Skocz do zawartości

[Canyon Spectral 29 vs 125] Do czego lepszy, różnice, rozmiar ramy,


HighLight

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! W ubiegłym roku zacząłem bardzo poważnie myśleć o kupnie fulla... ale wtedy skończyło się bardzo zachowawczo. Zapadła decyzja, żeby zakup odłożyc w czasie i pozmieniać kilka rzeczy w starym hardailu. Dzięki Waszym postom mój stary GT Avalanche dostał nowy amortyzator, opony, napęd, gripy. Cieszyłem się jak dziecko, że udało się odmłodzić staruszka za niewielki pieniądz. Po tym co jeszcze razem przeżyliśmy po tych odmłodzinach... na bank zostaje i zajmuje honorowe miejsce w grażu.

Temat kupna fulla jednak wrócił na poważnie. Obejrzałem już chyba wszystkie filmy na YT o Jeffsy, Izzo CORE, radonach i spectralach a teraz ponownie proszę o informacje, które zbliżą mnie do ostatecznego wyboru. Chcę kupić uniwersalnego 29, takiego który mnie dostojnie przewiezie po ścieżkach w lesie za domem, nada się na single i do większego haratania, który będzie nie tylko zjeżdzał ale i bez trudu podjedzie (da radę na transalpie). Budżet do 16k.

Przypadkiem trafiłem na taką stronę. Może się komuś przyda (fajnie graficznie przedstawiony stosunek ceny do wartości osprzętu, geometri. Trzeba rolką przeskrolować odrobine na dół):

Compare: 2022 Canyon Spectral 29 AL 6 vs YT Industries Jeffsy CORE 2 27 vs 2023 Canyon Spectral 125 AL 6 vs Spectral 125 CF 7 – 99 Spokes

 

Pytanie 1. Jeśli spectral to 29 czy 125? Co zyskam a co stracę.

Spectral 29 AL 6 | CANYON PL

Spectral 125 AL 6 | CANYON PL

 

Pytanie 2. Jeśli 125 to czy myśleć ewentualnie o CF

Spectral 125 CF 8 | CANYON PL

Pytanie 3. Jeśli 29 to co sądzicie o tym?

Spectral 29 FW | CANYON PL

Pytanie 4. Jaki rozmiar ramy. 184cm, 84kg, wewnętrzna długoś nogi 86 (chyba, bo nie wiem jak to dobrze zmierzyć). Strona canyona coś tam podpowiada (L) ale sceptycznie podchodzę to tego typu kalkulatorów. Może ktoś już miał podobne dylematy albo pozwoli się przymierzyć do swojego roweru (bo już nawet się zastanawiam nad wycieczką do niemcowni).

Pytanie 5. Alternatywa dla canyona. Brać pod uwagę

Core 2 | Jeffsy | Bikes | Products | YT US (yt-industries.com)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w o tyle podobnej sytuacji, że mam podobny wzrost, budżet i oczekiwania. Różnica polega na tym, że mam już fulla i chce go zmienić. Mam Gianta Trance 29 2 i strasznie mnie nakręcił ten Canyon FW. A to dlatego, że choć jestem super zadowolony z komfortu tylnego zawieszenia oraz z napędu w moim rowerze, to uważam, że pewną słabością są hamulce i widelec (jest dobry, ale nie tak dobry jak Ohlins) i więcej skoku tez bym chciał. Jak rozumiem spectral 125 jest pod bikeparki i skakanie - a ja chcę więcej skoku na kamienie i korzenie. 125 bym sam nie kupił. Alternatywą jest dla mnie Radon Slide Trail 10 oraz Cube one55 race.  Karbon - masa ale ponoć łatwiej uszkodzić. Co dla mnie ważne - zawias - bo osprzęt i tak się zużywa i taniej wymienić. Dla mnie alternatywa to widelec, hamulce i tarcze do mojego roweru. Ponieważ jeszcze potrzeba opon to w razem 6-7 tysięcy do wydanie i wtedy nowy rower wydaje się rozsądny, bo mi więcej poprawi. 
P.S. Spectral FW jest cool, ale 29 AL 6 też jest OK, ale bez WOW. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiliśmy dla córki AL 6 - bardzo ładny - raw :). Masa z pedałami 15,4 dla M. Widelec już nowy - Lyrik Select+ z Charger 3 RC2 i zaworkami odpowietrzającymi. Rozmiarowo - ostrożnie trzeba - mimo, że na papierze jest zapas rozmiaru, to rower jest "zwarty" (wzrost 179). O dziwo nawet nie trzeba było ustawiać przerzutki ani odpowietrzać hamulców. Wady - łańcuch SX jest brzydki i robi złe wrażenie w dotyku - biegi działają OK, ale to na czysto. Zobaczymy. Gripy są bardzo twarde. Poza tym super. Koła mają niezwykle cichy wolnobieg, ale tak na oko tylko 18 ząbków - więc mało. Szkoda też, że korba 32 - pewnie zmienimy na 30. Pierwsze próby w garażu - bunny hopy wychodzą ślicznie - ładnie podjeżdża (mamy wyjątkowo stromy wyjazd z garażu). Hamulce wymagają dotarcia - czytaj słabo jest, ale się poprawia. Opony DHR z przodu i z tyłu to dziwny wybór. Montaż prosty.  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Wszystko zależy od terenu preferencji, budżetu. Ja wybrałem 125 (czyli koła 29"), ponieważ dotychczas jeździłem na Spectralu 29 6.9 (skok 130/130 koła 29"). Stary Spectral wydawał mi się być całkiem uniwersalnym rowerem, zarówno nadawał się do jazdy w okolicach Warszawy, ale nie odstawał też na wszelkiego rodzaju trasach typu Rychlebskie, Enduro Trails itd. Doszedłem w pewnym momencie do wniosku, że rower nieco zabiera mi pewności siebie, stara geometria, ostre kąty co powodowało, że rower był nerwowy i chętnie "wyrzucał z siodła". Nowy Spectral 125 to zupełnie inna geometria i podejście do roweru. 125 to "mini enduro" z resztą wielu recenzentów określa ten rower jako idealny sprzęt dla użytkowników ednuro, którzy szukają czegoś żwawego, nieco lżejszego. Mam na nim już kilka jazd i rower daje bardzo duży bufor bezpieczeństwa, spory reach, płaski kąt, duża baza kół, powodują, że większość krajowych tras jesteś w stanie na nim pokonać (jak nie wszystkie o ile umiejętności pozwolą). Jeżeli chodzi o rozmiar to Spectral 6.9 był w rozmiarze S, teraz postawiłem na rozmiar M (170 cm), zmiana nie było na pierwszy rzut mocno odczuwalna z pozycji kierownicy natomiast dłuższy rower dodaje animuszu i nie jest za duży jak na moje parametry.

Co do Spectrala 29 to już zbyt dużo skoku dla mnie i nawet nie przymierzałem się do podobnych rowerów. Mój wybór padł na 125 CF9 ponieważ chciałem rower, który będzie na tyle dobrze wyposażony, bym po zakupie nie musiał patrzeć i myśleć, że jednak coś mi w nim przeszkadza. Bardzo dobry napęd, świetne zawieszenie, bardzo dobre koła, nic więcej mu nie potrzeba.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 125 CF8 L przyszedł dwa dni temu. Na razie jazdy po podziemnym garażu. Porównuje do Gianta Trance 29 i Spectrala 29 córki (M).

Rama - karbonowy 125 jest śliczny. Rama ma zdecydowanie inny kształt niż zwykły Spectral ALU.  Wykonanie pierwsza klasa,, rama jest bardzo niska  i z droperem 200mm daje ogromny zakres ruchu na rowerze.  W porównaniu do Gianta L istotnie większa, co jest dla mnie dużą zaletą, bo Giant był maławy - Spectral M jest niewiele mniejszy. Robiąc próbę zawracania między liniami widzę, że mniejszym giantem uzyskuję kilkanaście centymerów mniejszą średnicę zawracania. Między karbonowym 125 a Alu 150 różnica masy przekracza kilogram.

Osprzęt - hamulce XT znacznie mocniejsze niż sram code R, mimo, że sram miał więcej docierania. Napęd XT bardziej twardy, „karabinowy” niż GX. Na podjeździe wyczuwalna jest zębatka 32t - w Giencie  miałem 30t. 

I najważniejsze - zawieszenie - mimo wielu prób (ale jeszcze bez usuwania tokenów) jest w 125 zdecydowanie twarde, a właściwie silnie progresywne i wykorzystuje tylko część skoku. Te same manewry wyciskają ze zwykłego Spectrala większy procent skoku - czy to przez statyczny nacisk czy skakanie. Progresja 125 jest bardzo silna. Oba rowery Canyona mają jeszcze spory zapas gdy Giant już kończy skok - zapas w Spectrala wynika z ogólnej wielkości skoku a w 125 z progresji.  Samo wrażenie z wejścia na rower jest takie, że zwykły Spectral i Giant są miękkie, a 125 ugina się o SAG i dalej progresja go hamuje. Podczas jazdy pod górę (wyjazd z garażu jest wyjątkowo stromy i długi - dwa piętra) 125 nie przeszkadza, nie buja. Jest duża szansa, ze zwrócę 125 i wymienię na zwykłego Spectrala. Będę to rozważał przez święta. Testy garażowe nie są najlepsze a ciagle pada. 

Córka jest zachwycona swoim spectralem - była już na pierwszej wycieczce - skakała jak koza. Rower łyka wszystko. Ja jestem zachwycony wyglądem, dopasowaniem  i działaniem 125, ale mam  wątpliwości co do zawieszenia - tył Trance, mimo 115mm wydawał się jednocześnie miękki i bezdenny. Tu tył jest twardy i mało aktywny, natomiast widelec choć też mocno progresywny, jest OK. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze jedną różnicę, bo 125 zostaje i już go zamleczyłem (bajecznie łatwo). Może to różnica al-cf, a może między modelami. 125 miał dętki ważące 154g a 150 Alu 238g. Dodam też, że w 150 M wchodzi bidon fidlock 590, a w 125 L jest o tyle mniej miejsca, że praktycznie jest na wcisk i dałem 450. Jutro liczę na jazdę w terenie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...