Skocz do zawartości

[Napęd] Luźna korba. Co do wymiany?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem z korbą w rowerze (niestety leciwy, 15-letni noname rower i osprzęt), otóż podczas naciskania na pedały, korba wraz z nimi buja się raz w lewo raz w prawo. To z kolei powoduje, że łańcuch od razu spada. Ogólnie suport jak i korba są w takim stanie, że nie dziwi mnie to wcale, natomiast zastanawiam się jak to teraz naprawić. 

Po 1. Czy dobrze myślę, że wystarczy wymiana suportu (bo nie dobiorę korby z takim samym mocowaniem) wraz z korbą? Czy konieczna będzie wymiana pozostałych elementów napędu (np. łańcuch, linki, przerzutki)?

Po 2. Czy jakikolwiek suport nada się do mojej ramy, bo jest to standard, czy raczej będę musiał wyjąć mój stary suport i dobrać podobny?

I trzecia sprawa, gdyby ktoś mógł polecić jakieś fajne części zamienne do 600zł (korba+suport+pedały)?

 

Z góry uprzedzam, że jestem laikiem jeśli chodzi o naprawę roweru, więc być może moje rozumowanie jest całkowicie błędne. Jeśli chodzi o samą wymianę to zapewne zlecę to serwisowi, tylko chcę wiedzieć co wcześniej dokupić żeby uniknąć ich marży. 

Dzięki 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko cokolwiek doradzać jeśli nie wiemy o jakim rowerze mówimy.

Cytat

otóż podczas naciskania na pedały, korba wraz z nimi buja się raz w lewo raz w prawo

Samo lewe ramię czy obydwa? Zresztą wystarczy złapać ręką za korbę, trochę poruszać i sprawdzisz czy masz luz na suporcie (bo prawdopodobnie ci się po prostu łożyska rozpadły)

Cytat

Po 1. Czy dobrze myślę, że wystarczy wymiana suportu (bo nie dobiorę korby z takim samym mocowaniem) wraz z korbą? Czy konieczna będzie wymiana pozostałych elementów napędu (np. łańcuch, linki, przerzutki)?

Jeśli masz luzy na korbie to nic poza korbą i suportem nie może za to odpowiadać. A co do reszty to też może być do wymiany ale nie jest to istotą problemu z jakim przyszedłeś

Cytat