Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - od miesiąca jestem szczęsliwym użytkownikiem reby wc. widelczyk pracuje rewelacyjnie. Zauważyłem jednak że co jakiś czas na koronie - od strony zaworu powietrza na komorze pozytywnej zbiera się niewielka warstwa tłustego nalotu?! Czy zaobserwowaliście u Siebie coś takiego? Czy może to być nadmiar oleju który zostaje "wypluty" w trakcie jazdy? Nie jest tego dużo (olej nie spływa po goleniach) ale zbiera się na tym kurz i piach :o

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - nie potrzebnie wspominałem o tych goleniach :) Chodziło mi oczywiście o olej na koronie dookoła zaworu powietrznego. Pisząc "(...) olej nie spływa po goleniach" miałem na myśli że nie jest go na tyle dużo na koronie, żeby spływał z niej na golenie. Taki "skrót myślowy".

Co dziwne - teraz sobie przypomniałem - na poprzednim amorku (r-7) też tak miałem na początku ?!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie - ale jak mam zaglądać do komory? I "(...) co jakiś czas"? Mógłbyś sprecyzować?

Spotkałem się z wypływaniem oleju w trakcie odłączania pompki - ale z komory negatywnej (ponoć to dla tego, że olej zbiera się na dnie goleni). Nie zdarzało mi się to jednak nigdy przy pompowaniu komory pozytywnej (no może raz w manitou r-7). W przypadku Reby jest inaczej - zawsze przed pompowaniem koronę wycieram (wogle po każdym powrocie z wycieczki delikatnie czyszczę amor). I przez kilka pierwszych wyjazdów po powrocie stwierdzałem że amor jest na lewej stronie goleni bardziej oblepiony kurzem. Okazało się, że pod kurzem jest smar do którego przyklejają się drobiny pyłu, piachu i kurzu.

Dziś już tego nie było - może ustało??? Chciałem tylko wiedzieć czy inni też zauwazyli takie "cuś".

Uchmanek - jakbyś miał jakieś wskazówki serwisowe - chętnie poczytam. Pewnei w tym kontekście pisałeś o "zaglądaniu do amora".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda, olej z pozytywnej przelewa sie do neg i oprzy okazji smaruje uszczelke, taka jest jego rola. przy pompowaniu neg odwroc rower, to nie bedzie ci olej wyciekal :).

 

Z tego co pamietam, co 20h jazdy trzeba zkontrolowac pociom olej w sprezynie. Spuszczamy powietrze i odkrecamy gorny, lewy korek. Ma tam byc ok 5cc czystego oleju.

 

Co do serwisu: przeczytaj instrukcje :). Czyscic po kazdej jezdzie, szczegolnie uszczelki, psikac brunoxem dolewac olej do komory. Co jakis czas mozna zdjac dolne golenie, oczyscic uszczelki, nasaczyc foam'a, dolac oleju do dolnych goleni. Raz na rok pelny serwis (ja robie na wiosne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym brunoxem będę musiał spróbować - nad zakupem zastanaiwam się już od 2 tygodni i jakoś tak nie mam okazji :rolleyes:

Czy kolega Uchanek robił opisane przez siebie czynności osobiście? czy w serwisie? Zależy mi przed otwarciem reby poznać doświadczenia kogoś kto już to zrobił. Mnie już się udalo otworzyć i złożyć na powrót amorka Duke - ale niespodzianki były :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sam. Troche zabawy jest z pierscieniami rozporowymi (nie mam odpowiedniego narzedzia), w instrukcji sa tez niescislosci. Ogolnie nie ma wiekszych problemow. Jesli trzeba moge wrzucic zdjecia z serwisu (robilem je z mysla o fotorelacji, ale jak do tad nie mialem czasu jej napisac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sam. Troche zabawy jest z pierscieniami rozporowymi (nie mam odpowiedniego narzedzia), w instrukcji sa tez niescislosci. Ogolnie nie ma wiekszych problemow. Jesli trzeba moge wrzucic zdjecia z serwisu (robilem je z mysla o fotorelacji, ale jak do tad nie mialem czasu jej napisac).

No to teraz masz okazję nadrobic zległości - a i pewnie grono Twoich fanów się po tym zbierze.

Ja gorąco sekunduję Twojemu pomysłowi - fotorelacja z opisem newralgicznych momentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komlet szczypców do pierścieni segera kosztował mnie 16zł. Tani badziew, ale daje radę jeśli jest używany raz na pól roku. Jedyny problem jaki napotkałem podczas pierwszego serwisu było to, że bałem się mocniej uderzyć w korki wystające od spodu, żeby zdjąć dolne golenie. Oczywiście tłukłem młotkiem przez deskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w najbliższym sklepie metalowym.

 

Sposób smarowania podany w instrukcji serwisowej jest zupełnie inny od fabrycznego smarowania widelca. Uszczelki przeciwkurzowe są fabrycznie smarowane smarem stałym, w instrukcji nie ma o tym ani słowa. Komory powietrzne fabrycznie są smarowane bardzo rzadkim smarem stałym, w instrukcji jest mowa o oleju na oringi. Instrukcja serwisowa z 2005 dopuszcza dowolność stosowania olejów (5w-15w) do smarowania dolnych lag i komór powietrznych. Oil Chart z mówi o oleju 15w. Najlepszym "kwiatkiem" jest odmienna kolejność spuszczania powietrza z komór pozytywnej i negatywnej, podawana przez dwie różne instrukcje serwisowe RS z lat 2005 i 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeszcze sądzi, że to celowa akcja dywersyjna?! Czy to możliwe, żeby fachowcy z RS zrobili takie pomyłki świadomie? Przecież to trzeba być ciemnym burakiem, żeby zalecić odwrotne spuszczanie powietrza z komór powietrznych i raz zalecać olej a raz smar. Chyba, że ty wszystko jedna wielka ściema i niezlaeżnie co i jak zrobisz i tak będzie dobrze - o ile złożysz całość na powrót :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji - zmieniał ktoś z koleżanek lub kolegów wysokość skoku w RS Reba? Interesuje mnie oczywiście nie jak wygląda to w teorii, ale w praktyce. Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenia to ... Ja konkretnie myślę o zmanie z 100 na 80 - co o tym sądzicie?! Jak wpłynełaby ta zmiana na hmmm... powiedzmy warunki jezdne roweru (bo że geometria się jakoś tam zmieni to wiem, ale jakie ma to przełożenie na praktyczną stronę jazdy). Gdzieś już czytałem, że skok 80 preferowany jest na wyścigi MTB a 100 na maratony?! Co Wy na to???

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...