Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne

rock shox reba rock shox reba dostrojenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1830 odpowiedzi w tym temacie

#41 roge

roge

    Maniak

  • Użytkownik
  • 419 postów
  • Skąd:Legnica

Napisano 21 czerwiec 2007 - 23:15

Komlet szczypców do pierścieni segera kosztował mnie 16zł. Tani badziew, ale daje radę jeśli jest używany raz na pól roku. Jedyny problem jaki napotkałem podczas pierwszego serwisu było to, że bałem się mocniej uderzyć w korki wystające od spodu, żeby zdjąć dolne golenie. Oczywiście tłukłem młotkiem przez deskę.
  • 0
DeŻaba i testy fioletowego Speca

Reklama

Reklama

#42 uchmanek

uchmanek

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 2164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Adam

Napisano 22 czerwiec 2007 - 12:54

gdzie kupiles?
  • 0
Dołączona grafika

#43 adamus

adamus

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 135 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 22 czerwiec 2007 - 13:09

gdzie kupiles?


trochę inwencji :)
http://www.narzedzio...i_osadczych.htm
http://www.narzedzia.../_info/?id=1124
Szczypce, kombinerki Pozostałe - Narzędzia ręczne - Allegro.pl

co do instrukcji RS-a to gdzie tam są jakieś niescisłości?
  • 0

#44 roge

roge

    Maniak

  • Użytkownik
  • 419 postów
  • Skąd:Legnica

Napisano 22 czerwiec 2007 - 13:53

Kupiłem w najbliższym sklepie metalowym.

Sposób smarowania podany w instrukcji serwisowej jest zupełnie inny od fabrycznego smarowania widelca. Uszczelki przeciwkurzowe są fabrycznie smarowane smarem stałym, w instrukcji nie ma o tym ani słowa. Komory powietrzne fabrycznie są smarowane bardzo rzadkim smarem stałym, w instrukcji jest mowa o oleju na oringi. Instrukcja serwisowa z 2005 dopuszcza dowolność stosowania olejów (5w-15w) do smarowania dolnych lag i komór powietrznych. Oil Chart z mówi o oleju 15w. Najlepszym "kwiatkiem" jest odmienna kolejność spuszczania powietrza z komór pozytywnej i negatywnej, podawana przez dwie różne instrukcje serwisowe RS z lat 2005 i 2006.
  • 0
DeŻaba i testy fioletowego Speca

#45 ramir

ramir

    Maniak

  • Użytkownik
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań

Napisano 22 czerwiec 2007 - 14:35

Czy ktoś jeszcze sądzi, że to celowa akcja dywersyjna?! Czy to możliwe, żeby fachowcy z RS zrobili takie pomyłki świadomie? Przecież to trzeba być ciemnym burakiem, żeby zalecić odwrotne spuszczanie powietrza z komór powietrznych i raz zalecać olej a raz smar. Chyba, że ty wszystko jedna wielka ściema i niezlaeżnie co i jak zrobisz i tak będzie dobrze - o ile złożysz całość na powrót :)
  • 0

#46 roge

roge

    Maniak

  • Użytkownik
  • 419 postów
  • Skąd:Legnica

Napisano 22 czerwiec 2007 - 15:02

Smar jest fabrycznie. W instrukcjach zalecają tylko olej, o smarze nie ma ani słowa.
  • 0
DeŻaba i testy fioletowego Speca

Reklama

Reklama

#47 uchmanek

uchmanek

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 2164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Adam

Napisano 23 czerwiec 2007 - 12:06

co do instrukcji RS-a to gdzie tam są jakieś niescisłości?


BYlo kilka kwiatkow, pamietam tylko blad przy uwalnianiu dolnych goleni: napisali ze trzeba puknac jedna srobke, a w razeczywistosci trzeba bylo obie.
  • 0
Dołączona grafika

#48 Misiek^^

Misiek^^

    Master

  • Elita
  • 1685 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:Michał

Napisano 23 czerwiec 2007 - 12:53

uchmanek ja też jestem za stworzeniem fotorelacji :( Czekam na nią z niecierpliwością :D
  • 0

53x11.pl - blog kolarski - Moje rowerowe tematy. Zaglądnij koniecznie! :)


#49 Blue

Blue

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 3663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Inwałd/Kraków

Napisano 23 czerwiec 2007 - 13:25

Tez będe bardzo wdzieczny za ta fotorelacje :(.
  • 0

#50 ramir

ramir

    Maniak

  • Użytkownik
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań

Napisano 25 czerwiec 2007 - 18:38

A tak przy okazji - zmieniał ktoś z koleżanek lub kolegów wysokość skoku w RS Reba? Interesuje mnie oczywiście nie jak wygląda to w teorii, ale w praktyce. Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenia to ... Ja konkretnie myślę o zmanie z 100 na 80 - co o tym sądzicie?! Jak wpłynełaby ta zmiana na hmmm... powiedzmy warunki jezdne roweru (bo że geometria się jakoś tam zmieni to wiem, ale jakie ma to przełożenie na praktyczną stronę jazdy). Gdzieś już czytałem, że skok 80 preferowany jest na wyścigi MTB a 100 na maratony?! Co Wy na to???
Pozdr.
  • 0

#51 uchmanek

uchmanek

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 2164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Adam

Napisano 25 czerwiec 2007 - 18:56

ja zmienialem ze 100 na 115mm, proste jak drut.
Spuszczasz powietrze, wykrecasz srobke (ok. 3 obroty) i nakretke na dole, obie traktujesz mlotkiem, odkrecasz do konca, zdjemujesz dolne golenie, zdjemujesz pierscien rozporowy, wyjmujesz sprezyne, wkladasz 20mm dystans (obok tego, ktory juz tam jest), smarujesz wszystkie oringi olejem, wkladasz wszystko na miejsce, zakladasz dolne golenie, wlewasz troche oleju, zakrecasz, wlewasz olej do komory +, pompujesz i koniec.
  • 0
Dołączona grafika

#52 Blue

Blue

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 3663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Inwałd/Kraków

Napisano 25 czerwiec 2007 - 19:19

"wykrecasz srobke (ok. 3 obroty) i nakretke na dole, obie traktujesz mlotkiem,"
Śrubke i nakretke na goleni powietrznej? Wali sie w obie golenie[tj pod goleniami ;p] od dolu... a nie zdejmuje sie jakos pokretlo regulacji tlumienia odbicia, czy w nie sie wali? ;p
  • 0

Reklama

Reklama

#53 ramir

ramir

    Maniak

  • Użytkownik
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań

Napisano 25 czerwiec 2007 - 21:22

Rzeczywiście trudno z tego coś zrozumieć - chyba, że przedtem się już to robiło :)
Chyba jednak poczekam na fotorelację. Ile czasu zajmuje taka zmiana podkładek? Czy czynności do tego wykonane pokrywają się z czynnościami serwisowymi?
Dzięki za odp.

P.S. Żeby było jasne - ja wykręciłem dotychczas tylko zawór powietrzny z duka race (dobrałem się też do tej zaślepki na drugiej goleni). Raz rozkręciłem też RS Jett'a - i na tym koniec :) dalej po prostu się bałem. Stąd też może mało kumaty jestem :) Z tego co pisze kolega Uchmanek - akurat przy wymianie podkładek znajomość "tego końca" amorka jest nie przydatna - co za ironia losu :))))
  • 0

#54 uchmanek

uchmanek

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 2164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Adam

Napisano 25 czerwiec 2007 - 21:56

pokrywaja, mozna robic wedlug instrukcji pomijajac wszystko co sie tyczy prawej goleni.


Blue: oczywiscie zdejmujemy pokretlo :)
  • 0
Dołączona grafika

#55 browar

browar

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 123 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pruszków
  • Imię:Paweł

Napisano 30 czerwiec 2007 - 06:05

Mam pytanie-jaka ilość oleju ma być wlana do komory i do prawej goleni?
  • 0

#56 uchmanek

uchmanek

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 2164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Adam

Napisano 30 czerwiec 2007 - 12:46

wg. instrukcji 5cc oleju do lewej goleni od gory i dolu, oraz do prawej od dolu.
  • 0
Dołączona grafika

#57 browar

browar

    Pro

  • Nowy użytkownik GZ
  • 123 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pruszków
  • Imię:Paweł

Napisano 30 czerwiec 2007 - 12:59

Dzieki.Dla wszystkich zainteresowanych-na stronie Srama w dziale Rock Shoxa jest instrukcja serwisowa,krok po kroku,ze zdjeciami.Brakuje tylko polskiedo opisu,trzeba radzic sobie z angielskim.Można też znależć tam tabelke z ilościami i gęstościami olejów do wszystkich RS.Skontaktowałem się z paroma serwisami RS w sprawie używanych olejów i smarów-niektóre polecają produkty firmowe,w innych dobrą opinie mają zamienniki np.Shell.
  • 0

#58 KONAbiker

KONAbiker

    Maniak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 286 postów
  • Skąd:Siedlce

Napisano 22 sierpień 2007 - 15:24

Dzisiaj założyłem do swojego bajka nowiutką rebe race i mam takie pytanie. Jak jest ten floodgate, to w instrukcji jest napisane, że dla mojej wagi (73gk) trzeba przekręcić pokrętełko 4 obroty, tylko jak to zrobię i zablokuje amora, to tak, jakby nic się nie działo i ugina się normalnie. Czy to normalka? Kwestia dotarcia się itd? Czy po prostu nie wierzyć instrukcji tak do końca?
  • 0

#59 Robert

Robert

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4968 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:52° 40,269' N 19° 02,008' E
  • Imię:Robert

Napisano 22 sierpień 2007 - 16:47

Mi blokada nie działa jak jest w pełni zakręcony floodgate. Sprawdź to lepiej jeszcze raz. Może w złą stronę kręciłeś.
  • 0

Reklama

Reklama

#60 KONAbiker

KONAbiker

    Maniak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 286 postów
  • Skąd:Siedlce

Napisano 27 sierpień 2007 - 14:08

A mam jeszcze pytanie, czy zamiast brunoxa może być np GT? Bo w mojej wiosze niestety nie znalazłem zalecanego brunoxa. Niby oba są smarami w sprayu i pewnie niewiele się różnią, ale w końcu od tego mamy fora, żeby się pytać;)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rock, shox, reba, rock shox reba, dostrojenie