Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Ja na PTFE od roku śmigam już i jestem bardzo zadowolony. Tylko ja robię tak, że po nasmarowaniu, odstawieniu i wytarciu robię jeden wyjazd i łańcuch wygląda jak u Ciebie. Wtedy biorę szmatkę, nasączam ją benzyną (niedużo) i przecieram jeszcze raz łańcuch. Robi się on czyściuteńki, a smarowanie kolejne robię po 200km+

 

I również wybitnie sobie chwalę tę ciszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, że jestem zaskoczony. Dzisiaj wskoczyło kolejne 76km (łącznie od poprzedniego smarowania 182km) i łańcuch chodzi bajka.

Jedyny minus to taki, że brudzi łańcuch ale widocznie spełnia swoją fukncję bardzo dobrze.

Przypomnę, że ostatnio po Brunox Top Kett łańcuch już był dość mocno słyszalny po 80km. Przepraszam ... po 80km już smarowałem,a słyszalny był już po jakiś 60km :/.

Jeśli ktoś nie śledził wątku od początku to obecnie mam posmarowany łańcuch olejem przemysłowym, ale za to z najwyższej półki.

 

Mam obcenie zrobione 285km na tym oleju przemysłowym i napęd nadal śmiga miodzio. Chyba top kett pójdzie w kosz bo bladziutko wypada przy tym te 80km po których musiałem ponownie smarować łańcuch po produkcie Brunoxa. Trochę brudzi ale chyba to przeboleje bo napęd naprawdę chodzi płynnie i ciuchutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Shimano PTFE: dziś po przejechaniu kolejnych kilkunastu kilometrów (w tym zaledwie kilku w lesie) niestety nietrudno zauważyć wadę tego oleju. Tak jak wspomniałem wcześniej - po nasmarowaniu łańcucha, odczekaniu, wytarciu do sucha i przejażdżce olej opryskał obręcz drobnymi kropelkami.

Dziś (razem po 46 kilometrach od smarowania) z daleka widać, że z powodu opryskania obręczy drobnymi kropelkami oleju, bardzo szybko pokrywa się ona brudem. W efekcie czego cała obręcz i szprychy są pokryte brudnymi kropkami. Wygląda to tak:

 

http://zapodaj.net/19ca225702eac.jpg.html#social

http://zapodaj.net/5dc87cd0e2adb.jpg.html

http://zapodaj.net/de8adc6eee541.jpg.html

 

W takim przypadku po przejechaniu 100 - 200 km cała obręcz będzie pokryta bardzo uporczywym i nieprzyjemnym brudem. :verymad:

Dla porównania - obręcz przedniego koła wygląda tak:

 

http://zapodaj.net/a16a5b6914144.jpg.html

 

 

To w pewnym stopniu dyskwalifikuje u mnie ten olej. To samo zjawisko miało miejsce z olejem Expand Bloody Oil. Po ok. 200km od smarowania całe tylne koło było wręcz brązowe od kurzu i brudu, pokryte bardzo grubą jego warstwą.  :verymad:  Nic podobnego nie działo się w przypadku oleju Finish Line Dry i Rohloff.

 

Po przeczytaniu wszystkiego, co znalazłem w sieci na temat Squirtlube zdecydowałem się na jego zakup. Aktualnie oczekuję na przesyłkę. Po testach zdam relację z moich subiektywnych odczuć na jego temat, tak jak w przypadku Shimano PTFE. Zapowiada się bardzo ciekawie. Sam jestem bardzo ciekaw jak sprawdzi się ten woskowy smar, który utrzymuje napęd w idealnej czystości.

Edytowane przez filipog44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

81 stron tekstu i dalej nie wiadomo jaki środek wybrać, ile ludzi tyle opinii  :teehee:

Ale drążmy dalej temat... :icon_cool:

Z żoną postanowiliśmy pojedzić w tym sezonie sporo, dobry olej do podstawowa rzecz.

W 99% będziemy jedzić na sucho (drogi leśne, aswalt, szuter, itd) ...taki typowy przełaj.

Teraz mam Shimano PTFE Lube, nie wiem dobry nie dobry...smaruje się nim bardzo ładnie, w sumie na jakieś 200km go starcza ale nie wie to dużo czy mało?

 

Z opinii powyżej to zastanawiam się nad:
Rohloff

Finish Line Teflon Plus

Finish Line Dry Lube

 

albo zostać przy Shimano...

 

dodam że jestem zwolennikiem raz porządnie wyczyścić i nasmarować łańcuch dzień przed i później jak najrzadziej do niego zaglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz mam Shimano PTFE Lube, nie wiem dobry nie dobry...smaruje się nim bardzo ładnie, w sumie na jakieś 200km go starcza ale nie wie to dużo czy mało? Z opinii powyżej to zastanawiam się nad: Rohloff Finish Line Teflon Plus Finish Line Dry Lube albo zostać przy Shimano... dodam że jestem zwolennikiem raz porządnie wyczyścić i nasmarować łańcuch dzień przed i później jak najrzadziej do niego zaglądać.

Finish Line Dry Lube i Teflon Plus to to samo :) to jeden olej.

Nie zmieniaj i zostań przy Shimano. Finish Line jest o wiele mniej wydajny i nie wystarczy na 200km. Rohloff strasznie przyciąga brud.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez kozery pisałem wcześniej, że squirit jest drogi. Wymaga częstszego stosowania niż 200km. Powiedziałbym nawet, że co kilkadzisiąt. Zależy to oczywiście od warunków. Mam jednak takie subiektywne odczucie, że smaruje lepiej i co podkreślam - nie brudzi. Subiektywne, ponieważ jak wiadomo zużycie łańcucha zależy od wielu czynników. Niewątpliwie w dużym zakresie od sposobu jazdy, mocnych nóg i techniki. Jeżeli już muszę, używam innch smarów (różnych) ale zawsze wracam do squirita. Ot, taka fanaberia .. :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem na ten sezon kolejną buteleczke Squirta i jakoś o zmianie nie myślę, spełnia moje oczekiwania co do smaru...

Jedynie przestałem często szejkowac łańcuchy bo na początku robiłem to nawet co drugie smarowanie a muszę przyznać że bardzo łatwo się go pierze z tego smaru.. :-P Jedno smarowanie/dosmarowanie wystarczy mi spokojnie na 120-150km jazdy szosa/las 50/50. Jest na tyle dobry że nie mogę się przełamać żeby znów użyć z ciekawości np rolhofa lub czegoś innego.. Jak sobie przypomnę stan (czystość) napędu po jednej rundzie w puszczy i strzelanie piachu w trybach to mi się odechciewa typowych olejów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ja kupiłem na ten sezon kolejną buteleczke Squirta i jakoś o zmianie nie myślę, spełnia moje oczekiwania co do smaru...

Jedynie przestałem często szejkowac łańcuchy bo na początku robiłem to nawet co drugie smarowanie a muszę przyznać że bardzo łatwo się go pierze z tego smaru.. :-P Jedno smarowanie/dosmarowanie wystarczy mi spokojnie na 120-150km jazdy szosa/las 50/50. Jest na tyle dobry że nie mogę się przełamać żeby znów użyć z ciekawości np rolhofa lub czegoś innego...

Hmmm a gdzie to można kupić ? Alegro ani Ceneo nic o nim nie [emoji15]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez kozery pisałem wcześniej, że squirit jest drogi. Wymaga częstszego stosowania niż 200km. Powiedziałbym nawet, że co kilkadzisiąt. Zależy to oczywiście od warunków. Mam jednak takie subiektywne odczucie, że smaruje lepiej i co podkreślam - nie brudzi. Subiektywne, ponieważ jak wiadomo zużycie łańcucha zależy od wielu czynników. Niewątpliwie w dużym zakresie od sposobu jazdy, mocnych nóg i techniki. Jeżeli już muszę, używam innch smarów (różnych) ale zawsze wracam do squirita. Ot, taka fanaberia .. :)

 

 

 

A ja kupiłem na ten sezon kolejną buteleczke Squirta i jakoś o zmianie nie myślę, spełnia moje oczekiwania co do smaru... Jedynie przestałem często szejkowac łańcuchy bo na początku robiłem to nawet co drugie smarowanie a muszę przyznać że bardzo łatwo się go pierze z tego smaru.. :-P Jedno smarowanie/dosmarowanie wystarczy mi spokojnie na 120-150km jazdy szosa/las 50/50. Jest na tyle dobry że nie mogę się przełamać żeby znów użyć z ciekawości np rolhofa lub czegoś innego.. Jak sobie przypomnę stan (czystość) napędu po jednej rundzie w puszczy i strzelanie piachu w trybach to mi się odechciewa typowych olejów...

 

Mam nadzieję, że ja będę równie zadowolony i że jutro dostanę przesyłkę ze squirtem, bo zamówiłem w czwartek. Dla pewności zapytam użytkowników, którzy mają squirta - zamówiliście je na allegro u użytkownika marekk10? Ile czasu czekaliście na przesyłkę?

Edytowane przez filipog44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na allegro ale od kogo nie pamiętam, pewnie ta sama osoba bo zazwyczaj tylko w jednym miejscu był dostępny.. Przesyłka szybko dotarła. Standardowe dwa dni z tego co kojarzę .. Tyle że ja jak zamawiam to zazwyczaj na początku tygodnia bo przed weekendem różnie bywa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...