Skocz do zawartości

[Gravel] Rozterka gravelowa


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

 

Cytat

 

Za to za szosą z grubszymi oponami 38c twardo stoi:

@hulk14

 

 

 

 

Przy rekreacyjnej jeździe i 10-20% poza szosą stoję za endurance + tarcze.

Ale, jeżeli chodzi o cieńsze/grubsze opony, to nie zgodzę się, że nie ma to wpływu na szybkość na asfalcie.

Fabrycznie w endurace'ie mam slicki 30c+32c. Po założeniu semi-slicków 38/40c na asfalcie jest wolniej. Waga, bieżnik i ciśnienie mają znaczenie.
I tak, szersza opona to więcej komfortu w terenie, kwestia jednak czy tego potrzebujemy. 42c nie wchodzi ani do endurace'a ani do mojego gravela. Ale zrobiłem mimo tego na tym swoim gravelu ~25 000 kilometrów (zdecydowana większość na 35c/38c), w tym ze ~3000 na ultramaratonach gravelowych.

 

Za i przeciw musisz sam rozważyć. 

Ja się ulatniam.

 

 

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddaję głos na gravela, szosę już masz więc czemu nie spróbować czegoś nowego? Przynajmniej poczujesz, że masz inny rower. Na asfalcie będzie trochę wolniej, ale co z tego? W końcu sam pisałeś, że nie masz napinki na bicie średnich. Gravel to bardzo wszechstronna bestia i da Ci też spore możliwości (większe niż szosa endurance) pod kątem doboru odpowiednich opon. Proponuję zacząć od 38-40c. Imho to jest złoty środek do gravela, z odpowiednim bieżnikiem przejedziesz po większości nawierzchni, a na asfalcie ciągle czuć prędkość. Ale jeśli okaże się za mało to można wsadzić 42, albo 45 (jeśli rama zmieści) albo pójść na całość i założyć mniejsze koło z jeszcze szerszą oponą (650x47b). Z kolei jeśli stwierdzisz, że 40c to za wolno na twardym, to już w dół możesz schodzić nawet do rozmiarów szosowych. Grunt to poeksperymentować w praktyce, co Tobie najlepiej pasuje.

Edytowane przez krakonos
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro masz szosę i nie szukasz na razie kolejnej - nowej, lepszej, lżejszej, szybszej itp., to zostaje gravel, albo gravel/fitness z prostą kierownicą (nie wiem, czy słusznie, ale domyślam się, że baranek nie jest must have w tym przypadku).
Jak już "ustaliliśmy", czy też można wywnioskować po przeczytaniu co najmniej kilku postów : nie ma sensu kombinować od dołu, żeby nie powiedzieć od pupy strony, czyli "oj, czy mi się zmieści oponka 38 w wąziutkie widełki szoski", tylko z drugiej strony = mieć zapas, i ewentualnie w razie chęci założyć cieńsze opony :sorcerer:
Mam nadzieję, że ten aspekt jest już jasny, i teraz pozostaje już tylko analiza poszczególnych modeli pod kątem geometrii, ustawień itd. (oczywiście kwestia dostępności jest nie bez znaczenia, no i jednak stosunkowo wysokie ceny modnych graveli widać gołym okiem - wszystko coraz droższe, a gravele to już całkiem :icon_wink:).
Jak już zawęzisz grono potencjalnych "zawodników", to będziemy się zastanawiać nad geometrią - a w ogóle, to fitting pewnie sporo by wyjaśnił/lepiej dopasował niż my na oko (zresztą się nie widzimy ;)).

PS  
Średnio sobie wyobrażam wjazd do lasu na 5-6 Barach - wiem, że to możliwe, ale po co...
Wyszedłem z założenia, że jednak będzie ciągnęło wilka do lasu - stąd te uwagi o oponach.
Koledzy bardziej trzymają się tematu, ale czy aby na pewno chcesz sprawdzać nerwowość gravelo-endurance'a, to już zależy od Ciebie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra chyba przetrawiłem, będzie grawel

Rozsądek jest za pomysłem @hulk14 ale chyba czas na małe szaleństwo. Wiem, że są okropnie przewartościowane, mało dostępne ale kiedy jak nie teraz, gdy 40 coraz bliżej.

Odnośnie doboru rozmiaru to zamierzam skorzystać z usługi bikefittera.

Rose pro SL za poradą forum i po kontakcie ze sprzedawcą wybrałem w rozmiarze 61cm (stack) i chyba jest nieco przyduża jak na moje 190 cm wzrostu i 93cm przekroku. Wymieniłem w niej mostek z 120 na 100mm i teraz jest chyba OK :).

Może podpowiecie w jakie modele celować ?

Najlepiej karbon, napęd 2x11 GRX RX810 ostatecznie 600, do użytku 70-80% asfalt - 30-20% drogi leśne, fajnie gdyby miescila opony 45mm . Najlepiej gdyby mostek, kierownica  i sztyca były standardowe, nie żadne owale, kwadraty, zintegrowane itp.

 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...