Skocz do zawartości

[8000-8500] rower na proste trasy, MTB?


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam roweru do kwoty mniej więcej 8000 tysięcy. Mój styl jazdy to powiedzmy krótkie wycieczki jednodniowe 50-100km co weekend. Głównie ścieżki rowerowy i płaskie trasy, powiedziałbym 70 asfalt, 30 ubite ścieżki. Miałem gravela, ale to chyba nie to. Chce coś wygodnego i w miarę lekkiego. Mam 173cm i 75kg wagi jeśli to ważne.

Mam rower crossowy Kellys phanatic 30, którym dojeżdżam do pracy i myślałem, że w ostateczności wymienić w nim napęd na 1x deore i nim śmigać, ale może coś ciekawego znajdę do jazdy dla zabawy, bo jednak ten rower jest ciężki. 

Aktualnie co znalazłem, co wpadło mi w oko to:

Trek procaliber 9.5 (na promocji około 8 tysięcy)

Marin dsx 2

Marin dsx fs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Trek procaliber 9.5 (na promocji około 8 tysięcy)

Rower mtb jest budowany do jazdy w ciężkim terenie a nie po asfalcie i ubitych ścieżkach

Cytat

Marin dsx 2

Marin dsx fs

Jak chcesz to może być.

 

IMO kup sobie dobrego crossa i tyle, ewentualnie coś ze sztywnym widelcem. I raczej nie upierałbym się na napęd 1x12 ze względu na koszty eksploatacji. Skoro jeździsz głównie po płaskim to będziesz miał 2-3 najczęściej używane przełożenia, więc szybko zajeździsz kasetę, która jest stosunkowo droga

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-generacji-5/p/36826/?colorCode=green

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze crossowym mam 3x9 i jeżdżę tez na 3-4 przełożeniach, więc trzy blaty jak i dwa blaty z przodu są niepotrzebne. Kaseta we wszystkich przypadkach będzie się identycznie zużywać a skoro robię co weekend 50-150km to myślę, że nie ma co się przejmować zużyciem kasety która tak czy siak się zużywa. 

Widziałem, że niektórzy jeżdżą na mtb ultramaratony gravelowe, więc dla mnie ten mtb by byl gravelem ale wygodniejszym. Czy się mylę w sprawie większej wygody mtb nad gravelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie rowery MTB są robione do ścigania i do wygodnych nie należą. Dodatkowo rower górski za 8 tyś nie będzie super lekki.   Biorąc pod uwagę gdzie jeździsz poszukałbym jakiegoś roweru crossowego a jeśli szukasz wygodnej pozycji trekkingowego. Odnośnie napędu kaseta 10 s jest znacznie tańsza i lżejsza w tej samej klasie niż 12 s. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem filmik gdzie jakiś facet po 50tce mówił, że bardzo wygodnie mu się jeździ na Giant xtc adavnced 2 i nie ma problemów też zrobić po 100km+. Dzisiaj postaram się pójść do sklepu rowerowego i tam na miejscu popytać, co mogą zaoferować, przymierzyć się. Co do crossowego roweru to mam swojego i waży z tego co wiem 14kg+, więc taki procaliber 9,5 co waży 11,5kg będzie dla mnie dużo lżejszy. Dzieki za uwagi i przemyśle temat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Najpierw zważ dokladnie swój rower

Porównując masę z katalogiem pamiętaj, że te np. 11,5 treka to masa bez pedałów, koszyków na bidony itd

9 godzin temu, Ullses01 napisał:

Kaseta we wszystkich przypadkach będzie się identycznie

Nie będzie, koronki w kasecie 9 i 12s nie mają identycznej grubości. W napędzie 1x jeździsz na przekosach co dodatkowo przyspiesza zużycie. W napędzie 1x ze stosunkowo małym blatem z przodu jeździsz na mniejszych koronkach z tyłu - mniej punktów zazębienia = mniej płynny ruch i większe zużycie 

9 godzin temu, Ullses01 napisał:

Widziałem, że niektórzy jeżdżą na mtb ultramaratony gravelowe, więc dla mnie ten mtb by byl gravelem ale wygodniejszym. Czy się mylę w sprawie większej wygody mtb nad gravelem?

Każdemu wygodnie na czymś innym, to kwestia indywidualna. 

Co innego ultramaraton przejechać a co innego wygrać. Wisłę 1200 chłop jechał na hulajnodze i co z tego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Serio z tą hulajnogą ?

Co do roweru, to szedłbym albo w fitness'a, albo w MTB (jeśli koniecznie musi być), ale bez amortyzacji, czyli sztywny karbonowy widelec - amor można sprzedać, bo przy takim zastosowaniu będzie raczej zbędny i dołoży tylko zbędne 1-1.5 kg

Zrobiłbym też porównanie przełożeń używanych obecnie, z tymi z nowego roweru, żeby się nie okazało, że ich "brakuje" - kwestia z jaką kadencją się jeździ.  We współczesnych MTB przeważnie nie ma zbyt dużego pola manewru w tej materii, zwłaszcza z punktu widzenia przeciętnego Kowalskiego, który często ugniata kapuchę (niska kadencja), więc nic powyżej 36-38 zębów z przodu się raczej nie zmieści, a czasem 34 to max...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o tym marin dsx fs z amortyzatorem? Wydaje się być ciekawy aczkolwiek nie wiem jak z geometria. Miałem dość agresywnego gravela i nie było aż tak źle, ale jednak wolę klasyczna prosta kierownicę i ciut bardziej wyprostowana pozycję. 

Słuszna uwaga ze sprawdzeniem przełożeń. Nie jestem wyścigowcem, ale też nie zamulam jak Janusz z Grażynka w parku. Takie do 30km/h myślę, że po płaskim mogę utrzymywać, oczywiście zależy od roweru. 

Kolejna kwestia jest to, że rower musi się podobac, jeśli nic nie znajdę to przerobie starego crossowego na ten 1x i może coś jeszcze dodam, bo wyglądanie 6 tys na kolejny crossowy mija się z celem jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypomnij, jaka jest zaleta 1x względem np. 2x?

Moja żona miała DSX 1 przez pół roku i pozbyła się. Przyczyn było kilka, głównie jednak zły rozmiar (fachowcy w sklepie) ale napęd 1x11 jej nie leżał - bylo jej za twardo względem 3x9  z Treka DS.

Dla mnie osobiście ten przekos wyglądał absurdalnie ale to tylko moje uprzedzenia.

Mam 1x12 w ścieżkowcu ale w tym wypadku ma to jakieś uzasadnienie - to rower do rąbania po dziurach i górach.

W gravelach mam 2x10 i chwalę sobie uniwersalność - jest i czym dokręcić i jak podjechać

W sezonie rowerowym moja aktywność to krótkie intensywne przejażdżki po pracy i calodniowe wyrypy 100+ w niedziele. Jeżdżę też na sakwy i w tym wypadku często zdarzają się takie odcinki, że mam łańcuch w błocie lub piasku. Tu lepiej mieć coś tańszego w wymianie 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To Twój punkt widzenia, a autor ma inny 😁, sądząc po tym co napisal, to błotnych eskapad ani podjazdów terenowych nie przewiduje.  Stąd np. stosunkowo twardy napęd DSX, ale znów twardy z perspektywy terenowej, której raczej nie będzie.  Dla równowagi Cube - tu już się nie przyczepisz, chyba że do opon, które w DSX wejdą szersze, ale to przecież znowu perspektywa terenowa...:teehee:  Taniej będzie przy starszych rodzajach grup, ale po co wozić zbędne zębatki, skoro używane będą głównie 3 -4 przełożenia 🤔 

Co do zalet 1x, to dla przeciętnego użytkownika na pewno komfort wynikający z braku kalkulacji która zębatka z przodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Cube to komuś innemu proponowałem:

https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nulane-pro-grey-n-black/651200

A te dodatkowe zębatki... Mogą się przydać, jak Kolega sakwy założy.

Sam miałem podobne dylematy, też chciałem rower szybki na co dzień, który bylby jednocześnie idealny na sakwy. I też 1x bo sobie nie umiałem poradzić z regulacją przedniej przerzutki 🤣

Myślę, że Kolega się za mocno zafiksował na napędzie.

Ostatecznie ja bym się przejechał na DSX 2 (jak ma być lekko to po co widelec?) albo na tym Cube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiksacja to mocne stwierdzenie, ale fakt że spodobał mi się 1x, przejechałem się takim z 400km na gravelu i nic mi więcej nie potrzeba. Ukosy są i to akceptuje, dlatego muszę odpowiednią przednia zębatkę dobrać, żeby aż tak nie jeździć na skrajnych przełożeniach. 

Zdarzają mi się trasy gdzie są koleiny, trochę głębszy piasek, nierówna kostka itd i porównując sztywnego gravela na mleku do crossowego roweru jest dużo wygodniej dlatego skłaniam się ku amortyzatorowi.

Tak jak kolega wyżej pisał być może będę chciał jakichś kilkudniowych wypraw spróbować, ale już nad tym trochę myślałem i na takie 4-5 dniowe (maksymalnie) wycieczki wystarcza mi torby. Np na kierownicę, podsiodlowka i na widelec przedni widziałem jak na opaski ktoś montował koszyki i myślę, że to w zupełności by mi wystarczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, KrissDeValnor napisał:

A widelec jednak może się przydać

Kawa jeszcze nie działa :)

@Ullses01 To, w co się spakujesz, to rzecz wtórna. Fakt, że bagażnik + sakwy pozwalają zabrać więcej (co czasami jest zgubne :D ). Te kilka dodatkowych kg czuć na rowerze, zarówno jeśli chodzi o stabilność, jak i - nazwijmy to górnolotnie - potrzebną moc. Czasami po prostu chcesz jechać bardziej ekonomicznie, tj. oszczędzając siły i wtedy większy wybór przełożeń ma znaczenie, jest po prostu wygodniej.

Do niczego nie namawiam, do niczego nie zniechęcam :) Zrobisz jak uważasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakieś wyprawy to wszystko jeszcze może trzy razy się zmienić, może będzie mi szkoda nowego nabytku i będę jeździć crossowym. Zobaczymy. 

Dzieki za podpowiedzi, dzisiaj byłem w sklepie i przymierzałem się do polygona sycline. Mam wrażenie, że pozycja bardziej wyprostowana niż w moim crossowym. Jeszcze mam nadzieję, że będę mógł do treka się przymierzyć, bo chyba on mi wpadł w oko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracam do tematu, ponieważ tak jak @spidelliwcześniej wspominał o fiksacji na temat napędu 1x (oczywiście wolałbym go, mam złe doświadczenia na temat 3x, 2x też będzie trzeba regulować), zafiksowałem się na procalibera i "zamówiłem" 9.6, miał być w sklepie po tygodniu i wciąż go nie mam, poza tym chyba ochłonąłem i jednak to jest za dużo kasy i nie wykorzystam takiego sprzętu w pełni do naprawdę amatorskiej jazdy w weekendy po asfalcie i tych sławnych szutrach. 

Dlatego myślę, że zrezygnuję z tego wariantu. Budżet pozostaje mniej więcej ten sam i znowu się zastanawiam co z tym fantem zrobić. Myślę, że chciałbym mieć jednak ten armoryzator, jeżdżąc gravelem nie było zbyt wygodnie i robiłem z 40km a jeśli bym chciał zrobić sobie trasę wycieczkową na jakieś 100km to czy nie wytrzęsło by mnie jeszcze bardziej? Tak jak @Mihau_pisał lepiej wziąć dobrego crossa czy w mtb pójść np chisel, jest to chyba jedyny wybór. Może ten marin dsx fs, wybaczcie ale mam trochę teraz mętlik w głowie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miałeś opony w gravelu i na jakim ciśnieniu jeździłeś?

Generalnie na podstawie tego co piszesz idealny byłby fitness z miejscem na oponę 40 mm, jak wyżej koledzy piszą Cube SL Road / Nulane, ewentualnie DSX jak znalazł.

Edytowane przez marcesco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gravelu? Vittoria Terreno Dry, Tubeless Ready 38c zalane mlekiem z 3 bary z tego co pamietam. Na sciażkach rowerowych lub równych szutrach ekstra sie jechało, nie powiem że nie. Aczkolwiek w mieście gdy trzeba wjeżdzać coraz na nierówny chodnik lub w terenie na nierówne drogi, dziury to już nie było to zbyt przyjemnie. Z drugiej strony muszę przyznać, że jeździłem nim tak z 400km, więc może jest to też kwestia przyzwyczajenia oraz może wygodniejszej pozycji na innym rowerze niż ja miałem na felt breed 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, aczkolwiek tak czy siak raczej prosta kierownica do mnie przemawia. Skłaniam sie ku marinowi dsx fs, tylko szkoda że mało opinii jest na jego temat i nie da się nim u mnie w mieście przejechać. Niby taki gravel z armorem, bardziej sportowy cross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie obrażasz na crossa, to ja bym się mocno zastanowił nad Canyonem. Jest jeszcze kwestia przeglądów, bo w zasadzie to jest też pewnego rodzaju "hamulcowy". 
Problem (dla mnie dość poważny), to niemożność przymierzenia się. Ale poza tym to kawał niemieckiej solidności: 

https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-al/pathlite-7/2794.html 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdecydowalem się na marina dsx fs. Idealny nie jest. Póki co z moich 3 rowerów, pierwszy crossowy był najwygodniejszy i nie musiałem nic zmieniać. Byle jak ustawione siodełko, kierownica a robię nim 80km i żadnych bóli i dyskomfortow. 

Przełożyłem z niego siodełko selle royal VIVO OEM bez wycięcia, obecnie widzę że ten model jest z wycięciem. Przejechałem 35km jednostajnie i ogólnie w ciągu dnia wyszło 60+km. Tyłek nie boli ani nie ociera w porównaniu do oryginalnego siodełka marin. Pytanie czy nowszy model z wycięciem będzie wygodniejszy lub równie wygodny? Bo muszę dokupić takie siodleko bądź może znacie coś podobnego? 

Na dodatek czuję, że mam lekko spięte plecy, w okolicach tak zwanych kapturów i w czasie jazdy czuję że mocno opieram się na gripach, nawet lekko mrowila mnie lewa dłoń przez chwilę, co w takiej sytuacji mógłbym zrobić? Wymienić gripy na wygodniejsze? Przyciąć kierownicę, bo jest szeroka? Może jakieś rogi po wewnętrznej stronie kierownicy coś ala lemondka? Może mostek regulowany dokupić, czy to już ostateczność?

 

Jesvze jedno pytanie odnośnie ubioru, jeżdżę w zwykłych bokserkach i tak jak pisałem robiłem 80km i nic mnie nie bolało, aczkolwiek wkurzające jest to, że się podwijają, znacie jakiś dobry sposób żeby temu zapobiec? Jeździłem w gaciach z wkładką martombike, slipach Brubeck z wkładką i póki co nie podeszło mi to.

Edytowane przez Ullses01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaptury. Masz daszek w kasku? Jak wywaliłem to dziadostwo, to się trochę poprawiło. Ból w kapturach może być po części wywołany zadzieraniem głowy, a to z kolei - przez daszek.

Spodenki. Też wolę bez wkładek. Mam takie obcisłe spodenki do biegania z Dekla - Kalenji. 45 zł para. Z ciekawości wziąłem też z tego działu takie droższe, ale luźniejsze.

Kierownica. Mojej żonie DSX nie leżał z powodu pochylonej sylwetki. Rower był pewnie za duży dla niej ale trochę ją ta szeroka kierownica wyciągała do przodu. Tutaj za wiele nie pomogę, bo jeżdżę na barankach ...

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...