Skocz do zawartości

[koło] Jakie koła do roweru fitness do jazdy szosowej i po mieście - trwałość/wytrzymałość?


platek71

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Szukam kół do roweru fitness - Merida Speeder, porządnych i wytrzymałych, ale nie mam kompletnie rozeznania, bo choć jeżdżę latami i sporo, to zawsze latałem na stockowych 😉 i czas w końcu zainwestować.

Jeżdżę głównie po asfaltach (trasy szosowe) i mieście - trochę małych nawet nie krawężników, bo tych absolutnie unikam, ale progów 2cm, które są na wjazdach na ścieżki rowerowe, czy przy przejściach dla pieszych/rowerów itd. Moja waga to 93kg. Stockowe koła już ledwo zipią. Preferowana opona to 32c. Dobrze by było jakby były oczywiście wytrzymałe. Cena za komplet? Nie mam pojęcia - jestem laikiem, ale zainwestuje, bo maja być na wiele lat.

Możecie coś polecić? Mój przebieg tygodniowy w sezonie to około 220km.

Edytowane przez platek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będziesz chciał bardzo urywać na wadze to w zeszłym roku już za około 1000 zł można było złożyć coś naprawdę sensownego i trwałego np. w daveo. Zresztą najlepiej napisać i poprosić o ofertę w dwóch opcjach. Za ten niewiele ponad 1000 złożyli mi koła na piastach DT 370 i obręczach DT R500. Natomiast sama dopłata do piast DT 350 to było coś około 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dźwięk bardziej mi się widzi... Dzięki! A jakie osie? Na klamkozamykacz coś, czy ta imbus?

Możesz podać pełną specyfikację swoich?

Myślalem o takich. Troszkę węższe obręcze, ale ma DT370. Zobaczę ile to w Daveo.

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r470-2/#configuration

Edytowane przez platek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Przy moim poziomie wiedzy mam wszystko prawie na gotowo. Rozumiem, że ta obręcz 470 bardziej szosowa, a 500 bardziej gravelovo/crossowa, bardziej wytrzymała? Jeżdże też sporo po mieście i chciałbym, żeby możliwie były najbardziej odporne ma centrowanie się...

Polecisz jeszcze jakąś oś z klamkozamykaczem?

Zapytanie cenowe już wysłałem 🙂.

 

 

 

Edytowane przez platek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 jest szersza o 2 mm. Więc opona będzie ciut szersza na niej, będzie miała więcej powietrza co powinno przekładać się na komfort. Przynajmniej tak mi się wydaje :) bo tego nie sprawdzałem. Oś użyłem tą którą miałem fabrycznie z rowerem. DT są na pewno porządne: https://www.bikester.pl/czesci/kola-i-piasty/akcesoria-do-kol-i-piast/szybkozamykacze-i-osie/dt-swiss/

Tak na marginesie. Bardzo częstą przyczyną konieczności centrowania jest zapinanie roweru za koło. Czyli zapinamy tylko i wyłącznie za ramę - nigdy za koło.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...