Skocz do zawartości

[rama+widelec] OK jeszcze łatwiej dostępne


bartekgib

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku tygodni z utęsknieniem czekałem na tę premierę. Z uwagi na fakt, że pęka mi ramka mojego Ptaśka, postanowiłem, że gdy tylko rama się pojawi, zanabędę ją "choćby nie wiem co". Niestety to, co zobaczyłem, załamało mnie. Panowie! To jakiś straszliwy grzmot! Primo to już sam rozmiar. Największy ma 50 cm. Owszem, pojawiają się ostre z ramą slopingową, ale tu już jest on zaprzeczeniem wszelkich koncepcji ramy torowej/szosowej/ostrej. Chłopaki ponadto dysponują chyba małym wachlarzem rur. Owalizowanie ich ma tu raczej dopasować ich rozmiar do gabarytów rury sterowej i suportowej. Są one po prostu zbyt grube. Wizualnie rama jest zaprzeczeniem stalówki, która ma być lekka i zwiewna w wyrazie. Wrażenie wizualne potwierdza też waga sprzętu. Sorry, ale to coś jest cięższe od mojej stalówki MTB. Rama będzie niesamowicie nerwowa dla niektórych to cecha pożądana. Kąt rury podsiodłowej będzie sprzyjał bardzo wysokim kadencjom, a poza torem raczej kręci się na twardo (choć ja sam na co dzień mięciutko). Nie wiemy niestety, jaki rozstaw mają tylne widełki - pozostaje mieć nadzieję, że 120. Zastanawiam sie też co oznacza zwrot "widelec dostosowany do potrzeb kurierów". Jeśli chodzi o brak otworu na przedni hampel, to chyba jest to małe nieporozumienie. Kurier to nie kolarz torowy - często hebla pragnie.

Pamiętam produkowane kiedyś przez Destroyera ramy trekingowe. Nadzieje związane z tym fixem miałem wiec wielkie. Pobieżnie miałem okazję poznać grawitacyjne produkty Destroyera w czasach, gdy sam oddawałem się tym szaleństwom. Miałem jednak obawy, że tak jak dobrze poznali specyfikę grawitacji, tak niewiele mogą mieć doświadczenia w ostrzeniu. Moje także zbyt wielkie nie jest, jednak zdobywane i weryfikowane KAŻDEGO dnia. Oczekując na te premierę, zaproponowałem nieśmiało udzielenie kilku sugestii, ale chyba zbyt późno - rama była już tuż tuż. Przy całym moim ksenofobistycznym pędzie do ładowaniu w moje rowery jak największej ilości sprzętu made in poland, Fixation mnie załamuje. Pozostaję w nadziei, że modyfikacje tego produktu będą znaczące i że któregoś dnia skuszę się na te ramę. Póki co moje plany zamieszczenie na tym forum kolejnej Ostrej Recenzji odkładam na półkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No znowu ktos chcial dobrze a wyjszlo taksobie...

 

Waga zabija, wyglad odstrasza (brak mufek i na ahead), rozmiar juz sam nie wiem. Z jednej strony 50 cm a z drugiej 21". Ja sam mam rame klasyczna 22" a do gigantow nie naleze...

 

Jest to jakas opcja ale nie dla mnie.

 

Ciagle stawiam ze zakup solidnej stalowej szoski i konwersja to najtanszy i najprostszy sposob zaposiascia wlasnego OK

 

A co do rozstawu tylnego widelca oby nie bylo takiej porazki jak w Unforgiven'ie Kross'a. Gdzie wsadzili piaste 120 w rozstaw 130mm. I nakretki lapia tylko do polowy swego gwintu za os...

 

Moze sie to-to kiedys naprostuje...

na razie jak dla mnie dwa strzaly i dwa pudla...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostką jest też to, że inny kąt wyprzedzenia widelca jest podany w pierwszym opisie, inny w tabeli.

Zastanawiam się, czy naprodukowali tego dobra sporo i będą próbowali sprzedać, czy robią na miarę ewentualnych zamówień i da się szybko wprowadzić poprawki do konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliknąłem, zobaczyłem, załamałem się... co to kurka jest??

Uwielbiam jak firma produkująca długopisy berze się za budowę rakiety kosmicznej...

Waga, aheady, zacisk podsiodłowy, rozmiar, brak możliwości zamontowania hampla na widelcu, ogólny wizerunek ramy tragiczny, to są chyba największe minusy tego sprzętu.

No i czekamy na następny polski wynalazek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeny ..... No może się nie znam na OK ( na singlespeed'ach już bardziej :) ) ale naprawdę jest aż tak źle ? ? ? Może w praniu wychodzi, że aż takiej tragedii nie ma. Jedynie mnie co dziwi, to fakt, że nie można zamontować z przodu hamulca. Zawsze może sie przydać. W końcu kurier nie może jedynie polegać na zaciskaniu pedałów. Pozdrawiam !

 

P.S. Jedno co mnie dziwi. To jest rower dla kurierów podobno, a Wy patrzycie z przymrużeniem oka na zacisk siodła, na stery A-Head. No przecież to musze być właśnie części łatwo i szybko dostępne. Coś się zepsuje - nie trzeba tego sprowadzać z "Bangladeszu". Szybko i sprawnie. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodło jest zakręcane śrubą, więc to akurat plus.

Patrzymy "z przymrużeniem oka" na te wszystkie elementy, bo one stanowią o jestestwie ostrego. Użyteczność to raz (choć w przypadku sterów to właśnie 1' skręcane są łatwiejsze w obsłudze), estetyka to dwa. Przejrzyj galerię FGG i sam powiedz, czy dla użytkowników ostrego ważniejsza jest łatwa dostępność części, czy ich oldtimerowa estetyka.

Zwróć także uwagę, że skoro rower ma być dla kuriera, to wypadało by, żeby był także lekki. Moja ramka Ptaśka, gdzieś z lat 60-tych, waży razem z widelcem tyle, co sama rama Destroyera. Zarówno waga, jak i rozmiary ramy, nie będą ułatwiały jej noszenia. A taka konieczność się przytrafia.

Uwierz, że ja naprawdę miałem już odłożone pieniądze na tę ramę. Nakręcony na polskie produkty jestem mocno. Skoro zrezygnowałem z zakupu, to coś musi być na rzeczy.

Fajnie by było, gdyby głos zabrał jakiś kurier z wieloletnim doświadczeniem - może otworzył by nieco nasze przymrużone oczy, choć szczerze w to wątpię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak : nie odrazu Kraków zbudowano :D Jeżeli co roku Destro wypuszcza nowsze, lepsze modele, to może za rok będzie coś o wiele bardziej dopracowanego w kwestii Fixation. Widocznie wychodzi na jedno : dobre w tej ramie jest to, że ma przynajmniej poziome haki. Więcej + zbytnio nie znaleźliśmy :P Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Mnie sie widzi ze generalnie proby i staranie sie firm aby zapelniac nisze sa ok...

 

Ale z drugiej strony OK to taka nisza ktora nigdy chyba nie dawala sie zapelnic sprzetami "off the peg" i z zalozenia jest jakby kontrkultura do oficjalnego, korporacyjnego ze tak powiem nurtu budowy i sprzedazy rowerow.

 

Na pomienionej juz FGG pomiedzy zdrowo ponad 6,5 tysiacami ostrokolek naprawde jest niezwykle malo fabrycznych sprzetow. Zdecydowana wiekszosc to konwersje a i trafiaja sie projekty celowe ktore naginaja wyobraznie, kulture techniczna i portfel do poziomu kosmosu.

 

Takze fajnie ze sie chlopaki staraja ale nie wroze im zbyt wielkiej przyszlosci...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivan - ale nie zatrzymasz tego tempa idącego do przodu rozwoju. Firmy muszą się łapać wielu pomysłów i jakoś je spełniać, aby odpowiednio zaznaczyć się na rynku ram rowerowych. Zapewne nie kreślił tej ramy ktoś przy robieniu śniadania przy okazji, ale często się zdarza, że coś nie jest dopracowane w 100 %. Nie wiadomo, jak z wykonaniem tej ramy. Miejmy nadzieję, że następne "wybuchowe" projekty zrobienie czegoś qultowego i niszowego wyjdą im na dobre. A może podrzucić im za rok jakiś pomysł ;) ? Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pomienionej juz FGG pomiedzy zdrowo ponad 6,5 tysiacami ostrokolek naprawde jest niezwykle malo fabrycznych sprzetow. Zdecydowana wiekszosc to konwersje a i trafiaja sie projekty celowe ktore naginaja wyobraznie, kulture techniczna i portfel do poziomu kosmosu.

 

Takze fajnie ze sie chlopaki staraja ale nie wroze im zbyt wielkiej przyszlosci...

 

To fakt, jednak sporo jest "składaków" montowanych na bazie ram produkowanych przez builderów różnej maści. Wydaje mi sie, że z czasem produkcja takiego dobra może być przyszłościowa, bo starego sprzetu coraz mniej na rynku. Na ebayu jest nieźle, ale na allegro coraz trudniej wyhaczyć coś w okazyjnej cenie.

 

Zreszta, jest promyk nadziei na poprawę naszego wizerunku Fixation'a Destroyer'a. Oto mail, który otrzymałem dziś od Destroyerów:

 

"Witam, prosze sie nie sugerowac geometria ktora jest podana na stronie (dotyczy

ona singla mtb 29"), mozliwe ze jutro uaktualnimy geometrie. Generalnie ramy

robimy wg.zamowienia (wysokosc), kat glowki 74st, kat podsiodlowej 75st, rozstaw

tylnich hakow 120mm, dlugosc tylnych widelek 383mm.

Pozdrawiam"

 

POSTRO!

Gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze nigdy rama do OK nie była tak łatwo dostępna.

 

Jeszcze małe sprostowanie w tym temacie. Wejść trza do galerii ram SZOSA:

http://bikemielec.com/bm_pl/index.html

 

Jest już w ofercie długo. Oczywiście rama ma jeden gigantyczny minus - jest z alu :)

Gdybym dorwał stalówkę o takim kształcie, to chyba bym się pod prąd pociął ;)

 

Kolejna nowina:

Zaczynam być pod wrażeniem otwartości chłopów z Destroyer'a. Prowadzę gorącą dyskusję mailowa dotyczącą sugestii zmian w konstrukcji. Jeśli da sie trochę bardziej zwiewną tę ramę uczynić i przechrzcić sterówkę na 1', to wstępnie zadeklarowałem przyjęcie roli pilota oblatywacza:) Oczywiście z własnym widelcem!

Trzymcie kciuk Panowie!!! Nadzieja jest matką Jasia D. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli jednak nutka nadziei na polepszenie sytuacji jest ;) Ale nie mogę pojąć jednego : po co 1" ? ? ? Przecież troszkę rzeczywistość trzeba oddzielić od chęci posiadania czegoś w dużym stopniu qultowego. 1 i 1/8" jest standardem i tak powinno zostać. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rama dla kurierów ( takie jest jej produkcyjne przeznaczenie ). Stanie się coś ze sterami, a dzisiaj już nie jest aż tak łatwo znaleźć stery 1". Ja nie mówię, że jest to tragedia dla kupującego. Pozatym w każdym mieście jest inny asortyment w sklepach. Ale jeżeli kurier potrzebuje części do roweru - to musi ją dostać od zaraz. Rower - jego narzędzie pracy. Ktoś może mieć inne zdanie - moje jest takie a mam prawo się wypowiedzieć. A jeżeli ktoś chce ramkę typowo qultową w budowie - musi się pogodzić z narzuceniami producenckimi. Pozdrawiam !

 

P.S. Chyba, że ja nie poczułem klimatu OK i się mylę :D Ale swoją rację też mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
P.S. Chyba, że ja nie poczułem klimatu OK i się mylę ;) Ale swoją rację też mam.

 

 

Nie poczules, mylisz sie i nie masz :)

 

OSTRO!

I.

 

PS

A o braku dostepnosci sterow pod 1" to bzduta bez amora. Bez najmniejszego klopotu w srednich i malych sklepach rowerowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...