Skocz do zawartości

[piasta, łożysko] w kołach Vision team 30 problem


Pawelekgit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower szosowy na kołach Vision team 30 z ich firmowymi piastami na łożyskach maszynowych. Otóż przejechałem rowerem z 700km i pojawił się pewien problem. Na łożysku jest lekki luz, nieduży, ale wyczuwalny gdy ruszam kołem na boki. Byłem z tym w serwisie i chłop mi to jakoś skasował, ale mówił, że nie powinno tak być i jakby się to powtórzyło, trzeba by zareklamować. Zrobiłem dzisiaj setkę i luz znów się pojawił. W czym jest problem? Czy łożyska maszynowe pod moją wagą 120kg, gdy dostają obciążenia podczas pochylania roweru na boki np. przy podjazdach na stojąco nie wytrzymują mojej wagi? Czy jest to może jakaś wada fabryczna tej piasty? Nigdy nie miałem maszynówek, ale jest rzesza ludzi, która jednak woli stare rozwiązanie na kulkach. Fakt, nawet ja niedzielny kolarz widzę różnicę w kręceniu się koła na maszynowych a na kulkowych. Ale właśnie chodzi o ich działanie w momencie, gdy jedziemy rowerem w pozycji pochylonej na boki. Moja duża waga może rozregulowywać piastę? Mieliście podobne doświadczenia? Jeśli mówił serwisant, że jak będzie się powtarzać to trzeba reklamować. W takim razie co może być nie tak? Pytam, bo do serwisu wrócę za kilka dobrych dni dopiero, a nie było czasu rozmawiać na miejscu i ciekawy jestem o co tam chodzi. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lóżyska przemysłowe w piastach to dobre rozwiązanie. Używa go z powodzeniem cały świat, w tym ja. Luźne kulki są dobre, ale serwis strasznie irytujący. Już nawet Shimano zaczęło wsadzać łożyska przemysłowe do swoich piast, a przez tyle lat twierdzili że "kulki" są najlepsze.

Co do samego problemu, miałem identyczny w kołach Fulcrum Racing 6. Odsyłałem koła na reklamację, bo było tak od nowości. Koło rozebrali i stwierdzili że nie widzą przyczyny. Odesłałem jeszcze raz, dostałem nowe koło i znowu to samo. Zostały mi te koła po sprzedaży szosy, więc ostatnio z ciekawości do nich zajrzałem. Nie widać kompletnie nic podejrzanego. Dotyczy to tylko tylnego koła. Strzelam że na którymś łożysku jest minimalny luz, który poprzez dźwignię jaką jest koło, po prostu wydaje się duży. U mnie było to czuć w palcach, ale nie wpływało na odchylanie obręczy.

No i ja ważę mniej niż pół Ciebie.

Jesteś pewny że masz wersję na łożyskach przemysłowych? Bo z tego co pamiętam, to były dwie wersje tych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...