Skocz do zawartości

[Rama] wymiana na inny rozmiar


_Kminek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

proszę o pomoc. Kupiłem Marin Lombard 1, rozmiar 60cm. Mam 186cm wzrostu, więc jest zdecydowanie za duży (sprawdzałem i chyba potrzebuję 56). Wiedzy o rowerach szosowych przy zakupie nie miałem żadnej, a że musiałem wyjechać na dłużej za granicę, to byłem zmuszony olać "zgłoszenie się po trzech miesiącach na przegląd i podpisanie umowy gwarancyjnej" to zanim uświadomiłem sobie, że zrobiono mnie w balona i sprzedano zdecydowanie za duży rower, było już za późno  Po zamontowaniu superkrótkiego stem do mtb (nie wiem jak po polsku nazywa się ta część) i przesunięciu siodełka do przodu na maksa czuję, że rower dalej jest przeogromny i że z geometrią jest bardzo niedobrze.

Używam go do długich dojazdów, nie mam zbyt wiele pieniędzy, a piszę to wszystko właśnie dlatego, że "sprzedanie go, czekanie nie wiadomo ile i kupienie nowego ale tym razem dobrego roweru" nie wchodzi w grę. Poza tym strasznie mi go szkoda. ¯\_(ツ)_/¯

Dlatego chciałem wymienić ramę na mniejszą. Niestety nigdzie nie jest dostępna do kupienia osobno ta ekwiwalentna, dlatego: jaka rama by pasowała, jak się tego szuka? Czy kupując w Internecie wystarczą mi dane "6061 Aluminium, 700C", czy muszę uważać na coś szczególnego? Czy jeśli w opisie jest np "Fixie", to do takiej ramy nie uda mi się przenieść którejś z części? Czytam o tym, ale laikowi wcale nie łatwo się w tym odnaleźć, tonę w danych, no i moje dotychczasowe doświadczenia wcale nie podnoszą morale ;)

tutaj jest jego geometria https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-lombard-1

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

Edytowane przez _Kminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wszystko przełożyć ma się zgadzać:

- standard mocowania kół

- max. tolerancja szerokości opony

- standard mocowania hamulców

- standard mocowania przedniej przerzutki

- średnica sztycy

- mufa suportu

Cytat

Czy jeśli w opisie jest np "Fixie", to do takiej ramy nie uda mi się przenieść którejś z części?

Nie wiem czy z taką wiedzą warto się brać za szukanie i przekładki. Sprawdzenie czym w ogóle jest fixie długo by ci nie zajęło

 

Ogólnie to wątpię, że uda się coś znaleźć w 100% P&P. Także koszt ramy, usługa przełożenia, zakup jakichś części, które nie będą pasować i się zbliżysz do ceny całego roweru. Nie ma to sensu przy tak niskiej klasy sprzęcie. 

Wystawić na sprzedaż i szukać sobie czegoś innego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''pomogę, ale też odburknę'' 😏 Bardzo dobrze wiem czym jest fixie, to są rowery bez hamulców którymi po mieście jeżdżą moi znajomi punkowcy, żeby potem dramatycznie kłócić się z kierowcami samochodów, bo gdzieś nie wyhamowali albo się nie zmieścili. Pytam, bo zastanawiałem się jakie detale techniczne są istotne przy zakupie chińskiej ramy na aliexpress, a jakie są informacją zbędną, taką jaką jest ''dla mężczyzn'' napisane na jogurcie. Dzięki za pomoc, teraz już wiem jak i czego szukać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też w nowej wziąć pod uwagę „standard określania rozmiaru” bo jeśli u jednako producenta 56 to mniej niż 60, to między producentami może być różnie - sama długość rury podsiodłowej nie definiuje dopasowania do użytkownika na 100% - są inne parametry geometrii, które się na to składają. Nie kupuj w ciemno. Dobrze moc przymierzyć na gotowym rowerze lub brać pod uwagę zalecenia producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarte haki, suport gwintowany, hamulce IS/PM, przerzutka przednia na hak, sztyca 27,2, stery wyglądają na zintegrowane.

Proszę bardzo @_Kminek tu jest rama dla Ciebie, dostępna od ręki: https://biostern.abstore.pl/ramy-set-accent-furious-army-camo-xl,c107,p7650,pl.html

Będziesz musiał wymienić sztycę i przednią przerzutkę oraz (co w zasadzie będzie konieczne przy każdej przekładce ramy) większość linek i pancerzy.

Wg rozmiarówki marina Lombard 56 pokrywa zakres 175-183cm, Lombard 58 pokrywa 183-188cm, a Lombard 60cm 188-193cm.

Wg rozmiarówki accenta furious L pokrywa 176-186cm, a furious XL pokrywa 182-192cm.

Uważałbym z wyborem mniejszych ram, bo przy każdym skręcie będziesz zahaczał przednim kołem o czubek buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Uważałbym z wyborem mniejszych ram, bo przy każdym skręcie będziesz zahaczał przednim kołem o czubek buta.

Prawie cały zawodowy peleton jeżdżący na "za małych" ramach na szczęście tego nie czyta i nie musi się tym martwić. To ma uzasadnienie w MTB, gravelach, nawet w cyklokrosie ale w szosie to sobie zahaczysz owszem jak stójkę na światłach uskuteczniasz ale w życiu nie podczas skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że autorowi wątku daleko do zawodowego peletonu, a roweru używa do dojazdów do pracy.
Dojeżdżałem rok do pracy na accent cx-one w rozmiarze L mając 175cm wzrostu i notoryczne zahaczanie o przednie koło przy powolnych manewrach na skrzyżowaniach i wąskich przepustach na tyle mnie irytowało, że się tego roweru pozbyłem. Pełne błotniki używane zimą jeszcze pogarszały sprawę. Kierując się własnym doświadczeniem uznałem że warto o tym wspomnieć.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowy peleton należy zostawić samemu sobie - pełna zgoda, był tylko obrazowym przykładem, że normalna jazda rowerem "szosowym" niezależnie od tego czy to szybka jazda czy z obserwacją ptactwa wodnego nie ujawnia styku buta z kołem. Sam opisujesz w zasadzie jedyną sytuację gdzie na rowerze "szosowym" występuje toe overlap i niestety występuje on wyłącznie tam gdzie rower "szosowy" jest w ogóle chybionym wyborem. W zasadzie skoro ktoś 50 razy dziennie robi stójkę przed światłami to należało by powiedzieć jedno zdanie: "kup Pan cegłę inny rower" bo się pomylił w wyborze.

Edytowane przez Fikander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi!

Jeżdżę na uczelnię z wioski pod Wiedniem do Wiednia, w dwie strony to dokładnie 42km, a dom jest na górze, którą muszę zdobyć wspinając się pod długie, dwunasto / piętnastostopniowe wzniesienie: zecydowana większość trasy to falowana w górę i dół szosa, oraz dość przyjemna trasa rowerowa, no i ta góra jest wisienką na torcie. Odcinek staram się pokonać zawsze na czas, bardziej sportowo niż rekreacyjnie, z powrotem często mam w plecaku zakupy, dlatego jak po całym dniu wypluwam płuca na za dużym klocu (szczególnie po przymierzeniu się do mniejszego roweru szosowego, trzeba było żyć w nieświadomości i tego nie robić) w pozycji zbliżonej do "supermana", pomimo zmiany stema i regulacji siodełka - wtedy raczej wizja zahaczania lekko butem o przednie koło na zakręcie w samym mieście się rozmywa i nie wydaje wcale straszna :D mimo, że chyba mam długie nogi i krótkie ręce.

@KSikorski proszę, czy mogę prosić o polecenie nieco mniejszej ramy? chyba zaryzykuję. jak na złość nie mogę znaleźć tego accenta furious nigdzie w rozmiarze L.

tak czy inaczej:

11 godzin temu, KSikorski napisał:

Otwarte haki, suport gwintowany, hamulce IS/PM, przerzutka przednia na hak, sztyca 27,2, stery wyglądają na zintegrowane

więc to są dodatkowe informacje, na które muszę zwracać uwagę? :D

 

Edytowane przez _Kminek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

@KSikorski proszę, czy mogę prosić o polecenie nieco mniejszej ramy? chyba zaryzykuję. jak na złość nie mogę znaleźć tego accenta furious nigdzie w rozmiarze L.

@_Kminek tu masz link do L`ki:

https://www.olx.pl/d/oferta/rama-widelec-stery-accent-furious-gravel-l-army-carmo-CID767-IDQ86hq.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...