Skocz do zawartości

[klamkomanetki] Czy klamkomanetki 11-rzędowe da się zgrać/wyregulować z szosowymi/szutrowymi przerzutkami 10-biegowymi?


adonim85

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak odradzam ci ta manetkę, miałem sporo przypadków ze nie dało się ustawić przerzutki. Nic nie działało, nowe linki pancerze, poprawienie toru linek.

A czemu aż takie problemy? skoro manetka jak manetka w sumie?. Ale oólnie mówisz o sytuacji: ta 11-biegowa manetka RS700 plus przerzutka 10-rzędowa typu GRX lub inna, czy o sytuacji: ta 11-biegowa manetka RS700 + jakaś zgodna z nią 11-biegowa przerzutka?

Pytanie ogólnie dotyczyło tego czy ta 11-biegowa manetka RS700 "obsłuży" mojego tylnego 10-biegowego GRX-a 400 (po odpowiednim zblokowaniu na przerzutce ofkors).

 

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem. Bo mam okazję kupić na OLX te manetki (RS700) za 250 złotych. I myślę czy je brać. Zamiast baranka (tu mam możliwość kupić klamki GRX 400 za 800 złotychj, więc to juz odczuwalnie drożej a i dalej zostajemy wtedy na napędzie 10').

Pozostać dalej na tym flatbarze co mam teraz (szczerze? w mieście to dużo lepsze/praktyczniejsze rozwiązanie od baranka), tyle, że tylko zmienić manetki i kasetę na 11-biegowe. I tanim kosztem (około 350-370 złotych finalnie minus kasa ze sprzedaży obecnych manetek Tiagra 4700, więc finalnie to pewnie coś koło 200 złotych końcowo było by) wejść w taki napęd.

A o baranku pomyślę ponownie bliżej połowy następnego roku (Kwiecień-Maj 2023). Ale 11-biegowym a nie 10-biegowym.

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne tak.

Wiem, wiem, zaraz będę 'jechany' za gemoetrię, itp. Że rama typowo szosowa, itp. Że natywnie dostosowana do baranka a nie do flatbar'a (choć na rynku są obecne modele szosowe, które mają prostą kierownicę a ramę taką samą jak w wersji na baranek). Znam to, czytałem o tym, ale to mniejsza o to.

Jeżdzę tak już od ponad pół roku i jest ok. Dopasowałem sobie odpowiednią kierownicę (tj. o odpowiednim zagięciu), do tego dopasowałem odpowiednio krótki mostek. I jest finalnie dobrze dla mnie.

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, adonim85 napisał:

Wiem, wiem, zaraz będę 'jechany' za gemoetrię, itp. Że rama typowo szosowa, itp. Że natywnie dostosowana do baranka a nie do flatbar'a 

Wiesz... ja się tak po prostu staram zrozumieć jaki przyświeca Ci cel - Przejściowe, docelowe rozwiązanie, jakiś eksperyment - tylko tyle.

17 godzin temu, adonim85 napisał:

(choć na rynku są obecne modele szosowe, które mają prostą kierownicę a ramę taką samą jak w wersji na baranek)

no są, jest też ruska armia - to że coś istnieje nie oznacza że jest dobre albo fajne. ;)

A tak jak czytam to nie wiem co chcesz osiągnąć przez tę zmianę (której nawet nie definiujesz) - serio. zmiana dla 11 przy kasecie 11-36 rozumiem - będziesz miał gęściej ale z drugiej strony piszesz że może być 11-40/42 czyli gęściej mieć nie będziesz... jak popatrzyć na to odwracając to można złożyć że brakuje Ci miękkiego bo np. jeździsz piaszczyste podjazdy i 36/36 Ci nie wystarcza stąd 40/42... no ale Ty nie widzisz problemu żeby to było 11-36. Założyłeś do odpowiadającej Twojemu wzrostowi szosowej ramy 56 płaską kierownicę (skróciłeś) piszesz że rekompensujesz to krótkim mostkiem(sic!) ... ok... piszesz że Ci to pasuje ale też rozważasz że możesz dać baranka... - tak trochę nie ogarniam czego potrzebujesz od roweru ;) 

Ja Ci niczego nie wytykam ;) tylko weź proszę napisz co Ci przeszkadza w rowerze a co chcesz poprawić bo to bardzo chaotyczny wątek bez tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.

1. Miałem dylemat. Czy zostać na flatbar, czy przejść na baranka (mogę mieć klamki GRX 400 za 800 złotych). Jak na baranka, to czy zostać na 2x10 czy wejść w układ 2x11 (a więc wtedy kupno klamek GRX 400 odpada co dało by wzrost kosztów w związku z tym z racji kupna klamek 11').

I czy w ogóle dla mnie jest sens ładowania się w baranka, jak ja jeżdzę w 85-90% tylko po mieście (tj. dojazdy do pracy, jazda po mieście, jazda po drogach rowerowych a od biedy po lekkich ścieżkach szutrowych w mieście/na jego obrzeżach).

Wracając do dylematu. Jak zostać dalej na flatbar? to czy zostać na 2x10? czy iść w 2x11? Koszt zmiany manetek na model RS700 to byłoby 270 złotych (+ koszt kasety, minus część kasy odzyskana ze sprzedaży obecnych manetek Tiagry).

2. Zaś potwierdzono tu, że przerzutka GRX 400 obsługuje bez problemu 11-biegowe manetki/klamkomanetki, więc choć ten jeden 'problem' odszedł w niepamięć. Na 99% przejdę na 2x11, czyli kupię też nową kasetę. Ale to raz.

3. Kwestią kolejną jest tylko jej finalne stopniowanie. Nie powiem, ale podświadomie uparłem się już na kupno kasety 11' 11-40T. A może to bezsens i trzeba pozostać na 11-36T, tyle, że w 11 rzędach...  o ile takie kasety sa na rynku?

Edytowane przez adonim85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...