Skocz do zawartości

[do 6000 zł] Trailowy HT


Rekomendowane odpowiedzi

Czy w cenie do 6k znajdę coś lepszego niż https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-7/2617.html?dwvar_2617_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY&dwvar_2617_pv_rahmengroesse=M ?

Planuje trochę zjechać z asfaltu w bardziej wymagający teren i chce sprawić sobie sztywnego ścieżkowca i nie wiem czy szukać dalej czy brać Canyona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon z pierwszego postu w tej samej cenie ma RS Judy Silver na goleniach 32, napęd nawet gorszy bo manetka SX zamiast NX w Cannondale. Podrzuciłem ten sprzęt, bo jest mocno przeceniony ze względu na brak gwarancji (wada). W cenie marki internetowej można mieć inny fajny sprzęt.

Chyba że liczą się zasady i nie kupujemy korporowerków 😁  Gdyby patrzeć na opłacalność to najlepiej siedzieć teraz w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@epon

Bo masz rozpiętość napędu jak w 11s. Największą zaletą napędów 12s jest koronka 10T.

@c1ach Judy ma golenie 30mm, w dodatku z podłej stali i m.in. z tego powodu pisałem, że nie jest to żaden ścieżkowiec. Zapomnij o nim, nie porównuj do niego bo sensu żadnego to nie ma. Odnośnie napędów SX/NX napisano już wiele. Nie ma sensu powtarzać. Napiszę więc o 35 gold bo o tym nadal mało. Ten widelec to jest taka zemsta konstruktora czy może lepiej złośliwość konstruktora. Otóż owszem, ma golenie 35mm, aluminiowe, anodowane ale nie cieniowane. Z tego względu mają średnicę wewnętrzną inną niż wszystkie pozostałe RockShox na goleniach 35mm. Tu pojawia się pierwszy problem - nie można zamontować normalnego tłumika powrotu z np. z Revelationa bo średnica tłoka jest unikalna i jedyna w swoim rodzaju dla 35 gold. A przydałoby się zmienić bo ten działa delikatnie rzecz ujmując średnio ze względu na zakres.  Nie można też wymienić nic w obszarze sprężyny powietrznej bo poza inną średnicą wewnętrzną goleni zastosowano też idiotyczny mechanizm wyrównywania ciśnienia pomiędzy komorami - analogiczny do tego jak w Judy czy Reconach. Mało tego - nawet tokeny do redukcji objętości komory pozytywnej nie pasują od innych widelców RS z goleniami 35 i można zamontować max 2 (nie 5 jak w innych). Idąc dalej - zmieniono nawet skok gwintów w tych goleniach i nie można pokombinować z wpasowaniem normalnego tłumika kompresji - tu fabrycznie jest niby MC ale też go mocno zepsuto względem MC z Revela czy Yari. Jakby tego było mało to wszystkie pokrętasy, włącznie z korkiem zaworu są z plastiku. No i całość waży "jedyne" 2.3kg (przy 1,9kg dla prostgo i taniego Revela). To wszystko i tak pikuś przy ślizgach, które stosowano w rocznikach modelowych sprzed 2022. Otóż były o połowę niższe niż przewidziane na nie gniazda w goleniach dolnych i wklejone na jakiś lichy klej epoksydowy przez co prawie zawsze się przesuwały w tych goleniach, czasami powodując przycięcia w pracy amortyzatora (golenie się klinowały gdy jakiś ślizg za bardzo przesunął się dół). Jedyne co pasuje do gold 35 z innych RSów to uszczelki kurzowe z gąbkami ;)

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...