawdź, bo ja go dostałem od wujka w słoiku po ogórkach :rolleyes:

Ten patent musisz z kumplem zrobić, bo samemu nie dasz rady. Musisz dobić co sił w rękach a kolega musi szybko zakrecić śrubkę od odpowietrznika. dasz radę, mi dopiero za trzecim razem wyszedł skok taki jak chciałem. Normalnie denerwuje mnie taki długi skok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He niezła akcja, a ja myślałem ze przeginam dobijając na zamkniętym zbiorniku. Ale skok wymiata na grubość żyletki, da rade pojechać na przednim kole przy takim skoku, ja bym się obawiał, nie miałem na V takiego . To co w tej chwili mam sprawdza się dobrze, czyli patrząc od końców klamki oko 2cm na przednim(ale zdążyło mi się nacisnąć ostatnio na wyciągniętej tarczy i się zmniejszył), a na tylnym 3,5cm. Jak będę wymieniał olej kumplowi to pokombinujemy, może sam z tego skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i dzisiaj postanowiłem odpowietrzyć LX'y ;/ Pytanie mam. Czy jest to wykonalne?! O ile przód już ładnie chodzi, o tyle tył jest aodpowietrzalny... :/ Cały czas prawa klamka ma duuużo dłuższy skok od lewej klamki. Próbowałem dobić strzykawką, to mi ją wywaliło i zalało całą tarczę i zacisk... Cilit bang poszedł w ruch i świetnie poradził sobie z odtłuszczeniem ;)

 

Nie mam pomysłu co z nimi zrobić. Zaraz zwariuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na ułożenie pancerza w rowerze odpowietrzenie tylnego hamulca jest dużo bardziej czasochłonne. Trzeba dokładnie opukiwać pancerze żeby skłonić pęcherzyki powietrza do podróży w górę układu. Moim zdaniem hamulce najłatwiej odpowietrzać zdjęte z roweru. Klamkę zawieszamy na tyle wysoko żeby zacisk swobodnie zwisał nad ziemią. Powietrze ma wtedy prostą drogę do góry. Ważne jest też żeby pompując płyn klamką nie ściskać jej za mocno. Czasem zdarzy się, że dociskając klamkę do samej kierownicy wpuścimy do układu troszkę powietrza.

 

A poza tym oznaką zapowietrzenia jest wyraźna miękkość klamki po zetknięciu zacisków z klockami. Należy wziąć poprawkę na to, że Shimano w porównaniu z innymi hamulcami mają to do siebie, że są miękkie na końcu skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawrotek, jest szansa że przestanie się pocić.

Ja osobiście już się obawiałem o przecieki przy klamce, kumpel od którego miałem brać AeroShell Turbine Oil 3, odradził mi ten olej, wyczytał że jest żrący, nie chciałbym uszczelek zniszczyć a przy XTR-ach jest to dość znany problem. Sam już nie wiem co zrobić, chyba będę kupował oryginalny olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli DOT 5 można stosować z XTR-ami, które często przeciekają przy uszczelce, czy też jest ryzyko przeżarcia uszczelki? Jaki inny płyn, stosował ktoś LHM+ polecany producent Delphi? Czy komuś się zdarzyło przy stosowaniu tego płynu LHM, że później zaczęły przeciekać?

Podejrzewam to przeciekanie jest spowodowane stosowanie żrących płynów, trzeba wykluczyć właśnie te żrące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...