Skocz do zawartości

[piasta] Piasta 24h a obręcz 28h - kompatybilność obu + montaż.


adonim85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanie jak w tytule.

Czy można zamontować/zapleść piastę (przednią i tylną) która ma kołnierz 24h na obręcz która ma 28 otworów pod szprychy?.

Ponoć się da, ale czy będą z tego powodu jakieś niedogodności jeśli zrobi się to niefachowo? Jak to wygląda?

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołnierz 24h czyli piasta 48h? (Dla zaplatania bez znaczenia)

Dać się teoretycznie da ale wymagałoby to stosowania różnej długości szprych i na dodatek żeby je dobrać to z kalkulatora nie skorzystasz. Opuszczasz co drogi otwór w kołnierzu i co siódmy otwór w obręczy - rozlicza się na akceptowalnie rozłożenie. Jeśli to nie kołnierz a piasta ma 24h to niczego nie zmienia pomijasz tylko otwory w obręcy. Ale bez urazy - szczerze mówiąc to wątpię żeby ktoś bez dużego doświadczenia właściwie to ponaciągał. 

A co to ma być na takich niestandardowych piastach (jeśli rzeczywiście to kołnierz a nie piasta ma 24h)?

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem to nie ma znaczenia - czy na kołnierzu opuścimy co drugi otwór z 24-ech czy mamy ich 12-ście. Problemem są 4-ry nadmiarowe otwory w obręczy w rozstrzeleniu co siedem.  Wiesz ilu długości szprych trzeba by użyć???? Strasznie musiałbym się nudzić żeby chcieć to zrobić... nie podjąłbym się ;)

 

szprychy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty które mają 24 otwory pod szprychy. Źle to opisałem.

Takie coś konkretnie: https://pl.aliexpress.com/item/1005002347127666.html 

Tak w ogóle, to myślę, że prościej chyba będzie albo kupić nowe, aluminiowe i w miarę lekkie obręcze o stożku 30-32 mm (np. Vision Team, DT Swiss 5xx), np. https://www.metrobikes.pl/pl/p/Obrecz-Vision-Team-30-700c-24h/47117 albo np: https://allegro.pl/oferta/obrecz-szosowa-dt-swiss-rr-511-24-otw-disc-cl-9586731443

Albo sprzedać te piasty ZTTO R2 i kupić takie zgodne z obręczami 28h (np. jakiegoś Novatec'a z serii 791/792). Brak 'Ratcheta 36' jakoś bym przeżył.

317190182_1301171724003446_4357348891658442414_n.jpg

H3abbd12463e84472a9a4fdc84f055edcC.webp

 

Sd16fec0cc48948d4a324788d0bfafe05S.webp

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, postanowiłem się pozbyć tych piast. W międzyczasie znalazłem na OLX w dobrej cenie (tj. poniżej 400 zł.) komplet piast "Giant TWO CXR1 28H". Konkretnie to są piasty DT Swiss 350 lub 370 (tu właśnie nie wiem konkretnie który to model, bo piasta tylna ma tu klasyczny system 3-zapadkowy [30T] a nie ratchet 18T, niemniej 3 zapadki 30T na papierze wyglądają lepiej od podstawowego Ratcheta 18T a nieco tylko gorzej od Ratcheta 36T) robione dla Giant'a. Konkretnie dla kół karbonowych CXR1 z rocznika 2019/2020 (i być może też 2021).

Zastanawia mnie też, czy tu da się dopasować 'ratchet kit upgrade' prosto od DT Swiss. Pewnie da się, ale pierw trzeba by było idealnie dopasować odpowiedni bębenek do korpusu, a potem dopiero zmieniać system zapadkowy na Rachtet.

 

image (2).webp

DSC0641-1024x683.jpg

 

DT-Swiss-3-pawl-hub-Ring-Nut-threaded-ring-diagram.jpg

Giant-Revolt-Advanced-0-2019-gravel-bike-review-cyclingtips-5.jpg

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...