Skocz do zawartości

[do 6000] mtb dla dziewczyny z zacięciem do szybkiej jazdy po lesie i na górskich single trackach


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

szukam mtb dla nastoletniej córki, która po dwóch sezonach na Kross Lea 6.0 może przesiąść się na coś lepszego. Skłaniam się do wyboru pomiędzy CUBE 503160 ATTENTION SL a Trek X-Caliber 8 2022. Osprzęt wydaje się być w większości zbliżony/taki sam i zastanawiam się, który będzie się lepiej sprawdzać przy dynamicznej jeździe na krętych ścieżkach jak i w codziennym użytkowaniu.
Może jednak polecacie inny model?

Dziewczyna ma 162 cm wzrostu, więc w Treku rama S przy kołach 27.5, a w Cubie 18” na kołach 29.

https://skiteam.pl/rowery-gorskie-mtb-hardtail/423-rower-cube-503160-attention-sl-4054571356192.html

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-x-caliber-8-2022

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez zwierzak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Maciek.B napisał:

Zerknij na to:

https://www.scott.pl/produkt/1296/8779/Rower-Contessa-Scale-930

Osprzętem nie powala, ale jeśli szukasz roweru dla kobiety to dobrze gdyby w pierwszej kolejności byl to rower damski

Contessa jest "damska" tylko ze względów marketingowych. No... niektóre są też malowane na różowo, więc z założenia dedykowane kobietom (chociaż z tym też bywa różnie, bo męski Epic był różowy, Oiz był różowy...). To jest dokładnie ten sam rower, co zwykły Scale - nie ma ŻADNYCH różnic w geometrii ram. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW doskonale o tym wiem, ale geometria ramy to nie to samo co geometria roweru.

Rama w damskim Scale jest identyczna jak w męskim, ale damka ma o 4cm węższą kierownicę, chyba o 1, albo 2 cm krótszy mostek, inne siodlo, a nawet mniejszą zębatkę z przodu.

To pokazuje, ze jednak poza kolorem, ktoś usiadł i pomyślał nad tym aby ten rower był bardziej dopasowany do kobiecej anatomii.

Ne twierdze, ze Scott to najlepsza marka na świecie, ale kupując podstawowy model marki premium wiadomo, ze nie dostaniemy wypasionego osprzetu, a zapłacimy z dużej mierze za naklejke na ramie.

Ale trzeba miec świadomość, ze ta naklejka sporo ze soba niesie. Mam uzasadnić?

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że dla młodej dziewczyny to nie znaczy, że musi się męczyć na parchu. Wszystko co zaproponowano to parchy poza Deca. Kup coś typu Dart Primal na średnim lub dużym kole i już. Propozycje dla niskiej osoby bez myk myka w dzisiejszych czasach ta jakiś niesmaczny żart.  

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Galvatron napisał:

Dzięki bardzo, ale córka z pewnych powodów nie kupuje w Decathlonie, więc rockrider’y odpadają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Galvatron napisał:

Dopasowanie kokpitu i dobranie rozmiaru blatu pod konkretnego użytkownika jest o wiele tańsze niż wymiana widelca. 

 

Jasne, że tak, ale mowa tu o gotowcu, przy ktorym nie trzeba grzebac,  aby przystosować go pod kobietę, bo o tym pomyślał już producent.

Oczywiscie, ze wszystko jest lepsze niz ten Judy w Scott, ale pytanie czy samej zainteresowanej to w ogóle potrzebne.

@zwierzak1 moim zdaniem najważniejsze, aby rower dobrze nam leżał. Pytanie, który z tych rowerów najbardziej przypasował Twojej córce pod wzgledem pozycji / właściwości jezdnych? Nie jechała na żadnym z nich? To zabierz ją do kilku sklepów, niech przynajmniej usiądzie, a najlepiej przejedzie sie przed na paru rowerach. Drogą eliminacji ograniczcie wybór do kilku modeli i jezeli nie będzie jednoznacznego faworyta, to wtedy wróć na forum z pytaniami o to kto co by wybrał. Bo tak to kazdy będzie Ci polecał to co ma lepszy osprzęt za daną cenę (a do tego wystarczy umieć czytać), lub to co sam posiada i nie majac porownania twierdzi, ze to na czym sam jeździ jest najlepsze.

@nossy podpuszczasz mnie, bo Ci sie nudzi, czy faktycznie nie wiesz za co płaci sie w produktach marek premium? I nie chodzi tu tylko o rowerowke.

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciek.B napisał:

To jest forum rowerowe, czy marketowe? ;)

Zerknij na to:

https://www.scott.pl/produkt/1296/8779/Rower-Contessa-Scale-930

Osprzętem nie powala, ale jeśli szukasz roweru dla kobiety to dobrze gdyby w pierwszej kolejności byl to rower damski ;)

Oba przywoływane przeze mnie modele były wskazywane przez sprzedawców jako rowery konkretnie dla niej, więc zakładałem, że też są damskie. Teraz sprawdziłem dokładniej i w sklepach internetowych Trek też wyskakuje gdy filtruję po rowerach damskich

dlaczego uważasz, że Scott będzie lepszy?

18 minut temu, Maciek.B napisał:

Jasne, że tak, ale mowa tu o gotowcu, przy ktorym nie trzeba grzebac,  aby przystosować go pod kobietę, bo o tym pomyślał już producent.

Oczywiscie, ze wszystko jest lepsze niz ten Judy w Scott, ale pytanie czy samej zainteresowanej to w ogóle potrzebne.

@zwierzak1 moim zdaniem najważniejsze, aby rower dobrze nam leżał. Pytanie, który z tych rowerów najbardziej przypasował Twojej córce pod wzgledem pozycji / właściwości jezdnych? Nie jechała na żadnym z nich? To zabierz ją do kilku sklepów, niech przynajmniej usiądzie, a najlepiej przejedzie sie przed na paru rowerach. Drogą eliminacji ograniczcie wybór do kilku modeli i jezeli nie będzie jednoznacznego faworyta, to wtedy wróć na forum z pytaniami o to kto co by wybrał. Bo tak to kazdy będzie Ci polecał to co ma lepszy osprzęt za daną cenę (a do tego wystarczy umieć czytać), lub to co sam posiada i nie majac porownania twierdzi, ze to na czym sam jeździ jest najlepsze.

@nossy podpuszczasz mnie, bo Ci sie nudzi, czy faktycznie nie wiesz za co płaci sie w produktach marek premium? I nie chodzi tu tylko o rowerowke.

No właśnie miedzy innymi przymierzając się dotarliśmy do przywoływanego na początku wyboru pomiędzy Trekiem i Cube. Scotta nie mierzyliśmy i dlatego pytam czemu uważasz, że lepszy.

A w międzyczasie poszukam gdzie będzie się mogła na nim przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek faktycznie jest damski, ale Cube już nie.

Nie uważam, że Scott będzie lepszy. Uważam, że może być najgorszy jeżeli córka stwierdzi, że to nie to.

Ale znam tę markę od podszewki i jeżeli córce spasuje, to z przymróżeniem oka na gorszy osprzęt lub wyższą cenę, na pewno można brać go pod uwagę.

Sam chciałem kupić full'a i crossówkę Scott'a, ale z racji mojej budowy ciała w wielu przypadkach rowerów tej marki wypadam pomiędzy rozmiarami i nic mi nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tyfon79 napisał:

To, że dla młodej dziewczyny to nie znaczy, że musi się męczyć na parchu. Wszystko co zaproponowano to parchy poza Deca. Kup coś typu Dart Primal na średnim lub dużym kole i już. Propozycje dla niskiej osoby bez myk myka w dzisiejszych czasach ta jakiś niesmaczny żart.  

O takim dart myślałeś?

https://www.goride.pl/rower-trail/dartmoor-primal-evo-29-2022?gclid=CjwKCAjwh4ObBhAzEiwAHzZYU89miilib7CDoizVJPYJcJKKh3_YLw6utuDC1vZm83fn5se2rOFnGRoCLwsQAvD_BwE

Ok. Rozumiem regulowaną sztycę i to będzie dla niej ciekawa nowość. Na minus na pewno 10 przeżytek vs. 12 w deore. Jak porównuje się pozostały osprzęt? 
Jestem laikiem, dlatego będę wdzięczny za pomoc.

7 minut temu, Maciek.B napisał:

Trek faktycznie jest damski, ale Cube już nie.

Nie uważam, że Scott będzie lepszy. Uważam, że może być najgorszy jeżeli córka stwierdzi, że to nie to.

Ale znam tę markę od podszewki i jeżeli córce spasuje, to z przymróżeniem oka na gorszy osprzęt lub wyższą cenę, na pewno można brać go pod uwagę.

Sam chciałem kupić full'a i crossówkę Scott'a, ale z racji mojej budowy ciała w wielu przypadkach rowerów tej marki wypadam pomiędzy rozmiarami i nic mi nie pasuje.

Ok. Dzięki. To tym bardziej szukam Scotta do przymiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2022 o 02:33, zwierzak1 napisał:

który będzie się lepiej sprawdzać przy dynamicznej jeździe na krętych ścieżkach jak i w codziennym użytkowaniu.

Możesz to rozwinąć? Dopytuję, bo padła propozycja Dartmoora, roweru, który ze względu na geometrię i napęd, raczej służy do katowania w ciężkim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, zwierzak1 napisał:

O takim dart myślałeś?

https://www.goride.pl/rower-trail/dartmoor-primal-evo-29-2022?gclid=CjwKCAjwh4ObBhAzEiwAHzZYU89miilib7CDoizVJPYJcJKKh3_YLw6utuDC1vZm83fn5se2rOFnGRoCLwsQAvD_BwE

Ok. Rozumiem regulowaną sztycę i to będzie dla niej ciekawa nowość. Na minus na pewno 10 przeżytek vs. 12 w deore. Jak porównuje się pozostały osprzęt? 
Jestem laikiem, dlatego będę wdzięczny za pomoc.

Ok. Dzięki. To tym bardziej szukam Scotta do przymiarki.

Mam wrażenie, że dokonałeś już wyboru więc po ptakach. Ale... osprzęt częściowo "niedomagający" to sprawa drugorzędna bo liczą się wrażenia z jazdy czy możliwości roweru. Na każdym singlu nawet typu flow trail to co zaproponowałem będzie kilka x lepsze od tego co chcesz kupić. Ewentualnie coś typu NS Eccentric. Wprawdzie jest kiepski Judy ale jest to co chcesz czyli Deore no i geo. Oczywiście jak córka tłucze sporo km poza lasami i tak dalej to, to co zaproponowałem jest już nieco gorsze. Tylko znowu to nie jest tak, że każdy full/HT o trailowej geo nadaje się tylko na jakiś trudny teren. Tak plotą teoretycy, których tutaj na tym forum masz sporo wiec radzę przymierzyć najpierw to co już masz na kupnie a potem coś z tego co ja proponuje. Masz tu sporo ludzi, którzy mają nawet enduro a na zdjęciach jakie dają pola, zwykłe leśne zmarszczki i tak dalej ale górnolotne "katowanie w superciężkotrudnymterenie" musi być;)  Jeśli nie to kupisz ot po prostu nieco nowocześniejszy rower HT i tyle. Też będzie ale to nie ma nic wspólnego z deklaracją użytkowania jaką poczyniłeś w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, chudzinki napisał:

Możesz to rozwinąć? Dopytuję, bo padła propozycja Dartmoora, roweru, który ze względu na geometrię i napęd, raczej służy do katowania w ciężkim terenie.

Codzienne użytkowanie to jazda po trójmiejskich lasach, Orłowskie i Redłowskiej klify czy Trójmiejski Park Krajobrazowy. Sporo górek, ale bez ekstremów. Druga strona medalu to ostrzejsza jazda na singlach w tymże TPK lub gdzieś w górach. Córka trenowała przez ponad rok w klubie mtb, miała rok przerwy i teraz wraca. Ma jakieś podstawy i chce więcej. A jak się w coś wkręca to nie odpuszcza, czyli np. sezon trwa cały rok przy każdej pogodzie. Chcę jej kupić rower, który w miarę możliwości założonego budżetu da jej i fun i trochę większe bezpieczeństwo (sztywne osie, dobre hamulce/opony,/amor itp). Mam nadzieję, że doprecyzowałem czego szukamy.

Edytowane przez zwierzak1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rower tego typu jak ten Dart, będzie trochę za toporny do takich zastosowań.

Poza tym już z przymrużeniem oka na napęd, czy hamulce, ale płynność pracy tego X-Fusion'a kojarzy mi sie tylko z...

Z niczym mi się nie kojarzy, bo mało co pracuje tak tępo, no chyba, ze córka ma zamiar zrobic mase 120 kg, to wtedy wszystko będzie się fajnie uginać.

A tak na poważnie, to nawet najtańszy RS bedzie lepszy niz ten X-Fusion, czy inne Suntour'y.

Ponizej masz film o dziewczynie, ktora jeździ w dosc wymagających warunkach, a najbardziej hardcore'owy rower jaki posiada to Epic, ktory jest śmieszną namiastką fulla, tylko czyms bardziej zbliżonym do tego Trek'a, Cube, czy Scott'a, więc jeżeli dla Twojej córki przedstawiony poniżej styl jazdy jest absolutnym szczytem mozliwosci, to nie potrzebuje roweru aż tak topornego jak Primal:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2022 o 00:23, Maciek.B napisał:

 

@nossy podpuszczasz mnie, bo Ci sie nudzi, czy faktycznie nie wiesz za co płaci sie w produktach marek premium? I nie chodzi tu tylko o rowerowke.

Wiem na pewno za co się przepłaca w przypadku marek premium jak bmw, mini, alfa😀 (choć nie wiem czy niektóre z nich to marki premium). Ale abstrahując od tego nie rozumiem, dlaczego wspominasz o markach premium w przypadku zwykłego scotta na alu ramie.  Zaciekawiło mnie Twoje stwierdzenie więc postanowiłem spytać.

Wracając do wątku to może coś ze stajni gianta (...niestety nie liva bo tam jakaś bieda w tym temacie). Znajoma ostatnio bardzo dobrze odnalazła się na xtc slr2- koła wiadomo z czasem do wymiany bo kloce jak w każdym sprzęcie z tej półki cenowej, amora nie ma co się bać. Oczywiście wspomniany wyżej scott wypada dobrze jeśli zapomnimy o decathlonowych sprzętach i odłożymy na bok relację cena/osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A tak na poważnie, to nawet najtańszy RS bedzie lepszy niz ten X-Fusion, czy inne Suntour'y.

Polemizowałbym, ale nie mam w tym temacie dużego doświadczenia.

@zwierzak1, to może coś w stylu Rockrider AM 100HT.

Cena/osprzęt - bezkonkurencyjny. Zostaje 1500 zł na wymianę amortyzatora i ewentualnie hamulców/opon. Nie namawiam, przedstawiam tylko fakty.

Tak wiem, macie jakiś uraz do tej marki, ale ja bym szukał czegoś podobnego. Może Canyon Grand Canyon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, nossy napisał:

Wiem na pewno za co się przepłaca w przypadku marek premium jak bmw, mini, alfa😀 (choć nie wiem czy niektóre z nich to marki premium)

Chyba zamiast Alfa miało być Audi. Sam mam Alfę i uważam, że do pozycjonowania się jako premium to jeszcze im brakuje :) Zastanawiam się za co się płaci w markach rowerowych określanych jako premium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było pytanie retoryczne, ale skoro tak Was to zaintrygowało to postaram się odpowiedzieć.

Po pierwsze, to nie pisałem o przepłacaniu, tylko o płaceniu za korzyści jakie niesie ze sobą zakup sprzętu marki premium.

Po drugie, to zwrot "marka premium" faktycznie bardziej kojarzy sie z przepłacaniem, więc może powinienem powiedzieć "renomowanej marki".

Tak wiec, kupując rower renomowanego producenta trzeba miec świadomość, ze to za co dopłacamy względem roweru np. z Decathlonu, to rzadko kiedy będą cechy fizyczne w postaci np. dobrego osprzętu, ale tu trzeba miec świadomość, ze dobry osprzęt to nie to samo co dobra jakość.

Wspomniany przeze mnie Scott Contessa moze nie będzie najlepszym przykladem, bo jednak jest to przeciętny "sztywniak", ale ok. spróbuję.

Oczywiscie najtańszy model z danej serii za pare tysiaków ma niewiele wspólnego z rowerami zawodników po kilkadziesiąt tysi, ale dzieki temu, ze producent inwestuje w rozwój topowych technologii używanych w sporcie zawodowym na najwyzszym poziomie, to po kilku latach te patenty spływają na całą kolekcję, dzięki czemu po czasie moze sie tym cieszyc rowniez przeciętny Kowalski w rowerze w przystępnym budżecie, dostając coś co nie jest eksperymentem tylko dopracowaną technologią.

Oczywiście ktoś zaraz powie, że sztywne osie, wewnetrzne prowadzenie pancerzy, czy taperowana sterowka to już prawie wszędzie są, ale jedni mieli to juz dawno temu, a inni dopiero to odkrywają (niestety z różnym skutkiem)

Przez takie właśnie odkrywanie utarło się, że suporty w systemie PressFit to badziewie, bo zawsze to trzeszczy.

Otóż w Scott'ach jakoś sie z tym nie spotkałem ;)

Ale za to w Specu (tu akurat marka premium / renomowana) mieli z tym na tyle duży problem, że wrócili do klasycznych suportów wkręcanych.

Wracajac do meritum, kolejną ważną kwestią jest obsługa gwarancyjna i serwisowa...

Na co dzień mam doczynienia, z markami Specialized i Scott. Bardzo chętnie tym handluję gdyż wiem, ze w razie problemów nie będę musiał świecić oczami przed klientem.

W skrócie: jezeli klient ma problem z rowerem, to renomowanego producenta poznać po tym, ze ten problem stara się rozwiązać na korzyść klienta, a nie doszukiwaćsie jego winy, aby tylko odrzucić reklamację.

O dziwo reklamacji w markach premium wcale nie jest mniej, ale szczerze mówiąc to nie pamietam aby w ostatnim czasie w którejś z tych marek reklamacja została odrzucona.

Ba, zdarzaja sie nawet takie sytuacje, że zgłaszamy reklamacje po upływie gwarancji i producenci wprawdzie rozpatrują je negatywnie, ale czasami dochodzi do zjawiska nazywanego gestem handlowym i wszyscy są zadowoleni :)

Kolejna sprawa to miejsce w jakim kupujesz rower i w jaki sposób jest on przygotowany do jazdy.

Oczywiscie tu mogą zdarzyć się odstępstwa, bo nie zawsze pięknie wyglądający bydynek i wygadany sprzedawca, beda oznaczać, ze lepiej trafić nie mogłeś, ale to że w sklepie widzisz Spec'a, Scott'a, czy Trek'a nie wynika tylko z tego, że właściciel nagle postanowił handlować daną marką bo ma troche wolnego miejsca i luznej gotówki na zakup kilkuset rowerów.

W rowerowych markach premium, szanującym się producentom dosc mocno zależy, aby klient końcowy został obsłużony w jak najlepszy możliwy sposób, dlatego np. Spec'a, czy Scott'a nie za bardzo da się kupić wysyłkowo.

Kolejną zaletą (w dużej mierze dla mnie ;) jest to, że abym nie był gołosłowny, kilka razy w roku, możemy pojechać na ciekawe szkolenia, prezentacje, ale przede wszystkim testy nowych kolekcji, abym mógł potencjalnemu klientowi powiedzieć jak genialnym patentem jest np. twinloc na podstawie przejażdżki w Alpach, a nie opisu w katalogu 😛

Wszystkie wyżej wymienione przykłady nie mają racji bytu w wielu markach, nie wspominając juz o Decathlonie.

Oczywiscie argumentów uzasadniających sens dopłaty za naklejkę na ramie znajdzie się jeszcze więcej i może bardziej namacalnych, ale o tym warto by było założyć osobny wątek, ktory powinien być podklejony na szczycie strony głównej.

Niestety z pewnych wzgledow tak sie nie stanie ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do motoryzacji, to faktycznie źle powiedziałem używając określenia "premium", bo mnie zniewoliła marka, o której powiedziałbym raczej renomowana, a na pewno niszowa może i z jajami, głównie za sprawą osiągnięć w motor sporcie lat 90 i przede wszystkim z racji technologii, którą konsekwentnie rozwijają i stosują w prawie wszystkich swoich modelach.

I nie chodzi mi tu bzdury w stylu kolorowych wyświetlaczy wszędzie gdzie się da i elektrycznie otwieranych klap bagażnika, tylko o wrażenia z jazdy i pewność prowadzenia z racji napedu przekazywanego na te kola, ktore powinny być napędzane, czyli wszystkie 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...