Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

do uchmanek

1. fakt może pomyliłem tematy ale nie chciałem stwarzać nowego wątku

2. nie wiem czy u was też tak jest ale mi szukajka nie działa

3. zapomniałem a poza tym nie znam się dobrze na amorach i nie wiedziałem czy jest kilka modeli tej wersji amora czy może tylko jeden

4. roweru jak pisałem jeszcze nie mam więc instrukcji do amora także nie posiadam

5. zapytać kogo? niemców? nie znam dobrze niemieckiego a koleś z bike-center.pl nie odpowiada

 

P.S. Dziękuję użytkownikowi Martinii za szybką i treściwą odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie.

Szczena mi dziś opadła jak się okazało że dla mojej wagi 67kg, z plecakiem oczywiście więcej, dla Reby Race 100mm, by ustawić SAG na poziomie XC 15~20% nie mogę nadmuchać bardziej pozytywnej komory, jak 70psi. Napompowałem tyle samo do negatywne, zobaczę jak się to będzie sprawdzało w trasie. Dotychczas ustawione miałem 100 na 90 i też miło się pokonywało 35km, głownie asfaltowej drogi.

 

Komuś się może przydać ten link: Regulacja amortyzacji powietrznej

http://www.bikeforum.pl/showthread.php?t=4764

 

Kiedyś jak jeszcze nie miałem tak zaawansowanego amortyzatora natrafiłem na jeszcze inną instrukcję regulacji amortyzatora, z rysunkami, fotkami, po przeczytaniu tego tematu, wszystko się wyjaśniło.

 

Jeszcze mam pytanie, czy jak ustalam sag to czy mogę stać na pedałach, choć normalnie tak nie śmigam, ale jeżeli tego nie zrobię przy mojej wadzę to amorek wcale się nie ugina, hehe?

Jakie najmniejsze wartości ciśnienia zdarzyło wam się użytkować?

 

Może musi trochę popracować, żeby się wyrobić.

 

uchmanek THX

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Jak tylko wygospodaruje chwilę, jadę na agrykole. Tam w ławki będę wsiadal na rower, by obrac właściwą pozycję.

100% pewnosci sagu.

Jak rozumie sag jest wymagany jako podstawą i bez tego się dobrze amorka nie ustawi.

Zdam relacje.

Pozdro i jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się na giełdę, mając chwilkę złapałem się za pompkę i zacząłem sprawdzać SAG.

Okazało się że musiałem jednak troszkę powietrza, ponieważ jadąc Sag ustawiał się na proste w granicy 20, nie wspomnę o małych nierównościach.

W efekcie końcowym ciśnienia wyniosły + 98, - 80, na kostce brukowej trochę nierówno kładzionej tłumienie odbicia mam ustawione na 4 obroty w stronę żółwika.

Wszystko bardzo zbliżone do zaleconych ustawień producenta.

 

Zastanawiam się czy przypadkiem podskakując wykorzystując SPD , na prostej nie kończy mi się skok amortyzatora. Cały zakres od uszczelki do goleni 100mm, SAG ustawiony na 1,5~1,9cm, jak tak poskaczę to 80mm skoku amortyzatora osiągam, dalej choćby nie wiem co robił nie udaje mi się zejść.

 

Czyli 20mm jest nie wykorzystane, czy to jest jakaś granic bezpieczeństwa, czy to jest jeszcze w dalszym ciągu skok, który na ostrej górce się dobije?

Jak wam się zachowuje amorek?

 

Zastanawiam się też czy może jeszcze nie podnieść ciśnienia w komorze pozytywnej, zbyt łatwo jak dla mnie te 80mm się osiąga, co prawda osiągałem to tylko podskakując przy masie 66kg, następny znacznik z kurzu mam przy 70mm, ale nie wiem w jakiej sytuacji się to odznaczyło, możliwe że przy szybkiej jeździe na łuku.

 

Zobaczymy jak bardzo będą się te usatwienia różniły, od ustawien na typowych górkach, może tam dobiję bardziej amorek.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kupowałem to powiedzieli mi że jest ustawiona na 100mm, zresztą wcześniej miałem Duke 80mm i teraz mam zupełnie inną geometrie, moim zdaniem jest 100mm.

Jeżeli jednak uważasz że ten skok, teraz jest ustawiony na 80, to może niech jeszcze ktoś to potwierdzi. Jaką powinienem mieć długość od uszczelki, gdzieś czytałem temat to gość przy ustawieniu 100mm miał 92mm.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam od uszczelki do goleni/korony 106mm (reba sl) wiec to chyba różnie bywa z tym, może jak mierzyłeś tą odległość to amor nie wyciągnął się na maksa, bo miałem taki przypadek ale to w sytuacji gdy ciśnienie w komorze negatywnej jest wieksze od pozytywnej wtedy golenie nie wyciągają się na maksa. ważę 65kg i pompuje do (+) 105-110 a do (-) 100-105

z tłumieniem jeszcze musze się pobawić, zresztą z ciśnieniem też bo chyba nie jest tak czuły jak być powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest, przekonam się pewnie dopiero przy serwisie jak tak naprawdę mam to ustawione.

Spuściłem powietrze z komory negatywnej i amorek odbił, zakres skoku zwiększył się do 108~109, podpompowałem do 80 i zmalał na 105~106, więc jednak jest więcej jak wymagane 100mm.

W Duke 80 , mam - 960mm, więc faktycznie dziwna sprawa, dla porównania z Rebą.

Jednak jeżeli porównam do was sobie skok, to mam ok.

 

Rafał87, daj znać na czym w końcu stanie , ja jutro jeszcze się pobawię, postaram się wszystko zanotować, podobnie ważymy, więc może się przyda.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami sobie zmienialiście te skoki, macie pewność, że tak naprawdę sprzedawcy wiedzą, o jakim skoku amorek sprzedają, bo straszne są rozbieżności, a nie sądzę żeby RS dał tak ciała?

To w takim wypadku, jaki ma skok amorek ustawiony na 115mm, po co jest ta granica, czy ten naddatek jest jako zabezpieczenie przed dobiciem.

 

Zaczynałem sądzić, że wszystko jest ok. z rebą , a teraz już się pogubiłem, geometria się zmieniła, a skok dalej prawie 80, 85mam, na to wychodzi. Albo ma zwalony amorek, gdzieś jest błąd, w poniedziałek dzwonię do Harfy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

worms ja mam tak samo . W sklepie powiedzieli że ustawili go na 100 mm . A jeśli mam w obu komorach tyle samo(6 bar ) to golenie wystają na 96 . Do tej pory przy ustawianiu sag-u zakładałem że mam 100 sk. i sag ustawiałem na 20 % , ważę 69 do + pompowałem 5 bar do - 3 i było fajnie ale golenie wystawały 103 mm . Próbowałem go przycisnąć do końca ale zawsze pozostawał jakiś 1cm do korony i nie szło go dobić

Teraz wydaje mi się troszkę mnie okłamano i amor ma jednak te 85 mm .

Proszę o jakąś opinie i poradę , to mój pierwszy porządny amorek i chce go dobrze ustawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynałem sądzić, że wszystko jest ok. z rebą , a teraz już się pogubiłem, geometria się zmieniła, a skok dalej prawie 80, 85mam

Jeżeli chcesz być pewny jaki masz skok , napompuj amortyzator do maksymalnej wartości, zawiąż jakąś nitkę na goleni tuż przy uszczelce, a następnie spuść całkowicie powietrze i zmierz o ile przesunęła się nitka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy bierzecie pod uwagę to, że pompując negatywną komorę zwiększa się (ze to tak nazwę bierny sag) czyli skraca się skok? Ja miałem rebe sl ustawioną na 100mm. Przy ciśnieniach rzędu 120 - 115 psi ( pozytywna, negatywna) golenie wystawały może na 105mm? Następnie w serwisie zwiększono mi skok na 115mm i przy ciśnieniu ok 115 w pozytywnej i 115 w neg. golenie górne wystawały na 115mm - 120mm. Dlatego nie dziwi mnie to, że każdy z Was ma inną długośc goleni górnych przy tej samej wartości skoku. Nie zmieniając ciśnienia w pozytywnej, dopompujcie negatywną i zobaczcie o ile schowały się golenie górne.

 

P.S Mnie przy Rebie ustawionej na 100 udawało się osiągnąc koło 92mm skoku. Przy 115mm jakieś 105mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba66, podzielam Twoje zdanie, nie potrzebnie pewnie robię zamieszanie z tym skokiem.

Rulez skorzystałem z Twojej rady i skok wyszedł mi tym sposobem 102mm, ciśnienie podbite do 100psi. Do negatywnej naładowałem 80, skok pozostał bez zmian. Jak wróce z roweru to jeszcze raz to sprawdzę, możliwe że wtedy się zmieni.

Pozdro all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Worms wiesz jak jeszcze możesz to sprawdzic? wypuść całe powietrze z negatywnej i pozytywnej, podciągnij kierownice do góry tak żeby koło swobodnie wisiało w powietrzu i zmierz długośc goleni. Powinny miec chyba ze 110 mm czy nawet wiecej, już nie pamiętam. Ja tak sprawdzałem u siebie skok w rebie bo też na początku miałem wrażenie, że mam ustawioną na 85mm :huh: a okazało się że było 100mm.

 

Pozdrower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez skorzystałem z Twojej rady i skok wyszedł mi tym sposobem 102mm

Więc tą sprawę mamy załatwioną , teraz po ustawieniu SAG-u 20 mm. pozostaje do wykorzystania 80 mm. skoku i to jest normalne.

Teraz pozostaje ci tylko ustawienie amora pod swoje preferencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na rebie z 400km i mogę powiedzieć z ręką na sercu że jest cudowna, zabawy jest naprawdę dużo, zwłaszcza z dobraniem właściwych ustawień po siebie.

 

Aktualnie śmigam na ustawieniach +100/-90, nie wybiera liści, jest raczej twarda, ale muszę każdą sytuację przy tych ustawieniach zaliczyć, tak jak dziś z kumplem trafiliśmy na superanckie chopki na agrykoli, znajdują się prawie na rozdrożu, niesamowite miejsce, na pewno nie dla roweru do XC. Nie zwracałem uwagi na to i z 9 razy sobie zjechałem, z czego zapomniałem odblokować skok po podjeździe i 4 razy na sztywniaku, ale nawet tego nie zauważyłem(z górki jechało oczywiście mi się jakoś inaczej, hehe). Dopiero jak zjechałem na dół dziwiłem się dlaczego mi amorek tak jakoś ociężałe pompuje, ale byłem zły jak sobie zdałem sprawę, że właśnie mogłem go uszkodzić. Zdał egzamin rewelacyjnie. A blokada to coś cudownego zwłaszcza na podjazdach.

 

Aktualna długość goleni górnej przy skoku 100mm, to 105mm, czyli powiedzmy ze zabezpieczenia jest 2cm, do tego ugięcie wstępne 1.5cm, pozostaje 7cm skoku wykorzystywanego w 100%. Dodam że skok już pozostaje bez zmian, bo na początku się zmieniał i malał.

 

Jedyne co teraz będę modyfikował to komorę negatywną, dodając więcej ciśnienia, być może spodoba mi się bardziej miękki amorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Rebę SL. Po przesiadce z Bombera MX'a doznałem szoku :) sztywna jest jak nie wiem :) i całkiem inaczej pracuje :) Niestety nie mam czasu (sesja,kolokwia) "usiąść" i pobawić się ciśnieniami. W Bomberze blokady nie uświadczyłem, dlatego musiałem kombinować zeby amor nie pompował strasznie na podjazdach i przyspieszaniu ale i był miękki. Teraz mam blokadę i problem zniknął co mnie bardzo cieszy.

Ważę 60/61kg, na samym poczatku napompowałem komore pozytywną na około 80PSI i tak samo komorę negatywną, efekt mnie średnio zadowolił, wolę miękkiego amora więc chyba jak przyjade do domu ze stancji to zmniejsze ciśnienie. Hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...