Skocz do zawartości

[sztyca sterowa] Nagwintowanie sztycy Słupsk / okolice


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. To krótko mówiąc jestem w czarnej d... bo oryginalnie mam zgodnie z poniższym zdjęciem, a w nowym uniwersalnym amorku jest gładka sztyca. Zasięg poszukiwań fachowca rozszerzę o Trójmiasto bo mam tam rodzinę to mogli by podwieźć na robótkę. Z drugiego kierunku - Koszalin również. 

amort.thumb.jpg.e150de272cdffa4b5572a970c994ca4f.jpg

Edytowane przez Procek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o terminologię to nie sztyca, a sterówka / rura sterowa. Masz w rowerze stery klasyczne (skręcane) i pod nie był stary widelec, nowy masz pod stery Ahead i na takie musisz wymienić stery, mostek i być może kierownicę. W nowym widelcu musisz mieć też nabitą "gwiazdkę" żeby skręcić całość. Ewentualnie faktycznie szukać kogoś kto nagwintuje sterówkę ahead (rowek jest konieczny) ale nie wiem gdzie co i jak..

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Poprawiam się. Tak rura sterowa jest gładka i ma 30cm długości gdzie oryginał 18,1cm. Średnica obydwu jest ta sama 1 i 1/8cala. 
Czyli jak dobrze zrozumiałem wymiana kupy części : stery, mostek, gwiazdka nabita od dołu widelca by pręt ze środka ją złapał.  Długość tego pręta też może okazać się zbyt mała po wymianie wszystkich części. Mam drugi rower to na razie pojeżdżę po tokarzach i popytam. Z tego co wiem to narzynka powinna być na  1 i 1/8 cala 26 zwoi na cal ale coś jeszcze powinienem powiedzieć tokarzowi ?

EDIT. teraz już widzę że gwiazadkę nabija się z góry i długi pręt ze starej konstrukcji nie będzie potrzebny.

Edytowane przez Procek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,

Potrzebujesz nowe łożyska do ramy. Albo przynajmniej miski - ale to się kupuje w zestawach. Do tego nowy mostek, taki jak podałeś w linku, albo jakikolwiek inny.

https://city-sport.pl/wspornik-kierownicy-regulowany-kross-as-828-115mm-2043.html

No i zakłądasz zestaw łożysk , p
otem mostek, potem musisz dociąć rurę sterową, tak aby była kilka mm krótsza od mostka no  nabić gwiazdkę i dociągnąć wszsytko dekielkiem. https://www.youtube.com/watch?v=QgFBNiKxXSc

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zależy jaką masz średnicę rury samej ramy. Na górze i na dole masz wbite tzw. miski. w nich leżą wianki. Te miski wybijasz, możesz zrobić to trzonkiem młotka. Potem kupujesz stery "zintegrowane" na średnicę 1 i 1/8 cala.

Na przykład.

https://allegro.pl/oferta/stery-klasyczne-ahead-accent-hst-air-1-1-8-ec34-12292836185
Potem kpujesz podkładki w odpowiedniej ilości, aby sobie tą kierownice ustawić tak jak chcesz.

https://allegro.pl/oferta/podkladki-sterow-xlc-as-a02-1-zestaw-czarne-12107238234?reco_id=65ae0d07-1f30-11ed-855a-aa66235ce17a&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Edytowane przez Electronite
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem wianki i miseczki z ramy. Wyczyściłem ze starego smaru i nałożyłem świeży molibdenowy do przegubów. Nic nie musiałem wybijać ani wbijać. Rozwiązanie KTMa było proste i opierało się tylko na plastikowym pierścieniu blokującym. Więc poszło gładko. 

Teraz jestem po zakupie zestawu sterów i poskładałem dół smarując solidnie bieżnię, założyłem stary pierścień ochronny z tworzywa i nałożyłem ramę.
Z górą mam problem bo o ile cienki plastikowy pierścień z nowego zestawu pasuje to nie wiem czy ten plastikowy klin z nacięciem (1) wkładam prawidłowo i trzeba go dobić czy wystarczy wepchnąć palcami ile się da a reszta go dociśnie. Kolejne pytanie którą nakładkę metalową mam wybrać z zestawu (2,3,4) i nałożyć kolejno ? Do jej środka już nie muszę dawać łożyska ? Potem rozumiem dobrać dystanse i mostek ? Nie będę obcinał rury sterowej bo chcę jak najwyżej. Mam prawie 190cm wzrostu a ten rower (damka) ma służyć do wygodnej jazdy w zasadzie tylko po mieście. Mam drugi rower crossowy z wysoką ramą na teren.

@Electronite

20220819_124122.jpg

20220819_124504.jpg

20220819_124550.jpg

Edytowane przez Procek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wszystko chyba już jasne. Nie wybiłem starych misek bo myślałem że pod tym pojęciem kryje się ten pierścień co kładzie się go na łożysko. Ciekawy jestem tylko czy stara bieżnia na samym dole rury sterowej może zostać czy jest inna i do zmiany.

Edytowane przez Procek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...