Skocz do zawartości
  • 0

trek checkpoint czy domane


Gość janek

Pytanie

Witajcie, szukam na przyszły sezon roweru który można zakwalifikować jako road plus.

Stoję przed wyborem (z pewnych względów będzie to jeden z tych dwóch rowerów) pomiędzy domane sl 6 (docelowo z nową ramą bez przedniego isospeed) a checkpoint sl 5 - ewentualnie w zależności od kilku rzeczy być może będzie to wersja etap.

Niby rowery z różnych kategorii ale ogólnie to jak by popatrzeć to jednak bardzo podobne, checkpoint nawet jest chyba bardziej agresywny niż domane.
Szerszych opon 35c nie planuje tam zakładać więc oba spełniają ten wymóg, oba dają możliwość zamontowania dodatkowego sprzętu (sakwy itp), bardziej chyba skłaniam się ku domane ale z drugiej strony ten obustronny isospeed może być fajną rzeczą na dłuższych trasach po nierównościach, może ktoś ma lub miał jeden lub drugi może się podzielić opinią, lub po prostu chciałby dopowiedzieć i doradzić coś w tym temacie, będę zobowiązany.

Z dostępnością to nie problem, bo jak pisałem potrzebuje je na przyszły rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

@Mihau_

Nic dziwnego w tym nie ma, ot zwyczajnie spodziewałem się gravel będzie albo 1:1 jak endurance albo wręcz bardziej wylajtowany, niemniej pozycja na dobrą sprawę pasowała mi na obu tych rowerach, przynajmniej na dystansie tych ok 20km które miałem okazje przejechać.

Nie wiem dlaczego ciągle pokutuje przesąd że jak sakwy to tylko stal. Rozumiem takie rozwiązanie w przypadku wypadów na jakieś odludzia, gdzie w razie problemów z ramą jesteś w stanie je załatwić prawie wszędzie, ale tak żeby wyskoczyć na dzień lub dwa w trasę ? 

Nie wiem czy takie "overpriced" za to co dostajesz w zamian, a z ciekawości to co byś zaproponował innego ? Coś gdzie za podobną cenę dostaję wszystko to co w Treku ?

@ChociemirMiałem na myśli zastosowanie, nie geometrię, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Nie wiem dlaczego ciągle pokutuje przesąd że jak sakwy to tylko stal

Fizyczne właściwości materiałów. 

Cytat

Nie wiem czy takie "overpriced" za to co dostajesz w zamian, a z ciekawości to co byś zaproponował innego ? Coś gdzie za podobną cenę dostaję wszystko to co w Treku ?

Chyba nie ma tematu bo się zaraz okaże, że bez magicznego isospeeda albo wypadającej klapki "schowka" nie da się żyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Fizyczne właściwości materiałów. 

Mityczna wręcz zdolność stali do pochłaniania każdej nierówności ? :) Bo jeżeli chodzi o to czy można na rowerze stalowym i karbonowym zamontować to samo odpowiadam - można, mało tego, każdy rower będzie się tak samo dobrze spisywał.

Cytat

Chyba nie ma tematu bo się zaraz okaże, że bez magicznego isospeeda albo wypadającej klapki "schowka" nie da się żyć 

Ani o jedno ani o drugie nie chodzi, zresztą nie wiem skąd informacja że klapka wypada ? Szukałem właśnie o tym informacji zanim i taką opinię potwierdziło może z 1% tego co znalazłem, tak że tego - czyli to raczej te wyjątki potwierdzające regułę. 

Raczej chodziło mi o to jaką dostajesz gwarancję, Rose które z tego co widziałem na forum tak promujesz daje ile 5 - 6 lat ? Tutaj masz dożywotnią, a znając Treka to jeżeli danego modelu już nie ma w ofercie to nie certolą się tylko w razie konieczności wymiany dostajesz nowy model - tak miałem z moim Remedy. 

Do tego dochodzi cała masa osprzętu Bontragera, która integruje się z rowerem jak żadna inna marka itd, itd ...

A sam isospeed to jest fajna rzecz - jeżeli nie miałeś okazji się przekonać osobiście to polecam sprawdzić - tak samo jak i np. future shock speca, mostki redshifta czy każda inna rzecz która pozytywnie wpływa na odbiór trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Mityczna wręcz zdolność stali do pochłaniania każdej nierówności ?

Ale ja mam totalnie gdzieś pochłanianie nierówności, nikt ci nie każe po nich jeździć. Stal  możesz ścisnąć w dowolnym miejscu, dokręcić do chcesz i nie jesteś ograniczony do fabrycznych otworów

Cytat

Ani o jedno ani o drugie nie chodzi, zresztą nie wiem skąd informacja że klapka wypada ? Szukałem właśnie o tym informacji zanim i taką opinię potwierdziło może z 1% tego co znalazłem, tak że tego - czyli to raczej te wyjątki potwierdzające regułę. 

Trudno żeby w firmie ładującej miliony w marketing takie informacje były ogólnodostępne. Poszukaj sprzedawców, którzy mają coś do powiedzenia i nie mają spranego mózgu albo np, jakiś grup na fb czy coś. Problem nie dotyczy wyłącznie niskich modeli jak s5/sl6

Cytat

Raczej chodziło mi o to jaką dostajesz gwarancję, Rose które z tego co widziałem na forum tak promujesz daje ile 5 - 6 lat ? Tutaj masz dożywotnią, a znając Treka to jeżeli danego modelu już nie ma w ofercie to nie certolą się tylko w razie konieczności wymiany dostajesz nowy model - tak miałem z moim Remedy. 

Ile lat masz zamiar jeździć rowerem żeby się przejmować dożywotnią gwarancją na ramę dla pierwszego właściciela? Domane SL6 to dzisiaj jakieś 15500, kilka stów taniej masz np. endurace cf7 na axs. Mam kupić sporo gorszy sprzętowo rower i spędzać na nim setki godzin w imię tego, że MOŻE mi się rama kiedyś rozpadnie i MOŻE wymienią mi ją na nową jak mi się za 5+ lat rozpadnie? Już bez jaj, to tylko rower

Cytat

Do tego dochodzi cała masa osprzętu Bontragera, która integruje się z rowerem jak żadna inna marka itd, itd ...

Co kto lubi. Ja nie mam problemu z "integracją" chociażby lampek bontragera z innymi rowerami

Cytat

A sam isospeed to jest fajna rzecz - jeżeli nie miałeś okazji się przekonać osobiście to polecam sprawdzić - tak samo jak i np. future shock speca, mostki redshifta czy każda inna rzecz która pozytywnie wpływa na odbiór trasy.

Na mój odbiór trasy wpływa prędkość, moc i cyfry a nie "komfort", którego nie oczekuję od roweru szosowego

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To nie jest istotne co na ramie jest napisane, to tylko rama, lepiej zwracać uwagę co dana marka oferuje w tej kwocie. Oczywiście że można sobie z biegiem czasu to i owo pozmieniać, ale po co sobie robić podwójne koszta, skoro można ugrać na starcie lepszy osprzętowo rower 🤔.

Osobiście nie jestem zwolennikiem jakiś dodatkowych rozwiązań typu Isospeed czy future shock, raz że podnosi to wagę - a dwa kolejna rzecz która może się popsuć w najmniej oczekiwanym momencie i oczywiście trzeba to serwisować. Rower ma być prosty, chcę komfortu to idę w odpowiednie opony i ciśnienie i tyle naprawdę wystarczy dla większości w tego typu rowerze. 

No ale najważniejsze: 

"Jeżeli na tych dwóch rowerach jeździło się dobrze i co ważniejsze Ci się podobają i nie wiesz który wybrać, to rzuć monetą i tyle" ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
17 godzin temu, Mihau_ napisał:

Na mój odbiór trasy wpływa prędkość, moc i cyfry a nie "komfort", którego nie oczekuję od roweru szosowego

Też zawsze wydawało mi się, że rower szosowy służy do szybkiego przemieszczania się. Ewentualnie do szybkiego przemieszczania się na dużo odległości 😎

@Gość janek

Jeśli oba Trek'i Ci się podobają to pozostaje wybrać ten który podoba się bardziej. Czyli który ? Emondę 😁

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...