Skocz do zawartości

[Opony szosowe] Jakie opony szosowe 28C do szosy, pod system bezdętkowy


.PaVLo.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
Do tej pory używałem opon pod dętkę i wybierałem sprawdzone Continental Grandprix. 
W związku z tym, że zakupiłem nowe karbonowe koła szosowe postanowiłem przejść na system bezdętkowy. Mam już koła przygotowane, ale szukam opon.
Chciałem kupić Conti Grandprix 5000TR 28C, ale ciężko je znaleźć.


Jakie równie dobre opony byście polecili pod system bezdętkowy w rozmiarze 28C (tylko taki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KNKS napisał:

Nie chce demonizować Veloflexa, bo toczy się bardzo przyjemnie, ale tak nieśmiało wspomnę o sporej podatności na przebicie. Nieporównywalnie większej niż P Zero. Sprawdzone.

@KNKSno to chyba właśnie  trochę "demonizujesz .Mam całkiem odmienne zdanie na temat tych oponek .

Koniec zeszłego sezonu i cały obecny na Veloflexach Corsa EVO więc wyszło ok 10kkm i zero kapci na tych oponkach .Nie ma co wydawać pochopnych opinii , bo z kapciami to totalna loteria .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo też szukam tego samego typu i rozmiaru opon, co @.PaVLo.

Jak ten Veloflex wygląda jeśli chodzi o trzymanie w zakrętach? Opinie są różne. Dwa ostatnie sezony przejeździłem na Giant Gavia Course 1 25c w systemie tubeless i przyzwyczaiłem się do naprawdę dobrego trzymania po złożeniu się w zakręcie, nawet na lekko wilgotnym asfalcie. Po rozcięciu tylnej i założeniu w jej miejsce Vittorii Rubino Pro G2.0 momentalnie zaliczyłem pierwszą w życiu glebę na szosie - prędkość niska, zakręt nawet nie miał 90°, a doopa po prostu spode mnie uciekła i zaliczyłem szlif.

I analogicznie - jak to wygląda w przypadku topowych GP5000 i P Zero w wersjach TL?

Widziałem też wiele opinii, że GP 5000 szybko się zużywają. Macie jakieś doświadczenia z tym związane, porównanie do konkurencyjnych modeli?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gregory34 napisał:

 

Koniec zeszłego sezonu i cały obecny na Veloflexach Corsa EVO więc wyszło ok 10kkm i zero kapci na tych oponkach .Nie ma co wydawać pochopnych opinii , bo z kapciami to totalna loteria .

To nie jest pochopna opinia tylko fakt poparty własnym doświadczeniem. Moje Veloflexy dziurawiły się, czy raczej rozcinały, od nierówności które na P Zero nie zrobiły by najmniejszego wrażenia. U mnie komplet zakończył życie grubo przed starciem bieznika, własnie z powodu uszkodzeń spowodowanych przez kamyczki  itp. Tak więc gdyby ktoś mnie pytał o zdanie to odradzam. Zw łaszcza w połączeniu z mlekiem. A Ty, kupisz je ponownie ?

Co do Vittoria Corsa to również brałbym pod uwagę. Podobno super. Ale nie miałem okazji testować.

@TheJW 5000GP istotnie zużywają się trochę szybciej niż konkurencja.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KNKSJuż mam zakupione i czekają na nowy sezon i to juz 3 komplet .Jakoś polubiłem te oponki .Ale ja nie jeżdżę na mleku .

Fakt odnośnie tych opon jest takie że trochę szybko znikają no i delikatne ścianki boczne ,tu trzeba uważać ,ja wymieniam je po około 4,5 -max 5 tyś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za lata 2021/22 w których to jeździłem na 5-ciu różnych gumach z wyższej pułki

Mój wściekle subiektywny prywatny ranking "przyjemności" z jazdy:

1. P-zero,  2.Corsa controll, 3.GP5K, 4. Corsa speed 5. Challenge Strada

Mój wściekle subiektywny prywatny ranking wytrzymałości:

1. Challenge Strada 2. P-zero 3. Corsa controll 4.Gp5K 5. Corsa speed

Mój wściekle subiektywny prywatny ranking "czymania" na mokrym i zakrętach:

1. P-zero, 2.GP5K 3.Corsa control 4. Chellenge Strada - na luźnym podłożu (rozsypany piach szuter jest bezapelacyjnie najlepsza) 5. Corsa speed

Mój wściekle subiektywny prywatny ranking "chibkości"

1. Corsa speed ;) 2. P-zero. 3. Corsa controll 4. GP5K 5. Chellenge Strada

No i co mi z tego wyszło, że generalnie P-zero wypadły w moich oczach sumarycznie najlepiej?

Nic... najczęściej kupowałem i najwięcej kompletów miałem GP5K ;) bo... najtańsze a jednocześnie i tak świetne.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jak nie uda się dorwać GP5000 to będę szukał P Zero 👌
Jeśli chodzi o mleczko, to mam z tym systemem do czynienia od jakiś 7 lat, ale w szosie zawsze sceptycznie do tego podchodziłem. Jednak do nowych kół szosowych będę chciał spróbować tego systemu i potestować, jednak zawsze mogę wrócić do dętek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Aaaa, to najlepsze połączenie 😁 i nadal będę w takich butach jeździł, nie łapiąc się na bzdurną propagandę "że ja dużo tracę", "że tylko w butach szosowych wykorzystam ten sprzęt" itp.
Przejeździłem (wyścigi też) szosą tysiące kilometrów na butach MTB i nie widzę absolutnie żadnej potrzeby zmiany ich na szosowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2023 o 20:51, .PaVLo. napisał:

28C to najlepsza opona szosowa na nasze dziurawe i krzywe drogi. Używam od nowości roweru, i nikt mnie nie namówi do zmiany na 25C, z którymi też miałem do czynienia 😄

Tez doszedłem do tych samych wniosków jak w tamtym roku jeżdziłem na 25c a od tego roku na 28c. Jak dla mnie kolosalna róznica. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...