Skocz do zawartości

[korba] Sram XX1 Eagle SL DUB - pytanie techniczne


il.ek.tro

Rekomendowane odpowiedzi

witam, miałbym do Was techniczne pytanie. nigdy nie używałem SRAMowych komponentów a ciężko mi się połapać na ich technicznych stronach żeby się czegoś dowiedzieć.

Chodzi mi o wybór konkretnego modelu korby do roweru. Ma to być korba z wrzecionem w standardzie DUB i ramieniem 170 mm do roweru z suportem PF92 i tyłem boost 148, z napędem 1x12. Albo XX1 albo XO1, karbon. Jesli XX1 to złota, jeśli X01 to szara. I teraz tak: gdzie ja mogę znaleźć numery modeli korb które potrzebuję?

Nie rozumiem jak ma to SRAM - wrzeciono korby jest takie samo dla rowerów boost 148 i nie-boost 142 a linię łańcucha ustala tylko offset zamocowanej zębatki (odpowiednio -3 mm i -6 mm)? Czy może są różne długości wrzecion korb dla boost i non-boost?

Czy są wogóle dostępne same ramiona tych korb bez zębatek?

 

Edytowane przez il.ek.tro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Korby są takie same. Różnica polega tylko na zastosowaniu odpowiedniej zębatki. Samych ramion nie kupisz, zawsze są w zestawie z zębatką, najczęściej w rozmiarze 32T.

W Sramie obecnie korby są zunifikowane (standard DUB) i w zasadzie tylko do ramy dobierasz właściwy suport.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bogus napisał:

Korby są takie same. Różnica polega tylko na zastosowaniu odpowiedniej zębatki. Samych ramion nie kupisz, zawsze są w zestawie z zębatką, najczęściej w rozmiarze 32T.

W Sramie obecnie korby są zunifikowane (standard DUB) i w zasadzie tylko do ramy dobierasz właściwy suport.

dzięki za info.

czyli nawet tę samą korbę mogę potem przełożyć do roweru z non-boost i dopasować linię łańcucha podkładkami przy suporcie i offsetem zębatki (o ile oczywiście się zmieści się takowa przy dolnych rurkach trójkąta tylnego) - czy tak?

11 godzin temu, TheJW napisał:

I już wiadomo, że zakupy na Aliexpress. :)))

mylisz się niestety

Edytowane przez il.ek.tro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeszcze dopytam w temacie:

Znalazłem zębatkę 1s narrow-wide do DUB z offsetem -5,9 mm, co powinno poprawić linię łańcucha dla rozstawu 142mm.  Ile miejsca powinno zostać pomiędzy zębatką a dolnymi widłami ramy? Rozumiem że nie na styk, ale tak na oko ile milimetrów bedzie powiedzmy bezpieczne?

Czy przy 1s stosując zębatke NW trzeba używać prowadnicy jakiejś? Rower to hardtail.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

wyszło tak jak na foto. chodzi wyśmienicie. biegi wskakują i zeskakują prawidłowo, kręcenie w tył nie zakleszcza ani nie zrzuca łańcucha na kasecie w dół. działa to tak jak w moim drugim bajku z boostem, nie widzę różnicy. Chyba się udało!

20230413_210020 (Średnie).jpg

Edytowane przez il.ek.tro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...