Skocz do zawartości

[około 6000 zł] Pierwszy gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, clavdivs napisał:

Jest kanał na Yotube prowadzony przez użytkownika Velobird i pokazuje  że ten rower nie jest przysłowiowym dziadkowozem. 

Tylko że on po swojemu go sobie skroił. Oczywiście każdy może ale 99% randoma kupuje i jeździ co fabryka dała ;) . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Mihau_ napisał:

@clavdivs jeśli silex jest tak "profesjonalnie zrobiony" to dlaczego gość z yt o którym wspominasz nie jeździ na rozmiarze, który ci sami profesjonalni konstruktorzy do jego gabarytów przewidzieli?

Każdy model będzie bardziej agresywny jak sobie za mały rozmiar kupisz.

To znaczy? Z tego co wiem to wybrał rozmiar L. Jak wrzuciłem w kalkulator Meridy jego parametry i z opcja sport tez mi wyskoczyła L. 

Mandoleran

Wymienił mostek i obniżył, to indywidualne skrojenie to raczej standard który towarzyszy przy szukaniu odpowiedniego rozmiaru.  Randomowi rowerzyści potrzebują innych ustawień niż te które ma velobird, myślę że więcej osób potrafi wymienić mostek, opuścić lub podnieść, niż ten 1%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Mihau_ napisał:

@clavdivs jeśli silex jest tak "profesjonalnie zrobiony" to dlaczego gość z yt o którym wspominasz nie jeździ na rozmiarze, który ci sami profesjonalni konstruktorzy do jego gabarytów przewidzieli?

Każdy model będzie bardziej agresywny jak sobie za mały rozmiar kupisz.

Ale tutaj w ogóle nie ma nad czym deliberować... Silex to kwintesencja rekreacyjnego dziadkowozu, absolutnie wyzuty z jakichkolwiek sportowych naleciałości...

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Konstruktorzy od Meridy podeszli bardzo profesjonalnie i zrobili gravela od początku do końca.  Zrywajac kompletnie z naleciałości wziętych z szosy i kolarstwa przełajowego. 

No tak, gravel bez naleciałości z szosy i CX... A do tego wegetariański schabowy i bezalkoholowa wódka 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@clavdivs

Nie tylko obniżył ale dał na minus, niby rzeczy oczywiste ale naprawdę random tego nie wie, napęd też na srama wymienił, korby na grx niby pierdy, ale wszystko ma wpływ na ostateczne odczucia. Oczywiście wszystko też zależy od nogi, a Velobird nogę ma i też to nie jest w pełni miarodajne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, clavdivs napisał:

To znaczy? Z tego co wiem to wybrał rozmiar L. Jak wrzuciłem w kalkulator Meridy jego parametry i z opcja sport tez mi wyskoczyła L. 

192 wzrostu, 92 przekroku i możesz sobie zaznaczać co chcesz, zawsze wyjdzie XL

W ogóle "sport" w rowerze ze stackiem jak w trekingu brzmi co najmniej śmiesznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, clavdivs napisał:

Wręcz przeciwnie. Konstruktorzy od Meridy podeszli bardzo profesjonalnie i zrobili gravela od początku do końca.  Zrywajac kompletnie z naleciałości wziętych z szosy i kolarstwa przełajowego. 

A ja się z tym zgadzam...

Po prostu generalnie gravele to nie są sportowe rowery (oczywiscie termin pojemny to i szosa i hulajnoga się załapie).

Wystarczy popatrzeć na to na czym na gravelowych mistrzostwach świata jechali zawodnicy. Oszczali totalnie pomysły producentów, swiatowe trendy, szerokie opony, bieda mądrości o filozofii i ścigali się na... przełajkach a nawet szosach które mieściły opony 33c ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KNKS

Podałem przykład Velobirda, tam są różne ciekawe porównania.

Kolejne przykłady z youtuba. Microprzygody wybiera Silexa zamiast stalowego Bombtrack na ultramaratony.

Ubroken reed Silexa wychwala jako gravela, a w tle puszcza filmik z trudnego zjazdu. 

Mandeloran

Te zmiany wynikały z finasów i problemów dostępności konkretnych modeli z gotową specyfikacją.

Mihau 

Ja znalazłem iformacje zę 190/92,  wychodzi mi  L. Tutaj "sport" chodzi o styl jazdy i jeźdźca, a nie konkretnie o rower.

Abdesaign 

Tak to jest gdy nie ma reguł.

Zdejmijmy przepisy UCI z kolarstwa szosowego i mamy monokoki, rozne średnice kół i kierownice bardziej przypominające lemondki. Czyli rowery nie przypominające  znanych nam rowerów szosowych. 

Zapewne doszło do chłodnej kalkulacji trasy, łatwa to  szosówki i przełajki, gdyby była trudniejsza, to pewnie wjechały by ramy MTB, szerokie kapcie i amortyzatory i wszystko na baranku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz... uci tym konkretnym mistrzostwom swiata jak i kazdym innym zdefiniowało rowery. ;) no i... dvpa... nikt nie chciał rasowego gravela jak mógł jechać szosą z oponami cx...

Edyta: i to jest właśnie druga strona medalu tego niewątpliwie fajnego "nowego" pomysłu na rower... sport jest jednak w miarę określony trasą i rowery do wszystkiego zawsze dostaną po dvpie.

Edyta2: skończmy offtop bo z mojego ironicznego wpisu dotyczacego "niesportowego Silexa" zaraz zrobi się dziwna rozmowa.

Edytowane przez abdesign
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mandoleran napisał:

 

Nie tylko obniżył ale dał na minus, niby rzeczy oczywiste ale naprawdę random tego nie wie

Ale skoro nawet Ty wiesz, to każdy "random" bez problemu się dowie i -jeśli będziie mieć ochotę-zrobi. I to w ciągu kilka minut...

Edytowane przez Chociemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, clavdivs napisał:

Podałem przykład Velobirda, tam są różne ciekawe porównania.Kolejne przykłady z youtuba. Microprzygody wybiera Silexa zamiast stalowego Bombtrack na ultramaratony.Ubroken reed Silexa wychwala jako gravela, a w tle puszcza filmik z trudnego zjazdu. 

Średnio interesują mnie mędrcy z YouTube... Masz jakieś przykłady z życia ? Jakieś własne doświadczenia ?

Szajbajka tez kiedyś cytowali wszyscy jutubowi specjaliści od kolarstwai 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami profesjonalni sportowcy tutaj widzę ;) 

Dla mnie Silex to kwintesencja tego jaki powinien być gravel, a nie zwykła szosa z innym napędem. Mostek zmieniłem na 10mm dłuższy i odwróciłem do góry, dzięki czemu znacznie częściej jeżdżę w dolnym chwycie, podczas gdy zdecydowana większość mijanych na drodze "barankowców" jakoś tak jeździ na łapach. A przecież takie "sportowe" rowery mają ;) Ale to tylko taka luźna obserwacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

znacznie częściej jeżdżę w dolnym chwycie, podczas gdy zdecydowana większość mijanych na drodze "barankowców" jakoś tak jeździ na łapach.

;) Ty weź... ochlapałem klawiaturę. Przeszkadza Ci, że ludzie potrafią jeździć na rowerze? 

https://www.youtube.com/watch?v=B0yNNaY0E20

Zobacz sobie gdzie chłopaki ręce trzymają...

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kipcior To że Ty tak masz, to nie znaczy że inni też powinni. Mostek do góry żeby jeździć w dolnym chwycie ?  🙄

Dolny chwyt wykorzystuje się tylko czasami, ale jak kto lubi to może jeździć cały czas, o ile brzuch nie przeszkadza.

Jak siodełko dasz niżej to będzie jeszcze wygodnie... a potem już tylko amortyzowana sztyca i amortyzowany mostek...

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kipcior napisał:

. Mostek zmieniłem na 10mm dłuższy i odwróciłem do góry, dzięki czemu znacznie częściej jeżdżę w dolnym chwycie, podczas gdy zdecydowana większość mijanych na drodze "barankowców" jakoś tak jeździ na łapach. A przecież takie "sportowe" rowery mają ;)

Hipotetycznie - gdybym kupił sobie silexa w rozmiarze przewidzianym przez producenta dla moich parametrów i odwrócił mostek na plus to dolny chwyt miałbym na wysokości chwytu na łapach w obecnym rowerze. 

Także ty sobie jeździsz "częściej" na dolnym chwycie a dla mijanych na drodze rowerzystów jest to odpowiednik najmniej pochylonej pozycji jaką tylko mogą przyjąć. 

 

Postaw sobie kiedyś silexa obok innego roweru kogoś o podobnym wzroście

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, KNKS napisał:

Średnio interesują mnie mędrcy z YouTube... Masz jakieś przykłady z życia ? Jakieś własne doświadczenia ?

Szajbajka tez kiedyś cytowali wszyscy jutubowi specjaliści od kolarstwai 😆

Tak mam . Wiem ze krótszy mostek i trudniej dać nura przez kierownicę, że chwyt dolny za klamke daje bardziej pewne hamowanie niż w górnym chwycie. Overlap w szosie jest nieistotny w gravelu jest dokuczliwy.

Dałem ci użytkownika youtuba, gdzie możesz się bardzo dużo dowiedzieć o Silexie.

Mihau

Co ta hipoteza ma udowodnić? Czy Twoj obecny rower jest efektywnie wykorzystywany w terenie?

Silexa postawić obok jakiego roweru? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

Postaw sobie kiedyś silexa obok innego roweru kogoś o podobnym wzroście

Raczej nie ma aż takich różnic ale przecież to by tylko jeszcze bardziej potwierdzało to o czym piszę. Zdecydowana większość jedzie na łapach, bo im zwyczajnie niewygodnie w dolnym chwycie. A jest niewygodnie, bo jest za nisko. I jak ktoś jeździ na szosie to pewnie jest przyzwyczajony, natomiast gravel jako uzupełnienie dla mtb to nie taki powinien być. 

 

6 godzin temu, KNKS napisał:

a potem już tylko amortyzowana sztyca i amortyzowany mostek...

To, to ja mam od 3 lat. I to też powinien być standard w tego typu rowerze. Bo jakbym miał teraz szukać gravela to z amorem i myk-mykiem oraz pewnie w karbonie, żeby trochę wagą  nadrobić. Choć patrząc na ceny to średnio to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Raczej nie ma aż takich różnic

Mój rower ma stack 579mm (i nie jest to najbardziej agresywny model, istnieją "niższe"), silex w rozmiarze L (bo taki merida sugeruje dla 185 wzrostu) ma stack 644mm czyli już masz 65mm różnicy, dolicz podkładki pod mostkiem, które na pewno posiadasz i mostek obrócony na plus

Cytat

Zdecydowana większość jedzie na łapach, bo im zwyczajnie niewygodnie w dolnym chwycie. A jest niewygodnie, bo jest za nisko.

Chwyt na łapach jest PODSTAWOWYM chwytem, dolnego używa się kiedy jest taka potrzeba. Dodatkowo może cię to zdziwić bo na silex takiego zjawiska nie masz ale widoczność w dolnym chwycie jest dość mocno ograniczona - więc jak jeździsz między innymi ludźmi (a tak jest skoro ich "mijasz") to jazda na łapach jest po prostu bezpieczniejsza. BTW widocznie chłopakom na TdF też w dolnym "niewygodnie"

tour-de-france-2022-mvdp-yellow-jersey.j

Cytat

I jak ktoś jeździ na szosie to pewnie jest przyzwyczajony, natomiast gravel jako uzupełnienie dla mtb to nie taki powinien być.

Cytat

To, to ja mam od 3 lat. I to też powinien być standard w tego typu rowerze. Bo jakbym miał teraz szukać gravela to z amorem i myk-mykiem oraz pewnie w karbonie, żeby trochę wagą  nadrobić. Choć patrząc na ceny to średnio to widzę.

To jest wyłącznie twoja, osobista definicja gravela, ktoś może mieć inną i inne potrzeby. Ty sobie masz trekinga z barankiem a ja np. wolałbym mieć szybkiego przecinaka, gdzie za dużo nie stracę na asfalcie

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kipcior napisał:

To, to ja mam od 3 lat. I to też powinien być standard w tego typu rowerze. Bo jakbym miał teraz szukać gravela to z amorem i myk-mykiem oraz pewnie w karbonie, żeby trochę wagą  nadrobić. Choć patrząc na ceny to średnio to widzę.

Wszystko zależy gdzie jeździsz, jak bezdroża to się nie dziwie, ale na bezdroża bym szukał innego roweru, by nie musieć robić z niego dziwadła ;) . 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim, jako osoba która zaproponowała Koledze Meridę, czuję się lekko wywołany do tablicy. Niech poniższa grafika będzie ,, z przymrużeniem oka,,  odpowiedzią na nasze odczucia odnośnie prowadzonej debaty. Wszyscy mamy rację, tylko jak to bywa w życiu , oceniamy daną rzecz z różnych perspektyw pomimo że patrzymy na to samo. 

 

Zrzut ekranu 2022-11-10 083849.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...