adam7676 Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Ważę 120 kg, chcę kupić rower xc z karbonowymi kołami Szprychy DT Swiss Industry Obręcze Roval Control Carbon, 25mm internal width, tubeless-ready Tylna piasta Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h te same koła tylko SL mają limit 108 kg, Jaka jest szansa że te koła wytrzymają moją wagę (jestem w trakcie redukcji wagi). czy ktoś może pomóc/; chciałbym mieć lekkie koła nawet do jazdy w lekkim terenie (np MTB Cross Maraton świętokrzyski)bo to będzie mój ostatni zakup jeśli chodzi o rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Jeżeli ważysz 120 kilo ( czyli jakieś ~130-135 w sprzęcie ) to zapewniam, to nie będzie ostatni zakup. To będzie raczej studnia do wrzuciania pieniążków, które będą robić "chlup" i znikać. O ile obręcze pewno wytrzymają, to 28 szprych, w tłentynajnerze to jakiś dramat. Chyba, że rower do wyglądania na ściania. To oczywiście, bierz w ciemno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Nie obraź się , ale nie odczujesz żadnej różnicy na lekkich karbonowych kołach przy takiej wadze. Objedzie Cię jedną noga 70 kg 50 latek na 2kg aluminiakach. Wagę swoją znasz, limit kół znasz. To się nie uda. O lekkich kołach zacznij myśleć za 40 kg. Sorry, życie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 14 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2022 Zaczynałem z podobnego pułapu wagowego, teraz 94kg i nadal się zastanawiam czy koła karbonowe dadzą radę i to na szosie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
look285 Napisano 15 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2022 Na czas odchudzania możesz sobie złożyć jakieś inne mocne koła a te rovale zostawic na potem. Koła Dt x1900 lub lepsze np piasty dt 350, mocne szprychy bez cieniowania, i obrecz dt xm 481. Rama Specialized też ma swoje ograniczenia wagowe, tutaj TREK chyba wypada lepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 (edytowane) Kolega pożyczy mi karbonowe stożki, żebym sobie sprawdził czy coś mi dają i generalnie jak to jest. No to stożki dają i to czuć, czego się nie spodziewałem, waga w moim przypadku nie miała znaczenia bo moje al koła są lżejsze od tych stożków +-50g. Natomiast czego nie wiedziałem, że nawet sztywne koła (DT SWISS ARC 1450 DISCUT 48/62) chociaż nie najsztywniejsze będą się przy stawaniu na pedały wyginać, tarcze grały na podjazdach, ja, rower, ubrania, bidony itd. 103.8kg (specjalnie sprawdzałem przed jazdą). Tak, że kolejna sprawa do zastanowienia się dla autora. Edytowane 5 Września 2022 przez ernorator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 @ernorator Na stronie rekomendują 100 kg czy dla stożka 48 czy 62 https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-road/aero/arc-1400-dicut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 1450 maja w instrukcji 110kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 5 Września 2022 Udostępnij Napisano 5 Września 2022 Racja moje niedopatrzenie nie wiem czemu nie zauważyłem że to model 1400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.