Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jak dużo ludzi, kupiłem ramę No i zacząłem wchodzić w świat rowerowy. To jest moja rama i tutaj będę zamieszczać problemy z jakimi się będę spotykać.

21749086-76B0-45E6-878B-DEDDF5969060.jpeg

Chce zamontować hamulce i patrząc ja ceny i wygląd chciałbym włożyć tutaj hamulce shimano 600 br 6208, czy będę one pasować. Ja się dobiera długość hamulców, bo nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce dobiera się tak, żeby dały się zamontować. Ty np. nie masz piwotów więc zostają do wyboru tylko hamulce z centralną srubą mocująca, np. takie jak chcesz kupić Shimano 600 br 6208. Lepiej kupic "dual pivot" bo trochę mocniej hamują np:

image.png.dfb9c43ae3d54cd06d0826d11cb5a24f.png

Długość ramion musi być taka, żeby klocki dotykały obręczy w miejscu do tego przeznaczonym 

image.png.da0b8db88b39f0f171a14a946643a931.png 

Jak włożysz koła, to będziesz mógł zmierzyć odległość od śruby mocującej hamulec do środka powierzchni hamującej obręczy (czyli klocka)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo zmierzę dziś wieczorem, następna rzeczą która muszę zakupić to są przerzutki. Posiadam kasetę 7 rzędową. A manetki mam z shimano 600. Czy one maja jakiś wpływ na dobór przerzutek czy na luzie mogę znaleźć przerzutke 7 rzędowa i ja mocować z czystym sumieniem ? Szukam przerzutki w stylu choć trochę retro i na razie znalazłem SHIMANO STX rd-mc34 , nadaje się ? Ważna jest przerzutka przednia czy to już formalność ?

742E504E-B2F3-4BCE-B65D-A505B6920C93.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te manetki o ile dobrze kojarzę, są nieindeksowane. Czyli każda przerzutka będzie pasowała. Ciągniesz za wajchę, dopóki nie poczujesz/usłyszych, że łańcuch wskoczył na kolejną zębatkę. Wymaga trochę wprawy, zwłaszcza że manetka jest na ramie. Upierdliwe, ale da się z tym żyć. Jak chcesz coś z epoki, to szukaj przerzutek serii 600 (to poprzednik dzisiejszej ultegry). Starsza i piękna Arabesque, nowsza Tri Color itp. Przednia też może być z tej grupy:

https://www.olx.pl/d/oferta/przednia-przerzutka-szosowa-shimano-600-arabesque-CID767-IDLBD4w.html

Jeśli jeszcze nie masz kół i chcesz je dopiero kupić, to sprawdź rozstaw haków w rowerze. Francuci z przodu np. stosowali rozstaw 96mm zamiast obecnych 100m dla szosy. Spróbuj znaleźć taką piastę. Łatwo nie będzie.

Edytowane przez Garlock
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Te manetki o ile dobrze kojarzę, są nieindeksowane. Czyli każda przerzutka będzie pasowała.

Chyba zbytnie uogólnienie... To że manetki są nieindeksowane nie oznacza że każda przerzutka będzie pasowała, znajdą się i niepasujące: Przy zastosowaniu przerzutki o innym ratio może zabraknąć zakresu "obrotu wajchy" manetki żeby obsłużyć całą kasetę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, taka możliwość teoretycznie istnieje.

I jako uzupełnienie ws przerzutek z tamtej epoki. Unikać jak ognia Shimano Positron. To kompletnie inna idea działania, nie da się tego pożenić z niczym współczesnym (sterowanie drutem zamiast linki, indeksowanie w przerzutce a nie manetce). Pojawiają się czasem na aukcjach i trzeba uważać, żeby takiego "wynalazku" nie kupić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem przerzutki juz pare dni i to co mi się udało znaleźć to :

1.z serii 600 niestety nie trzeba byłoby sprowadzać z ebay shimano ARABESQUE za jakieś 300+ zł 

2.dostępna jest natomiast Shimano 600 rd-6400 i ona chyba pasuje na 7 rzędów w cenie 90 zł 

71C6FD9B-99D0-4483-86B9-A59940D0F802.thumb.jpeg.9fbdd6da663b7f1c07160dbc41ac21d5.jpeg

3.znalazłem również ofertę przerzutek Campagnolo Chorus w cenie 320 zł: 

DDE39E32-BA1B-4EE5-A025-FDE94B6C6D00.thumb.jpeg.1a3da855d478a38cb9c00f677f2a00a3.jpeg

Pytanie czy pierwsza opcja jest tyle warta żeby przerzutkę kupować przez ebay, czy może wyglądowo campagnolo jest fajne i lepiej to mocować, czy takie Campagnolo Chorus będzie pasować na 7 biegów ?

Znalazlem tez ofertę shimano positrion w dobrym stanie za dobra cenę ale dzięki za ostrzeżenie ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... wszystko jest kwestią tego czego oczekujesz od roweru.

Możesz sobie i crane db-100 poszukać a titlista d-601 będzie jeszcze bardziej elitarnie.

Ale rd-6400 jest super przerzutką.

Campę zostaw w spokoju.

Generalnie polecam bardzo stronę:

https://www.disraeligears.co.uk/site/home.html

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba poznać szerokość przyszłej piasty 120-126- 130 mm , rodzaj kaseta ( jaka) czy wolnobieg.    Jeśli można to przyjemnie mieć indeks np 7s   Kompatybilny musi być cały napęd.  Manetka, przerzutka, kaseta, bębenek, łańcuch.

Przerzutka ze zdjęcia ma długi wózek,  jest z grupy MTB,  potrafi wybrać dużo wolnego łańcucha, jeśli używa się na korbie 3 tarcz i z tyłu jest kaseta np 11-32. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dobrać sobie siedem biegów, manetki na ramie albo nawet klamkomanetki . 
stare grupy bywają srebrne albo podmalowane na róże rodzaje szarości niebieskości czy szampańsko. Wtedy warto trzymać się jednej grupy. Co już masz ? Korba srebrna to 600?  Hamulce już kupione? Czyli klasyczny srebrny, - można szukać manetek 7 s Rx 100 chyba mam srebrne, sprawdzę czy dobrze pamiętam. Z przerzutek można wymyślić np nowszą srebrną sorę 105 czy ultegrę już z lat 2000-nych, albo  starsze  Rx 100 czy jedną ze 105 bez satyny. Manetki które już masz mogą zostać, indeks dodasz póżniej . Ważne są dobre przerzutki. Bez luzów. Z dobrą sprężyną. Jeśli masz jechać w góry  i chcesz dodać kasetę 32 zęby trzeba dobrać   trochę  nowszy model klasyczne szosowe kończą się na 26,27,28 zębach maks, pogugluj w razie czego przed zakupem. 
 

Jeśli planujesz prostą kierownicę od razu przeskocz ma manetki na kierownicy.

Manetki trochę jakby wybrakowane

uważaj na takie oferty brakuje śrubek i kołnierzy dopasowanych do ramy.   Najlepiej poczekać i kupić w stanie jak nowe albo NOS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to skoro rozważasz nowe systemowe budżetowe (niepasujace rozstawem) koła shimano a do tego przerzutki pokroju xt'eka to nie ma najmniejszego sensu prawie nic co do tej pory tu padło. Jasne będzie jeździć poskładane z byle czego ale to wyjdzie "szrotówka" jakich setki i nie ma sensu się dzielić z innymi taką "renowacją"

Albo decydujesz się na jakąś formę retro roweru z zachowaniem pozorów epokowości... tylko wtedy np. to nowe koło i przerzutka mtb będzie obciachem, albo są lepsze, wygodniejsze, nowsze i przy okazji sporo tańsze rozwiązania na zbudowanie przeciętnego klamota: kup komplet jakiejś sory czy innego clarisa do tego manetki rapid fire na prostą kierownice - 2x7 czy tam 3x7 zależnie od rzędowości korby jaką do tego kupisz. Zabawa z niendeksowanymi manetkami ma sens jedynie kiedy ma z tego wyjść "klasyk" bo jak składasz tylko żeby jeździło to sobie tylko pod górę robisz. 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie to moim docelowy zamysłem jest złożyć swój pierwszy rower w stylu „retro” z tego co juz mam. Koła z kaseta mam nowe dlatego bo dorwałem je pół darmo i na razie chciałbym zmontować to co mam bo jednak mam ograniczony budżet na razie, nie ukrywam ze jak mi się spodoba składanie to nie będzie mój jedyny projekt ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stylu retro. No właśnie to guzik nie retro... to będzie grat.

Może ja nie robię w odbiorze zbyt miłego wrażenia ale uwierz mi jestem życzliwym człowiekiem.

Moim zdaniem (inni mogą sobie mieć inne) albo z pełnym zrozumieniem tematu składasz rower retro retro i godzisz się na to ze będzie miał właściwości jezdne 5 razy gorsze niż zakichany najtańszy vento za 1200zl z oeliksa ale robisz to dla frajdy z renowacji, dobierania po "czeskich stronach" obejmy dokładnie z 1971-szego roku - duszy, zachwytu nad odtworzonym ręcznie paskiem od nosków albo darowujesz sobie retro i kupujesz właśnie owo "vento" bo taniej, łatwiej i LEPIEJ! Jeżeli wybierzesz inną niż te dwie drogi to dostaniesz na końcu kiepski rower z przypadkowymi częściami, na dodatek droższy niż technicznie lepszy nowocześniejszy "vento". Po prostu wyjdzie grat bez duszy na jakich żarcie rozwożą Hindusi 

PS. "renowacja" oraz "projekt" maja konkretne znaczenia. Poskładanie z byle czego roweru nie ma nic wspólnego ani z projektowaniem ani renowacją ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...