Skocz do zawartości

[taśma] Kapton vs reszta świata


cervandes

Rekomendowane odpowiedzi

Aloha.

 

Po paru operacjach zdejmowania i zakładania opon tubeless na obręcze, fabryczna taśma DT Swiss zaczyna mi w paru miejscach odłazić. Pora dokonać wymiany, ale tak się składa, że posiadam parę rolek taśmy kaptonowej. Wybitnie cienka, lekka i nieprzebijalna, z bardzo mocnym klejem. Czy próbował ktoś montażu kół z tym produktem?

 

Pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wczoraj zrywałem taśmę z uszkodzonej obręczy i tam gdzie starł się nadruk wyglądała dokładnie tak samo. ;) Identyczna sytuacja była z taśmą Syncros na fabrycznych kołach Scotta.
Natomiast wydaje mi się, że ta kaptonowa przeznaczona do elektroniki może mimo wszystko być zbyt cienka, a co za tym idzie - mieć za niską wytrzymałość. Typowo rowerowe taśmy tubeless są mimo wszystko dość grube i nieco sztywne.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaptonowa -może sie myle jest bardzo podobna do taśmy Effetto Mariposa, jej używałem tej zielonej i ciśnienie trzymała, trzeba było ją mocno naciągać przy przyklejaniu. Twarda nie miałem z nią problemów. Ale po 4 latach na obręczy odkleiła się właściwie sama(albo przez mleko) klej przestał trzymać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wspomniana wyżej taśma Syncros jest na obręczach od nowości, czyli 4 lata. Taśma DT była naklejona 1,5 roku, gdyby nie uszkodzenie obręczy nie musiałbym jej zrywać, bo nic się z nią nie działo.

A, zapomniałem. W szosie fabryczna taśma Gianta również trzyma się już dwa lata. 

Wszystkie używane i z mlekiem, i z dętkami jeśli jest/była taka potrzeba.

Także może zamiast wynalazków - użyj dedykowanej taśmy i nie pisz głupot, że to coś nadzwyczajnego. ;)

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, TheJW napisał:

Także może zamiast wynalazków - użyj dedykowanej taśmy i nie pisz głupot, że to coś nadzwyczajnego. ;)

A może po prostu bardzo często rotuję oponami i w związku z tym rośnie szansa na sklejenie się rantu z taśmą?:P "Dedykowane taśmy" to rebrandingi taśm dostępnych komercyjnie i produkowanych przez producentów taśm (Tesa itp.), nie ma opcji żeby producent mleka bawił się w produkcję swojej własnej taśmy. Co najwyżej zmienia się nadrukowaną nazwę firmy i kolor. No i cena która jest od dwóch do trzech razy wyższa...:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, BikerLight napisał:

możesz dać namiary do tej taśmy? Cztery lata na jednej taśmie to powinien być niekwestionowany rekord świata:o W moich rowerach wymieniam taśmę (głównie używam naprawczej) średnio raz na pół roku, jest to moim zdaniem najsłabszy element tubeless

W moich rowerach taśmę zmieniam tylko jak zmieniam obręcz/szprychy/nyple taśma sama sie nie  odkleja, nie szarpie. Jak zdejmuje oponę bardzo uważam żeby nie uszkodzić taśmy łyżką. W jednym rowerze taśma stan;s jeździ już 5lat i trzyma się bardzo dobrze.  Taśme  Effetto Mariposa zieloną co odkleiła się po 4 latach uważam za słaby wynik. Klej na niej jakby przestał łapać.   Aktualnie używam Taśmy Gorilla i na razie -2lata  0 problemów, raz zmieniałem obręcz i musiałem odkleić to trzymała dość mocno, ale przy odrywaniu szarpała się.  

 

Cytat

A takie pytanko jeszcze. Taśma ma zaklejać tylko rowek, czy powinna wychodzić na ranty, żeby stopka opony uszczelniała się nie o aluminium a o taśmę? Bo zastanawiać się zacznę wkrótce jaką szerokością kleić obręcz 22,5mm szerokości wewnętrznej...

Najlepiej jakby zakrywała całą szerokość wewnętrzną obręczy, nie zdarzyło mi sie żeby opona nie chciała sie ułożyć/uszczelnić przerz grubszą warstwę taśmy na rancie. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość osób rozpoczynających przygodę z Tubeless bardzo skupia się marce i rodzaju taśmy. Z mojego doświadczenia wynika, że taśma nie jest najważniejsza. Kluczowe jest przygotowanie obręczy. Ten sezon przejeździłem na taśmach kupionych za grosze  w sklepie tasmy.pl w jednym kole ze względu na różną szerokość obręczy jest jakaś izolacyjna a w drugim bardziej sztywna maskująca. 
Przyznaje nie ma doświadczenia z szosą gdzie ładuje się kilka atmosfer. W MTB co by to nie było to będzie się trzymać pod warunkiem że jest przyklejone na równą odtłuszczoną powierzchnie.

Jak boisz się że  taśma kapitanowa będzie za cienka to daj dwie warstwy😀

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Taśmę należy dobierać do koła - rodzaju mtb, szosowe a także do kształtu obręczy. Do obręczy płaskich i niskich ciśnień / 3 bar może być miększa, łatwa w aplikacji. Do szosowych mocna odporna na rozciąganie, by ciśnienie nie wywaliło dziur w otworach na nyple. 

Dużo tez zależy od opony. Jak masz sztywną oponę którą ciężko się zakłada polecę mocniejszą taśmę. My używamy 2. Mamy e-13 ona jest miękka, elastyczna fajna w aplikacji jednak przy opornych oponach trzeba uważać by jej nie uszkodzić. Mamy też muck-off sztywniejsza, upierdliwa w zakładaniu, ale odporna. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...