Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

ja zmienialem ze 100 na 115mm, proste jak drut.

Spuszczasz powietrze, wykrecasz srobke (ok. 3 obroty) i nakretke na dole, obie traktujesz mlotkiem, odkrecasz do konca, zdjemujesz dolne golenie, zdjemujesz pierscien rozporowy, wyjmujesz sprezyne, wkladasz 20mm dystans (obok tego, ktory juz tam jest), smarujesz wszystkie oringi olejem, wkladasz wszystko na miejsce, zakladasz dolne golenie, wlewasz troche oleju, zakrecasz, wlewasz olej do komory +, pompujesz i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wykrecasz srobke (ok. 3 obroty) i nakretke na dole, obie traktujesz mlotkiem,"

Śrubke i nakretke na goleni powietrznej? Wali sie w obie golenie[tj pod goleniami ;p] od dolu... a nie zdejmuje sie jakos pokretlo regulacji tlumienia odbicia, czy w nie sie wali? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście trudno z tego coś zrozumieć - chyba, że przedtem się już to robiło :)

Chyba jednak poczekam na fotorelację. Ile czasu zajmuje taka zmiana podkładek? Czy czynności do tego wykonane pokrywają się z czynnościami serwisowymi?

Dzięki za odp.

 

P.S. Żeby było jasne - ja wykręciłem dotychczas tylko zawór powietrzny z duka race (dobrałem się też do tej zaślepki na drugiej goleni). Raz rozkręciłem też RS Jett'a - i na tym koniec :) dalej po prostu się bałem. Stąd też może mało kumaty jestem :) Z tego co pisze kolega Uchmanek - akurat przy wymianie podkładek znajomość "tego końca" amorka jest nie przydatna - co za ironia losu :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.Dla wszystkich zainteresowanych-na stronie Srama w dziale Rock Shoxa jest instrukcja serwisowa,krok po kroku,ze zdjeciami.Brakuje tylko polskiedo opisu,trzeba radzic sobie z angielskim.Można też znależć tam tabelke z ilościami i gęstościami olejów do wszystkich RS.Skontaktowałem się z paroma serwisami RS w sprawie używanych olejów i smarów-niektóre polecają produkty firmowe,w innych dobrą opinie mają zamienniki np.Shell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj założyłem do swojego bajka nowiutką rebe race i mam takie pytanie. Jak jest ten floodgate, to w instrukcji jest napisane, że dla mojej wagi (73gk) trzeba przekręcić pokrętełko 4 obroty, tylko jak to zrobię i zablokuje amora, to tak, jakby nic się nie działo i ugina się normalnie. Czy to normalka? Kwestia dotarcia się itd? Czy po prostu nie wierzyć instrukcji tak do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stosowałbym preparatów typu GT,WD-40 itp. do uszczelek.To są penetratory,przy odrobinie szczęścia wypłuczą Ci z nich smar(uszczelki w Rebie są smarowane smarem).Jeżeli nie możesz dostać Brunoxa używaj smaru silikonowego w sprayu do uszczelek samochodowych(bodajże do drzwi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Widzę że już od dawna nikt się nie wypowiadał w tym temacie więc najwyższa pora trochę go odświerzyć. Część z Was (Ci co mi doradzali przy zakupie) pewnie wie że od jakiegoś czasu jestem zadowolonym posiadaczem Reby. Jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny więc testowanie i zabawy z różnymi ustawieniami rozpoczynam po maluśku z racji zerowego doświadczenia z amortyzatorami powietrznymi. Na początku ustawiłem amortyzator wg instrukcji i tak sobie kilka razy na nim pojeździłem. Ale zapragnąłem potestować inne konfiguracje i przede wszystkim ustawić go pod siebie poprzez ustawienie SAG-u i dalej kolejnych parametrów. Przeczytałem już kilka różnych tematów na tym forum i kolejną paczkę na innych forach i ogólny scenariusz ustawiania amortyzatora sprowadza się mniej więcej do tego co już zostało w tym temacie napisane:

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

 

Nie udaje mi się tylko jednego kroku wykonać jak ja to jest opisywane - zły los chciał że jest to krok pierwszy.

 

Wszyscy piszecie o tym żeby regulację zaczynać od komory pozytywnej i ustawić ją aż do otrzymania odpowiedniej wartości SAG-a (bądź SAG-u jakkolwiek się to odmienia). No więc ja jeśli ustawię moją Rebę wg wskazań instrukcji na 135 psi (odpowiednio dla moich 89 kg :) ) to SAG wynosi prawie nic... żeby mieć SAG w okolicach 15-20% to muszę ciśnienia mieć dużo dużo niższe niż zalecane (SAG mam przy 60-90 psi - tu robiłem jedną próbę na szybko stąd tak szeroki przedział orientacyjny). Przypominam że zgodnie z waszymi wskazówkami rozpoczynam od komory pozytywnej czyli w negatywnej nie mam nic.

 

Co robię źle ???

 

Nie wierzę że pozytywną mam zostawić jak już osiągnę SAG i poniżej 100 psi bo to na pewno nie jest dla mojej wagi ustawienie ciśnienia. Czy może mój błąd polega na tym że zabieram się za pozytywna mając zupełnie pustą negatywną ? - chociaż w żadnej instrukcji nic o tym nie jest napisane.

 

Jutro robię próbę przy 120 - 125 psi w obu komorach około 10 psi mniej niż moje pierwotne ustawienie. Zobaczymy jaka będzie różnica ale to nadal nie jest to co chciałem osiągnąć. Chcę ustawić amortyzator wg załączonej kilka linijek wyżej instrukcji (kroki od 1 do 4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulację zacznij od ustawień fabrycznych, czyli napompuj obie komory mniej-więcej zgodnie z zaleceniami producenta.

Nie przejmuj się ciśnieniami pokazywanymi przez manometr, może oszukiwać. Ważne, żeby amor nie dobijał i dobrze wybierał nierówności. Ja przy 80 kg mam ciśnienie w komorze pozytywnej w granicach 115psi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czy może mój błąd polega na tym że zabieram się za pozytywna mając zupełnie pustą negatywną ?"

 

oczywiscie :). roge troche zbyt optymistycznie napisal swoj poradnik. SAG to male ugiecie. w tym zakresie sprezyna powietrzna bez sprezyny negatywnej jest bardzo malo czula. ja proponuje zrobic tak:

1. napompowac obie komory wg. tabelki producenta

2. powoli spouszczac powietrze z komory POZYTYWNEJ az do uzyskania oczekiwanego sag'u (ja preferuje 20-30%)

 

od razu mowie: tak ustawiony widelec straci troche skoku, ale bedzie wybieral nawet wspomnienie po lisciach.

 

tlumienie powrotu, tak jak pisal roge, najlepiej ustawic na jakiej tarce, bardzo grubym zwirze, lub malych kamieniach. jedzie sie po tym z duza predokoscia i podkreca tlumienie tak dlugo, az przestaniesz obrywac po lapkach. ja mam ustawione na 40%, u ciebie powinno byc ok 30-35% (sprawa indywidualna.

 

tlumienia kompresji nie uzywam, wole jezdzic na blokadzie z ustawionym pod siebie gate'em. ustawiam go tak:

1. na max

2. blokada i sprint z duza praca ciala

3. jak nie pompuje, to skrecam odrobine gate i wracam do pkt. 2

4. kiedy pojawia sie pompowanie wracam do poprzedniego ustawienia i tak zpstawiam

 

w efekcie zablokowany widelec nie pompuje, nie nurkuje, a jest tak czuly, jak moze byc zablokowany widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam wszystkich aktywnych:)

stałem sie szczesliwym posiadaczem reby, i tak zaczela sie przygoda z ustawianiem... mam nadzieje ze szybko sie skonczy i ze wy mi w tym pomozecie ;]

waze 73kg, lubie jak jest komfortowo.

ustawilem + 100 i - 105 psi. (wg rs powinienem dac + ok 110) tlumienie ok 2 obroty w lewo od maxymalnego stłumienia

amor swietnie radzi sobie z nierownosciami wypuklymi (kamienie korzenie), jednak wjechanie w wieksza dziure (przy ponad 20kmh) powoduje bicie po rekach :/

dziwi mnie to bo

1)nie wynika to z małej czulosci albo za duzej twardosci <chyba>(ta sama dziure przy nizszej predkosci wybiera)

2)ani z za niskiego cisnienia - nie dobija (zostaje jeszcze 30mm do konca goleni czyli z 20mm skoku)

 

bardziej cisnienia spuszczac nie chce bo test robilem "na podwórku", w gorskich warunkach wiec moglo juz by byc za malo.

jaką macie rade? wydaje mi sie ze chodzi o tlumienie ,czy jezdzicie na maxymalnie odkreconym ?"(tzn na zolwiku?:D

pozdrawiam! i dziekuje za odpwiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie obniże jeszcze i sprawdze..

rozumie ze jak jezdzisz na swojej rebie nie ma opcji zeby bolały ręce tak? mi ostatnio 30 minutowy zjazd dał nieźle w kość, mam nadzieje ze na dobrym ustawieniu będę płynął po nierównosciach:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupić rower radon zr team 6.0 ( http://www.bike-discount.de/shop/k95/a6316/zr-team-60.html ) który ma rebe z 80mm skoku. Mam pytanie czy taką rebe da się przestawić na 100mm skoku. Acha chciałbym jeszcze na temat reby usłyszeć jakieś opinie (czy warto brać rower z rebą czy może dozbierać na jakiś amor Marzocchi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...