Skocz do zawartości

[koło tylne] alternatywa Merida Comp CC 20 IWR


DiMoonn

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić kompletne tylne koło do roweru Merida Big.Nine.Lite 300 2021.

Mam:

  • Obręcz MERIDA COMP CC 20 IWR (29 cali, aluminium, 20 mm szerokość wewnętrzna)
  • Piasta tylna Shimano MT400-B
  • Kaseta Deore M4100 (napęd 2x10)
  • bezdętkowy system
  • ok 100 kg wagi, jeżdżę głownie po szlakach i ścieżkach Puszczy Kampinoskiej. Raczej rekreacyjnie, dosyć często. Koło, moim zdaniem, pracuje z dosyć dużym wysiłkiem.

W chwili obecnej piasta jest głośna, idzie na przegląd do mechanika. I zastanawiam się czy nie zakupić (jeśli się da) kompletne koło z nieco wyższej klasy piastą. Czy są jakieś gotowce?

Jeśli nie, proszę o doradztwo w wyborze komponentów. Obecne fabryczne obręcze i szprychy zachowują geometrie, więc mogą być takie same albo oczko lepsze.

Z góry dziękuję za rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na pewno warto poszukać szerszej obręczy.
Koło ?
Nawet tu, na giełdzie koledzy sprzedają, ale zazwyczaj komplety.
Jeszcze kwestia budżetu, bo może to być 500, albo i 1000, używane, albo nowe (pewnie coś DT Swiss byłoby pożądane, ale i nietanie - obręcz 25 mm i piasta 370, albo 350-tka)...
Głośna piasta może być sprawna - np. ma mało smaru i terkocze (niektórzy specjalnie smar usuwają, żeby była głośniejsza).
Są jakieś niepokojące objawy poza głośnością ?
 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

pewnie coś DT Swiss byłoby pożądane, ale i nietanie

Chciałbym wydać około 500 zł. 1000 też w sumie mogę, jeśli będzie coś dobrego. I nie umiem wybrać odpowiedni model. Rozróżniam szosę i szeroko pojęte MTB, ale nic po za tym. Nie wiem na jakie parametry zwracać uwagę, żeby koło czy komponenty pasowały do roweru i napędu.

Cytat

Są jakieś niepokojące objawy poza głośnością ?

Raczej nie, luzu brak. Ale trzask jest mocny. Obstawiam piach (albo taki charakterystyczny drobny kurz czy muł). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamawiam przez mechanika obręcze DT SWISS 421 (25 mm wewn), 32 H. Piasty DT Swiss 350 przód oraz tył. Drogo, ale raz się żyje… I jak się okazało inne marki w Polsce są słabo dostępne, albo są w podobnej cenie przy podobnej jakości.

Koła fabryczne po konserwacji pracują cichutko, jak nowe. Pójdą na sprzedaż po montażu DT Swiss. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...