Skocz do zawartości

Mania lekkości


Żbik

Rekomendowane odpowiedzi

Hm...

A sprzęt marzeń :

Gdyby komuś nudziło się z kasą :

RAMA - Scott SCALE LTD - M - 970g.

AMOR - ROCk SHOX SID WORLD CUP RC - 1300g

KOŁA - MAVIC CROSSMAX XL - Przednie 730g Tylne - 885g

KORBA - MAGMA 550g

suport - ISIS - RACE FACE X-TYPE - 120g

KASETA - SHIMANO XTR '05 - 245g

ŁAŃCUCH - Wippermann Connex 9TR - 246g

PRZERZUTKA TYŁ - SHIMANO XTR '03 - 207g

PRZERZUTKA PRZÓD - Shimano XTR '05 145g

SPD - TIME ATTAC XS TI CARBON - 268g (para)

HAMULCE - AVID SINGLE DIGT SL - 165g

KLAMKI - AVID SINGLE DIGT SL - 150g

MANETKI - SHIMANO XTR '03 - 415g (para)

KIERA + MOSTEK - 4ZA Vampyr - 195g

SZTYCA - Ritchey WCS CARBON - 195g

SIODEŁKO - Selle Italia SLR - 135g

CHWYTY - WCS - 80g (para)

OPONY - RITCHEY TOM SLICK - 250g

DĘTKI - MICHELIN AIRSTOP BUTYL MTB - 125g

KOSZYK - SCOTT TEAM ISSUE CARBON - 25g

 

Waga To 8091g. Bez linek i pancerzy.

A cena :grin:

24327zł ale da się na pewno taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manetki 415 ? chyba klamkomanetki wiec po co osobno jeszcze klamki avida ;]

 

To sa wagi katalogowe chyba ? ;] . No i w sumie mozna by jeszcze ciekawie zlozyc i lzej ale i drozej :D Pare rzeczy stuningowac np sida , sa modele wazace ponizej 1kg !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMOR - ROCk SHOX SID WORLD CUP RC - 1300g - Tu mozna zejsc z waga jeszcze

 

KOŁA - MAVIC CROSSMAX XL - Przednie 730g Tylne - 885g - SL jak juz lub cos zlozone we wlasnym zakresie.

 

PRZERZUTKA PRZÓD - Shimano XTR '05 145g - To to jest kloc dopiero...stary LX wazy mniej.

 

SPD - TIME ATTAC XS TI CARBON - 268g (para) - Tylko cranki, moze nie idealne ale lekkie

 

MANETKI - SHIMANO XTR '03 - 415g (para) - Tylko gripshifty

 

SZTYCA - Ritchey WCS CARBON - 195g - Drogie

 

SIODEŁKO - Selle Italia SLR - 135g - Tune lzejszy bedzie

 

CHWYTY - WCS - 80g (para) - Porazka...Authory waza ok 24gr

 

OPONY - RITCHEY TOM SLICK - 250g - Rozumiem ze na zawodach Xc bedziesz na tym jezdzil?

 

DĘTKI - MICHELIN AIRSTOP BUTYL MTB - 125g - Kola UST to moze opony tez? Jezeli nie to sa lzejsze detki...

 

Da sie taniej a na pewno lzej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie taniej a na pewno lzej Wink

 

na pewno się da. Ale tak mi się podoba. A gripy mi nie paszą. Co do Cranków to nie wiem czy będą lżejsze. Zresztą jak kto woli. Wiesz zawsze można iść za radą kolegi który prezętował się wcześniej i zdrapać lakier :lol: Tylko to już nie w moim stylu.

 

P.S.

Nie trzeba wydawać 20 tyś zł żeby mieć rower poniżej 10kg. Tylko trzeba przemyśleć co nam jest potrzebne. Za 8000zł złoży lekką bryke. Ja na swój wydam mniej niż 5000zł i będzie ważył nie więcej jak 10,5kg.

A tak wogóle to rower sam nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze wiele braków, nie jasności itp ale to co mi się żuciło w oczy na samym poczatku:

HAMULCE - AVID SINGLE DIGT SL - 165g Jeżeli masz zamiar jeździć tylko na jednym hamplu to ok ale para (na koło) waży ok 165g czyli 165*2

" Co do Cranków to nie wiem czy będą lżejsze."

 

Przykład: 3Ti 186g albo jakieś x-pedo...

 

"Ja na swój wydam mniej niż 5000zł i będzie ważył nie więcej jak 10,5kg."

 

Za 5 tys można by złożyć coś lżejszego.... <10000g

 

"SIODEŁKO - Selle Italia SLR - 135g"

 

to waga kataloowa normalnie jest >135g

 

Jeszcze dużo by można wymieniać takich przykładów.

 

"Tylko trzeba przemyśleć co nam jest potrzebne"

 

Wydaje mi się ze ten projekt to chaotyczne dzieło przemyśl go jeszcze posprawdzaj wagi itp

I zeby nie było nie czepiam się nie chce być niemiły ani nic;P tylko jak coś się robi to trzeba się dotego przyłożyć :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przykład: 3Ti 186g albo jakieś x-pedo...

 

a 4ti są jeszce lżejsze mozna mieć też 3ti ze skróconymi ośkami lub bepop odpowiednio wagi 168 163 157

 

"Ja na swój wydam mniej niż 5000zł i będzie ważył nie więcej jak 10,5kg."

 

 

Za 5 tys można by złożyć coś lżejszego.... <10000g

taki podobny temacik założyłem http://forumrowerowe.jgc.pl/waga-roweru-Le...rogo-t9245.html

 

"SIODEŁKO - Selle Italia SLR - 135g"

 

to waga kataloowa normalnie jest >135g

a czemu akurat to jak ktoś ma pieniądze to czemu nie

tune concorde

albo AX phoenix

Jeszcze dużo by można wymieniać takich przykładów.

 

"Tylko trzeba przemyśleć co nam jest potrzebne"

 

Wydaje mi się ze ten projekt to chaotyczne dzieło przemyśl go jeszcze posprawdzaj wagi itp

I zeby nie było nie czepiam się nie chce być niemiły ani nic;P tylko jak coś się robi to trzeba się dotego przyłożyć :)

 

Pozdrawiam

 

Jest troche chaotycznie i wagą odbiega od tego co mozna by było zrobić z ta kwotą(ale to taki luźno rzucony pomysł)

 

Pozdrawiam

Janosik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Czy ten temat sie wypalił ??? Ja odchudzam swojego Bika poprzez wymiane śrubek na tytanowe i aluminiowe na koniec zmienie koła na bardziej lekkie tak żeby zejść do 11,50 max 12kg co wydaje mi sie na rame 21 cali z stycza Suntour SP NEX i amorem, również Suntoura Axon DL dość dobrym wynikiem, na czym moge jesc zejsc dosc drastycznie na wadze oprocz styczy i siodla ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu przy 12 kg rowerze nie bawił bym się w śrubki, bo to są oszczędności za dużą kasę, a małe wagowo tak naprawdę. Proponowałbym ci wymienic najpierw opony+dętki ewentualnie całe koła, w zależności od tego ile ważą. Pamiętaj, że tak jak pisał Lookas 46 najważniejsze w lightowaniu są właśnie dętki, opony i obręcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony na pewno ciagna mnie w dol bo to continetale vertical 3.2 wiec maja pare zbednych gram co do obreczy to nosza znamiona KEBBY szprychy to DT SWISS i piasty Deore i te ostanie chcem zamienic na Deore XT a oponki cos w rozmiaze 2.1 pytanie tylko co.... Dodatkowo zmienilem pedały z zwyk

łych no name na spd PD-m540, macie jeszcze jakeis sugestnie co mozna "odrapac z lakieru" zeby było lzej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe koła :) np wytrzymałe i dosc lekkie :P piasty xtr, dt revo, i do tego mavic 717 badz dt 4.1 jak jestes cieższy, 100 gramowe detki plus jakies oponki ~450 gram. Mozesz tez zmienic korbe, i kasete na lzejsze.

Lzejsza kierownica mostek, sztyca, siodło, zmienic vki na avidy 7, 360 gram komplet. Zmienic amorka ;) na tym mozesz sporo zyskac, np na r7, sida, rebe, marathona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej sytuacji wyglada to tak kiera Ritchey OE mostek ZOOM obrecze zostaja te co sa czyli Ambrosio Keba waga ok 550gr szprychy biore DT Champion black piasty beda XT detki Maxxisy ultraligh i zostaje jeszcze jedno ... oponki chcialbym cos w stylu juz posaidanych ale lzejszych co proponujecie i jak oceniacie taka konfiguracje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moja ostateczna konfiguracja kół jakie planuje złożyć przez okres zimy, będą one lżejsze od dotychczas posiadanych o ok 460 gram, a masa całego roweru obniży się do ok 12 000 gram więc wydaje mi się że gra warta jest świeczki, pod uwage nie bralem nypli bo jeszcze nie wiem jakie, ocencie prosze to co jest ponizej, czekam na wasze opinie oraz sugestie

 

kaseta: SRAM PG-970 300 gr

 

piasta przód: Deore XT HB-M752 149 gr

 

piasta tył: Deore XT FH-M760 370 gr

 

szprychy: DT Competition Black 445 gr

 

obręcze: Ambrosio KEBA 1100 gr

 

dętki: Maxxis ULTRALIGHT 26" auto 240 gr

 

opony: Continental Vapor Pro 2.1 - zwijana 1160 gr

 

3764 gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz zejsc jeszcze spokojnie z 300-400 gram ;) piasta przednia novatec szosowa, lzejsze obrecze tu masz spory wybór np dt 4.1 nie maja ograniczen wagowych waga 420 gram (katalogowa), no i opony poszukalbym czegos ponizej 500 gram sztuka

 

jak juz odchudzac to odchudzac :) 400gram na kolach da sie odczuc. miec kola 3 kg a 3.4 to juz jest roznica :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sugestiach Ironmana posatnowiłem nieco zmienic swoje koncepcje i oto jej ostateczna wersja:

 

kaseta: SRAM PG-970 300 gr

 

piasta przód: Deore XT HB-M752 149 gr

 

piasta tył: Deore XT FH-M760 370 gr

 

szprychy: DT Revolution Black 261 gr

 

obręcze: Ambrosio KEBA 1100 gr

 

dętki: Maxxis ULTRALIGHT 26" auto 240 gr

 

opony: Continental Escape Pro 2.1 - zwijana 1030 gr

 

co daje łączną masę 3450 gr na dwa koła i obniży wage mojego roweru o 780 gr jak dla mnie bomba i to na samych kołach :D dodam ze rower w obecnej konfiguracji waży 12.70kg wiec po zlozeniu nowych kolek waga spadnie do ciut ponizej 12kg mysle jeszcze nad wymiana sztycy, mostka, kierownicy i siodla tak aby dojsc do 11kg dodam ze rama to ktm ultra cross 21 cali wiec wynik wydaje mi sie naprawde dobry, a jak wy sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...