Skocz do zawartości

[4500zl] Gravel na start


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałbym spróbować dłuższych tras na rowerze, zaczynając w przyszłym sezonie. Rozglądam się za pierwszym poważniejszym rowerem i doszedłem do wniosku, że najbardziej w moje wymagania wpisuje się Gravel, ponieważ głównie byłaby to szosa, miasto plus czasami szuter.

Zastanawiałem się nad propozycjami Krossa Esker 1.0 oraz Esker 2.0, a także Rometem. Budżet do 4500 zł, najlepiej z opcją rat. Możecie mi polecić, co byłoby odpowiednie i kiedy najbardziej opłaca się kupić?

O mnie: 80kg, 184. W tym roku jeżdżę na starym rowerze do pracy i po Warszawie +-600/700km rocznie, po zakupie oczywiście planuje sporo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ ale w jaki sposób niby przepłaca za "prawdziwego gravela"?
Szosy czy gravele na analogicznym osprzęcie przecież kosztują mniej więcej tyle samo. Jak ktoś zamierza jeździć po płaskim, to może sobie kupić oczywiście szosę na szczękach i wyjdzie wówczas taniej, ale  jak na tarczach, to co za różnica? Ile znajdziesz szos na hydraulicznej 105-tce w cenie np. rometa aspre 2?

Co do samego "problemu" autora, to ja bym albo dołożył do aspre 2 (jak znajdzie się gdzieś dostępny), albo kupił jakiegoś fitnesa (węższe opony w standardzie, hydraulika, raczej też niższa waga, imo lepsza prosta kiera do miasta).

Kiedy kupować? Teraz. Są promocje, a jak gdzieś nie ma, to można spróbować negocjować. Rowery z nowych serii będą zauważalnie droższe.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Jeśli chodzi o rower to zależy mi jednak na baranku, stąd też pytanie jeśli to miałaby być szosa to jakie modele oferują szersze opony typu 28-35mm tak, aby jazda byłą dosyć komfortowa. Jechałem na oponie 23mm typowo szosowej i wydała mi się za wąska.

W kwestii ceny 4500zł to totalny maks. Chciałbym najpierw przejechać sezon dwa i zweryfikować czy kupno droższego roweru ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak maks i masz głównie jeździć po asfalcie, to bierz w/w tribana, choć mam wrażenie że wymóg baranka jest podyktowany głównie chęcią podążania za modą niż rzeczywistą potrzebą. 

Trasy po 150-200 km (i więcej) z bagażem można robić i na rowerze z prostą kierownicą, a 3*200 to Twój całoroczny przebieg na chwilę obecną.

Edytowane przez hulk14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na baranku, ponieważ testowałem ten układ i jazda była wygodniejsza zwłaszcza przy dłuższych trasach. Dodatkowo aspekt wizualny także ma znaczenie, więc jes to warunek konieczny. Na ten moment mam tylko tyle km, ponieważ jeżdżę na bardzo starym rowerze lub na verturilo po Warszawie, także wiadomo, że po zmianie roweru będzie tych kilometrów więcej.

Nie rozumiem też trochę stwierdzenia, że najpierw powinienem zrobić research na potem ustalać budżet. Na ten moment tyle jestem w stanie wydać na pierwszy rower. Zależy mi, by podczas pierwszego sezonu ocenić, jakie są dokładnie moje preferencje oraz ile będę w stanie przejechać i wtedy ewentualnie poszukać czegoś droższego. Dlatego nie chce wydawać więcej niż określiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem oferty na OLX z Warszawy i chciałbym poprosić o opinie:

https://www.olx.pl/d/oferta/triban-grvl-120-gravel-na-gwarancji-jak-nowy-okazja-CID767-IDPWYDA.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7

https://www.olx.pl/d/oferta/romet-boreas-1-m-54-CID767-IDR48HE.html

Ewentualnie interesują mnie nowe Krossy bądź coś z Rometa. Może być też ewentualnie szosa z oponami 30mm plus jeśli takie są. Jest ktoś w stanie coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nowy w sklepie kosztuje 3 stówy więcej. I to z zestawem lampek i dzwonkiem!

Cytat

Powiedzmy, że "może być". Szału nie robi ale zły też nie jest.

 

Poza tym rowery mają rozmiary i trzeba szukać odpowiednich dla swoich parametrów.

Cytat

Może być też ewentualnie szosa z oponami 30mm plus jeśli takie są. Jest ktoś w stanie coś polecić?

Nawet w decathlonie masz mieszczące się w budżecie https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc500-sora-prowheel/_/R-p-344718?mc=8789435&c=Szary

ewentualnie używki wyższego modelu (ja bym szedł w tę stronę) https://www.olx.pl/d/sport-hobby/rowery/q-rc520/

A poza decathlonem sporo tego, cube attain, trek domane, goant contend, specialized roubaix, na pewno jakieś fuji się znajdzie, do tego masa sprzętów mniej popularnych marek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę więcej na temat rowerów i zastanawiam się także nad szosą endurance. Mianowicie znalazłem coś mieszczącego się w budżecie. Mogę prosić o opinie:

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-trek-domane-al-2-disc-2022?gclid=Cj0KCQjwnP-ZBhDiARIsAH3FSRcc5ZI6eWDFhfCDoZEanQK7GjzAjVt5Jvw4OkFrA6cDz7sFd4nPjn4aAm51EALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co? Mam "ominąć kwestię ceny" i napisać, że ten rower jest badziewny zamiast drogi i badziewny?

Żebyś zrozumiał. Istnieje 6 grup szosowych shimano (pomijając elektroniczne), w kolejności od najgorszych: Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace

W tym treku masz nagorszego/najtańszego clarisa, do tego korbę na kwadrat (spoza tej grupy) co jest lekkim absurdem ale sobie producent kilka dolców zaoszczędził. Tak naprawdę jedynym technicznym plusem tego roweru są sztywne osie. Płacisz za napis na ramie i tyle

Dla porównania triban 520, o którym ci juz napisałem 2 tygodnie temu jest droższy tylko o 5 stów a ma grupę 105 (czyli 2x11 zamiast 2x8), korbę HT2 i hybrydowe hamulce. Jedyny minus względem treka to brak sztywnych osi. Ba, triban 500 jest tańszy od treka o 6 stów a i tak ma wyższą grupę napędu + korbę ht2

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, MichauJ napisał:

Mihau_ z pewnością masz racje. Ale omijając kwestie ceny jest okey? 

Mihau lekko przejaskrawia. Trek nie jest demonem w relacjach cena jakość, ale domane jako wygodny rower endurance z ramą ktora ma wiele fajnych rozwiazań. 

Jak akurat ten rower wpadł ci w oko, pokusił bym sie o dopłacenie do sory, to kilka stówek więcej ale już przyjemna grupa dla poczatkujących. Obecnie niestety mamy tak że 4,5 to podstawowe rowery z barankiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie wszyscy jeździliby na rowerach z decathlonu choćby dlatego, że nie w każdym segmencie rynku ma on swoje produkty. Można mieć swoje subiektywne opinie jednak faktem jest, że w przypadku entry level rowerów szosowych endurance z możliwością wsadzenia szerszej opony decathlon jest po prostu nie do pobicia. 

Czy zawsze warto szukać jak najlepszego stosunku cena/osprzęt? Oczywiście, że nie. Mówimy jednak o przypadku kiedy na rower jest do wydania ~4500 plnów. Czy to jest budżet wystarczający na wybrzydzanie w dzisiejszych czasach? Raczej nie. 

Łatwo napisać "dorzuć parę stówek do sory" ale w przypadku domane dochodzimy do modelu kosztującego katalogowo 5500. Rc500 na sorze to 3700. Obydwa z tym samym osprzętem (może w treku od napisu na ramie działa lepiej?), podobną geometrią i podobną tolerancją co do szerokości opony. Jedyna techniczna różnica w sztywnych osiach, czy warta 1800 zł? Niech sobie każdy sam odpowie. 

Warto tylko zdać sobie sprawę, że trek na sorze jest prawie 50% droższy a za tą różnicą nie idzie żadna realna wartość dodana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za fajne rady. Bardzo mi pomogliście.

Ogólnie jeśli chodzi o treka to potwierdziłem, że model, który mnie interesuje nie będzie dostępny w moim rozmiarze. Ewentualnie mogę zamówić nowszy z tego roku, ale on znacząco przekracza budżet. 

Odnalazłem na OLX model RC520, aczkolwiek nie wiem czy rozmiar M będzie na mnie dobry. Jest ktoś w stanie powiedzieć czy na 184 będzie za mały?

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-triban-rc520-CID767-IDQZ5SN.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...