LoveBikeMy Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Witam Jakiś czas temu prosiłem o poradę w wyborze łańcucha i tylnej przerzutki do Kross'a Hexagon x8. Kupiłem łańcuch KMC x9 (9 rzędów) i przerzutkę Shimano Alivio RD-M3100 (9 rzędów). Przy tym wszystkim zapomniałem że miałem wymienianą kasetę na Shimano cs-hg41-8aw (8 rzędowa). Po krótki rozeznaniu w Internecie wiem że jeszcze wielkiej biedy nie ma. Wymieniłem przerzutkę i teraz kiedy chcę założyć łańcuch widzę że jest za długi (114 ogniw). Myślę sobie - skrócę go. Tylko teraz nie jestem pewien jak bardzo. Czy mam po prostu przymierzyć i zobaczyć kiedy tylna przerzutka będzie w "odpowiednim" ułożeniu (przy czym zakładam że jedno ogniwo w tą czy w tą nie robi różnicy). Lub czy jest jakaś ilość ogniw na jaką powinienem go skrócić? Podejrzewam że ta ilość powinna być podpasowana do kasety. Proszę o poradę o ile powinienem skrócić łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Ustaw biegi w skrajnym przekosie. Duży blat z przodu i duży blat z tyłu. Tak się nie jeździ i może coś ocierać ale nieważne. Łańcuch powinien być w miarę naszpanowany. Jak nie jest to go skróć, sam musisz ocenić o ile, żeby to dalej działało. Nie może być o jedno ogniwo za mało. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBikeMy Napisano 6 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 (edytowane) To teraz trochę mnie jako amatora zagiąłeś. Nie powinno być mały blat z przodu i z tyłu. Zakładam że w żargonie rowerzystów blat to koło zębate? P.S. Douczyłem się właśnie że w gwarze śląskiej "naszpanowany" znaczy naciągnięty :). Edytowane 6 Sierpnia 2022 przez LoveBikeMy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 Duży blat to największe koło zębate Jak masz dwa największe po przekosie to siłą rzeczy łańcuch zrobi się, niech Ci będzie, najbardziej naciągnięty W napędzie 8 i 9 nie masz sprzęgła w przerzutce więc jak się jedzie w dół w terenie to łańcuch uderza o ramę, może też spaść. Wtedy ustawiasz duży blat z przodu i w miarę wysoki z tyłu, żeby właśnie się naciągnął i za bardzo nie gonił. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 6 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2022 "Naszpanowany" - piękne słowo, a łańcuch to keta 😅🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBikeMy Napisano 16 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Zastosowałem się do porady kipciora (poszedł plus), udało się (może nie do końca jak powinno być ale to przez moje przeoczenie ale myślę że powinienem dać rady jeździć). Mam za to teraz kolejny problem. Podpiąłem linkę do tylnej przerzutki ale przerzutka w ogóle nie pracuje tzn. nie zmierz biegów. Czy wina może leżeć w samej lince? Próbuję ją napiąć ale mimo wszystko jak by tej linki nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Odepnij linkę i zobacz czy sama linka chodzi, jak zmieniasz biegi. Sprawdź położenie śrub L i H, które ograniczają zakres przerzutki Popchnij ręką przerzutkę (bez linki) i zobacz czy pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBikeMy Napisano 16 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Dobra skłamałem, przerzutka DELIKATNIE się rusza podczas zmiany biegów na przerzutce ale to i tak daleko do zmian biegu. Sama linka coś tam się rusza (i pewnie dlatego tak samo działa przerzutka). Taki jeden szczegół, kiedy podpinam linkę do przerzutki sam przerzutka jest ustawiona na 8 biegu. Jak już podepnę przerzutkę i zaczynam zmieniać biegi to dochodzę to 5 lub czwórki i dalej już nie mogę a sama linka robi się strasznie luźna. Nie wiem czemu ale od samego początku kiedy wymieniłem przerzutkę, same ułożenie pancerza (linki) tego przy przerzutce jest inne. Pierwotnie był wygięty powiedzmy w półokrąg a teraz kiedy miejsce podpięcia linki jest bliżej kasety to linka z pancerzem jest dziwnie wygięta i sprawia wrażenie jakby linka z pancerzem były za długie. Poniżej zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Jeszcze raz. 1. odepnij linke 2. złap palcami przy pancerzu i wachluje manetka od 8 do 1, powinieneś czuć czy wybiera linke za każdym przełączeniem. Potem z powrotem ciągnąc za linke. 3. przy odpietej lince sprawdź czy przerzutka „jeździ” od 1 do 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 (edytowane) 3 godziny temu, LoveBikeMy napisał: Pierwotnie był wygięty powiedzmy w półokrąg a teraz kiedy miejsce podpięcia linki jest bliżej kasety to linka z pancerzem jest dziwnie wygięta i sprawia wrażenie jakby linka z pancerzem były za długie Bo są za długie do tej nowej przerzutki, która ma inne prowadzenie linki. Edytowane 16 Sierpnia 2022 przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBikeMy Napisano 16 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 1 godzinę temu, JWO napisał: Jeszcze raz. 1. odepnij linke 2. złap palcami przy pancerzu i wachluje manetka od 8 do 1, powinieneś czuć czy wybiera linke za każdym przełączeniem. Potem z powrotem ciągnąc za linke. 3. przy odpietej lince sprawdź czy przerzutka „jeździ” od 1 do 8 Zrobiłem tak, jak linka jest na początku napięta i zjeżdżam od 8 do 1 to czuję i widzę że linka jest wciągana ale jak od 1 do 8 to na wysokość górnej części ramy robi nie wchodzi do pancerza i wybij na bok na zewnątrz. Przy tym miałem okazję obejrzeć linkę z bliska i myślę że jej stan uwieczniony na drugim zdjęciu jednoznacznie kwalifikuje ją do wymiany. Mam w takim razie znowu 2 pytania: 1. Czym się kierować przy wyborze linki? Na pewno do tylnej przerzutki ale czy zwracać uwagę na jej grubość lub mimo wszystko jej długość. 2. Jak zauważył marvelo linka i pancerze są za długie. Logiczne i proste jest skrócenie linki natomiast co z pancerzem? Wątpię że pancerze się skraca więc pewnie trzeba będzie nabyć nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 16 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2022 Linki do przerzutki są takiej samej grubości. Szosowe i mtb maja inne końcówki. A jakie to zaraz Ci inni powiedzą, którzy się znają na tym lepiej. Ja używam teflonowych. Pancerz się skraca. Kupujesz na metry, polmetry czy ćwierćmetry i tniesz ile Ci potrzeba. Jak już wymieniasz linkę to zmień i pancerz. Pancerze do hamulców i przerzutek są innej grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBikeMy Napisano 25 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Witam Wymieniłem linkę i pancerz tylnej przerzutki więc dziękuję za wszelkie uwagi. Pozostało mi jeszcze dobrze wyregulować przerzutkę. Kiedy rower jest na stojaku biegi zmieniają się nawet nieźle. Czasami zdarzy się jakaś zawiecha. Gorzej jest natomiast kiedy już próbuję jechać na rowerze bo wtedy łańcuch cały czas przeskakuje. Kaseta jest stosunkowo nowa więc zakładam że muszę coś jeszcze wyregulować. Który element dla podanego opisu należało by jeszcze sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.