Skocz do zawartości

[Gravel] Jak rozpoznać gravela


artur_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

krótko: jak rozpoznać w sklepie prawdziwego gravela od szosy z grubszą oponą i podniesioną kierownicą?

Na co zwrócić uwagę czy zakupie? Ale tak dla laika:)

Czy w markowych salonach można się spotkać z takimi praktykami (tj. sprzedażą szosy a la gravel)?

Chciałbym skorzystać z promocji jesienno-zimowych, przesiadając się z mtb i mając doświadczenie tylko z tego typu rowerem

Proszę o pomoc.

ps. jeśli już temat istnieje to przepraszam. Szukałem ale nie mogłem znaleźć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się patrząc na rower, czy gość z brodą, we flanelowej koszuli dobrze na nim wygląda,

Alternatywnie zawsze możesz użyć głowy i rąk, aby na stronach producentów przeczytać, jaki model jak klasyfikują i co tam jest innego w szosie a gravelu.

I chociażby tak bazowo przygotowanym iść do sklepów z konkretnymi markami. 

  • +1 pomógł 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2022 o 15:42, artur_ napisał:

Witam,

krótko: jak rozpoznać w sklepie prawdziwego gravela od szosy z grubszą oponą i podniesioną kierownicą?

Na co zwrócić uwagę czy zakupie? Ale tak dla laika:)

Czy w markowych salonach można się spotkać z takimi praktykami (tj. sprzedażą szosy a la gravel)?

Chciałbym skorzystać z promocji jesienno-zimowych, przesiadając się z mtb i mając doświadczenie tylko z tego typu rowerem

Jak ktoś w sklepie wsadzi do szosy szerszą oponę to od razu będzie widać, że nic więcej się tam nie zmieści. Gravel z taką samą fabryczną oponą z reguły ma jeszcze zapas na coś szerszego. Ale taką podstawową różnicą będzie na pewno kierownica z flarą (szersza na dole chwytów) i obecność większej ilości otworów montażowych na ramie no i właśnie ten widelec. 

Jeżeli chodzi o geometrię ramy, pozycję na rowerze, rodzaj napędu to wśród graveli jest taki rozrzut, że można spotkać wszystko, więc dokonując wyboru musisz wiedzieć czego potrzebujesz, a nie tylko sugerować się tym, że w katalogu dany model widnieje jako gravel.

Co do promocji, to wydaje mi się, że takie najłatwiej trafić wśród tych droższych marek, które ze względu na katalogowe ceny nie sprzedają się tak szybko jak np. Romety, czy Krossy. I zawsze coś tam stoi na sklepie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2022 o 15:42, artur_ napisał:

krótko: jak rozpoznać w sklepie prawdziwego gravela od szosy z grubszą oponą i podniesioną kierownicą?

Szutrówka to kategoria jeszcze na tyle świeża, że jej ostateczna forma jeszcze na dobrą sprawę się nie wykrystalizowała. Dlatego producenci wrzucają co mogą pod tą kategorię, i jadą na tym, że jest modna.

Generalny kierunek jest taki, ze szutrówka posiada miejsce na oponę 1.75-2 cale oraz posiada baranka i relatywnie zrelaksowaną geometrię - np mostek 80mm, zamiast 120mm, kierownica jest szersza o często rozkraczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...