Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Skom, olej to… 🙂 dzięki temu że padło trochę tematów ogórkowo rozpuszczalnych ja akurat zyskałem, a nie nadziałbym się na właściwy temat na forum👍  także aluzje i oddalenia oraz dalekie skojarzeń ośrodki czasem to nie samo zło. 
 

założyłem trzy dni temu nowy w smarze łańcuch kmc 8s , i runda miasto bazarek lasek po powrocie kupa ( masakra) piachu na napędzie( nawet nie wiem gdzie te piachy złapałem, bardzo lepki smar, trzeba było przed jazdą zetrzeć. ) Na razie   120 km, dwa wycierania szmatą po wierzchu, asfalt i szutry. Łańcuch cichy. 46/16 bez przerzutki. Na półce Squirt, czeka na moment kiedy zacznie być sucho i skrzypiąco. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, skom25 napisał:

@sznib @tobo @bogus @KrissDeValnor @safian

 

Może należy w końcu zrobić tu porządek? Sam przyłożyłem do tego rękę, przyznaję. No ale jak pojawia mi się powiadomienie że ktoś dodał tu post, to bym w końcu chciał przeczytać coś chociaż odrobinę związanego z olejem.

 

Specjalnie dla Ciebie :) https://www.cyclingnews.com/features/best-bike-chain-lube/

I takie wybrane pozycje

https://rocklube.eu/en/12-chain-lubes

https://www.bikester.pl/silca-super-secret-chain-lube-240ml-M965679.html

https://www.ceramicspeed.com/en/cycling/shop/ufo-products/ufo-drip---new-formula-

Nazwy ciekawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyś Ty wiedział, ile ja takich rankingów włącznie z tym przejrzałem i ile wątków na Forach z całego świata :P Także tak, są mi to "znane" produkty. Szkoda że znaczna część z nich nie jest dostępna w Polsce.

Ostatnio znalazłem Smoove do kupienia w Warszawie, ale z racji że kupiłem drugą butelkę Muc Off Ceramic Dry, to temat oleju do łańcucha mam załatwiony na najbliższe dwa/ trzy lata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusiarczek wolframu, składnik smaru Super Secret można kupić na Allegro za skromne 400 zł za 50 g. Pewnie to uzasadnia wysoka cenę smaru. Dla porównania teflon w proszku niecałe 300 zł za 1 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panie i Panowie, jednak skupmy się na smarach :yes:
Niedawno nabyłem po raz kolejny dwa Kleen Flo Honey Goo Chain Lube, które wystarczą mi pewnie na 2 lata, a na pewno na co najmniej rok (dwa rowery).
W międzyczasie używałem smaru Motul C3 Off Road, ale zapach mi średnio pasuje - niby smar to nie perfumy, ale Kleen Flo ładnie pachnie :icon_wink:
Różnią się tym, że Motul jest nieco bardziej treściwy/tłusty, a Kleen Flo lekko wodnisty, ale łapie mało syfu - oczywiście po przetarciu łańcucha przed jazdą.
PS
Czyszczę głównie na sucho, i zapewniam, że tragedii nie ma, nawet po usyfieniu w każdych warunkach pogodowo - terenowych.
Z myjni nigdy nie korzystałem, w wannie nie myłem, szejki są mi obce :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sezon się rozkręcił na dobre,po kontuzji wróciłem na odpowiednie tory.

Testuje oliwki plus wosk.

I co mogę stwierdzić?

Oliwy to wszystko jedno jaka byś nie aplikował,co wosku to muszę przyznać że jest trochę lepiej.Ale dupy nie urywa.

Dużo istotniejsza rzecz to jak przygotujemy napęd do smarowania.

Jeśli napęd jest zupełnie czysty,to posmarujesz czym kolwiek i jest spoko,gdy aplikujesz na syfiasty sprzęt nawet najlepsza ultra hiper niesamowita oliwa nie pomoże. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowałem squirtem brudny łańcuch,  z czystej ciekawości co będzie. 

Na mucoffie wet robiłem ok 250 km między kolejnymi aplikacjami. Po wytarciu szmatą takiego łańcucha po zaaplikowaniu squirta zrobiłem kolejne 250 km. Czyli na brudasie w sumie 500. Zrobiłbym więcej ale całość była do odgruzowania więc usunąłem też eksperyment. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Squirt jest świetny, trzy razy nakładany przez 300 km mtb w Sudetach, odpycha pył z odcinków szutrowych ale napęd po ok 20km od zakroplenia jest jakby bez smaru czuć przy podjeżdżaniu ma największych stromiznach.

Ale wczoraj wieczorem ostatni zjazd  do kwatery ( ze 3 km) urwanie chmury, noc w garażu teraz 6 godzin w aucie i łańcuch jakiego jeszcze nie widziałem w swoim rowerze. Kto chce kupić i zamoczyć rower - przyjrzyjcie się zdjęciom i nie idźcie tą drogą, Squirt i mokre Mtb kompletnie się rozmijają, jeśli nie ma gdzie ogarnąć napędu chwilę po zjechaniu , na drugi dzień będzie rdza prawie wszędzie.  

24D932D7-C893-495F-9F88-7EA3564E5451.jpeg

E2EEB5CE-BDCD-409D-8718-96CFF0A46ECF.jpeg

C739FF19-364D-42E7-ADBF-375426068179.jpeg

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie był test na czyszczenie suchą szmatką tylko ile zostaje z preparatu po ulewie i piachu w górach... okazuje się że raczej nie zostaje za dużo... Tak jak opisywał wcześnie Tobo - spokone toczenie km bez sensacji  pogodowych  - wynik dobry, a teraz wiem na pewno  że w rowerze miejskim ( krótkiego dojazdu) mokra  jesień zima dalej trzeba jeździć na Zielonym FL, albo Mobilu samochodowym, który można nałożyć raz na miesiąc albo dwa i rower jeździ z mokrym, brudnym łańcuchem  bez śladu rdzy ( o ile nie zostawia się go np na tydzień w nieogrzewanym mokrym garażu.) Squirt dostaje miejsce na półce obok kremu do opalania.  ( albo może w sklepie rozrobili moją buteleczkę wodą pół na pół, podobnie jak to w czasach liceum znajomi koledzy " kulturyści" sobie samym zjadali odżywki uzupełniając brakującą część koledze mlekiem w proszku :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro sam producent podaje że jest na suche warunki, to raczej jest tylko na suche warunki i co tu testować? Że po jakim czasie zacznie rzęzić, albo po jakim czasie zacznie zjadać go ruda 😉. A czyszczenie z grubsza po każdej jeździe jest wskazane i obojętnie w jakich warunkach i czym posmarujemy, bo zawsze coś zostaje nawet jeśli tego nie widać. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację , następnym razem w razie deszczu rozkuję łańcuch i szybciutko założę drugi z innym specyfikiem.🙂

w załączeniu napis z opakowania:

„właściwy dla każdych rowerów i warunków”

dry pojawia się w opisie jedynie w znaczeniu, że łańcuch pozostaje czysty, nie tłusty. Co potwierdzam. Czas urlopu zbiegł się z gorącem i zapyleniem, ( do ostatniego dnia z deszczem.

Życie, z różnych względów stan łańcucha jednak nie zawsze jest priorytetem po powrocie z trasy. 

Zamieniam łańcuch na nowy, na 500-1000 km, potem wróci ten ze zdjęć. Nowy będzie dostawać klasyczne smarowanie, a ten po wypłukaniu, czyszczeniu, będzie znów Squirtowy… to 12 od srama, będę rotować dwoma. Ten rower nie robi dużych przebiegów, może do wiosny i tak będzie zatem na Mobilu silnikowym albo Shimano Wet

 

29037089-EB81-460F-A437-B13EE0F630F3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2022 o 07:22, Mandoleran napisał:

No ale skoro sam producent podaje że jest na suche warunki, to raczej jest tylko na suche warunki i co tu testować? Że po jakim czasie zacznie rzęzić, albo po jakim czasie zacznie zjadać go ruda 😉. A czyszczenie z grubsza po każdej jeździe jest wskazane i obojętnie w jakich warunkach i czym posmarujemy, bo zawsze coś zostaje nawet jeśli tego nie widać. 

 

 

Producent podaje że jest na powiedzmy 200 km i że powinno się go aplikować na uprany z innych smarów łańcuch. Nie robię tego drugiego na nowym łańcuchu a przebiegi 2-3x wyższe na jednym smarowaniu też są odbiegające od sugestii. 

Więc warto robić eksperymenty cokolwiek mówią albo zalecają. 

Kupiłem squirta do ebajkowych łańcuchów. Producent nie pisze że do łańcuchów dedykowanych ebajkom, jedynie do łańcuchów stosowanych w ebajkach.  Zakladam, mylnie bądź nie,  skład takiego powinien sprawdzać się w aplikacjach niededykowanych lub tym bardziej dedykowanych lepiej niż "normalny", przy tym samym użytkowaniu obu. W mojej praktyce squirtowej ten drugi funkcjonuje marnie w stosunku do pierwszego i jego użytkowanie daje takie rezultaty jak podaje producent odnośnie niebieskiego. 

Więc idąc zgodnie z zaleceniami i stosując wersję E byłbym średnio usatysfakcjonowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie zawsze stosuje się do punktów które nakreślił producent jak np. "przed nałożeniem najlepiej wyszejkować łańcuch". Nigdy nie szejkowałem i nigdy szejkować nie będę, co najwyżej driny, bo całkowicie wyjałowiony ciężej później nasmarować i trzeba częściej dolewki robić. Mam swoje sposoby i po prawdzie nie ważne czym nasmaruje, to przed każdą jazdą u mnie zawsze napęd jest czysty, niektóre środki brudzą mniej inne znacznie więcej, ale najważniejsze w tym wszystkim jest cisza, bo cichy napęd to nasmarowany napęd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie podpsuję się pod powyższym.

Chyba dwa lata temu skusiłem się na szejkowanie i dziękuję bardzo.

Ja już znalazłem dobry specyfik i jego się trzymam - Muc off ceramic dry (edit: C3). Wbrew nazwie dosyć uniwersalny.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle zabrakło na rynku Shimano PTFE, trzeba czekać.... czy używaliście inne oleje z ptfe, bo wyszukiwarka na aukcjach troche tych wyników wypluwa. Na przykład ciekawy środek od Speedclean890 z ptfe i woskiem. Jeszcze myślę o Bike on Wax (nigdy nie używałem w aerozolu), jest też dość tania wersja za 100ml przy klasycznym aplikatorze.(choć tu ciekawostka, ze ponoć jest tak gęsty przy nakładaniu że trzeba go jakoś ogrzać, a przecież powinno być chyba takie same jak w sprayu...). Ze znanych firm jest jeszcze Muc-Off, tez do rozważenia i tez w sprayu.... 

No i nie wiem czy nie wrócić do słynnego Rohloffa. gdzieś doczytałem, ze na niego trzeba miec sposób, nasmarować, zostawić na 2h, a potem w trasie po 10km znowu dokładnie wyczyścić łańcuch, także z boku. Przypominam, że Rohloff generalnie ma najlepsze na rynku właściwości penetrujące, niektórzy aplikują dodatkowo na niego mnjiej lepki smar. . 

Ostatnio tutaj cały czas o woskach, bo czysto, ale ta zabawa ze streylnym napędem.... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...