Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

@Joker86

A czytałeś w ogóle co trochę naskrobałem o smarowidłach w tym topiku, wystarczy się trochę cofnąć? A że notuje sobie każdą trasę, to mogę na obecną chwilę podzielić się danymi.

Muc Off Hydrodynamic 50 ml.  5 użyć co dało razem prawie 1107 km, a daję po kropelce na ogniwo. Nie wiem ile zostało w butelce ale pewnie na kilka sezonów starczy, a starcza średnio na ok. 250-290 km w różnych warunkach w tym i mokrych ;) Więc na pytanie czy to dla mnie normalne, to odpowiem że mogę bez problemu wydać nawet 100 zł za 50 ml specyfiku ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Joker86 napisał:

I to jest napędzanie rynku,pewnie jakby nagle koszty wzrosły do 200 zł. Też  byś stwierdził że się opłaca i biorę 😀.

Więc co się dziwić,że ktoś puścił fame o brakującym cukrze,a społeczeństwo wykupuje i płaci dwa razy tyle.

Jednemu olej do kosiarek czy do smażenia wystarczy, a że łańcuch/napęd po drodze łapie wszystko, jest głośne i na krótko wystarcza to tam nic do tego nie mam. Ja wolę wybrać produkt co nie będę musiał co 50km dosmarować ( bo nawet na jedną wyprawę mi to nie wystarczy ) nie będzie wszystkiego dookoła łapać, a deszcz czy zimowa aura też nie straszna, starczy przynajmniej na 2 sezony, to nie mam z tym problemu. Może nawet i 200 kosztować, zaoszczędzi mi to mnóstwo pracy, czasu/nerwów i nawet wizyt u stomatologa, bo nie wykrzywi mi kłaków przy rzężącym napędzie ;) . 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skom25 napisał:

A ja płacę 65 zł za 120 ml, pewnie wystarczy na dwa sezony. Napęd mam idealnie czysty i cichy.

No ale dobrze że mi powiedziałeś że przepłaciłem.

Czy przepłaciłeś czy nie mi do tego nic.

Piszę o tym że poczęcie sami napędzamy rynek.

Pamietam dyskusje około dwóch lat temu jak kasety Acera były po 199zł,większość też pisała że się opłaca.

Teraz można wyrwać za 80zł,spokojnie mogą być jeszcze tańsze 😀.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o olej czy kasetę,co to za różnica. 

Sztuczne napędzane to nasza winna,ale niestety będzie jeszcze gorzej😀😀.

Porównam Ci to w inny sposób. 

Firma JSB produkuje śrut Exact,który rok temu kosztował 40 zł,dziś jest to cena 70zł za pudlo,jak chcesz strzelać tyle niestety trzeba zainwestować, z taką różnica że społeczeństwo,które to kupuje twierdzi że to wyzysk w biały dzień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to juz sie staje nudne. Ile mozna? Jak poruszyłem wątek dobrych świateł dziennych do roweru to niewielkie zainteresowanie. Za to nieśmiertelne smarowidła do łańcucha ciagle odżywają. :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niewielkie? Przecież dostałeś odpowiedź że lepiej jeździć bez świateł, żeby kierowców nie przyzwyczajać.

Bo tutaj jest łatwo. Nalejesz na łańcuch i już możesz narzekać że brudny, przy okazji pisząc że olej przemysłowy 1000L za 5 zł działa tak samo, więc wszyscy przepłacają.

Ten wątek stracił sens, gdy przestaliśmy się trzymać pierwotnej formy. Tyle. Ja bym go zamknął, otworzył nowy i tam "nagradzał" wszelkie dyskuje poza tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podsumować ten temat cytatem: "jeden lubi pomarańcze, drugi kozy z nosa" 😉 Kto przebrnął, ten posiadł wiedzę i będzie trwał w światłości, smarując łańcuch czy to smalcem z Biedronki czy super środkiem z przyszłości za 2 000 000 $ 😆

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym forum wątek olejowy wygląda tak samo, samochodowe, motocyklowe, rowerowe czy maszyn rolniczych. 

Rynek jest bardzo konkurencyjny a produkty ( raczej grupy produktów bo czym innym jest olej, czym innym wosk a czym innym smary suche) de facto nie są tak różnorodne między sobą jak to się przedstawia stąd tysiące stron o wyższości mobila nad castrolem i td. :)

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Joker86 napisał:

Nie chodzi o olej czy kasetę,co to za różnica. 

Sztuczne napędzane to nasza winna,ale niestety będzie jeszcze gorzej😀😀.

Porównam Ci to w inny sposób. 

Firma JSB produkuje śrut Exact,który rok temu kosztował 40 zł,dziś jest to cena 70zł za pudlo,jak chcesz strzelać tyle niestety trzeba zainwestować, z taką różnica że społeczeństwo,które to kupuje twierdzi że to wyzysk w biały dzień.

 

Rozwiąż ten problem. Przestań kupować. Zamiast jeździć rób długie spacery. Napędzanie się skończy. 

W dniu 22.07.2022 o 16:49, iks napisał:

No ale przecież, jakby na to nie patrzeć, nie piszecie w jakich warunkach jeździcie na danym specyfiku.

Ja jeżdże mtb w zasadzie tylko asfalt, głównie shimano ptfe, brunox kett, a w zapasie gdyby byłą ulewa rohloff (pisałem zresztą wcześniej że miałęm się nie wypowiadać).

Przecież na squirt to mało kto jeździ w błocie po lesie, ale w takim wypadku ma zupełnie wywalone na to, bo i tak trzeba gruntownie rower wyczyścić.

Ten temat to już zszedł dawno na..... :ermm:

Ja piszę. Tylko suche. A nawet podanie warunków i tak czytelników nie przekonuje. 

Więc nie ma potrzeby podawać warunków. 

W dniu 22.07.2022 o 16:40, Joker86 napisał:

 

Generalnie to takie sra...w banie,obecnie został mi się jeszcze Icetoolz,myślę że na dwa trzy lata z głowy. 

Dla mnie to trochę wyolbrzymiany temat 😀

 

To nie jest wyolbrzymiony temat. Jest to typowy temat na każdym sprzętoonanistycznym forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabawiłem się trochę manii czyszczenia napędu i smarowania łańcucha, nawet jak jeszcze nie trzeba bo nie lubię jak jest brudny. 

Jeżdżę raczej w suchych warunkach szosą (czasem złapie nie deszcz). Najpierw smarowałem jakimś olejem zielonym na mokre warunki i napęd był brudny po 50km ale nadal nasmarowany. Potem kupiłem najtańszy olej na suche warunki z decathlonu, raczej też było brudne po 50km ale mniej. Potem dostałem od kogoś muc-off na suche warunki ten żółty i było już dobrze, 2/3 razy dalej mogłem jechać bez potrzeby czyszczenia napędu. Po dobrych doświadczeniach z muc-off i poleceniach znajomych kupiłem fioletowy ceramiczny na suche warunki. No rewelacja dla mnie, 100-150km nawet nie widać zabrudzeń za bardzo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wiedza z forum pozwoliła na bardziej optymalne smarowanie. Kiedyś myślałem, że im więcej, tym lepiej. Teraz mam banalny sposób: najpierw ściereczką z benzyną wycieram łańcuch, potem smaruję, ale z umiarem, żeby nie pływał w tłuszczu, potem z zewnątrz wycieram drugą, czystą ścierką/ręcznikiem papierowym. Szejkuję łańcuch sporadycznie - raz na kilkaset kilometrów, ewentualnie gdy się wyjątkowo upaskudzi w błocie. Na razie używam decathlonowego smaru z "teflonem", ale na oleju wazelinowym efekt był podobny - co ok. 100 km trzeba zabieg powtórzyć. W ulewnym deszczu jeszcze nigdy nie jechałem, więc nie umiem ocenić różnicy między zwykłą oliwką a smarem "teflonowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, skom25 napisał:

Fioletowy? Który to dokładnie? Hydrodynamic?

aaaaa widzisz, myślałem o fiolecie do mtb........zielony do szosy, zielony ten z lampka ultrafioletową

smar-do-lancucha-muc-off-c3-dry-weather-

 

Swoją drogą nie znalazłem nic co by pozwalało utrzymać w czystości napę w MTB przy mokrym, szukam bo żona do pracy jeździ codziennie i wiecznie zapuszczony jest ten rower. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też go mam i jestem bardzo zadowolony. Nie dość że czystko, akceptowalnie cicho, to jeszcze napęd można doczyścić samą suchą szczotką.

Jeżeli chodzi o czysty napęd po mokrym, to może być ciężko, bo jest... mokro. Jeżeli coś jest czyste, to pewnie dość szybko zmyje się po kontakcie z wodą. Czytałem o C3 Wet, ale ludzie mocno narzekają na nawarstwiający się brud który ciężko usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy było ale na wszelki wypadek zamieszczam. Okazuje się że benzyna a benzyna to różnica. Chodzi o ekstrakcyjną oczywiście. W sklepach i na allegro mozna kupic wyroby znacznie rózniące się zapachem. Co tu duzo mówic - niektóre benzyny oraz tzw. rozpuszczalniki uniwersalne strasznie śmierdzą. Na niektórych aukcjach jest opis mówiący że jest to benzyna prawie bezwonna . Tak więc może takie kupować?

image.thumb.png.112e4d891b158635730ec526282dc3fb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, niektóre nie mają zapachu a niektóre cuchną. Natomiast wydaje mi się, że w kontekście wdychania chemii to niczego nie zmienia. Jedna i druga paruje, przez co wdychasz opary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...