Skocz do zawartości

[Trek x Caliber 7 2019] tuning?


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem X Caliber 7 z 2019 roku. Na pierwszy rzut oka wyglądał całkiem nieźle, rama jest w bardzo dobrym stanie, kierownica też. Problem zaczął się kiedy zacząłem czyścić napęd. Tyle piasku zmieszanego ze smarem jeszcze nie widziałem. Jestem pewien, że poprzedni właściciel ani razu nie czyścił napędu. Trzeba było wyczyścić dosłownie wszystko. Nawet łożyska w piaście bo chrobotało. Po takiej operacji mój 15 letni XTC-3 chodziłby jak nówka. Ale nie ten Trek.

Chrobocze przy pedałowaniu. Słychać definitywnie tarcie łańcucha o zębatki. Zarówno przednie jak i tylnie. Kiedy pedałuję dłonią czuć drgania na pedale. Łańcuch rzecz jasna przesmarowany. Nie wyobrażam sobie abym mógł tak jeździć.

Bez łańcucha wydaje się być ok. Korba chodzi bezgłośnie, płynnie, nie ma luzów. Tylna piasta po wyczyszczeniu i przesmarowaniu łożysk też chodzi ładnie. Wkurza trochę głośne trekotanie bębenka kiedy nie pedałujesz, no ale to kosmetyka, nie jest to najistotniejsze.

Oto filmik, proszę się przysłuchać:

https://www.dropbox.com/s/bzikxmtz00f1zyd/VID_20230227_145529.mp4?dl=0

Zastanawiam się co zrobić. Podejrzewam, że wymiana łańcucha i kasety powinny polepszyć sprawę, ale nie jestem pewien.

Bardzo chciałbym zrobić z tego dobry rower. Podoba mi się, jest wygodny, dobrze mi się nim jeździ.

Myślę co tu zrobić: kupić łańcuch, oryginalną kasetę i zobaczyć co będzie czy upgrade'ować go trochę.

Zastanawiam się nad tym aby wyrzucić przednią przerzutkę, a na tył założyć większą i wymiana przerzutki na lepszą (obecnie jest ACERA M3000 Shadow). Ku tej myśli skłania mnie też fakt, że z tyłu koło ma delikatną ósemkę i nie wiem czy go nie wymienić (poniżej film) No i opony tak czy inaczej muszę dać nowe. Albo też zostawić 9-tkę z tyłu przy jednoczesnej likwidacji przerzutki przedniej - 9 biegów nie wydaje mi się mało.

https://www.dropbox.com/s/x0bl7wgpfpleu5m/VID_20230226_213853.mp4?dl=0

A jak już miałbym koła i opony wymieniać to zastanawiam się nad systemem bezdętkowym. Obecne koła to Bontrager Connection, dwuścienne, 32 otwory.

Mógłbym w niego włożyć 2-3k jeśli wiedziałbym, że zrobię dobry rower.

Nie wiem co robić. Mam czym jeździć dlatego nie chce się spieszyć tylko zrobić dobrze.

Potrzebuję konsultacji: co zrobić? Jakie części założyć?

 

 

IMG_20230227_145345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym filmiku nic złego nie widzę . Kaseta nie wygląda na zajechaną ! Korba też ok . Łańcuch trudno ocenić na oko - sprawdź przymiarem .

Jeśli łańcuch był mocno zapiaszczony to może chrobotać nawet po umyciu . Tzn czasem trudno od razu domyć , wypłukać cały piach .

Drgania na pedale ( jak kręcisz ręka ) to pewnie przy wolnym kręceniu na twardych przełożeniach . Nic to .

Na podstawie tego co przeczytałem i zobaczyłem umyłbym i nasmarował jeszcze raz napęd i ...... jeździł .

Aha , na drugim filmie telepie się tylne koło . Albo opona źle założona ( wątpię ) albo scentrowane . I tym można by się zająć .

Bo nie doczytałem . Chłopie nikt nie wymienia koła z powodu centry . To się naprawia - centruje . Ja proponuję jakiś poradnik na YT i samodzielną pracę . Raz się odważysz i będzie umiejętność na zawsze .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam łańcuch nie chrobocze, chrobocze tarcie łańcuch - zębatki. Myć już nie ma co - wierz mi. Łańcucha bardziej smarować bym nie chciał bo zaraz pełno syfu na nim będzie. Przymiar do łańcucha będę miał prawdopodobnie jutro. Wezmę zaraz na zewnątrz i zrobię jazdę próbną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się do rowerowego - kultura pracy napędu zdecydowanie gorsza niż w moim leciwym XTC (15-20 letni system Deore XT), w którym na przykład zjawisko drgań na pedałach nie występuje - chodzi jak żyleta

Pan w rowerowym zmierzył mi łańcuch, stwierdził, że przyrząd wychodzi poza skalę, także łańcuch na pewno jest wyciągnięty, po czym ochoczo zaprosił mnie na serwis.

Zastanawiam się nad wymianą całego napędu, łącznie z likwidacją przerzutki przedniej i wymianą tylnej

Jeśli chciałbym wymienić kasetę na większą oraz założyć opony bezdętkowe to koło tak czy inaczej musiałbym wymienić

Edytowane przez LukaszKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...