Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rockshox 35 Gold DebonAIR - problem z kompresją


grzeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy posiada ktos ten amortyzator i moglby mi podpowiedziec w jaki sposob dziala prawe pokrętło górne (compression)? Odebrałem w zeszłym tygodniu nowy rower z tym właśnie amortyzatorem i pomimo wyraźnie odczuwalnego skoku podczas przekręcania pokrętłem (5 stopniowa skala) nie ma żadnej rożnicy w pracy amortyzatora od stopnia 1 - 3 oraz 4 -5 gdzie w ustawieniach 1 - 3 jest amortyzator jest miekki, nurkuje, a w ustawieniu  4 - 5 jest sztywny i maksymalne ugięcie to 2 cm. Rozumiem, że to blokada ale w takim razie po co jest aż 5 róznych "trybów"? 

Proszę o pomoc bo nie wiem czy to sie kwalifikuje na reklamację czy tak po prostu ten amortyzator dziala. Szukałem info  w sieci ale niczego nie znalazłem. 

2022-09-29_23-56-00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to Motion Control, to miałem to samo w RS Recon Silver.

Dwa ostatnie to praktycznie blokada, a trzy pierwsze jakaś tam mała różnica. Ja jeździłem na bardzo niskim ciśnieniu, rzędu 55 PSI, więc na sucho było czuć minimalną zmianę pracy.

Dla mnie ta regulacja jest bez sensu, a przynajmniej z tym tłumikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tłumik kompresji (również odbicia) w 35 jest celowo upośledzony wzgledem tego co jest w revelation. Poza tym, że jest mniej pozycji pokrętasa to właśnie tak działa jak autor pisze - brak różnicy między full-open i half. Jak będę robił serwis posiadanego spróbuję na oleju nieco większej lepkości.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ChuChu napisał:

Jeżeli to Motion Control, to miałem to samo w RS Recon Silver.

Dwa ostatnie to praktycznie blokada, a trzy pierwsze jakaś tam mała różnica. Ja jeździłem na bardzo niskim ciśnieniu, rzędu 55 PSI, więc na sucho było czuć minimalną zmianę pracy.

Dla mnie ta regulacja jest bez sensu, a przynajmniej z tym tłumikiem.

Czy kiedy dobije więcej ciśnienia to możliwe, żę róznica będzie odczuwalna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sznib napisał:

Z sensem, z sensem. Jako blokada sprawdza się bardzo dobrze :).

Jako blokada tak, ale już sama idea regulacji kompresji jest dla mnie średnio zrozumiała. Ustawia się SAG i odpowiednie ciśnienie, żeby jednym pokrętłem wszystko... zepsuć.

Widelec staje się po prostu tępy. Oczywiście tak jak wspomniałem, piszę o tym konkretnym modelu. Nie wiem jak to działa w innych, ale opinie słyszałem podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Właściwie to czego autor oczekuje od regulacji kompresji? Bo jej zadaniem nie jest utwardzanie widelca tylko "przymulenie".

Chodzi o to, ze w wg mnie te ustawienia nie maja znaczenia bo sa niezauwazalne. Pytanie czy tak rzeczywiscie jest w tym modelu czy jest to juz jakas wada i nalezy reklamowac. 
Przypomne, ze sprzet jest nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, Dokumosa napisał:

tak też ma mój 35 gold a2.

I mój Lyrik też. Ogólnie tak działa tłumik Motion Control. Ilość oleju w tłumiku prawidłowa, własnoręcznie serwisowałem w lipcu.

Ed/ Ja co prawda jeżdżę tylko na dwóch ustawieniach, tzn. 2 klik na miękkie do jazdy i full zamknięty na podjazd, ale teraz specjalnie poszedłem sprawdzić i tak na 4 kliki od najtwardszego różnica jest wyczuwalna. 2 pierwsze pozycje to praktycznie blokada, dwa kolejne kliki spore zmulenie. Dalsze kolejne już podobnie miękkie.

Ed2. U mnie jest 10 klików regulacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 35 tłumik jest max potaniony i nie można wsadzić od innego RS z goleniami 35mm bo inny skok gwintu dziady w 35 wymyśliły oraz jest kilka dziesiątek mm mniejszej średnicy goleń górna wewnątrz. MC w moim Revelu oraz Yari działa tak jak i w posiadanych 3 Rebach tak, że każdy klik daje wyczuwalny wzrost tłumienia aż do pełnej blokady. Tylko w żadnym nie lałem oleju zgodnie z manualem tylko na "suwmiarkę". Podejrzewam, że w 35 oleju jest albo za mało fabrycznie albo za małej lepkości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to jest po prostu dolewać po trochę tak by skręcony miał blokadę na beton a w pozycji otwartej wykorzystywał pełny skok.

PS. Jak serwisujecie swoje widelce z motion control i nie widzicie żadnej różnicy pomiędzy skrajnymi ustawieniami to dolewacie zdecydowanie za mało oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...