Skocz do zawartości

[8000] Szosa endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, poszukuję szosy endurance w granicach ~7000zł. Mój wzrost to 181cm, wewnętrzna długość nogi - 83cm (mierzone bez butów z książką między nogami).

Zrobiłem już swój research, i mam takie typy:

 

Na czym mi zależy:

  • Osprzęt minimum Tiagra - nie jestem w stanie uzasadnić płacenia ~6500 za np Domane AL3 Disc z Sorą...
  • Komfortowa pozycja na dłuższe trasy
  • Możliwość wsadzenia szerszych opon - 32/35 cm. Nie chcę gravela, bo takie trasy to może ~10% mojego przebiegu.

 

Wylistowałem głównie "markowe" propozycje, jestem świadomy przepłacania za markę, ale najczęściej z ceną idzie jakość - rama, serwis pogwarancyjny i tak dalej. 

Co możecie jeszcze zaproponować?

Edytowane przez dargenn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o długość górnej rury i Reach. Dla Ciebie to raczej 53. Ja mam 173/174 cm, przekrok 81 i kupiłem 51.

Musisz szukać roweru z górną rurą w okolicach 550 mm i Reach w granicach 380-385mm, a nie 569 mm i 390 mm.

Na tabelki producenta nie patrz. Z nieznanego mi powodu, bardzo często są tam wypisane głupoty, które kompletnie mijają się z życiem.

Z Orbea musisz wziąć pod uwagę jedną rzecz. Masz podaną długość główki ramy, ale realnie musisz dodać jakieś 2 cm. Element pod mostkiem w który wchodzą przewody, musi być tam zamontowany.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dargenn napisał:

https://www.facebook.com/CreatoBike - poluję tu czasami na jakieś okazje, ale jak jest nowy to dość szybko się sprzedaje, teraz chyba dość popularny segment. Dużo propozycji odpada przez szczęki - opony 28mm to jednak za mało dla mnie

Jeśli dopuszczasz kupno używki to nie ma sensu szukać nowego, ceny są obecnie z kosmosu. Znajdziesz sobie używany karbon i będziesz o wiele bardziej zadowolony niż z ciężkiego alu.

Np. https://www.olx.pl/d/oferta/cube-attain-gtc-race-2021r-ml-56-105-CID767-IDRN4Wv.html

czy

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-endurance-giant-defy-advanced-pro-1-carbon-m-l-ultegra-CID767-IDRt6oX.html

BTW creatobike mają generalnie "słabe oferty", monitorowałbym raczej https://szybkierowery.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ Dzięki za propozycję, faktycznie mogę poszukać używek. Cube ma genialne malowanie, bardzo mi się podoba. Tylko czy Cube nie ma przypadkiem 28mm max tire clearance? Giant akurat chyba faktycznie pomieści 35mm. Jeżeli gdzieś jest błąd, to proszę popraw mnie.

Jestem z Białegostoku, a te oferty to trochę daleko ode mnie. Bałbym się kupić rower wysyłkowo z drugiego końca Polski od prywatnej osoby, ze sklepu to jeszcze tak.

https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-endurace-cf-7-rozmiar-m-rower-szosowy-carbon-CID767-IDRvCM3.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5 - tutaj niby fajna oferta, ale też 28mm :(

Jeżeli znajdziesz coś fajnego to prosiłbym o podesłanie. Przeszukałem szybkierowery i chyba jedyne co znalazłem to

https://szybkierowery.pl/produkt/merida-scultura-400-disc-105-r-l-56/

Geometria wydaje się być ok, rower też pod mój rozmiar, ale wg https://www.merida-bikes.com/en/bike/archive/2035/scultura-400  "The SCULTURA DISC version can be fitted with 28 mm wide tyres" - a wersja ze szczękami jeszcze mniej, bo 25 - więc też neistety odpada.

Monitoruję jeszcze jeden sklep - https://www.facebook.com/bernard.rowery 

 

Dzięki za wszystkie porady, jeżeli znajdę coś wartego uwagi to się podzielę i zapytam o opinię!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Attaina wrzuciłem ci karbonowego, jak u niego z miejscem na opony głowy nie dam ale do aluminiowej wersji 35 na styk wchodzi 

Jeśli chcesz opony szersze niż 28 to musisz mieć tarcze, przy obreczowych hamulcach to właśnie szczęki są wąskim gardłem 

E: tu masz karbonowego attaina do którego ktoś przełajowe opony zmieścił, możesz dopytać jaki dokładnie rozmiar 

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-attain-race-shimano-105-carbon-gravel-szosa-dokumenty-CID767-IDSynW2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze zapytam o różnice między szosą endurance a gravelem. Tak jak pisałem wcześniej, jazda po żwirze (i to utwardzonym) to może z ~10% mojego przebiegu, reszta szosa / ścieżki rowerowe. Padają propozycje tak jak tego Cube'a gdzie muszę się martwić o to jakie wejdą opony - a jest jeszcze kwestia błotników. Tutaj najlepszy jest chyba Trek Domane z enduranców, bo wejdzie mu ~35/38mm z błotnikami, ale są drogie i ciężko dostać używkę. Raz na jakiś czas jak już pojawię się w pracy to zjawiam się tam rowerem, a jednak błotniki mieć wypada w polskiej pogodzie. Stąd pojawił się pomysł gravela, gdzie miejsce na opony nigdy nie jest problemem. Żeby zachować kompromis to założyłbym tam te 32/35mm, wejdą błotniki i będzie dość uniwersalny rower. Ścigać się nim nie będę, ale na treningi powinien dać radę.

Jako laik to dla mnie gravel = miejsce na opony + czasami grx zamiast tiagry/105 i najczęściej i tak wygodna geometria. Szosa endurance i tak jest najczęściej cięższa od zwykłej szosy, ale chyba dość podobna jak gravel. Jeśli to co mówię nie ma sensu, poprawcie mnie.

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-gestalt-2-5 - czy 574/374 ~= 1,53 stack reach nie przypomina geometrii szos endurance? Hydrauliczne hamulce ma, tiagra jest - jakieś konkretne minusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Tribana 540, który był "endurance". Fajny ale za mało mam w okolicy dobrych asfaltów.

Zamieniłem go na Gestalta 2 i jest lepiej ale nie idealnie, opona 32 trochę trzepie na dziurach. Wejdzie niby 35 i może będzie ciut lepiej. Generalnie nie zjeżdżam nim poza asfalt, może epizodycznie jakieś dobre szutry.

Tiagra jest dla mnie ok, hamulce mam jeszcze mechaniczne. Popatrz po sklepach, może trafisz coś przecenionego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zaciskach shimano 105 max co wciśniesz to gladkie 30mm.

Opona 700x30 przy ciśnieniu 4 bary da ci co najwyżej względny komfort na gorszej jakości asfaltach. O zjazdach na drogi gruntowe możesz zapomnieć. Taka oponka wpada w każdą nawet odrobinę luźniejsza nawierzchnie a jazda nie jest niczym przyjemnym. 

Jeśli planujesz sporadyczne zjazdy z asfaltu i błotniki to celowałbym w hydraulikę i opony minimum 700x40 z minimalnym bieżnikiem co raczej wskazuje na grawela. Druga sprawa to napęd.

Grupy szosowe nie mają sprzęgła więc na wybojach lancuch trochę dzwoni i lata.

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę mantrę z innego wątku - nie odczuwam problemu grzechoczacego łańcucha - nawet na drugim grawelu z oponą 40, którym jeżdżę szybciej po dziurach i częściej po szutrze (też Tiagra).

Oczywiście trudno porównać moją jazdę z innymi użytkownikami ale skoro ma być rower głównie na szosę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ChuChu napisał:

@PawelW84 zagalopowałeś się mocno. Continental Contact Speed 32c. Przejeździłem całkiem sporo po szutrach, ubitych drogach z kamieniami i polnych ścieżkach. Żyję i raczej bym nie powiedział, że była to jakaś dramatyczna jazda. Ciśnienie w okolicach 3 Barów, ale ważę tyle co nic.

Nie uważam. To moje odczucia i daleko im od galopowania. Może po prostu każdy inaczej odbiera komfortową jazdę ? albo ważę dużo więcej od ciebie ? albo jestem przyzwyczajony do amortyzowanego  MTB na 2,3 kapciach ? .

Tak czy inaczej w moim wykonaniu każdorazowo zjazd na coś innego niż ubity szuter (co już było średnio przyjemne) kończył się zapadaniem opon, w skrajnych przypadkach wręcz po obręcz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest to przyjemne, bo dlaczego ma być? W MTB opona jest dużo większa, a ciśnienie znacznie niższe. Tylko co to będzie za jazda w większości po asfalcie, jeżeli autor wsadzi tam 40c?

Nie teoretyzuję, bo sam mam aktualnie Gravela z gładkimi 42c. To nie jest rower, którym da się jeździć udając że to prawie szosa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale czy zawsze uda się wykorzystać przewagę szosy? Na trasie o różnej nawierzchni V średnia może być wyższa na gravelu z kapciem 40.

Fakt, że na gładkim toczy się wolniej ale nadrabia na złej nawierzchni.

Przynajmniej takie są moje doświadczenia, zawsze szkoda mi było roweru na przelatywanie po asfalcie z wyrwami ...

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak zła musiałaby być nawierzchnia, żeby przy 90% asfaltu i 10% czego innego, Gravel na kapciach 40c był szybszy. Opona 32c - 35c to już naprawdę duży balon, daleki od "klasycznych" 25c. 

Ja po roku jazdy po Warszawie na Gravelu, uznałem że mam dość "zamulania" i kupiłem szosę. Uważam że jeżeli jazda poza asfaltem ma być jakimś małym ułamkiem całości, to nie ma sensu kupować Gravela. 

Jak porównanie, napiszę tylko to:

Miałem typowy rower szosowy, z oponami 25c. Na prostym płaskim odcinku, byłem w stanie osiągnąć 55 km/h. Na Gravelu z 42c, w tym samym miejscu nie mogę dobić do 40 km/h. To nie jest różnica kilku %, to jest przepaść.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ChuChu napisał:

Ja po roku jazdy po Warszawie na Gravelu,

No to zupełnie inne warunki. Wiejskie drogi gminne Io inna inszość. Jeżdżę po takich odcinkach, na których i autem zwalniam i uważam.

Druga składowa to dystans. Im więcej będzie lepszych odcinków, tym bardziej szosa "odskoczy". Im więcej gorszych, tym więcej szans dla gravela.

W każdym razie mam więcej frajdy z Cortiny niż z Tribana (co nie oznacza, że nie dawał mi radochy).

No ale to OP wie, gdzie i jak będzie jeździł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz na myśli amatora czy takiego z samochodem technicznym za plecami?

🤔🙂

A po kocich łbach też lecisz na maksa?

Pisałem o swoich doświadczeniach - mi szkoda roweru ale ja nie rozumiem fenomenu Stravy 😉

Założyłem też że endurance = długie wycieczki.

Jeśli się mylę i Kolega chce się ścigać, to faktycznie tylko szosa 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to ścigam się na Zwifcie, planów na ściganie IRL nie mam. Mam trochę fajnych terenów wokół, to planuję sobie po nich pojeździć, ale nie jakoś reakreacyjnie a w formie treningów do innych sportów które uprawiam, np squasha. Najdłuższe trasy jakie robiłem to granice 100km, ale żadne bike packingi mnie nie interesują. 

Dzięki za wszystkie porady, wydaje mi się że wiem czego mam szukać - z wymienionych tu opcji najbardziej podoba mi się Defy Advanced - mam tylko nadzieję, że coś pojawi się w mojej okolicy, a jeśli nie - to najwyżej zrobię wycieczkę :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ChuChu napisał:

Miałem typowy rower szosowy, z oponami 25c. Na prostym płaskim odcinku, byłem w stanie osiągnąć 55 km/h. Na Gravelu z 42c, w tym samym miejscu nie mogę dobić do 40 km/h. To nie jest różnica kilku %, to jest przepaść.

Coś Ci się zdawało. Ten pierwszy wynik musiał być z wiatrem i z góry, bo tej różnicy w żaden sposób nie wytłumaczysz tylko większymi oporami toczenia (no i w pewnym stopniu oporami aero) opon 42 mm względem 25 mm. 

Zakładając podobną pozycję na obu rowerach, prędkość 55 km/h na płaskim wymaga zdecydowanie większej mocy niż prędkość 40 km/h. To nie jest kilkadziesiąt watów różnicy, a już pewnie kilkaset.

No chyba że w tym gravelu  masz najszybsze przełożenie 32/11. Mnie by się już za bardzo nie chciało kręcić powyżej 105 obr/min.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że mi się zdawało, bo prędkość liczyłem śliniąc palec i wystawiając do wiatru. Nie ważne że powtarzałem to kilka razy, a efekt był bardzo podobny.

Nigdzie nie napisałem, że jednego dnia jechałem szosą, a drugiego Gravelem. Po prostu w podobnych warunkach jeździłem dwoma rowerami. Typ opony, ciśnienie i geometria robią swoje. Jadąc szosą, bez najmniejszego problemu dobijałem i utrzymywałem 30 km/h. W Gravelu prędkość przelotowa jest dużo niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...