bercik1234 Napisano 12 Lipca Udostępnij Napisano 12 Lipca Część jeżdżę rowerem na bikes define al170 z oryginalnym damperem 225x70 trunion X fusion Vector, chce go wymienić na używanego foxa X2 o wymiarach 225x75. Czy zaszkodzi to w jakiś sposób ramie czy nie będzie z tym problemu? Robił już ktoś coś podobnego? Mam taki flip chip przy dolnym mocowaniu dampera obecnie jest w pozycji ze śrubą jest nizej nie wiem czy to coś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca (edytowane) EDIT: Edytowałem bo napisałem wcześniej jakieś bzdury. Ciężko to będzie zmierzyć bo obecny damper to sprężyna, przez co nie skompresujesz ramy do końca. Musisz bazować na tym co podaje producent. Ten "flip-chip" jest od zmiany geometrii, która wpłynie na jazdę... ale nie ma gwarancji, że pozwoli na dodanie 5mm ugięcia na tłoku. Edytowane 13 Lipca przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca 170/70 = 2,43 75 x 2,43 = 182 Skok zawieszenie zwiększy się o 12 mm, więc musisz się upewnić, czy przy maksymalnym ugięciu nie dojdzie do kolizji elementów wahacza z głównym trójkątem. Najlepiej by było zredukować skok tłoka X2 o 5 mm. Zapytaj Gregorio (polski dystrybutor Foxa), czy w tym konkretnym modelu da się zredukować skok tłoka: https://gregorio.pl/kontakt/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca (edytowane) I uwzględnić rozmiar przyszłych opon. Internety mówią, że takie montowano... ...No i fabryczna furtka na setup 180/180 brzmi dosyć logicznie i realnie. Edytowane 13 Lipca przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca (edytowane) To też. Przy maksymalnym ugięciu musi być dość miejsca, żeby opona 2,5 lub 2,6 nie o nic nie zahaczała. Tutaj warto pamiętać, że różne opony o teoretycznie tej samej szerokości mogą w praktyce się różnić (np. jedna opona 2,5 może być grubsza od drugiej) i to też trzeba wziąć pod uwagę. Edytowane 13 Lipca przez Galvatron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Lipca Udostępnij Napisano 13 Lipca (edytowane) To się nazywa profil opony. Często jest zależny od jej kształtu i szerokości, gdzie te są zależne od rodzaju i wymiarów obręczy. Grubością określa się raczej bieżnik i warstwy gumy w poszczególnych miejscach, które ją tworzą i nadają jej kształt. Do tego na moje, to wzór, który podał kolega @Galvatron jako obliczenie różnicy w skoku ramy na obu damperach, będzie odpowiedni bardziej dla ram jedno-zawiasowych, gdzie dolne mocowanie dampera pokrywa się z dolną osią obrotu tylnego trójkąta (lub innych prostych, progresywnych konstrukcji). W innym przypadku należy go traktować orientacyjnie, bo zawierać będzie pewien błąd pomiarowy, zależny od konstrukcji danej ramy. Zauważ, że NS Define 170AL (pytanie z którego roku), ma nieco odsunięte dolne oczko dampera w przód, co nieco utrudnia dokładne obliczenie tej różnicy... A przynajmniej moja matematyka jest na to za słaba. Edytowane 13 Lipca przez Brombosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.