Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Nie. Ja wolę jeździć niż się bawić w cudowanie. I tak jestem uważany za świra bo dbam o sprzęt jak należy a nie jak przeciętny Kowalski. PTFE jest doskonałym kompromisem między czystością a przebiegami. Czysty łańcuch smaruję, potem zjeżdżam na nim 200km, dosmarowuję i dokręcam do 500km. I druga sztuka wjeżdża na rower a pierwsza jest w wolnej chwili szejkowana i smarowana.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎07‎.‎04‎. I o 12:04, KOOKY22 napisał:

Witam panowie. Pójdę trochę na łatwiznę jakich smarów bądź olei używacie do smarowania waszych rowerów (łańcuchów!łożysk itd)? Chciałbym aby ktoś podał mi jakieś przykłady i zastosowanie. Z tego tematu jestem zielony i potrzebuję waszej pomocy

Ja stosuje smary do łańcuchów motocyklowych off Road, najczęściej ipone sand chain.

Nie jest to produkt dla maniaków czystości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Arni220 napisał:

To działaj, a nie pytaj choć nie spodziewaj się przebiegów 200km+

 

Dożywotni zapas spinek kmc w drodze,  jak tylko przyjdą rozpinam i zobaczymy co z tego wyjdzie 

Edytowane przez Niko00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, do tej pory jeździłem bardzo dużo ze squirtlube, jak dla mnie idealny, przebiegów powyżej 50km dziennie nie robię i na tyle też ten "wosk" starcza, czystość nienaganna. Zastanawiam się teraz po opróżnieniu buteleczki czy znowu kupić to samo czy może spróbować shimano ptfe ? On jest podobny do squirta taki wosk czy jak to wygląda ? 

Jeszcze coś takiego znalazłem https://www.centrumrowerowe.pl/olej-do-lancucha-muc-off-dry-lube-ptfe-pd12899/?v_Id=99789

Edytowane przez ILC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano PTFE to lekka oliwka z dodatkiem teflonu. Trochę mniej przyciąga brud, ale w porównaniu do Squirta jednak przyciąga. Wytrzymałość na wypłukanie podobna do Sqirta, zaletą może być to że po nałozeniu można od razu jechać, nie trzeba czekać aż wyschnie. Ja wolę Squirta.

Edytowane przez Waza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz 70 km na tydzień, używaj tego co masz pod ręką, najtańszego w lokalnym sklepie. Łańcuch smaruję najtańszymi oliwkami - od HANSELINE Chain Lube kupionego w Kauflandzie za bodajże 6,99,  Brunox Top-Kett, Velo by Baufix z Lidla, Shimano PTFE na suche warunki i Shimano Wet Lube na mokre.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, swego czasu dostałem kilka próbek eLube. O Dry już pisałem, słabiutko, czesto trzeba dosmarowywać, jest hałas itd, uzywam do sparowania elementów przerzutek :D Podobnie działa wg mnie uniwersalny Micro Lube. Ale jest wśród nich Wet Lube i ten jest naprawdę kul, nie brudzi, nie łapie piachu, w szosie rewelka i wystarcza mi spokojnie na 400km. Co ciekawe i prawdopodobnie to jest przyczyną, wet zawiera proszek teflonowy, ale z wyglądu jest zwykłą, oleistą cieczą. 

Mam jeszcze czarny z dodatkiem MOS2, nie testowałem, ale dam mu niedługo szansę. Silikonowy jest także, ale w te cuda nie wierzę jakoś, bo silikon stosuje się do smarowania elementów gumowych czy plastiku, choć ten też zawiera teflon. Zobaczymy czy coś bedzie lepszego od Weta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 21.03.2018 o 18:42, endrzer napisał:

...ale w końcu odkryłem i nie zmieniam: Pedros Chainj - mało syfu, duże przebiegi >150km, bardzo wydajny, choć może nie tani 35pln - 100ml

Z tego co się zorientowałem są dwa rodzaje - na suche i mokre warunki. Którego używasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem Fenwicks  Professional Lube:

1. Odtłuściłem i wymyłem cały napęd, tak że się błyszczał jak dawno nie było(przynajmniej zębatki dawno nie były tak ładne ;) ).

2. Nałożyłem zgodnie z zaleceniem - tu małe zdziwko o "stealth" pisali, że jest twardy i dobrze jest go podgrzać. Obecnie stealtha w ofercie nie ma i zastąpił go teoretycznie właśnie professional. Ale on jest bardzo wodnisty. Pokręciłem korbą, starłem nadmiar, dałem mu nockę żeby wysechł. No i niestety bardzo szybko był słyszalny, nawet nie wiem czy od samego początku bo jakoś byłem tego dnia słabo nastawiony na myślenie o napędzie ;), ale na pewno po kilkunastu/dziesięciu km hałasował. Dosmarowałem, dałem mu nockę, starłem tym razem nadmiar dopiero rano. Brak sensownej poprawy.

Stwierdziłem, że może jednak coś tam w łańcuchu wewnątrz zostało(nie robiłem szejka, bo nie mam spinki - łańcuch 8s rohloffa) i się kłóci, skoro to taki magiczny specyfik ;). Zrobiłem ponownie tym razem podwójne odtłuszczanie łańcucha maszynką w połączeniu z myciem karcherem po każdym odtłuszczaniu+osuszanie na koniec. Na 100% łańcuch był świetnie przygotowany tym razem. Uznałem że zrobię 2 aplikacje. Nałożyłem jedną, odczekałem 4-5 godzin, nałożyłem drugą i zostawiłem na noc(a w zasadzie na dwie noce, bo akurat nie miałem czasu jeździć dnia kolejnego). Przed odjazdem przetarłem łańcuch i co? Hałasuje. Na takim poziomie na jakim przy smarowaniu Rohloffem może bym miał po 200-300km. Przejechałem 30km, dosmarowałem jeszcze "na szybko" aczkolwiek bez wierzenia w efekty patrząc po tym jak wodnisty jest. Zmiana była niewielka o ile w ogóle, nadal kultura pracy pozostawiała wiele do życzenia.

 

Generalnie nie polecam. 60 zeta w błoto, może na łańcuchach 11s które są lepiej spasowane niż 8s radzi sobie trochę lepiej(po prostu mniej czynnika smarującego jest potrzebne w tych przestrzeniach), ale z moim 8s Rohloffa się nie lubi. Sprawdzałem już: Finishline Wet(zielony), Finishline Dry(czerwony), White lighting - Epic i jeszcze ze 2-3 inne mniej znane smary, do tego smar Rohloffa, który był ze mną najdłużej. I póki co "niestety" Rolek jest niezastąpiony, brudzi trochę mniej niż FL zielony, a zapewnia świetne smarowanie i cichy napęd, niestety co jakiś czas się syf zbiera wszędzie i na zębatkach i na łańcuchu. No i Rolek jest wydajny nawet jak idzie o samą aplikację., obstawiam że na przy tej samej ilości "oleju" rolkiem by obleciał ze 3 smarowania.

 

 

Edytowane przez Blue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2018 o 08:05, cervandes napisał:

Pilarolu też używam. Kupiłem litr za 12pln i chyba go jeszcze nie ubyło nic. Zapas do końca życia. Tylko trzeba dobrze wytrzeć łańcuch po czyszczeniu bo to bardziej lepki olej jest.

Przy takiej butli to można go całego wyszejkować w oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1 litr porządnego oleju silnikowego, z pewnej dystrybucji kosztuje 30 - 40 zł.

100 ml litr olejku do łańcucha kosztuje ok. 20  zł czyli 200 zł za litr.

Jeździmy z żoną, każdy po ok. 100 - 150 km tygodniowo. Rowery krossowe, lekki teren. Używając FL czerwonego można "zbankrutować" bo on przy małym zapyleniu wystarcza na 100 km na łańcuch. Ale trza przyznać, napęd czysty.

Muszę spróbować Pilarola albo czegoś podobnego.

Edytowane przez dragster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fl jaki jest każdy widzi- klienci go pożądają. Osobiście jestem fanem zielonego. Każdy ma swoje doświadczenia w stosowaniu środków do łańcucha. Fakt jest taki że Fl jest najlepiej rozpoznawalną marką- sprzedaje się sama, więc jest w każdym sklepie. Dla jednych priorytetem jest czystość łańcucha, dla innych trwałość powłoki....tych dwóch czynników nie da się pogodzić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...