Skocz do zawartości

[Napęd] Bateria


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam rower elektryczny Multicycle ,poszukuję do niego ładowarki została zagubiona ,muszę dokupić jakiś zamiennik tylko nie jestem w stanie określić na podstawie tych danych na jakie napięcie jest ta bateria

IMG_20230310_123902.jpg

IMG_20230310_133931.jpg

Czy ktoś posiada taką ładowarkę na sprzedaż ewentualnie poleci jakiś zamiennik do tej baterii gniazdo okrągłe na 4 piny 

IMG_20230311_211556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z gościem z Green cell i nie był w stanie powiedzieć na jakie napięcie była ładowarka do tej baterii i powiedział mi że nie posiadają takich ładowarek do tego modelu baterii ,tak to jest ta ładowarka dokładnie którą wysłałeś w linku. Bateria jest rozładowana aktualnie a ładowarkę nie mogę dokupić nawet z rynku wtórnego nie wiem czy ma to sens bo jak się okaże bateria uwalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam masz napisane 7S5P, to jasno znaczy, że napięcie końca ładowania to 7x4,2V czyli 29,4V. No bo masz 7 grup ogniw łączonych szeregowo. Tak więc kupujesz dowolną ładowarkę na takie napięcie:  https://allegro.pl/oferta/ladowarka-do-roweru-elektrycznego-24v-29-4v-2a-12104112581

A potem kupujesz wtyczkę https://allegro.pl/oferta/neutrik-nc4mxx-xlr-wtyk-mikrofonowy-meski-4pin-9549502449

Łączysz jedno z drugim i po kłopocie. PINOUT IS: (1+, 4-) Sprawdź miernikiem na gniazdku ładowania jakie jest napięcia na stykach 1 i 4 czy czasem nie jest plus z minusem zamienieniony.
 

Edytowane przez Electronite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację ładowarka spasuje tylko jak te piny połączyć Łączysz jedno z drugim i po kłopocie. PINOUT IS: (1+, 4-)  A czy bateria będzie żyła jeszcze po rocznym nie ładowaniu .Na jesień bateria wyjechana była do zera podłączyłem ładowarkę i już nie mogłęm załadować baterii  myślałem że to wina ładowarki na nieszczęście jeszcze gdzieś ją zgubiłem ,baterie zimowałem w ciepłym miejscu .

 

 

IMG_20230311_211556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu tak to wygląda od strony ładowania pin 1 (czerwony) pin 2 (żółty) pin 3 (czarny) i pin4(pomarańczowy)    Od strony Wyjścia (czarny pin1) (pomarańczowy pin2) (żółty pin4)

(pin5 czerwony) 

Od strony wyjścia po przekręceniu kluczyka jest 1V   Mam ładowarkę modelarską może da się spróbować podładować by tylko sprawdzić czy w rowerze załączy się wyświetlacz .Czy ktoś wie jak to wygląda od strony ładowania czy na pinie 1 i 3 mogę spróbować podładować to jakoś.

 

IMG_20230312_104420.jpg

IMG_20230312_104424.jpg

IMG_20230312_104455.jpg

IMG_20230312_104532.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciek.B napisał:

Swoją drogą to ciekawi mnie z jakim "ekspertem" z green cell rozmawiałeś, że 7s5p nic mu nie powiedziało :D

W tego typu firmie to nawet woźny, czy sekretarka powinni wiedzieć jakie jest napięcie takiego pakietu ;)

mam zrzuty z rozmowy napisał cytuję ,,Proponuję dowiedzieć się jakie napięcie jest tej baterii u producenta roweru,, po wysłaniu naklejki z baterii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompetencja gościa level 0. Natomiast dla nas jedyne co może być problemem to te 2 cienkie kabelki, pomarańczowy i żółty. Jak widzisz one idą od gniazdka ładowania do gniazda roweru i jednocześnie rozdzielają się i wchodzą w elektronikę. Jeżeli to jest CAN-bus, no to bez specjalistycznych narzędzi się nie podejdzie do tego. I wtedy MUSISZ mieć oryginalną ładowarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie wchodzą do środka wybaczcie że się nie znam na tym wszystkim i o wszystko pytam. Czyli nic nie kombinować by czegoś nie uszkodzić czyli nic nie da ładowanie i kombinowanie .Bateria wyjechana była do zera rowerem wracałem na rozładowanej baterii po podłączeniu ładowania nie dało się jej załadować i tak to zostało i jeszcze na dodatek gdzieś przesiałem ładowarkę no nic co robić  jakieś propozycje bo sezon rowerowy już blisko ...

Teraz, Electronite napisał:

pin 1 i 3 gniazdka ładowania to są rozumiem przewody czarny i czerwony? Wygląda jakby BMS był zablokowany. Trzeba wyciągnąć pakiet z obudowy i pomierzyć cele indywidualnie. I ładować każdą sekcję osobno napięciem 4,2V.

tak dokładnie pin1 czerwony   pin 3 czarny  czyli BMS jest zablokowany .No to rozkręcamy dalej mam nadzieję że nic nie popsuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja wcale nie obiecuję, że damy radę to ogarnąć przez internet - to nie jest łatwy temat, żeby naprowadzić na rozwiązanie przez forum.

No ale tak, rozumiem, że na złączu ładowania (XLR) na czarnym i czerwonym mamy 2,4V. Wygląda to jakby była przerwa w pakiecie ogniw. Bo tam powinno być pełne napięcie pakietu, czyli circa 26V. Jak byś zmierzył na złączu roweru, też na tych grubych kablach czerwonym i czarnym to tam też powinno być albo 0 albo pełne napięcie pakietu. W zależności, czy mosfety w BMSie są załączone czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak po rozebraniu .Na tych grubych kablach na wyjściu pokazuje 0,70V  natomiast na wejściu do ładowania pokazuje 2,50V .Cały ten pakiet ma 35sztuk ogniw każdy jeden liczy 5 sztuk czyli tak jak pisałeś 4,2V  gdybym odłączył od płytki te wtyczki i poszczególne ogniwa ładował z ładowarki modelarskiej pożyczyłem od kolegi da to coś wspomnę że bateria była rozładowana do zera

IMG_20230312_172800.jpg

IMG_20230312_172819.jpg

IMG_20230312_172840.jpg

IMG_20230312_172955.jpg

IMG_20230312_173018.jpg

IMG_20230312_173800.jpg

IMG_20230312_174049.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na początek mamy 3 wtyczki z cienkimi kablekami. Ta co są wszystkie czarne to są czujniki temperatury i to nas nie interesuje. Następna z kolorowymi kablami co idą do baterii to wejścia pomiarowe poszczególnych cel. I tutaj muszą być napięcia 0V-4,2V-8,4V-12,6V-16,8-21V itd, czyli co każdą grupę jest robiony pomiar czy napięcie wszystkich sekcji jest równe.

A pokaż jeszcze gdzie się podłączają te grube kable co wychodzą z samej baterii do płytki. (zdaje się, że pod płytką)

 

Tą łądowarką nie naładujesz tego pakietu w całości bo obsługuje max 6 ogniw szeregowo a ty masz 7. Ale da radę pojedynczo. Tylko zejdzie się więcej czasu i będziesz miał kabelkologii więcej.

IMG_20230312_173800.jpg.ac19baf8bb3bfb95dc8a8e64f08bfe3a.jpg

Edytowane przez Electronite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tych kabelkach kolorowych po wyjęciu z wtyczki są takie napięcia (czarny +brązowy 0,20v)

(czarny +czerwony 0,79v)(cz+zielony 1,13v)(cz+niebieski 1,56v)(cz+fiolet 1,92v)(cz+szary 2,33v)(cz+biały 2,73v)

Tak to wygląda te grube kable idą do stacyjki kluczyk która załącza już zasilanie na rower. A te kolorowe kable idą do lampy oświetlenie która jest wbudowana z baterią ,tam ida też dwa kabelki pomarańcz i żółty które ida do gniazda ładowania .

na tych blaszkach plus i minus pakietu jest napiecie 2,73V

Wpinam się do tej wtyczki kolorowej co pisałeś, ustawiłem ładowarkę na LI 0,5amper i próbowałem ładować i ładuje na (czarnym i brązowym mam 3v i trzyma )nie wiem do jakiego napięcia ładować mam  .

 

Teraz, marcined napisał:

na tych kabelkach kolorowych po wyjęciu z wtyczki są takie napięcia (czarny +brązowy 0,20v)

(czarny +czerwony 0,79v)(cz+zielony 1,13v)(cz+niebieski 1,56v)(cz+fiolet 1,92v)(cz+szary 2,33v)(cz+biały 2,73v)

Tak to wygląda te grube kable idą do stacyjki kluczyk która załącza już zasilanie na rower. A te kolorowe kable idą do lampy oświetlenie która jest wbudowana z baterią ,tam ida też dwa kabelki pomarańcz i żółty które ida do gniazda ładowania .

na tych blaszkach plus i minus pakietu jest napiecie 2,73V

Wpinam się do tej wtyczki kolorowej co pisałeś, ustawiłem ładowarkę na LI 0,5amper i próbowałem ładować i ładuje na (czarnym i brązowym mam 3v i trzyma )nie wiem do jakiego napięcia ładować mam  .

 

acha bezpieczniki są ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pałę nic nie podpinaj. Już żle mierzysz napięcia - także ostrożnie.  Pierwsze co, to musisz ustalić któe kable są gdzie podłączone. Przyglądnij się pakietowi i sprawdź czy ten duży pad "MINUS PAKIETU" jest połączony z czarnym kabelkiem pomiarowym czy nie. Powinien być, ale różnie to jest. Następnie mierzysz poszczególne CELE a nie jak to zrobiłeś od najniższej.

masz mierzyć:

cz-br

br-cze

cze-ziel

itd. na końcu

biały-PLUS PAKIETU

rozrysuj to sobie to ci ułatwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda 

czarny i brazowy--2,9v

brązowy i czerwony--0,28v

czerwony i zielony --0,23v

zielony i niebieski --0,30v

niebieski i fiolet--0,24v

fiolet i szary--0,29v

szary i biały 0,29v

 

 

Na białym i czarnym jest 4,64v  jeśli wtyczkę odłączę to na tych blaszkach jest takie samo napiecie

 

Teraz, marcined napisał:

Tak to wygląda 

czarny i brazowy--2,9v

brązowy i czerwony--0,28v

czerwony i zielony --0,23v

zielony i niebieski --0,30v

niebieski i fiolet--0,24v

fiolet i szary--0,29v

szary i biały 0,29v

 

 

Na białym i czarnym jest 4,64v  jeśli wtyczkę odłączę to na tych blaszkach jest takie samo napiecie

 

ten MINUS PAKIETU to jest polutowane z płytką tam nie zobaczę nic, sprawdziłem miernikiem i ten czarny na płycie jest połączony z tym pomiarowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...