Skocz do zawartości

29'er - czyli big wheels - coś dla oryginałów.


Huhu

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym to stwierdzenie ze 29-er to tylko z tarczowkami... Dyskusyjna sprawa...

 

Szczerze. Ile 29erów widziałem czy w necie czy na żywo to miały tarczówki. Może dlatego, że w wiekszości jest REBA, a ta nie ma piwotów :).

 

A mogłem nie skumac dowcipu bo zbyt trzeźwy to ja wczoraj nie byłem jak pisałem posta ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak to jest, koła są takie jak w 28" tylko opony większe, czy to zupełnie inny standard? ;) zawsze się zastanawiałem.

 

Dokładnie. To samo 700c. Ramy są jednak zupełnie ine niż w 28", tak samo jak amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy sa dłuzsze i to sporo (krótsze niż efektywne 600 mm nie wystepują chyba). A amory do trekkingów to troche inna klasa wytrzymałosci, skoku nie mają wcale duzo mniej, ale zdecydowanie węższe golenie.

 

Mam trekkinga na laczkach 1.9" i mam 29" w podobnym rozmiarze (trekking większy o 0.5"). To są rowery o zupełnie innym charakterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To i ja dorzuce cos z wiosennych wyprzedazy w UK. Sam sie bardzo powaznie zastanawiam nad sciagnieciem czegos takiego:

 

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14974 - rower

 

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=15226 - rama

 

Co prawda wysylka roweru 50 funtow, ale to i tak okazja, jak na rower z takim osprzetem. Co do ramy to juz w ogole czysty zysk, z wysylka wychodzi 90 funtow (a przy zamowieniu dwoch, wysylka gratis), czyli mniej niz za najnizszy model na 29'' tego producenta (na dodatek sprzed kilku lat), ktory oferuje szczecinski Syncros (z reszta mylnie rozpoznana jako ram trekkingowa):

 

http://allegro.pl/item328913790_rama_trekk...on_synkros.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzuce cos z wiosennych wyprzedazy w UK. Sam sie bardzo powaznie zastanawiam nad sciagnieciem czegos takiego:

 

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=14974 - rower

 

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=15226 - rama

Widziałeś, że zostały tylko 17. Czyli rowery dla osób mających gdzieś 175cm wzrostu. Jak jeszcze ktoś jest chudy to wtedy chyba lepiej kupić normalne 26"

 

 

Co prawda wysylka roweru 50 funtow, ale to i tak okazja, jak na rower z takim osprzetem. Co do ramy to juz w ogole czysty zysk, z wysylka wychodzi 90 funtow (a przy zamowieniu dwoch, wysylka gratis), czyli mniej niz za najnizszy model na 29'' tego producenta (na dodatek sprzed kilku lat), ktory oferuje szczecinski Syncros (z reszta mylnie rozpoznana jako ram trekkingowa):

 

http://allegro.pl/item328913790_rama_trekk...on_synkros.html

 

Pozdrawiam

 

Rama jest bardzo krótka. Moje 19" jest dłuższa o kilkanaście mm od tej 23". Wg mnie to rama crossowa w która można wsadzić szerokie lacze. Zresztą geo wygląda na raczej crossowe.

 

 

Jak znajdę kabel to wrzuce fotki mojego rowerku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proponuję przyjrzeć się geometrii.

Żadnego produktu firmy BeOne nie nazwałbym 29-calowcem.

To są zwykłe crossowe ramy i do tego nienajlepsze.

Ramy są któtkie i mają wysokie główki.

Kąty też nie są jakoś specjalnie skorygowane dla uzyskania optymalnej sterowności.

 

Jeśli już ktoś się na to uprze to od roku Synkros sprzedaje na Allegro takie ramy za mniej niż 500zł.

Wejdzie tam opona 29x2,3 i to jest jedyna zaleta tych ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, zworiclem uwage, ze gorna rora jest krotsza niz u innych firm, ale jakos szczegulowo calej geometrii nie analizowalem. Jezeli mowicie, ze to nie bardzo sie nadaje, to pewnie macie podstawy. Ten BeOne za 500 funtow wydaje sie byc interesujacy ze wzgledu na osprzet, mysle ze w Polsce trudno byloby skopletowac te czesci za cene nizsza od ceny roweru minus cena ramy, ktora mozna sprzedac:) Ale mniejsza z tym, jakby ktos byl zainteresowany, to pojawila sie strona:

 

http://29er.pl/

 

Zapowiada sie ciekawie, wiec mam nadzieje, ze sie bedzie rozwijac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Kolejny posiadacz roweru 29" pojawia się w forumowym klubie, a jednak trochę już nas jest. Duże kółka użytkuję od 2006 roku, wcześniej jeździłem sztywniakiem (Nie mylić z hardtailem!) 26". Po przesiadce różnica była naprawdę duża, także dzięki pełnemu zawieszeniu nowej maszyny. Może widelec nie jest nowoczesny, ale wciaż jest w doskonałej formie, działa naprawdę przyjemnie. Tylne zawiesznie to tylko jednozawiasowiec, ale przynajmniej nie zżera dużo energii pod czas jazdy dzięki dampwerowi Foxa.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/936d3189e901d661.html

 

Tak obecnie wygląda mój rower, czytając temat w pierwszej chwili pomyślałem, że to własnie mnie kolega Biera widział na rynku, ale w tym czasie przebywałem na ziemi dolnośląskiej. W Poznaniu widać są conajmniej dwa dwudziestodziewięciocalowce, wyposażone w bombery, a ja cały czas myślałem że jeden... GF w latach 2002-2005 we wszystkich modelach na większych kołach dawało różne bombery,dopiero potem przeszli na Reby i Foxy, przy okazji zaczęli stosować hamulce tarczowe.

Z gratmi do 29 nie jest najgorzej, chyba że chce się jeździć na oponach szerszych niż 2", wtedy staje się to nieco kosztowne. O ile opony są do kupienia w PL, to już gorzej z takimi dętkami, ja znalazłem tylko w Cykloturze dętkę do popny 2,2 cala. Na zdjęciu mója maszyna ma założone opony Continental Vapor 2,1" (faktycznie mniej jak 2"), mozna do nich stosować dętki 28, nieco je rozdmuchując. Vapory w tej wersji nie są drogie (51 zł), ale też niektórzy użytkownicy mtbr twierdzili że nie są to opony 29". Ścierają cię wolniej od bontragerów 29, poza tym wydają się też solidniejsze. Wadą jest niewątpliwie ich waga (850g), ale na szosie się tego aż tak bardzo nie czuje. Można też jeździć na oponach od trekingów, dopóki się nie natrafi na długi błotnisty lub piaszczysty odcinek to takie rozwiązanie sprawdza się całkiem dobrze. Ja cieńsze opony typu semislick (1,4 ") terstowałem nad Rusałką w tamtejszych piachach 9kto mieszka w Poznaniu to wie), rower jakoś o własnych siłach przejechał, na podjazdach też nawet sobie radziłem, nie na tych bardziej stromych i piaszczystych, ale od takich opon w takim terenie za wiele wymagac nie można. Pewnie nie jeden użytkownik trekinga zaliczył podobną przeprawę, zatem może potwierdzić moje słowa, że do jazdy w nie bardzo ciężkim terenie nie potrzeba balonów 2,3 " przy kołach 28".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu, całkiem niedawno usłyszałem od kolegi o 29er.

Przyznam, że temat mnie troche zaciekawił. Ponieważ na nowy rower na razie mnie nie stać. Zacząłem się zastanawiać czy uda się przerobić mój sprzęcik na wersje 29.

Mam rame Schwinn Mesa, rozmiar 21,5".

Czy moglibyście powiedzieć czy da rade. Jakie wymiary są ważne ? Na co zwrócić uwagę ?

Nie chce zawracać sobie głowy bez potrzeby, ale czy jest w moim przypadku możliwość przeróbki.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mieszane uczucia co do 29'erów, ale nie mówię nie bo nawet nie jeździłęm i wierzę w zalety. Będę zmieniał Muła Roboczego (poniżej) i myślałem o ściągnięciu sobie ramki Kona Explosif. Występuje w 26 i 29 calowej wersji. Chcę mieć taki konserwatywny stalowy, wieczny rower do wszystkiego poza turystyką górską. Wiem o wszystkich wadach związanych z nietypowością 29'ek, mam 175cm wzrostu więc chyba na 29'kę się łapię. Chcę by był to rower z amorem na przodzie. I tu mam dylemat/pytanie. Ponieważ, ze względu na ETA wchodzi w rachubę tylko Marcok to szukałem amorów 29'ek tego producenta, ale na ich stronie nie mają takich. Jednak pamiętam, że ktoś mówił mi, iż oni robią amory pod 29, może na USA ? - prawda to czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o wszystkich wadach związanych z nietypowością 29'ek, mam 175cm wzrostu więc chyba na 29'kę się łapię. Chcę by był to rower z amorem na przodzie. I tu mam dylemat/pytanie. Ponieważ, ze względu na ETA wchodzi w rachubę tylko Marcok to szukałem amorów 29'ek tego producenta, ale na ich stronie nie mają takich. Jednak pamiętam, że ktoś mówił mi, iż oni robią amory pod 29, może na USA ? - prawda to czy nie ?

 

Nie chcę cie wprowadzać w błąd ale z tego co wiem, owszem Marcok robił amorki do 29er, było to w roku 2003.

Charakteryzowały się one (tak mi się wydaje) małą sztywnością.

 

Z blokadą skoku jest na pewno RST M-29 AIR-RL dostępny w cykloturze

http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53107675-...01__PZTA_2.html

 

Co do ram stalowych 29, produkuje takie Niner.

Jest jeden potencjalny minus, Niner ma nietypowy hak przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze mam całkowicie seryjne, Bontrager Race. 28 otworów, kapslowane pojedyńczo, wewnętrzna szerokość 19mm, dostosowane pod vki, wentyl typu presta. Waga w skupie złomu pokazała wage 500g, a po chwili 450g, pewnie waży coś pomiędzy tymi wartościami. Układ dziur na szprychy jest jak to u Bontragera asymetryczny, co mi się bardzo podoba, bo zwiększa wytrzymałośc koła. W Poznaniu swego czasu dało się je kupic, ba nawet był dostępny lżejszy model Race Lite.

Nie wydaje mi się by amortyzatory Marzocchi 29" były mniej sztywne od innych, ja na niską sztywnośc nie narzekam, choć na rynku są już sztywniejsze amortyzatory. Manitou nawet zdaje mi się, że ma model 29" na stałą oś, ale nie dla PL.

W Gregorio można kupić amortyzator marathon 29" za 1,6 kPLN, rocznik 2005.

 

http://www.gregorio.pl/index.php?products=...amp;prod_id=429

 

Oczywiście zostają jeszcze foxy, ale ich cena jest raczej bezlitosna, przynajmniej w Polsce. O Rebie 29 też zdaje się już było na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PC29: dzieki za odpowiedz, bardziej wyczerpujaca niz oczekiwalem. Z tego co widze, obrecz wymiary ma podobne do standardowych 28'', wiec "pole manewru" przy wyborze jest dosc duze. Tak w ramach ciekawostki:

 

http://allegro.pl/item345435619_bontrager_...a_gwarancj.html

 

Jak na kola markowane przez DT Swiss + 1500g +opony to calkiem przyzwoita cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sztywność amortyzatorów to głównym celem narzekań jest Reba. Ludzie zmieniają ją nawet na Torę własnie z tego względu.

 

Jeśli chodzi o najtańsze amortyzatory do 29" to ponizej 700zł w naszych warunkach chyba zejść się nie da.

Za 750zł mozna dostać M-29 od RST lub Torę z chainreactioncycles za 160 funciaków (przesyłka za free).

 

Tańszy na pewno byłby Dart 3 29" (montowany np w cannondale), ale chyba nie wystepuje w wersji do sprzedaży osobno bez roweru.

 

Jesli chodzi o stalowe ramy na 29" to kazda amerykańska firma ma takie w ofercie. Chocby powszechnie znane GT ma rower w wersji Rigid (bez amora) za ok500 funtów w GB. Dokupić Torę lub M-29 i się ma fajny rower.

 

Co do zakupu 29" dla przeciętnego usera. Jak ktos jest wysoki i jeździ turystycznie po terenie to naprawdę warto. Im dłużej ma swój rower tym bardziej zadowolony z niego jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...